Oficiálně nejdražší elektrická Škoda má jen dva příplatky. Přesně takhle vypadá

89 komentářů

runner42
23. září • 11:15

Vezmete špatně prodávané auto, předěláte ho na elektromobil, cenu zadotujete 200 tisíci z vlastní kapsy (protože ušetřit na emisních pokutách) a vyleze s toho tohle.Tragédie elektromobility v plné nahotě.

czhunter
27. září • 12:45

Obecně automobilky "dotují" mnoho typů vyráběných vozů "z vlastní kapsy" - a z toho drtivou většinu těch spalovacích, ale nikdy jsem neslyšel, že by o tom někdo mluvil jako o "tragédii".

Pavel
22. září • 19:28

Už by to opravdu chtělo výměnu vozoveho parku a ano chce to i dotace. I na Slovensku s mají až 8 tisíc Euro. Navíc pokud teď udělají Citigo za 430 tak si nemyslím že Fabia by stála o víc jak 100 tisíc víc a dojezd kolem 250 km je pro běžnou českou rodinu opravdu v pohodě, protože většinou stejné jezdí po městě nebo na chatu a různé výlety. Já bych také navrhoval zákaz aut co nemají Euro 3 a kdo nemá Euro 4 vjezd do měst nad 50tisic max 5krar za rok. Ovšem dotace 100tisic pro každého a 150 pro toho kdo nechá sešrotovat auto staré alespoň 10 let (které aspoň rok vlastní) pak by takové auto vyšlo třeba na 350 a nebo Citi Go na 280 a to už je cena kterou si běžná rodina fakt dovolit může a ušetří na provozních nákladech. Já jsem jel z Bratislavy do Lublaně starým Upem co má dojezd 140km a na dálnici min takže mít 250km tak je to úplně v pohodě. Jinak tím že bude dotace na nové auto tak to bude započítané i v ojetine (protože kdo by dal 350 za ojetinu když s dotací bude mít na nové) a v tom případě by pak 3 - 4 roky starý elektromobil v pohodě vyšel pod 200tisic a do roku 2030 na taky může jezdit polovina elektromobilu nebo alespoň plug in hybridů.

Jan Roketnický
23. prosince • 16:36

I tady https://www.dopravniznaceni.com/Elektromobilita-za-rok-20... ... píšou že budou dotace za nedlouho, bezplatné parkování na modré už je ne?

runner42
23. září • 11:13

Tak jdi příkladem a napiš, kolik jsi mi ochoten ze svých příjmů přispět na elektromobil. Číslo účtu ti pak pošlu.Díky.

Pavel
23. září • 14:42

Tak já platím celkem dost na daních a to jak firma tak já osobně, takže si myslím že to za mě může zaplatit stát, kterému odvádím celkem dost.

Michal
20. září • 22:40

Tady je teda odborniku jen co je pravda :-D elektro auta proste prijdou casem i ceny budou privetivejsi pokrok nezastavis energeticky prumysl je vetsi jak ropny :-)

Fanda
21. září • 11:41

Ano,časem nejspíš opravdu bude podstatně více elektro aut ,ceny možná budou přívětivěší,ale rozhodně dojde k podstatnému zdražení el. energie.

Michal
23. září • 21:48

ale tady nejde o to aby sme usetrili :o)jen je to dalsi vec jak s lidi tahat prasule je fuk co tam lijes vzdy budes platit

Fanda
20. září • 16:51

Jak se do něčeho začnou míchat dotace,tak je to problém.Na druhou stranu automobilkám nic jiného nezbývá ,než prodávat určité procento elektromobilů.Jinak již brzy nemají šanci splnit v průměru emisní limity.Že stále vyrábíme elektřinu v hnědouhelných elektrárnách,to politiky nezajímá. Jako druhé auto do rodiny,které by sloužilo na pojíždění po okolí by mi to smysl dávalo.Ovšem tu elektromobilitu nakonec všichni draze zaplatíme .Nikde se zatím moc nehovoří o tom ,co bude stát doprava el. proudu do nabíjecích stanic. Nedávno jsme řešili novou přípojku v práci.Dvěstě metrů čistě přez pole,podhrabání jedné malé silničky na konci transformátor a cena přez dva miliony.

E15
20. září • 17:06

"Doprava" proudu je naprostá legrace za půl darma ve srovnání s dopravou vodíku, o kterém tu kde kdo básní a fantazíruje.

Sir CHerokee
20. září • 17:34

U vodíku by se ale nemusela stavět nová infrastruktura. Navíc Toyota nedávno prohlásila, že jej umí syntetizovat ze slané vody...

mpolan
21. září • 9:42

Přestavba infrastruktury na vodíkovou by byla dražší, než kompletní elektrifikace.
A že Toyota něco umí? Hm, to je hezké. A řekli i jaká je energetická náročnost té výroby a její masová nasaditelnost? To už radši neříkají, protože to je obvyklý průser všeho vodíkového.

eRRor
20. září • 13:32

Preco by to nedavalo zmysel? Ak ste zakaznik, co si chcete kupit elektroauto, mate vacsinou ponuky od 30-35 tis €, ak neberiem do uvahy poloauta typu cinske ZhiDou za cca 18 tis €. No a tu je zrazu sice stara a mala ale predsa len vacsia ako to ZhiDou - Skoda, ktora stoji plne vybavena v CZ konfiguratore po prepocte nieco cez 17 tis €. Na SK sa prave schvalilo dalsie kolo dotacii (o dotaciach si kazdy myslime co chceme, ano viem a aj suhlasim :) ) a tie cenu zrazia o 25% a ak mate k odhlaseniu sucasne aj viac ako 15 rocne auto, tak o 35% ceny. Berme tu horsiu dotaciu a CityGo E je zrazu za kusok cez 13 tis €. Za elektroauto (!) Skoda urcite nie je moja krvna skupina ale som milo prekvapeny a tesi ma, ze aspon niekto uviedol cenu, ktora nie je az taka zla - samozrejme ze vzhladom na trh a samozrejme pre toho, kto sa o elektromobily zaujima. Ze si niekto za rovnaku cenu kupi takyyyyyto velky ojazdeny diesel, to je uz iny pribeh. Ale jeho sa toto netyka a nikdy ani tykat nebude.

Koncern ma kvalitny fet!
20. září • 15:22

Trepes piate cez deviate, nieco si o tych dotaciach nastuduj, v podstate nemas co, lebo nic konkretne tam nie je. Vysleveny ojeb v podani vladnucich primitivov zo SMERu a SNS.A co sa tyka Skodofky, prave dnes som si bol "ochutnat" Kamiq, makke plasty len palubovka a pri sklach dvier, ostatne tvrde na urovni Ziguly spred 40tych rokov, je to uzka uzovka, na sirku malo miesta, vrcholom je vidiet plech karoserie pri zatvorenych zadnych dverach, vsetko vrzka uz v showroome, odpad, to auto posobi ako hracka z cinskeho obchodu.Ale hlavne, ze to ma USB-C konektory od pinpongacov za par centov a velky usmatlany displej, ktory ma problemy na dotyk.SKODA PENEZ!!!Simply NEVER!!!

.
20. září • 21:58

Táraš chujoviny. Píše se Škodovka a Žiguli. Mimochodem, kde jsou v Žigulu tvrdé plasty ty magore? Leda volant. A proč tam vlastně lezeš?

jozka
20. září • 14:45

Po dvojim zadotovani se dostane na cenu vetsiho modelu. A to se vyplati!

Jozef
20. září • 12:46

TOYOTA uvede na trh el.YARIS a Šitigo = kaput !!!

Karcher Tool
20. září • 12:00

400tis nas nestala ani nase rodinna Octavia (samozrejme nova nebyla). Takze 400tis za takovovou srandu muze dat jen ten, komu chybet nebudou. Ja to nejsem :-P

Pavel
22. září • 19:47

Tak Octavia je na platformě Golfu. Nové ID.3 má novou platformu pro EV a je asi velké jako Golf, takže se dá čekat že by Škoda mohla udělat něco jako Octavii na této platformě, základní verze stojí 770 tisíc, když si ale od toho vezměte nějakou dotaci (u nás zatím není, ale jsme fakt jediní) tak třeba na Slovensku máte 8 tisíc Euro takže cca 200 tisíc, jste na 570 za nové, to se přímo promítne do ceny ojetiny protože kdo by si koupil za půl mega staré když může mít nové, takže cena bude kolem 600 a za 3 - 4 roky se klidně na 400 - 450 podívat můžete a máte už slušné EV.

Tommy
21. září • 10:05

Trochu připomínáš ten vtip o chlapovi, co na pohovoru říká, že školu nemá, na stroji psát neumí...

k22
20. září • 11:31

Nechápu, proč tu většina pořád mele dokola, že to nedává smysl. Ale dává a pro někho velmi dobrý! Nedávno jsem četl, že jistý stylista vydává "statisíce měsičně na módu", pro čby si takový boreček nekoupil ektromobil a svému příteli třeba hned ještě jeden?
Elektomovily nesjou a ještě dlohou dobu nebudou pro každého a ti úspěšní si je koupí s nadšením.
BTW: ony by ty ceny mohl yjít ještě dost dolů, před stole lety, Pred Fordem byly spalováky taky luxus pro šlechtu...
Ale dotace prosím NE...ať se výrobci snaží.

Kuk Vykuk
20. září • 11:16

Stejně je to od Škody jen "compliance car", vyroběj jich jen 2200 za rok a těch zásuvkových Superbů vyroběj jen 16 000 za rok. Úplná elektrozáplava, ha ha ha :-D:-D:-D

Emil
20. září • 13:36

Kuk je opičí potrat

Kuk Vykuk
20. září • 14:47

Emil je zaschlá vložka.

Moik
20. září • 12:42

Já jsem četl, že 2200 je pro CZ trh...

Kuk Vykuk
20. září • 10:22

Daimler Mercedes končí s vývojem spalovacích motorů.
VW už to oznámil před půl rokem.
Užijte si pohřeb spalováků.
B-]
https://youtu.be/qDAphEzYAzM...

Kukbuk
20. září • 21:12

Ludia by si urcite viacej uzili pohreb dusevne retardovaneho kripla ako si ty,ale to je zname o Vas potkanoch zo stoky,ze nie a nie skapat :-/

Kuk Vykuk
24. září • 14:55

Už si našel svoje uhnilý péro? Že tys ho nechal ve vejfuku. :-D

Mirek
20. září • 18:39

A co myslíš, že budou vyrábět a prodávat, když elektriky "nepojedou". Ukončit vývoj není to samé, jako ukončit výrobu. :-D
Takže ty jsi ten postižený skalní fanda elektromobility.:-D

Kuk Vykuk
24. září • 15:03

"Ukončit vývoj není to samé, jako ukončit výrobu." Bravo Mireček už dělá pokroky. A kolik let si nad tím přemejšlel nežs to vymyslel ty einštajne? A kde mluvím o ukončení výroby ty trubko? :-D:-D:-D

Kuk Vykuk
20. září • 14:48

Tak pardon tohle je ten správný odkaz. ;-)
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/nejstarsi-... ...

Mirek
20. září • 18:45

A je tam napsáno, ke kterému datu to provedou? Myslím třeba rok 2030...
Moc se mi tam líbila věta:
"Definitivní konec by podle Josta měl znamenat rok 2040, kdy budou prodána poslední auta se spalovacím motorem. "
To je skoro zítra, že?
Nesouvisí to spíše s poslední větou článku? To ale přestanou spalovací motory vyrábět skoro všichni. Není to tedy tak trochu alibistické vyhlášení?
"To je mimochodem stejný rok, kdy prodej vozů s benzinovými nebo naftovými motory zakáže americká Kalifornie. Podobný zákaz plánuje na rok 2025 i Norsko, pro rok 2040 Francie a 2050 Velká Británie."

Kuk Vykuk
24. září • 14:51

Stále si nepochopil rozdíl mezi ukončením vývoje, ukončením výroby a ukončením potažmo zákazem prodeje. B-] I když něco budou vyrábět dál tak maj osud zpečetěnej a postupně naplněj už vykopaný hroby. B-]:-P

Karel
20. září • 11:57

Nesmíte věřit všemu, co píšou. Volvo taky kdysi vykřikovalo, několikrát za sebou, že už nebude vyvíjet dehtový motory. A prd. Teď MB vykřikuje, že zařízne spalováky vůbec. A taky prd. Je to jen reklama zadamo - napsat/říct nějakej nesmysl a až se tomu budou všichni (nejen) novináři divit a ptát se "jak jste to myslel?", máte reklamu zdarma.

Pavel
20. září • 10:03

Pročpak byla ukončena výroba v benzínu,nebilo to tím,že to bylo drahé a chudé?

Moik
20. září • 10:05

Prostě proto, že takové auto v benzínu nedávalo smysl, ale jako elektromobil smysl dává? Dokonce za dvojnásobek?

Axl
20. září • 13:58

Smysl nekomu, kdo musel 3x opakovat druhou tridu kvuli matematice.
Nejde jen o vyssi porizovaci cenu elektroauta, ale i daleko vetsi pokles v prodejni cene. Kdo to od tebe koupi a za kolik, kdyz pri prodeji bude mit baterka 70% kapacity a za par let bude hrozit jeji nakladna vymena?
Dohromady (rozdil porizovacich cen + rozdil poklesu) to je uz ranec, kterej se nikdy nevrati PRAVE PROTO, ze takovato auta moc km nenajedou (protoze na to jsou urcena vetsi a pohodlnejsi auta).

Tommy
21. září • 10:02

Já klidně. Za dobrou cenu. Budu přesně vědět stav. Na rozdíl od vylágrovaných spalováků, do kterých hned po koupi musím nasypat 50 000,- do výmeny základních točivých součástek, aby mu jednou nevyletěly ventily kapotou.
Pokud pomineme fakt, že aby to mělo 70% kapacity, muselo by to mít najeto hodně nad 200 000 km. Spíš tak 300 000.

Pavel
20. září • 18:49

Tohle je právě hloupost, ta kapacita baterie opravdu neklesá jak si myslíte a zvlášť pak u větších baterií které mají chlazení a nahřívání, tam budete i za 200tisic mít 95% kapacity.

Pavel
20. září • 9:08

Super auto pro lidi co jezdí hlavně po městě a občas někam o víkendu dál. Sám jsem najezdil asi 4 - 5 tisíc km v E- Up který jsem si půjčoval a neměl jsem problém dělat výlety do 100km kolem Bratislavy a i klidně o něco dál. Nikdy nebyl problém v cíli najít nabíječku a to často i rychlou kde se auto nabije za 20 minut. Nová verze má ovšem větší baterii takže si moc nedokážu představit místo v ČR kam bych s tím nemohl jet.

Axl
20. září • 13:55

Zvlast kdyz v zime zapnes topeni, vyhrivani sedacek a zadniho+celniho skla.
To bude dojezd jak sv**e.
Nebo kdyz s tim tedy pojedes "kamkoli po CR" a nebudes chtit brzda provozu (a nepojedes tedy stylem, jakym tim jezdi testovaci WLTP komisari). K tomu treba se zaplou klimou ci tim topenim.
A hlavne: Skoda "garantuje", ze kdyz to budes prodavat, bude mit baterka jeste 70% kapacity. Mozna. Kdo to od tebe asi koupi a za kolik? S vyhlidkou na koupi novych baterii za par let. Podle me procentualni pokles oproti benzinovemu CitiGo bude dramaticky vetsi. Takze az si za par let budes kupovat dalsi auto, prodej elektrickeho ti na nej prospeje daleko nizsi castkou. Coz tedy kazdej, kdo ma mozek a absolvoval alespon matematiku pro 1. stupen, rozhodne zohlednuje. Je sakra rozdil (v akontaci a tedy i ve vysi splatek noveho), zda ti to stare auto kleslo na 65%, nebo na 25% puvoni hodnoty. A ano, da se dostat na tech 65%, pokud koupis neco, co neni exoticke a koupis to se solidni slevou oproti cenikovce, protoze skladovka. Kdyz koupis Passata nebo i Golfa ci Octavii v rozumne vybave, s rozumnym motorem (zadne extremy) a vezmes skladovku, tak ukecas pravdu velkou slevu oproti ceniku, cili pak pri prodeji bude pokles procentualne opravdu maly. U mikroelektroauticka za pomalu pul mega bude pokles jak krava. Takze vlastne ten rozdil mezi elektrickou a benzinovou verzi CitiGo neni jen ten, kterej vidis v ceniku - je DALEKO vetsi.

Pavel
20. září • 18:47

Jako já jsem najezdil asi 5tisic km ve E-Up s malou baterkou a to i v zimě, topení jsem zaplé měl a co se létá týče tak klima moc nebere a když je teplo tak máte fakt hodně velký dojezd. Dokonce jsem s tím jel.jednou z Bratislavy do Lublaně (jo to byl trochu extrém ale chtěl jsem to zkusit) mít to ale jenom o 30% větší baterku tak už by to bylo úplně v pohodě a s baterií jako má teď je to na jeden delší výlet na čas v pohodě. Jinak Octavii nemůžu v Praze skoro nikde parkovat a dále jsem proti spalovacím motorem ve městě, kdo to má furt dýchat. Jako dám jezdím delší trasy často proto jsem si koupil Jaguar I-Pace. Jinak misto Golfa nebo Octavie bych si koupil Model 3 SR+ nebo ID.3

Sir CHerokee
20. září • 9:10

Tak jsem se zasmál...a jedeme na eko vlně dál. Samo to nebude žaden trhák, nebyl by ani za půlku.

Pavel
20. září • 12:54

Nevím co je na tom vtipného, zvlášť třeba v Praze kde můžete pracovat na modrých zónách.

Sir CHerokee
20. září • 15:18

Zkuste se podívat, která auta se prodávají, co lidi chtějí...SUV, Passaty, Superby, Octavie, prémii.... do soukromí pak nižší střední většinou.

Tommy
21. září • 9:58

Jak to souvisí s kategorií citi.go? Já mám taky sedana. A do města, na objíždění staveb a cesty o samotě malý hatchback. Kdyby byla rodina, klidně nechám žene velký auto a jezdit budu malým, pokud elektrickým budu jen rád. Ego si na tom honit nepotřebuju, takže to nemusí mít rozměry parníku.

Pavel
20. září • 18:42

Já mluvím přesně o tom pro koho je toto auto dobré. Já sám potřebují větší auto s větším odjezdem, chtěl jsem Model 3 LR ale vzhledem k tomu jak jim to trvá jsem si nakonec koupil I-Pace.

Sir CHerokee
20. září • 9:05

Za 430 ...superkauf co :-D...
Auto co lidi málo kupovali, když stálo 190.

iPace
23. září • 17:27

tohle je bezvadna volba pro rozvazkove spolecnosti, kamos a majitel nekolika pizerii tady u nas ve meste ma "objednane" dva kousky tohohle elektroprcka, soucasna Citiga s litrem pod haubnou mu rocne nalitaj temer 90 tisic kilometru kazde a bylo celkem zajimave kdys me svezl s Citigem co ma nalitano temer 350 tisic kilaku :D , fakt jsem neveril ze to ma tolik najeto, takze Citigoe iV se mu vesmes plne zaplati jen na palivu za 3 roky, a to se pocita ;-) je proste rozdil pokud zaplatis rocne za pohonne hmoty auta 150 nebo 20 tisic ;-) co je hodne zajimave tak ty benzinova co ma ted musej 3x rocne do servisu proste na vymeny kapalin, a jen na servisu ty auta proste stoji rocne skoro 15 tisic kazdejsou oblasti dopravy kde se proste elektrika vyplati ikdys je 2x tak draha nez spalovak ;-)

Honza
11. října • 14:13

I kdyby s tím najezdil 450.000 Km za 5 let a jednou měnil baterku v ceně cca 150.000 Kč, a auto na konci splácení hodil do šrotu, tak by se náklady pohybovaly okolo 2,30 Kč na km.
Takže pro rozvážkové služby to dává velký smysl. Jinak i při nájezdu 20.000km za rok a 5 let používání se dostanete o 90 haléřů na km níž než u benzínové verze (55Kw).

Rosťa
20. září • 9:02

Pokud bude operák s nájezdem 15 tkm ročně za 5.000, tak to může být pro domkaře hit.

Sir CHerokee
20. září • 9:09

Jo vzdají se velké Octavie, aby se narvali do prcka... nebyl to hit ani předtím, když stál půlku.

Karchert Tool
20. září • 15:46

Třeba je jedno kolikse Ciga prodá. Bylo třeba splnit flotilové emise. Tak to vnutili autu které mají v nabídce stejně jen formálně. Octaviu nebo Kodiaq si samozřejmě prznit kravinama nebudou.

Jozef
20. září • 8:12

Skoro Čínsky dizajn ........KATASTROFA !!!

Cena stejně mimo
20. září • 7:20

Až bude pod 200.000 tak budu uvažovat..

Hernandez
20. září • 7:27

Sundáš dph, jestli máš firmu mimo Prahu, dotace 45% na cenu nez dph (jestli jsou stále vypsané) a jsi na skoro na 200. Ideál pro rozvážkové firmy. Po Praze už drandí s e-up. To musejí mít určitě s dotací.

Moik
20. září • 10:03

Dotace není na cenu auta, ale na rozdíl mezi cenou elektromobilu a srovnatelného benzínu.

nemám jméno
20. září • 7:46

Typicky uvažování dnešní doby po babišovsku. Že to sice "funguje", ale smysl nedává je úplně jedno. Hlavně něco urvat dokud to jde...
Osobně bych koupil navoněnou atmo-skladovku za polovinu bez dotace, než tento nesmysl s minidojezdem a koncepčně nedořešeným "tankováním"

Hernandez
20. září • 7:55

Aha, takže rozvážkové firmy jídla si mají do větších měst koupit atmo za 100tis. To je skvělá myšlenka.

nemám jméno
20. září • 8:07

Hernandezi co to meleš? Elektronesmysl stojí 400 litrů. Atmoskladovka 200 litrů. Co jsi ještě nepochopil?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Hernandez
20. září • 8:15

Jak píši, u e-citigo se dostaneš na 200tis. Že to nechceš akceptovat, to je tvá věc.

Ota P.
20. září • 14:26

Ta dotace uz skoncila,tedy pred prodejem tohoto vozu

Kaa
20. září • 8:50

A teď tu o Karkulce prosím.

Karel
20. září • 11:54

Hmmm, smůla no: "Uzávěrka žádostí: 31. 5. 2019"

uda
20. září • 20:12

Dotace jsou beh na dlouhou trat, vestsina dodaci z teto vlny neni rozhodnuta. Firmy maji cas na nakup vozu do 10/2010 takze si tu skodu mohou klidne vybrat.

Sir CHerokee
20. září • 9:07

Super, zacálujem to z daní. A pak i ty dobíječky a novou rozvodovou síť.

bzzz
20. září • 14:58

Z dani calujes mimojine neodiskutovatelne vetsi saskarnu s dalnicema, poslance/politiky, dotace na golfova hriste a welness resorty apod... Elektromobily alespon neskodi, neublizuji - ale jednoduse se do nich kope, co ;-)

Michal
21. září • 6:43

Neskodi... ted byl akorat clanek o tezbe kobaltu, ze se provadi jen v zemich 3 sveta, protoze je to ekologicka katastrofa.

Sir CHerokee
20. září • 15:16

Já bych řekl, že to právě jsou Svědci Elonovi, kteří kopou do většinové společnosti a chtějí ji vnucovat své představy.

bzzz
20. září • 15:57

Znas nejakou normalni skupinu skalnich fanousku cehokoli/kohokoli? ;-)

Mirek
20. září • 18:35

Já ano. Já jsem například skalní fanoušek kvalitní rockové hudby (Pink Floyd, King Crimson, Judas Priest...), nevadí mi však ani ten pop, folk, poslechnu si i vážnou hudbu. Jsem ještě normální?

bzzz
21. září • 10:03

Nejsi skalni ;-)

Tommy
21. září • 9:55

Co Hip Hop? Dáváš?

petr r. (petrumr)
20. září • 19:40

rock max B-]

kari
20. září • 9:37

To, že je celé elektro nesmysl a že jen díky restrikcím na auta se spalovacím motorem a dotací a zvýhodňováním na elektroauta, se alespoň malinko elektroauta ukázala nic němění na tom, že pokud té rozvážkové firmě přijde pod nos tohle za bratru 200-250000 tak to prostě koupí.
Asi není moc větších odpůrců elektroaut, než jsem já. Ale tady se jim nemůžeme divit. Tady je špatně od samotného začátku ten koncept dotací a zvýhodnění na elektro. Vlastně vůbec nedali na výběr, ale vyloženě "silou" uměle elektro tlačí. A nejlepší je, že pak ti chudší, "platí" tyhle elektronesmysly "bohatým" , ale sami často i přes dotace na elektro nedosáhnou.

bzzz
20. září • 14:56

Ver tomu, ze mensi skupina 'bohatych' plati do spolecne kasy vice nez mnohem pocetnejsi skupina 'chudych' (takove to pravidlo z praxe, ze 20% zakazniku udela 80% trzeb apod). Navic ty dotace/pobidky se tykaji 'firem' (casto mensich/strednich, casto s vyloucenou Prahou atp).

Mirek
20. září • 18:30

Specifikuj, kolik je těch bohatých k chudým, přesněji od kdy je člověk bohatý, ten zbytek musí být dle tebe zákonitě chudý. Opravdu se na toto těším.

bzzz
21. září • 10:05

Pouzil jsem '' a reagoval na konkretni argumentaci. V CR valna vetsina lidi nebere ani tu slavnou prumernou mzdu.

Lord Owl
23. září • 12:33

To sice nebere, ale z ní něco odvádí. Narozdíl od podnikavců s daňovými paušály a daň. příznáním s výsledkem "0".

Axl
20. září • 13:46

A to te rozvazkove firme nevadi, ze to auto kazdou chvilku nebude moct jezdit, protoze se bude dlouho nabijet?!

kari
20. září • 15:10

Myslím, že ten kdo si to pořídí bude mít spočítané, jestli jim to bude v tomto ohledu stačit, nebo ne.

Axl
20. září • 15:48

"spocitane" s tim, ze stat do te rovnice prihodi par nesystemovych a matoucich konstant i promennych (dotace, dane, zakazy, ...). Vlastne za techto podminek lze spocitat cokoli tak, aby to vladcum vyslo "jak ma".

Hernandez
20. září • 9:35

V tom máme stejný názor. Ale když už to existuje, proč to nevyužít. Myslím si, že v čr to krachne právě na té rozvodné síti.

Cena stejně mimo
20. září • 7:19

Až bude pod 200.009 tak budu uvažovat..

Kuk Vykuk
20. září • 11:12

Stejně si zase koupíš vojetinu. B-]

Kukbuk
20. září • 21:14

Tak konecne tema s ktorou mu mozes aj REALNE poradit,kedze ty si nikdy na nicom inom nejazdil ako len na 20 rocnych vylagrovanych starych crepoch :-D:-D:-D

Tommy
21. září • 9:51

Tak jestli kupuješ do 200 009,- tak jsi člen klubu. My si to aspoň umíme připustit B-]

Doporučujeme

Články odjinud