Škoda Citigoe iV vs. VW e-up!: Dražší sourozenec má v rukávu zajímavé eso

Také sourozenec Škody Citigoe iV od Volkswagenu u nás již vstupuje do prodeje. Cenou se lehce liší, takže jsme oba prcky do města porovnali.

Podobají se jako vejce vejci, stojí na identickém základě, používají stejný elektromotor o výkonu 61 kW (83 koní), nabízí dojezd kolem 260 km (Škoda oproti VW uvádí 252 km, přestože má lehce vyšší kapacitu baterie) a v současnosti patří do kategorie nejdostupnějších městských elektromobilů na trhu. Přesto se ale VW e-up! a Škoda Citigoe iV liší základními cenovkami. V čem vězí rozdíl celkem 30.000 Kč?

Škoda rozjela prodej elektrického Citigo velice sebevědomě, když pětistovku prvních aut nabídla za cenovku 430 tisíc korun a přidala rok nabíjení u ČEZu zdarma. Po vyprodání zaváděcí série nicméně základní cena vzrostla na 479.900 Kč. Oproti tomu teď sourozenec Volkswagen e-up! začíná o trochu dráže na ceně 449.900 Kč a bez jakýchkoliv výhod, na druhou stranu ale není za tuto cenu limitován produkcí.

Levná elektrická Škoda Citigoe iV je vyprodaná. Dneškem začíná jiná realita

Levná elektrická Škoda Citigoe iV je vyprodaná. Dneškem začíná jiná realita

Obě auta vlastně nabízí jediný stupeň výbavy, který lze nadále vylepšovat příplatkovou výbavou a balíčky. A v tom právě vězí částečně cenový rozdíl. Škoda totiž po vyprodání zaváděcí série uvedla pevnou cenovku 479.900 Kč včetně dříve příplatkového paketu Extra Top (původně za 20.000 Kč).

U Škody tedy dostanete standardně i černá 16palcová litá kola, vyhřívané čelní sklo a přední sedadla, tempomat, parkovací senzory vzadu a mlhovky. Zůstává rovněž automatická klimatizace, LED denní svícení, rádio s MP3, SD a bluetooth, držák na mobil, ambientní osvětlení a další. Žlutý lak karoserie Sunflower je bez příplatku, za všechny ostatní odstíny včetně metalíz zaplatíte navíc od 6000 do 10.900 Kč.

Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE: V čem vězí ten cenový rozdíl 250.000 Kč?

Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE: V čem vězí ten cenový rozdíl 250.000 Kč?

Trumfem v rukávu Škody Citigoe iV zůstává současná akce takzvaného Ekobonusu v hodnotě 30.000 Kč, u kterého si může zákazník vybrat jeho využití. Buď peníze využije jako slevu na konečnou cenu vozu, nebo si zvolí výbavu ve formě domácí wallbox nabíječky včetně zajištění instalace.  

Volkswagen sice ekobonus nenabízí a za případný wallbox si musíte normálně připlatit (20.990 Kč), na druhou stranu ale již v základní ceně nabízí řadu prvků, která teď Škoda přidala zmíněným balíčkem. U VW tedy čekejte rovněž vyhřívaná přední sedadla a přední okno, parkovací senzory vzadu (navíc s kamerou) a rovněž třeba tempomat. VW ovšem v základu chybí třeba mlhovky, ambientní osvětlení nebo asistent udržování jízdního pruhu.

VW T-Roc R ukazuje českou cenu. Je o dost levnější než Golf R i Ateca Cupra

VW T-Roc R ukazuje českou cenu. Je o dost levnější než Golf R i Ateca Cupra

U nepříplatkových laků si VW vede lépe s volbou dvou odstínů, modré Teal a žluté metalízy Honey, nicméně za větší kola si musíte připlatit. Standardně totiž e-up! jezdí na 14palcových ocelových kolech s poklicemi, větší litá 15palcová začínají na ceně 13.800 Kč, přičemž různé šestnáctky vyberete buď za 21.200 Kč nebo 7500 Kč (avšak s nutností kombinace s paketem Style za 22.000 Kč).

Ve výsledku si tedy obě auta slušně vyrovnávají slabiny a zvládnete je pořídit za stejnou cenovku. Pouze záleží, kterým prvkům výbavy dáváte větší přednost a která značka je vám sympatičtější.

VW e-up! vs. Škoda Citigoe iV – Technická data a české ceny
Model VW e-up! Škoda Citigoe iV
Pohon elektromotor elektromotor
Největší výkon [kW] 61 61
Točivý moment [N.m] 210 210
Max. rychlost [km/h] zatím neupřesněno 130
Zrychlení 0-100 km/h [s] zatím neupřesněno 12,5
Akumulátor [typ/kapacita] Li-on/32,3 kWh Li-on/36,8 kWh
Max. dojezd [km] 260 (WLTP) 252 (WLTP)
Nabíjení 40 kW/80 % [hod] cca 1 cca 1
Základní cena [Kč] 449.900 479.900
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

včera | Petr Schnagl | 15 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 144 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 82 příspěvků