Škoda dá do nové octavie širší držák mobilu. Toto chytré řešení oceňujeme

Škoda Auto zavede do výbavy modernizované třetí generace octavie některé prvky, které dosud jsou k dispozici pouze v modernějších autech, tedy v superbu a chystaném kodiaqu.
Škoda dá do nové octavie širší držák mobilu. Toto chytré řešení oceňujeme

Vyjímatelná lampička v kufru, deštník ve schránce pod sedačkou, vyhřívaný volant nebo stolky na zadních stranách opěradel předních sedaček...

To všechno jsou prvky, které se za několik týdnů objeví ve výbavě faceliftované octavie. Nicméně, troufáme si tvrdit, že velká část běžných smrtelníků, kteří používají tento typ automobilu, nejvíce ocení přepracovaný držák mobilních telefonů.

Ano, jde o onen gumový kelímek, který se zasunuje do otvorů pro plechovky, kelímky, případně malé PET láhve mezi předními sedačkami. Zatímco dosud byl určen maximálně pro přístroje se čtyřpalcovým displejem, nyní by se tam měly vejít rovněž daleko více frekventované telefony se čtyř a půl nebo pětipalcovou obrazovkou.

Držák má v sobě rovněž přihrádku na klíček k vozu, což samozřejmě využijí pouze vlastníci variant se startovacím tlačítkem, a škvíry na uložení mincí do parkovacích automatů.

Trend zvětšování se týká také displejů multimediálního systému uprostřed palubní desky. U verze Swing se zvětší úhlopříčka z dosavadních pěti na šest a půl palce, vrcholný typ Columbus dostane dokonce "televizi" s velikostí 9,2 palce. Dosud měla obrazovka rozměr osm palců. Novinkou jsou také dotyková tlačítka po obou stranách displeje.

Určitá část zákazníků ocení příplatkovou funkci Smartgate. Díky ní bude možné odesílat data z vozu na příslušné adresy a majitel se zase dozví, kde se v danou chvíli auto nachází, a v jakém je technickém stavu. Pokud například otec rodiny půjčí vůz své ratolesti, bude moci zkontrolovat, zda dítko nepřekračuje povolené rychlostní limity.

Modernizovaná Škoda Octavia oficiálně. Vážně vypadá jako Mercedes!

Modernizovaná Škoda Octavia oficiálně. Vážně vypadá jako Mercedes!

Pod stropem se také v octavii objeví nová tlačítka. Umožní spojení se záchranáři, se servisem a asistenční službou automobilky.

Nově budou moci řidiči v octavii využívat i některé dosud nedostupné asistenční systémy. Konkrétně se jedná o upozornění na auta nacházející se po stranách v takzvaném mrtvém úhlu, systém pro usnadnění couvání s přívěsem a upozornění na auta, která se při couvání z kolmého parkovacího stání blíží ze strany.

V kabině se také ocitnou nové materiály, barevné kombinace, a ve vrcholné verzi Laurin&Klement rovněž ambientní osvětlení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

 

bazar

Skoda Yeti 1,8
Rok výroby: 2009
Stav: 94 436 km
Cena: 244 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 309 123 km
Cena: 110 000 Kč
Skoda Fabia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 134 170 km
Cena: 66 000 Kč
Skoda Fabia 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 125 061 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků