Šéf Škody prozradil plán, jak v ČR příští rok prodat 2500 elektroaut. I bez dotací

44 komentářů

jenicek54
29. května • 8:26

jak zvýšit prodej elektromobilů? jednoduše. zdražte plyn, benzín, naftu, ethanol o 1000% a je po problému. až se trh nasytí zvedněte cenu za elektřinu . jinak to neumíte

Marex
27. května • 18:32

To leda tak v akci 1+1, čili za jednu silně předraženou Octavii na fosilní palivo, 1x Citigo e zdarma :-D

Pepe
27. května • 13:49

Elektro auto je stejně na P.... Jako R......

Dotaz
27. května • 11:24

Dovede tenhle člověk psát o necem jinem než o skodovkach, skudkach nebo skodovenkach??? Tohle uz je fakt diagnóza...

tatransky skodufkar
27. května • 13:41

Z tohoto clanku jsme se dovedeli, ze Skoda hodla prodat az 2500 elektromobilu v pristim roce tak, ze je zamysli nabidnout obcanum a firmam. Cely vtip spociva v tom, ze predevsim takovym obcanum a firmam, kteri jiz disponuji elektrickou zasuvkou. A to je ta inovace!Docela by mne zajimalo, zda pan Micka slysice takoveto perly dokazal zustat klidny a nerehtat se. Mne by nazehleny manager s takovymi nesmysly zrejme hodne rozesmal. :-D

Klobásyn
27. května • 14:00

Myslím,ze naslouchal velice nabozne, aby nerozhneval svého chlebodarce...

Mirek
27. května • 11:17

Pokud si ho chtějí pořídit privátní klienti, kteří mají určitou afinitu k životnímu prostředí, a přitom není vůbec jisté, jestli skutečné množství uniklých emisí, spojených s elektromobily, není naopak vyšší oproti klasickým automobilům, by se měli jít léčit.

E15
27. května • 13:13

To je pořád dokola... Jsou emise a emise... Lokální emise škodlivin ve městech díky elektromobilům zcela nepochybně nižší jsou (stejně tak jako díky trolejbusům, tramvajím a nebo metru). Pokud jde o globální emise skleníkových plynů, tak to už je jiná otázka...

Mirek
27. května • 19:28

To může napsat jen člověk, který neví co je to bydlet v oblasti s chemickou výrobou, těžkým strojírenstvím, koksárnami, uhelnými elektrárnami, lokálními topeništi.... za zády. Tyto lidi, co tam bydlí, vůbec netrápí nějaká auta, to je naprosto minoritní zdroj znečistění. I ty solární panely se musí někde vyrobit a recyklovat a to také není zrovna čistota sama, také se na to spotřebuje energie... A přehlížet otázky globálního znečistění a skleníkových plynů je hodně přezíravé (kvituji, že to tak vidíš). Hlavně, že před naším prahem máme zameteno, bordel u souseda, na kterém jsme se také podíleli nás přece nemůže vyvést z rovnováhy.

Petr
27. května • 13:28

Ano ted je to otazka ale v radu let se procento ciste energie bude zvetsovat takze i v globalu to bude cistejsi ii kdyz u nemecke energie to plati jiz dnes

Pavel
1. června • 15:33

U Němců to neplatí ani náhodou. Doporučuji si prohlédnout graf uveřejněný na vědeckopopulárním serveru osel.cz viz. http://www.osel.cz/10549-vyslovuji-se-vedci-... ...

Karlos
27. května • 9:55

Elektromobil je vůz na celý život. Jako ojetinu ho totiž nikdo nekoupí.

Pavel
1. června • 15:28

Pokud ten život bude tak dlouhý jako cyklus životnosti baterií, pak ano. Teď je tuším Panasonic někde na 2400 nabíjecích cyklech.

Petr
27. května • 13:11

Proc? Kupec si necha behem par minut premerit kapacitu baterie a pokud tam bude bezna hodnota umerna veku, cene a kilometrum tak tam narozdil od fosilu jiný problem byt nemuze. Porad lepsi nez dislicek stocenej o 200000....

homer
27. května • 15:36

Kapacitni test li-ion akumulatoru netrva minuty ani pro mobilni telefon a o probehlem poctu nabijecich cyklu nerekne nic protoze pro zivotnost tehle aku je nejdulezitejsi mraz a nizke napeti.

JirkaK
28. května • 16:51

Mě by spíš zajímala životnost akumulátoru versus rychlonabíjení. Loni byl v Amatérském Rádiu jinak docela seriózní článek o elektromobilech a jejich vlastnostech, ve kterém se tvrdí že rychlonabíjení během čtvrthodiny na 80% kapacity je v zásadě možné jen asi 1x za 100 nabíjecích cyklů. Tedy že převážně je nutné nabíjet baterku klasicky přes noc nebo při dlouhodobém parkování a rychlonabíjení lze využít tak 2x - 3x ročně jako nouzovku. Jinak se razantně zkracuje životnost akumulátorů, při častém využití rychlonabíjení až na nějakých 300 cyklů, tedy asi 1 rok.

Petr
27. května • 18:53

Budu vas muset poopravit a to ze zivotnost u techto baterek snizuje naopak provoz pri vysokych teplotach okolniho prostredi. Dojezd je naopak kratci s nizsi teplotou.

homer
27. května • 20:30

Horko vrazdi oloveny clanky ne li-ion. Naopak mraz olovu neskodi jenom snizuje vystupni hodnoty. Ale pro li-ion pod 80% nabiti je mraz nejkratsi cesta do sbernyho dvora.

Klobásyn
27. května • 9:26

PR web Škoda auto jede na plné obrátky ! Výborně chlapci,prémie budou tucne.
Stoka...

mpolan
27. května • 9:29

Zdechni, hloupé zvíře.

mploan
27. května • 13:29

No vidíte, dovedete krásně popřít sebe samého. Děkuji, opět jsem vyhrál.

mpolan
27. května • 18:22

zdechněte oba pitomci..

mpolan
28. května • 8:54

No vidíte, dovedete krásně popřít sebe samého. Děkuji, opět jsem vyhrál.

komik
27. května • 9:16

To je kec... dotace na elektroauta pro firmy jsou... aktuálně běží a spravuje je Czechinvest. Pro malé firmy mimo prahu dosahují 37% ceny, pokud by eCigo prodávali za 500.ooo jak slibovali, tak po dotaci 315.ooo vč. DPH, tj. jen o 100.ooo dražší než spalovák, takže pro rozvozy pizzy a jídel po městě by to bylo efektivní. Ušetřený palivo, žádná silniční daň, měl by být menší servis, nabíjelo se to přes noc u provozovny. Jako bonus lepší image firmy u kupujících. Dojezd Cíga 270 km.. pokud by bylo v oběhu 10 hod bez dobíjení (11-21h), tak vč. čekání a kolon rychlejši než těch 27 km/h nebude...

Milano
28. května • 11:22

Takže jako obvykle se chudí Češi svými daněmi/neobdrženými službami státu složí na to, aby si papaláši státu mohli honit ego, že pečují o přírodu? Polovina výroby elektřiny v ČR je z uhelných elektráren, takže čistá elektromobilita je i kvůli tomu holý nesmysl. Udávaný dojezd je ve skutečnosti poloviční, pokud tedy netopíte a nechladíte. Kdo prověří, kolik uhlíku stojí výroba elektrovozu a jeho super drahého akumulátoru s kobaltem, který těží v otrocké práci děti v Kongu. Ať žije skanzen EU a jeho ekologické šílenství. Za chvíli zničíme evropských autoprůmysl ve prospěch importu čínských aut, o jejichž "ekologické" a ekonomické výrobě si nelze myslet nic dobrého. Po roce 2021 strhne průšvih českého (ale i německého, slovenského, francouzského a italského) autoprůmyslu ekonomiku do tvrdé recese. Ne evoluce a podpora konkurence, ale zelená revoluce. Ekonomicky a posléze sociálně bude opět krvavá.

bzzz
27. května • 9:28

+ parkovani free (zatim). Navic existuje rada operqacnich programu na podporu inovaci, podnikani atp - tam se ta elektrokara taky da s trochou sikovnosti narvat.

E15
27. května • 11:05

Jsem zvědavý, jak to free parkování vydrží dlouho. U hybridů nad 50g CO2/km to vydrželo asi tři čtvrtě roku...

Petr
27. května • 13:15

No protoze prisly na to ze je nesmysl tahat baterku a motor soucasne. EV v centeu smradit nebudou, to je 100 % jistota. Samozrejme az bude 90 % aut EV tak to taky zrusi

E15
27. května • 13:44

Systémové to zrovna dvakrát není:
1. proč jsou kritériem zrovna emise CO2 (CO2 je to poslední, co ve městě škodí)
2. pokud je prokázáno (a to je), že jsou emise škodlivin u hybritu ve městě o x % nižší (jeho motor je x % času vypnutý), tak nějaké zvýhodnění nechat mohli a ne to řešit klasicky po česku, tedy ode zdi ke zdi - napřed zadarmo a po tři čtvrtě roce (co se asi tak za tu dobu v rámci vědeckého poznání změnilo?) napálit poplatky stejné jako platí 20 let starý dieselový smradlák s uplacenou technickou.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
28. května • 18:39

Každý drobný živnostník si nemůže dovolit dodávku za 700 000.Byl jsem rád že jsem si mohl dovolit 15 let starého jak vy říkáte dieselového smraďáka ale bez uplacené STK .Buďte korektní .Jak se říká -podle sebe soudím tebe.

Rada
27. května • 22:02

Podle ekomozků je lepší podporovat jen elektromobily, takže jediné funkční řešení bude jedno auto se spalovacím motorem a jeden elektromobil (na cestu do centra apod.). Snad na tohle řešení nebude mít většina lidí peníze, protože jinak se hodně obyvatel Prahy nevyspí, protože nebudou mít kde zaparkovat a budou muset celou noc jezdit po Praze. No celou noc asi ne, části za chvíli dojde šťáva:-D

Hloupej Honza
27. května • 9:00

a) Auto stojí 500k v základu, Tak k němu přihodíme koberečky. Auto stále stojí stále stojí 500k v základu.
b) Auto stojí 500k v základu tak k němu přihodíme zdarma koloběžku, auto stále stojí v základu 500k.
c) Auto stojí 500k v základu tak k němu přihodíme nabíječku, auto stále stojí v základu 500k.
d) Auto stojí 500k v základu tak k němu přihodíme zdarma 100 servisních hodin, auto stále stojí v základu 500k.
a, b, c, d lidé v téhle zemičce opravdu nehledají tolik nákupní tašku za půl milionu ale spíš Fabku pod 380 a né v základu.

Petr
27. května • 13:25

Jako ze vsichni lidi v CR maji stejne potreby? Myslis ze neexistuje 2500 panicek ze satelitu, ktere si chteji parkrat do tydne zajet do centra aniz by museli radit pakou a mit smrad v baraku z prilepene garaze? Ano city go si taky koupi v automatu ale pak uz je rozdil jen 130000.Myslite ze to Ti lidi resi?

Neurotic
27. května • 16:01

Obávám se, že panička ze satelitu by do toho ani nevlezla, protože je zvyklá na svoji Q7:-D

Lojza
27. května • 22:58

Jo už vidím starou, jak ji řeknu presedni si do této nákupní tašky. A až pojedeš k veterináři psa dej vozejk za auto...

Kuk Vykuk
29. května • 16:37

Další co se bojí svý starý. B-]

chci elektroauto
27. května • 8:54

az bude cena pod 150.000 tak do nej jdu :-)

Petr
27. května • 13:18

Kup si kolo. brzo si fosila do 500 000 nekoupis a EV za 150000 taky nikdy nebude

Rada
27. května • 14:06

Tak ono už dneska sehnat něco slušnýho (rozumná velikost, výbava, výkon) do 0,5 milionu je skoro nemožné:-(I se Scalou jsem se ocitl v pásmu 0,5-1 milion a to to není kdovíjak velké auto.

Net
27. května • 8:06

Prodat firmám, ty si to i bez dotací odepíší z daní.

Osel z Jetele
27. května • 11:01

Přezňe, nejlepčí je toťyž žýt s nadmňernejch votpočtů dépéhá. Zaty sy človjek múže pořýďyd cokolif. Jeto ježťe lepčejýšý neš bytkojny!!!

Zombot
27. května • 9:30

A jak si to "odepsání z daní" přesně představujete? Jako zrychlený odpis proti současnému stavu nebo nějakou speciální daňovou úlevu? Jen pro info už teď jsou firmy k nákupu elektromobilu/hybridu motivované odpuštěním silniční daně a do jisté míry bezplatným parkováním na modrých zónách, což je však u osobních aut tak směšná částka, že v celkových nákladech na provoz nehraje roli. Pokud to i jinde funguje jako v naší firmě, tak při nákupu auta existují dva modely rozhodování: "Obyčejná" auta se řídí nejnižším možným total cost of ownership, tedy rozhodují nejnižší celkové náklady na ujetý kilometr po dobu plánované životnosti auta, což v našem případě bývá trvání záruky. A protože výrobci elektromobilů dávají z nějakého důvodu velmi krátké záruky, tak se jejich provoz podle této metriky prostě nevyplácí. Druhým modelem je potom nákup aut pro manažery, kdy si jednoduše každý koupí co se mu líbí a zároveň vejde do jeho rozpočtu na auto (u nás to většinou končí u nějakého přemotorovaného sedanu nebo kupé).

Joe Doe
27. května • 8:48

Presne tak, moznost odpisat dane je forma danovej ulavy = dotacia ;)Narvu to firmam ako klasicky fleet s extra zvyhodneniami.

Petr
27. května • 13:16

Joe jako ze diesel si firmy z dani neodepisou nebo je tedy taky dotovanej?

Doporučujeme

Články odjinud