Škoda dnes a včera aneb Autosalon Brno před třiceti lety

21 komentářů

Ondra S.
7. dubna • 23:16

Na autosalonu 2013 jsem byl už v pátek.
Co k tomu říct? Děs a bída! Nový auta byla jen v pavilonu P, největší stánek (jako kdysi), tam mělo hyundai, pak ještě škodovka, ford a jinak tam od ostatních poskrovnu, nebo letos spíš vůbec nic! Vstupenka tam stála 160kč a byla bez jízdenky na MHD, jako v minulých letech. Přišlo mi to jako naprosto neadekvátní cena vzhledem k rozsahu veletrhu.Když si vzpomenu na mezinárodní strojírenský veletrh za socialismu, tak je to opravdu naprosto nesrovnatelné!!! Tehdy to opravdu byly velké události a monstr akce, všechny expozice všech vystavovatelů ve všech pavilonech se nedaly pořádně prohlédnout ani za celý den od rána do večera, navíc k tomu plno doprovodných akcí dalších expozic a stánků na prostranstvích kolem pavilonů a letos? Nejpozději do dvou hodin tam není na co koukat! Aspoň že ty pěkné hostesky to tam relativně zachraňují, aby celkový dojem nebyl tak bídný.
Když se ohlédnu do minulosti, tak Brněnské Autosalony stály zato ještě i v 90. letech, ale i po roce 2000 to ještě pořád bylo celkem ucházející a mělo rozsahem expozic jakž-takž určitou úroveň až do začátku ekonomické krize na konci roku 2008. Od té doby jsou autosalony stále menší a ubožejší. Tak třeba letos jsem tam neviděl skoro žádné výrobce nářadí a autoservisní techniky a kdysi tam nato měli vyhrazený celý pavilon. Některé jiné akce už dokonce pro nezájem zrušili. Firmy šetří a potom se zvyšujícím se rozšířením internetu podobné drahé prezentační akce jako veletrh ztrácejí pro potenciální vystavovatele smysl i když je fakt, že na živo je to prostě vždycky lepší, než zprostředkovaně po sítí přes PC. Jestli se něco nestane (aby to bylo zase tak pěkné, jak kdysi), tak budoucnost Brněnských veletrhů a jejich výstavních akcí vidím bídně a to je škoda.

jj
11. dubna • 13:51

Tak to máš pravdu, rok od roku čím dál tím větší průser, jen redaktoři to nikde naplno neřeknou a tváří se, jak je uchvátila expozice škodovky, ale to, že tam z ostatního koncernu VW není vůbec nic už se dozvíš až tam ...atd.. Brno je na odpis i co se týče MSV, je taky trochu tím, že za pronájmy ploch a stánků nyní chtějí v Brně nekřesťanské prachy a to už si každý rozmyslí, zda to má pro něj nějaký efekt. Už několik let je mnohem více k vidění na mobilsalonu v Českých Budějovicích, ten tuším začíná 19.4. více na www.vcb.cz:-)

Jan
7. dubna • 15:11

Z Autosalonu jsem si odnesl pocit, že se tam nachází veliký stánek Škoda auto jen proto, že přes uličku je ještě větší stánek "českého" korejce z Nošovic. Ten dle mého názoru celou výstavu opanoval, i na testovací jízdy přivezl řádově o desítky vozů více než Škodovka.

baboon
6. dubna • 18:49

V roce 1983 jsem byl na MSV Brno naposledy ... Už tenkrát mě to tam nějak nelákalo, M.B. přestal vystavovat "piána," všechno ostatní také začalo být z plastu, a od té doby jsem tam nebyl. Co tam také hledat ...
Vzpomínám na MSV v 70. letech - třeba v r. 1973 ještě T 603, T 148, Simca, Fiat - a bylo
to takové svátečnější, taky byl člověk mladší a bezstarostnější ...

qwert
6. dubna • 15:03

Fotka trolejbusu z Košíc, škoda, že čoskoro ich budú rušiť

ck
6. dubna • 16:32

Sranda, niekde mal poslednu jazdu a unas je najmodernejsi aky dpmk ma...

kryton
6. dubna • 14:33

Tak za komaru bylo na Vystavisti pritomno vice znacek nez dnes :-D nevim jestli brecet ci se smat

Krabat
6. dubna • 18:34

Autosalon v Brně, to je katastrofální úpadek. Dnes jsem tam byl naposledy, protože to byla naprostá zoufalost. Minimum značek, nikde žádné označení, žádný program, kde co najdu. Všude kvanta lidí, někteří se rozhodli u některých aut kempovat, protože se k nim nešlo dostat ani po 10 minutách trpělivého čekání. Když si vzpomenu na autosalony pár let zpátky, tak to byla super akce se spoustou možností. Ale dnes je to provinční výstava, která je naprostou ztrátou času a peněz.

Big S
6. dubna • 14:32

To jsou ale šťabajzny u té fialové stopětky na ulici...! :-))

petan
6. dubna • 17:12

akorát dobře oblečené šlapky

josephko
6. dubna • 13:25

U škodovky boli v tom čase za príplatok aj madlá zadných dverí a sťahovacie okná v zadných dverách. Tento "luxus" si mohli zákazníci dopriať až vo verzii L (t.j. lux), vo verzii S (standard) boli namiesto madiel len látkové popruhy a okná sa vzadu nedali otvoriť.

Fantomas
6. dubna • 13:57

Já se kdysi setkal se Škodou 105, už novější, širší verze, která neměla seřizování sklonu opěradla řidiče. Opěradlo bylo pevné :-O

Honza
6. dubna • 15:58

Jo, to byla 105S, měl jsem ji...

Kuba
6. dubna • 19:26

Ještě byla poloužitková.Ta neměla vzadu sedačky ani kličky na dveře.:-))) 105 na special.Pamatuji si, že vůbec nejezdila:-P

Demo
7. dubna • 11:01

Skoda 105 SP

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Demo
7. dubna • 11:01

Vyuzivala je Posta a Telekomunikace.

Tomas
6. dubna • 13:38

Rovnako ako dnes :-D

Kuba
6. dubna • 19:22

U Škodovky si doplácíte i možnost deaktivace airbagu nebo zadní středovou opěrku nebo dveřní lišty nebo dálkový centrál nebo halogenové světlomety.Katastrofa a drzost.Nechápu kdo to může kupovat a nechá si to líbyt.Mě to urážì!
Jinak k historii.Něco jsem se jich naspravoval.:-)) Super byla 10000MB to bylo opravdu poctivé auto.Nebo Rapid a Garde.Nádherná auta ješťe dnes.
Teď takové nic neříkající odpornosti.:-(
Známej u nás má Škodu 1000 MBX 3 dveřovou:-)) Pořád s ní jezdí.:-)

lethal924
7. dubna • 7:10

MBX byla pouze 2dverova :-P

Demo
7. dubna • 11:00

Kuba zrejme spravoval nakej prototyp. nebo spise MBX nikdy ani nevidel! >:-)

plejtvak
7. dubna • 4:57

MBX? To se nekdo ma, ta by se mi libila.

Doporučujeme

Články odjinud