Škoda Citigoe iV vs. VW e-up!: Dražší sourozenec má v rukávu zajímavé eso

Také sourozenec Škody Citigoe iV od Volkswagenu u nás již vstupuje do prodeje. Cenou se lehce liší, takže jsme oba prcky do města porovnali.

Podobají se jako vejce vejci, stojí na identickém základě, používají stejný elektromotor o výkonu 61 kW (83 koní), nabízí dojezd kolem 260 km (Škoda oproti VW uvádí 252 km, přestože má lehce vyšší kapacitu baterie) a v současnosti patří do kategorie nejdostupnějších městských elektromobilů na trhu. Přesto se ale VW e-up! a Škoda Citigoe iV liší základními cenovkami. V čem vězí rozdíl celkem 30.000 Kč?

Škoda rozjela prodej elektrického Citigo velice sebevědomě, když pětistovku prvních aut nabídla za cenovku 430 tisíc korun a přidala rok nabíjení u ČEZu zdarma. Po vyprodání zaváděcí série nicméně základní cena vzrostla na 479.900 Kč. Oproti tomu teď sourozenec Volkswagen e-up! začíná o trochu dráže na ceně 449.900 Kč a bez jakýchkoliv výhod, na druhou stranu ale není za tuto cenu limitován produkcí.

Levná elektrická Škoda Citigoe iV je vyprodaná. Dneškem začíná jiná realita

Levná elektrická Škoda Citigoe iV je vyprodaná. Dneškem začíná jiná realita

Obě auta vlastně nabízí jediný stupeň výbavy, který lze nadále vylepšovat příplatkovou výbavou a balíčky. A v tom právě vězí částečně cenový rozdíl. Škoda totiž po vyprodání zaváděcí série uvedla pevnou cenovku 479.900 Kč včetně dříve příplatkového paketu Extra Top (původně za 20.000 Kč).

U Škody tedy dostanete standardně i černá 16palcová litá kola, vyhřívané čelní sklo a přední sedadla, tempomat, parkovací senzory vzadu a mlhovky. Zůstává rovněž automatická klimatizace, LED denní svícení, rádio s MP3, SD a bluetooth, držák na mobil, ambientní osvětlení a další. Žlutý lak karoserie Sunflower je bez příplatku, za všechny ostatní odstíny včetně metalíz zaplatíte navíc od 6000 do 10.900 Kč.

Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE: V čem vězí ten cenový rozdíl 250.000 Kč?

Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE: V čem vězí ten cenový rozdíl 250.000 Kč?

Trumfem v rukávu Škody Citigoe iV zůstává současná akce takzvaného Ekobonusu v hodnotě 30.000 Kč, u kterého si může zákazník vybrat jeho využití. Buď peníze využije jako slevu na konečnou cenu vozu, nebo si zvolí výbavu ve formě domácí wallbox nabíječky včetně zajištění instalace.  

Volkswagen sice ekobonus nenabízí a za případný wallbox si musíte normálně připlatit (20.990 Kč), na druhou stranu ale již v základní ceně nabízí řadu prvků, která teď Škoda přidala zmíněným balíčkem. U VW tedy čekejte rovněž vyhřívaná přední sedadla a přední okno, parkovací senzory vzadu (navíc s kamerou) a rovněž třeba tempomat. VW ovšem v základu chybí třeba mlhovky, ambientní osvětlení nebo asistent udržování jízdního pruhu.

VW T-Roc R ukazuje českou cenu. Je o dost levnější než Golf R i Ateca Cupra

VW T-Roc R ukazuje českou cenu. Je o dost levnější než Golf R i Ateca Cupra

U nepříplatkových laků si VW vede lépe s volbou dvou odstínů, modré Teal a žluté metalízy Honey, nicméně za větší kola si musíte připlatit. Standardně totiž e-up! jezdí na 14palcových ocelových kolech s poklicemi, větší litá 15palcová začínají na ceně 13.800 Kč, přičemž různé šestnáctky vyberete buď za 21.200 Kč nebo 7500 Kč (avšak s nutností kombinace s paketem Style za 22.000 Kč).

Ve výsledku si tedy obě auta slušně vyrovnávají slabiny a zvládnete je pořídit za stejnou cenovku. Pouze záleží, kterým prvkům výbavy dáváte větší přednost a která značka je vám sympatičtější.

VW e-up! vs. Škoda Citigoe iV – Technická data a české ceny
Model VW e-up! Škoda Citigoe iV
Pohon elektromotor elektromotor
Největší výkon [kW] 61 61
Točivý moment [N.m] 210 210
Max. rychlost [km/h] zatím neupřesněno 130
Zrychlení 0-100 km/h [s] zatím neupřesněno 12,5
Akumulátor [typ/kapacita] Li-on/32,3 kWh Li-on/36,8 kWh
Max. dojezd [km] 260 (WLTP) 252 (WLTP)
Nabíjení 40 kW/80 % [hod] cca 1 cca 1
Základní cena [Kč] 449.900 479.900

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků