Oficiálně nejdražší elektrická Škoda má jen dva příplatky. Přesně takhle vypadá

Elektrická Škoda Citigoe iV mnohé potěšila vcelku nízkou základní cenovkou. Jak ale vypadá v té vůbec nejdražší variantě?

Nedávno zveřejněný ceník Škody Citigoe iV zcela potvrdil dřívější spekulace. První sériová elektrická škodovka si totiž měla udržet základní cenovku pod hranicí půl milionu korun. Potěšením tak bylo zjištění, že novinka začne hluboko pod touto hranicí na částce 429.900 Kč. Prvních 500 zákazníků bude navíc po převzetí využívat bezplatné dobíjení v síti skupiny ČEZ po dobu jednoho roku zdarma.

Spuštěný konfigurátor Citigoe iV nicméně ukazuje, jak může elektrický prcek do města vypadat i na vrcholu svého cenového spektra. Jedinou dostupnou úroveň výbavy Style lze totiž dále rozšířit o příplatkové laky karoserie a rovněž si dále vybrat ze tří paketů Extra, které zvládnou cenovku navýšit až o dalších 20.000 Kč.

Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE: V čem vězí ten cenový rozdíl 250.000 Kč?

Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE: V čem vězí ten cenový rozdíl 250.000 Kč?

Zprvu se ale nemusí Citigoe iV stydět ani za svou základní výbavu, která obsahuje 16palcová kola, LED denní svícení, mlhovky, elektrické ovládání předních oken, automatickou klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, šest airbagů, hlídání jízdních pruhů, rádio Swing či dokovací stanici, schopnou propojit vůz s mobilním telefonem.

S příplatky pak začnete u barvy karoserie, kde jsou kromě nepříplatkového žlutého laku Sunflower k mání rovněž metalízy či nejdráž řada odstínů Colour Concept, kombinující metalízy s černě lakovanou střechou. Za nejvyšší cenu 16.900 Kč se jeví modrá Crystal nebo stříbrná Tungsten.

První elektrická Škoda má českou cenu. A Češi zase způsob, jak vám ji prodat

První elektrická Škoda má českou cenu. A Češi zase způsob, jak vám ji prodat

Litá kola o velikosti 16 palců s aerodynamickým designem jsou tedy zahrnuta v základní výbavě. V případě kol přitom Škoda u Citigoe iV nenabízí žádný možný příplatek, pouze si můžete zdarma vybrat mezi stříbrným nebo černým lakováním disků. Podobná situace se odehrává rovněž v interiéru, který je nabízen bez příplatku výhradně v černém odstínu. Zvolená barva karoserie ovšem prokoukne na odkrytých panelech předních a zadních dveří, takže interiér nemusí působit tak ponurý.

Již celkem bohatou základní výbavu můžete nakonec rozšířit zmíněnými pakety Extra Basic (10.000 Kč), Extra Plus (15.000 Kč) a Extra Top (20.000 Kč). Poslední v řadě shrnuje dohromady všechny možné příplatkové prvky nižších paketů a přihazuje pár dalších. Ve výsledku tak za dvacet tisíc vybavíte Citigoe iV navíc vyhřívanými předními sedadly, vyhřívaným čelním sklem, parkovacími senzory vzadu, tempomatem, DAB rádiem, držákem na telefon, mlhovkami s funkcí přisvícení do zatáčky, mezipodlahou v kufru a vyjmutelným odpadkovým košem ve dveřích.  

Roztomilá Honda e zná svou cenu. Stojí jako VW ID.3, tohle si bude muset obhájit

Roztomilá Honda e zná svou cenu. Stojí jako VW ID.3, tohle si bude muset obhájit

Na pohonném ústrojí elektromobilu v konfigurátoru nic extra nevymyslíte. V každém případě se auto spoléhá na elektromotor o výkonu 61 kW (83 koní) a točivém momentu 210 N.m. Lithium-iontová baterie o kapacitě 36,8 kWh vystačí na 265 km jízdy (WLTP). Nejrychleji pak baterky dobijete u rychlonabíjecích stanic na stejnosměrný proud, kdy se výkonem 40 kW dostanete na 80 % kapacity za přibližně hodinu.

Sečteno podtrženo, Škoda Citigoe iV vyjde nejdráž za slušných 466.800 Kč. Rovněž s veškerou dostupnou příplatkovou výbavou se tedy vejde pod částku půl milionu korun a vlastně nabízí všechno, co byste v malém městském elektromobilu asi mohli potřebovat.

Škoda Citigoe iV – Technická data a české ceny
Pohon elektromotor
Největší výkon [kW] 61
Točivý moment [N.m] 210
Max. rychlost [km/h] 130
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,5
Akumulátor [typ/kapacita] Li-on/36,8 kWh
Max. dojezd [km] 265 (WLTP)
Nabíjení 40 kW/80 % [hod] cca 1
Základní cena Style [Kč] 429.900
+ lak Colour Concept Crystal/Tungsten 16.900
+ paket Extra Top​ 20.000
Nejvyšší cena Style [Kč] 466.800
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků