Oficiálně nejdražší elektrická Škoda má jen dva příplatky. Přesně takhle vypadá

Elektrická Škoda Citigoe iV mnohé potěšila vcelku nízkou základní cenovkou. Jak ale vypadá v té vůbec nejdražší variantě?

Nedávno zveřejněný ceník Škody Citigoe iV zcela potvrdil dřívější spekulace. První sériová elektrická škodovka si totiž měla udržet základní cenovku pod hranicí půl milionu korun. Potěšením tak bylo zjištění, že novinka začne hluboko pod touto hranicí na částce 429.900 Kč. Prvních 500 zákazníků bude navíc po převzetí využívat bezplatné dobíjení v síti skupiny ČEZ po dobu jednoho roku zdarma.

Spuštěný konfigurátor Citigoe iV nicméně ukazuje, jak může elektrický prcek do města vypadat i na vrcholu svého cenového spektra. Jedinou dostupnou úroveň výbavy Style lze totiž dále rozšířit o příplatkové laky karoserie a rovněž si dále vybrat ze tří paketů Extra, které zvládnou cenovku navýšit až o dalších 20.000 Kč.

Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE: V čem vězí ten cenový rozdíl 250.000 Kč?

Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE: V čem vězí ten cenový rozdíl 250.000 Kč?

Zprvu se ale nemusí Citigoe iV stydět ani za svou základní výbavu, která obsahuje 16palcová kola, LED denní svícení, mlhovky, elektrické ovládání předních oken, automatickou klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, šest airbagů, hlídání jízdních pruhů, rádio Swing či dokovací stanici, schopnou propojit vůz s mobilním telefonem.

S příplatky pak začnete u barvy karoserie, kde jsou kromě nepříplatkového žlutého laku Sunflower k mání rovněž metalízy či nejdráž řada odstínů Colour Concept, kombinující metalízy s černě lakovanou střechou. Za nejvyšší cenu 16.900 Kč se jeví modrá Crystal nebo stříbrná Tungsten.

První elektrická Škoda má českou cenu. A Češi zase způsob, jak vám ji prodat

První elektrická Škoda má českou cenu. A Češi zase způsob, jak vám ji prodat

Litá kola o velikosti 16 palců s aerodynamickým designem jsou tedy zahrnuta v základní výbavě. V případě kol přitom Škoda u Citigoe iV nenabízí žádný možný příplatek, pouze si můžete zdarma vybrat mezi stříbrným nebo černým lakováním disků. Podobná situace se odehrává rovněž v interiéru, který je nabízen bez příplatku výhradně v černém odstínu. Zvolená barva karoserie ovšem prokoukne na odkrytých panelech předních a zadních dveří, takže interiér nemusí působit tak ponurý.

Již celkem bohatou základní výbavu můžete nakonec rozšířit zmíněnými pakety Extra Basic (10.000 Kč), Extra Plus (15.000 Kč) a Extra Top (20.000 Kč). Poslední v řadě shrnuje dohromady všechny možné příplatkové prvky nižších paketů a přihazuje pár dalších. Ve výsledku tak za dvacet tisíc vybavíte Citigoe iV navíc vyhřívanými předními sedadly, vyhřívaným čelním sklem, parkovacími senzory vzadu, tempomatem, DAB rádiem, držákem na telefon, mlhovkami s funkcí přisvícení do zatáčky, mezipodlahou v kufru a vyjmutelným odpadkovým košem ve dveřích.  

Roztomilá Honda e zná svou cenu. Stojí jako VW ID.3, tohle si bude muset obhájit

Roztomilá Honda e zná svou cenu. Stojí jako VW ID.3, tohle si bude muset obhájit

Na pohonném ústrojí elektromobilu v konfigurátoru nic extra nevymyslíte. V každém případě se auto spoléhá na elektromotor o výkonu 61 kW (83 koní) a točivém momentu 210 N.m. Lithium-iontová baterie o kapacitě 36,8 kWh vystačí na 265 km jízdy (WLTP). Nejrychleji pak baterky dobijete u rychlonabíjecích stanic na stejnosměrný proud, kdy se výkonem 40 kW dostanete na 80 % kapacity za přibližně hodinu.

Sečteno podtrženo, Škoda Citigoe iV vyjde nejdráž za slušných 466.800 Kč. Rovněž s veškerou dostupnou příplatkovou výbavou se tedy vejde pod částku půl milionu korun a vlastně nabízí všechno, co byste v malém městském elektromobilu asi mohli potřebovat.

Škoda Citigoe iV – Technická data a české ceny
Pohon elektromotor
Největší výkon [kW] 61
Točivý moment [N.m] 210
Max. rychlost [km/h] 130
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,5
Akumulátor [typ/kapacita] Li-on/36,8 kWh
Max. dojezd [km] 265 (WLTP)
Nabíjení 40 kW/80 % [hod] cca 1
Základní cena Style [Kč] 429.900
+ lak Colour Concept Crystal/Tungsten 16.900
+ paket Extra Top​ 20.000
Nejvyšší cena Style [Kč] 466.800
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

včera | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků