Škoda dá do nové octavie širší držák mobilu. Toto chytré řešení oceňujeme

Škoda Auto zavede do výbavy modernizované třetí generace octavie některé prvky, které dosud jsou k dispozici pouze v modernějších autech, tedy v superbu a chystaném kodiaqu.
Škoda dá do nové octavie širší držák mobilu. Toto chytré řešení oceňujeme

Vyjímatelná lampička v kufru, deštník ve schránce pod sedačkou, vyhřívaný volant nebo stolky na zadních stranách opěradel předních sedaček...

To všechno jsou prvky, které se za několik týdnů objeví ve výbavě faceliftované octavie. Nicméně, troufáme si tvrdit, že velká část běžných smrtelníků, kteří používají tento typ automobilu, nejvíce ocení přepracovaný držák mobilních telefonů.

Ano, jde o onen gumový kelímek, který se zasunuje do otvorů pro plechovky, kelímky, případně malé PET láhve mezi předními sedačkami. Zatímco dosud byl určen maximálně pro přístroje se čtyřpalcovým displejem, nyní by se tam měly vejít rovněž daleko více frekventované telefony se čtyř a půl nebo pětipalcovou obrazovkou.

Držák má v sobě rovněž přihrádku na klíček k vozu, což samozřejmě využijí pouze vlastníci variant se startovacím tlačítkem, a škvíry na uložení mincí do parkovacích automatů.

Trend zvětšování se týká také displejů multimediálního systému uprostřed palubní desky. U verze Swing se zvětší úhlopříčka z dosavadních pěti na šest a půl palce, vrcholný typ Columbus dostane dokonce "televizi" s velikostí 9,2 palce. Dosud měla obrazovka rozměr osm palců. Novinkou jsou také dotyková tlačítka po obou stranách displeje.

Určitá část zákazníků ocení příplatkovou funkci Smartgate. Díky ní bude možné odesílat data z vozu na příslušné adresy a majitel se zase dozví, kde se v danou chvíli auto nachází, a v jakém je technickém stavu. Pokud například otec rodiny půjčí vůz své ratolesti, bude moci zkontrolovat, zda dítko nepřekračuje povolené rychlostní limity.

Modernizovaná Škoda Octavia oficiálně. Vážně vypadá jako Mercedes!

Modernizovaná Škoda Octavia oficiálně. Vážně vypadá jako Mercedes!

Pod stropem se také v octavii objeví nová tlačítka. Umožní spojení se záchranáři, se servisem a asistenční službou automobilky.

Nově budou moci řidiči v octavii využívat i některé dosud nedostupné asistenční systémy. Konkrétně se jedná o upozornění na auta nacházející se po stranách v takzvaném mrtvém úhlu, systém pro usnadnění couvání s přívěsem a upozornění na auta, která se při couvání z kolmého parkovacího stání blíží ze strany.

V kabině se také ocitnou nové materiály, barevné kombinace, a ve vrcholné verzi Laurin&Klement rovněž ambientní osvětlení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků