Škoda dá do nové octavie širší držák mobilu. Toto chytré řešení oceňujeme

Škoda Auto zavede do výbavy modernizované třetí generace octavie některé prvky, které dosud jsou k dispozici pouze v modernějších autech, tedy v superbu a chystaném kodiaqu.
Škoda dá do nové octavie širší držák mobilu. Toto chytré řešení oceňujeme

Vyjímatelná lampička v kufru, deštník ve schránce pod sedačkou, vyhřívaný volant nebo stolky na zadních stranách opěradel předních sedaček...

To všechno jsou prvky, které se za několik týdnů objeví ve výbavě faceliftované octavie. Nicméně, troufáme si tvrdit, že velká část běžných smrtelníků, kteří používají tento typ automobilu, nejvíce ocení přepracovaný držák mobilních telefonů.

Ano, jde o onen gumový kelímek, který se zasunuje do otvorů pro plechovky, kelímky, případně malé PET láhve mezi předními sedačkami. Zatímco dosud byl určen maximálně pro přístroje se čtyřpalcovým displejem, nyní by se tam měly vejít rovněž daleko více frekventované telefony se čtyř a půl nebo pětipalcovou obrazovkou.

Držák má v sobě rovněž přihrádku na klíček k vozu, což samozřejmě využijí pouze vlastníci variant se startovacím tlačítkem, a škvíry na uložení mincí do parkovacích automatů.

Trend zvětšování se týká také displejů multimediálního systému uprostřed palubní desky. U verze Swing se zvětší úhlopříčka z dosavadních pěti na šest a půl palce, vrcholný typ Columbus dostane dokonce "televizi" s velikostí 9,2 palce. Dosud měla obrazovka rozměr osm palců. Novinkou jsou také dotyková tlačítka po obou stranách displeje.

Určitá část zákazníků ocení příplatkovou funkci Smartgate. Díky ní bude možné odesílat data z vozu na příslušné adresy a majitel se zase dozví, kde se v danou chvíli auto nachází, a v jakém je technickém stavu. Pokud například otec rodiny půjčí vůz své ratolesti, bude moci zkontrolovat, zda dítko nepřekračuje povolené rychlostní limity.

Škoda | Premiéry | Škoda Octavia

Modernizovaná Škoda Octavia oficiálně. Vážně vypadá jako Mercedes!

Pod stropem se také v octavii objeví nová tlačítka. Umožní spojení se záchranáři, se servisem a asistenční službou automobilky.

Nově budou moci řidiči v octavii využívat i některé dosud nedostupné asistenční systémy. Konkrétně se jedná o upozornění na auta nacházející se po stranách v takzvaném mrtvém úhlu, systém pro usnadnění couvání s přívěsem a upozornění na auta, která se při couvání z kolmého parkovacího stání blíží ze strany.

V kabině se také ocitnou nové materiály, barevné kombinace, a ve vrcholné verzi Laurin&Klement rovněž ambientní osvětlení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků