Škoda Citigoe iV do zásuvky už stojí půl milionu. Během chvíle dvakrát zdražila

80 komentářů

Martin Děčín
5. dubna • 15:46

V době pandemie a po ní se auta budou prodávat "jako o závod", proto je potřeba je zdražit. Ale podívejme se do historie. V době krize v roce 2008 a v následujících letech, byla Škoda Mladá Boleslav jako jedna z posledních automobilek, která byla nucena své výrobky zlevnit. Ani její obvyklé fígle, třeba přidávání výbavy auta za stejnou cenu tenkrát nezabralo.

Matěj
5. dubna • 8:15

Já si myslím, že oni ho prodat v zásadě ani nepotřebují. Raději ať se prodávají výdělečnější suv. Tohle je podle mě v nabídce jen kvůli tomu, aby se formálně snížili flotilové emise. Vlk se nažere, kozy zůstanou celé. A kdyby si někdo opravdu nemohl pomoci, šanci ke koupi mu nikdo nebere.

mpolan
5. dubna • 10:16

Jenže pokud žádné neprodají, emise to nijak nesníží. Takže je velkým zájmem naopak prodat hodně. A jak je vidět na dodacích lhůtách, zájem je natolik velký, že auta objednaná letos přijdou lidem někdy v příštím roce.

Terminator3
5. dubna • 7:47

Ono zdražilo více Škodovek, holt gigantické pokuty za neplnění emisí se blíží a s tím i propad kurzu koruny. Někdo to musí zaplatit...

johnyk
4. dubna • 19:37

Nějak jsem nepochopil zmínku o atraktivní ceně. Městoběž za půl mega? a v elektrice? no to je pecka. Beru si roušku a jdu žebrat před krám, aby už otevřeli.

Pedro
4. dubna • 22:59

Je velký problém to nekoupit???,tak to tak nežerte

Martin P.
4. dubna • 19:28

Co je na tom divného vždyť, že zdraží jste pokud se nepletu už psali před nějakým měsícem. Úvodní cena byla prezentována jen jako "zaváděcí" cena\akce.Není důvod proč by to mělo být tak levné.

Rubáš
4. dubna • 16:36

V lednu jsem si Citigo iV objednal s termínem dodání 32 týdnů. A za super cenu, takže u mne se zdražením velká spokojenost. Pro rejpaly: rodinný dům, rodinné auto golf, denně do práce 52 km, dosud na dojíždění benzínové Citigo, které později půjde z domu. Příští rok bude na střeše fotovoltaika. A až elektrické doslouží, baterie z něj se zapojí do fotovoltaického systému. Tož tak asi.

Tomáš
4. dubna • 17:12

Přesně tak. Taky mám objednáno. V říjnu už se v něm budu vozit. K rodinnému domu na dojíždění do práce v mém případě 80 km denně skvělá věc. Kdo elektromobily nezná netuší o čem mluví a ty co na něj nemají, tak to logicky zhaní, protože nejlepší volba je přeci ten jejich 20 let starý vrak.

Medvěd
4. dubna • 18:05

No, jezdit denně 80km v Citigo nezávidím. Kdyby to bylo něco jako Hyundai Ioniq nebo Kona, tak fajn. Na popojíždění do práce 5-10km by to Citigo bylo za mě ok, ale jinak zacty peníze ano náhodou. Jo, a mám služební auto, aby nedošlo k mýlce a v garáži pro radost pár více než 20 let starých vraků.

Xaver 09
5. dubna • 3:54

Mám služební Citigo e, denně najezdím cca160–200 km po městě. Úžasná zábava, skvělá akcerelace, nikdo není schopen vyrazit z křižovatky rychleji. Skvělá výbava, pohodlí, úžasná hračka. mám ho měsíc, ujeto cca 6000 km. Ale! Dvakrát denně na nabíječce, kapacita baterky 36 KWh, spotřeba se výrazně lliší podle teploty,
11– 22 KWh/ 100 km... To autíčko mě fakt baví! Až budu velkej ( a v garáži budu mít Jeep Wragler 3,7 L, Mustang Conevertible 5,0 L ...), určitě si Citigo e (nebo Teslu?) koupím. Moc mě to baví. Jel jsem sTeslou, Smartem, Gollem, a dalšími E zázraky. Je to fajn hračka, Ale teď se nebavíme o cenách, ale o zážitcích. Mikro- i makroekonomicky je to blbost.

Kamil
4. dubna • 19:20

Čím jezdíte? 80 Km jezdí lidi i mopedu na kole? Seděl jste v tom někdy, když neuvidíte na palubku nepoznáte rozdíl od golfa. Má to stejný volant, pedály, páčky , řadící páku. Normálně se v tom dá 600 Km na otočku když je potřeba.

Tomáš
4. dubna • 19:39

Přesně tak, nechtěl jsem to tu takhle rozvádět, ale kromě cesty do práce s tím občas klidně vyrazím ve dvou i na nákupy do Drážďan, kde se mi auto během nákupu zdarma dobije a v klidu můžu jet zase domů. V minulém roce jsem byl s elektromobilem i ve Velkém Meďeru a úplně v pohodě. Nebylo to sice Citigo, ale i s tím Citigo se tam pravděpodobně vydám, až tam někdy zase budu mít cestu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Medvěd
4. dubna • 19:47

Já bych se s rodinou do Citigo určitě nevlezl. 4 osoby kde už děti mají 175 a 192 cm já sám mám 190 cm. Nedokážu si představit takovou cestu. Ve dvou se to dá, no vždyť dříve jezdili v Trabantu nebo Maluchu. Jen ten komfort a jizda je už dnes horší. Přeci jen pokud si mám vybrat jet OIII 2,0 TDI DSG nebo iV Citigo naložit rodinu a jet 300km do Mederu, tak sáhnu po Octavii.

bzzz
4. dubna • 21:19

To prece neni jen o vysce. Tohle je auto pro dva - a rikejte si co chcete. Naborili mi kombi zezadu ve meste i na dalnici (druhe), takze mam jakous takous predstavu o tom, co to s autem udela. Mj ze plne obsazene kombi dokaze naraz posunout dopredu o peknych par metru. Do auta typu CitiGo bych na zadni sedacky neposadil na dalnici ani nepritele natoz rodinu.

Tomáš
4. dubna • 19:51

Samozřejmě mám doma taky prostorné kombi na výlety s rodinou. 90% všech cest ale počítám, že odjedu s Citogoe.

Medvěd
4. dubna • 19:59

Jaký to má reálně dojezd, když s tím máte zřejmě dost najeto? Dá se s tim bez omezování ujet alespoň 200km a mít stále rezervu 20-30 km? Bez omezování mám na mysli nedodržování striktně rychlostnich limitu, predjizdeni.

Tomáš
4. dubna • 20:09

Se Citigoe mám zatím najeto jen nějakých 50 km. Měl jsem ho půjčené před koupí. Do Velkého Meďeru jsem jel s vozem Kia Soul EV a spotřeba byla nějakých 13kw/ 100 km. Baterii má Soul 30Kw, Citigoe 32Kw. 200 km je tedy reálné a ještě 10-20% zůstane. Samozřejmě ale záleží na způsobu jízdy. Odhaduji, že dálniční rychlostí 130 km/h ujede Citigoe 150 km.

Tomáš
4. dubna • 19:42

Jinak nemám nic proti 20 let starým vozům. Elektromobil je pro mě i částečně hobby, něco jako pro Medvěda jeho Mazda a E30...

Medvěd
4. dubna • 19:50

Nemam nic proti elektoatum, pokud nejsou protlacovana a dotovana a prohlašována za auta s nulovou emisemi. Já bych si koupil klidně Ioniq jel jsem v nem a je to fajn. Tiché silné, i snad nenáročné na údržbu.

bzzz
4. dubna • 21:00

No pokud se u spalovacich aut/motoru uvadi pouze emise motoru samotneho, tak ty elektromobily nulove emise maji, ne? Jinak snad i prumerny ovcan tusi, ze elektricka energie na nabijeni se nekde a z neceho vyrabi. To prece ale i nafta/benzin.

Medvěd
4. dubna • 19:39

Jezdím služební OIII. Jinak mám v garáži Mazdu MX-5 NA, E30 a Mantu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Medvěd
4. dubna • 19:42

Měl jsem jednou jako náhradní Citigou 1,0 mpi. Připomnělo mi to moje první auto Uno 75ie. Rozdíl mezi Citigou a Golfem VII tam vidím ty intetiery jsou dost odlišné.

Tomáš
4. dubna • 18:38

Tak 40 km do práce a 40 km zpět není taková porce, abych na to musel kupovat auto dvakrát tak dražší. Co se týče komfortu je to jak Fabie, se kterou lidi běžně do práce dojíždí a často ji mají i jako rodinné auto na cestu do Itálie, takže myslím, že to zvládnu. Na 5-10 km do práce bych to ani nekupoval a šel do práce pěšky, nebo ty 4 zastávky popojel MHD.

Medvěd
4. dubna • 19:36

Mě přijde šílené kupovat Citigou iV za těch cca 500.000, to bych si prostě raději koupil něco většího za podobné peníze, nebo i o něco dražší. Raději bych měl jedno dražší auto než dvě. Navíc může se to Citigo iV za tu šílenou cenu vyplatit?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bzzz
4. dubna • 20:53

Bud si to muzes dovolit (a vyhovuje ti) nebo ne. Debata typu ja bych kdybych apod. nema smysl.

mpolan
4. dubna • 18:58

Rozumný přístup, který v ČR, bohužel, nenachází pochopení. Můj šéf v minulém působišti jezdil denně 60 km v Matizu. Měl i větší auto, ale proč by na sólo jízdy do práce tahal velké kombi? Já nejradši jezdím na kole nebo běhám, mám to deset kiláků. Ale asi abych správně zapadl, měl bych to jezdit minimálně v Kodiaku...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Hektor
8. dubna • 9:17

To teda ušetřil matiz žral 7 litru

riči
4. dubna • 15:52

kdo si takový šrot koupí za ty prachy mám super cng!!

Kuk Vykuk
7. dubna • 9:15

Bum.

Štefan
4. dubna • 14:47

To se dalo čekat, u elektrického Citigo nasadila Škoda zaváděcí cenu neudržitelně nízko. Ale cenový manévrovací prostor tam má Škoda pořád veliký. I za těch půl mega je to pořád suverénně nejlacinější pětidvéřový elektromobil, co se vůbec dá pořídit. Pak je až Renault Zoe za 835 000 Kč v základu. Takže když někdo ochoří neodolatelnou touhou vlastnit elektromobil, tak pořád nic dostupnějšího nenajde. Aspoň dokud nepřijde elektrická Dacia. Tam se ale podle toho, co se proslýchá, bude jednat o parodii na titěrné SUV s výkonem golfového vozíku. Citigo je aspoň v rámci městského provozu vcelku použitelné vozidlo.

Jozef
4. dubna • 14:33

To pujde na dračku...... To jenom blb dá pul milionu za plechovku 🥴

mpolan
4. dubna • 15:31

Jasně... chytrý si přeci dojde do bazaru pro mírně jetou Oktávku za stopade, že?

Hektor
4. dubna • 12:18

Zrovna jsem na ni dosetril.:D

Pavel
4. dubna • 12:12

A není to jedno ? Firmy auta kupovat nebudou a jednotlivci si drahé škodovky už nekupují dávno. Za mně může fabia stát i dvě mega 😁

Adamantium
4. dubna • 11:24

Pro me za me, at si to klidne zdrazi na 2 miliony, ve vysledku to bude jedno :-)

Anonymizovaný
4. dubna • 11:06

Tyjo. Za 475tis jsem pred par lety koupil funglovku Civic kombi automat. Tedy skutecne auto pro rodinu. Citigo bych bral za 250 na pojizdky kolem domu. Ale za 500? Sice tam nacpou bezcennou vybavu, ale tim tu cenu nedozenou. (Zde se ukazuje, jak nizkou hodnotu vyssi vybava ma a ze jeji katalogova cena obsahuje obrovskou marzi)Skodovce ale asi vubec nejde o prodeje. Tohle proste nikdo nekoupi. Spis potrebujou nabidnout elektro kvuli EU a vlastne nechteji, aby to nekdo koupil, protoze se jim to nevyplati.

Stejne to podle me dela Obi a driv i Baumax. V reklame uvedli, ze maji uplne vsechno, od sroubku po koupelnu, a na prodejne jste zjistili, ze je cena i 10x nebo 20x predrazena. Tak jste to nekoupili. Prodejce ale mel super reklamu a nic nemusel delat, protoze veci z regalu nemizely. Prodavalo se jen vysoko obratkove zbozi a cekalo se, kterej chudak v nouzi hude muset nejakou predrazenou vec koupit.

Ota
6. dubna • 8:58

jooo, vzdej se komfortu, cca 4x levnejsi provoz, protoze palivo uz neni zdaleka za 30 ...

Kamil
4. dubna • 15:53

Jenze to citigo jezdi 6x levneji nez ten civic. Pochopite to? Po meste se vzdate komfortu a mate vystarano.Jasne je na rok vyprodany a nikdo to nekupeje. Protoze to nikdo nekupuje tak zdrazili aby se to prodavalo . ...

Vitek
7. dubna • 8:26

kdyz si vemze klasicke CitiGo .. vzda se stejneho komforku, tak bude mit pres 300 tacu na palivo ..

Anonymizovaný
6. dubna • 23:45

6x levneji? To by bylo zajimave a opravdu vyhodne. Mate info, kolik stoji kilometr v elektrickem citigo? Podle me vyjde na 2kc a v obyc spalovaku na 4kc (ceny vcetne paliva, mycky, pokut, pojisteni, gum atd). Cili podle me usetrite v prumeru 2kc na km. Abyste obhajil priplatek 250tis kc, musite v citigo najet 125tis km. A kolik let to tak muze trvat? 5 asi ne, to spis 10? Protoze kolik km se da rocne najet v nakupnim kosiku? .. u Tesly je to jina vec, s tou se nalita v klidu 100tis km rocne a kalkulace pak vyjde uplne jinak.

.
4. dubna • 20:33

Nepochopí

Kosanovič
4. dubna • 11:00

Logický a očekávatelný krok. Škodovka prodala v 1Q tolik EV a PHEV, že má do konce roku Hawai s plněním přitroublého cíle EU 95g/km a nemá tak nejmenší důvod prodávat cígo dále pod cenou, takže těch pár šílenců co to bude i nadále chtít prostě zaplatí plnou cenu.

Tommy
7. dubna • 12:49

Prodali jich tolik, že už je nemusí vyrábět... Vsadím gatě, že ses narodil před rokem 89.

Medvěd
4. dubna • 11:15

Mě by docela zajímalo, kolik jich museli nakoupit prodejci a postavit na značky a kolik jich koupilo firem, živnostníků, soukromých osob.

AnJa
5. dubna • 10:07

Tak samozřejmě že většina šla do firem. Dokážu si představit že ještě před současným stavem je brali různé rozvážkové služby. Na dovoz pizzy nebo balíku po Praze ideál ;-)
Osobně bych si ale taky dokázal představit Supa eV v kombiku a parkovat v Praze na modrých :-D
Akorát jaksi na to nejsou $$$

mpolan
4. dubna • 11:46

Kupodivu potkávám čtyři různá, o kterých vím, že jsou v soukromých rukou. Na malý středočeský region docela slušné skóre.

Josef
4. dubna • 10:56

A jéje, já před pár dny ze srandy zmínil možnost zdražení Fabie, a ono to začalo "z gruntu" už od CityGo... (samozřejmě je to jen baterkové, ale někde se začít musí...)
Měli by to udělat naráz a byl by jeden článek a jedna "diskuse"...:-))

petr r. (petrumr)
4. dubna • 11:04

ale oni to už udělali, ve světě se to už ví a toyota udělala ztoho ofenzívu. Článek je pěkný jak je ten časák flotila nebo jak se to jmenuje a tam právě toyota napsala, že bude nabízet camry v hybridu.

namor
4. dubna • 10:47

nákupní vozík na baterky koupí jen blázen

Jan
4. dubna • 20:11

Já bych to nechtěl ani za 100 tis..........3-[

Kuk Vykuk
7. dubna • 9:14

Však ty nesmíš šáhnout ani na trakař když nemáš vopčanku. :D

4. dubna • 10:45

No, sice s cenovou a modelovou politikou konzernu nesouhlasím, ale chápu je. Ustoupit nemají kam, za nimi je Brusel. Co si tam teutoni zavařili, to teď jedí. Většině Čechů to ale může být ukradené, když jezdí v ojetínách s průměrným stářím 14 let. Info pro posměváčky: ,,Jsem se pochlapil. Mám jen pětiletou" ;-)

Pavel
4. dubna • 11:32

Průměrná mzda v Německu je cca 3700 euro. Až bude mít pokladní v supermarketu u nás plat řekněme 2300 euro a její manžel podobně, je předpoklad, že si pořídí za nějaký čas nový vůz. Pokud oba dělají za 17000Kč, budou jezdit starou ojetinou, která je levnější na servis než novější ojetiny. Jak po nás může Brusel chtít, abysme to kupovali za české platy??? Vidím autům tak trochu pod kapotu a půl milionu za Citigo je nesmyslná cena, o poměru cena/výkon ani nemluvě...

AnJa
5. dubna • 10:02

Stačí se podívat na přístup za současné situace.
Němci dávají živnostníkům za současného stavu podporu OD 15tisíc EUR výše.
Si to spočítejte kolik to je v Kč
U nás se dohadují jestli to bude 15 měsíčně nebo 25 jednorázově
Navíc němci dostanou prachy do DVOU dnů od podání žádosti. ;-)

Josef
4. dubna • 11:53

Realita je taková, že v posledních letech stáří aut (vozového parku) v Česku neustále narůstá místo toho aby klesalo. Trh s ojetými vozy výrazně přesahuje prodeje nových aut a průměrné stáří je něco pře 16 let (neznám aktuální číslo). Když zkrátka koupěschopnost obyvatelstva je omezená, je omezené i rozhodování co koupit za auto. Řada lidí ani o autě neuvažuje a na druhou stranu je zde řada lidí, kteří si koupí do velké garáže další x-té auto na baterky jen proto, že se jim líbí...

Medvěd
4. dubna • 12:06

Tak já mám třeba tři auta pro radost, staré 28, 30 a 22 let. Takže průměrnému věku vozového parku zrovna neprospívám. Na druhou stranu jsou všechna ve výborném stavu. K tomu máme teda ještě služební, jinak nevím zda bych si to mohl dovolit.

Josef
4. dubna • 12:15

Tak jsem to nemyslel. "Veteránisti" jsou jiná skupina. Na druhou stranu jsou takoví, kteří kromě rozsáhlého parku nových provozovaných nových aut mají ještě exluzivní veterány v ceně milionů, které to průměrné stáří možná zvyšují. Jen tak mimochodem, nevím jestli auta na veteránských registračních značkách se počítají v rámci výpočtu průměrného stáří registrovaných vozidel...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tommy
7. dubna • 12:47

Já mám tři auta. 19, 11 a 14 let. To nejstarší je malá lítačka na stavby, zbylá dvě v dobrém stavu na výlety a nějaké ty domácí práce. Nevidím důvod, proč se jich zbavovat a kupovat něco nového.
Jediný důvod by byl dobrý elektromobil s dobrou cenou. To je něco, co by mi přineslo do ježdění skutečně novou kvalitu. A ony to cítí i ty automobilky. Auto prostě přestává být statusový symbol a generace, které to tak měly, míří neodvratně do důchodu.

Medvěd
4. dubna • 12:25

To jo, jenže moje tři auta veteráni nejsou. To musí být nejméně 30 let stará. Pak ještě splnit další podmínky. Nicméně moje auta ten průměrný věk zvyšují. Tím že mám dlouhodobě služební, mě nenutí kupovat si na běžné ježdění nové auto

Pavel
4. dubna • 10:13

Jen těžko bych hledal důvod, proč si Citigo pořídit za takové peníze. Končí jiné modely tak nechápu, proč vyrábějí něco, na čem prodělávají 200tkč, jak někde uvedli??? :-/

Tommy
7. dubna • 12:43

Zřejmě proto, že neprodělávají...

Rokyta ex Acz
4. dubna • 9:46

Půl milionu :-D ....ahá, ono to bude asi v ruských rublech. Takže : 3 . To pak jó ;-)

666
4. dubna • 9:25

To je neprodejné B-]

inop
4. dubna • 8:58

Dobrý den,
vyvolat dojem, že levné vozy začínají na 500000,-kč je dle mého zcestná vize. Paradox upadajících prodejů vozu. V této době virové pandemie budou lidé mít jiné priority.Tento malý nepraktický vůz pro rodinou dovolenou chtít za 500000,- je podle mne zlodějina, ale jak říká židovské přísloví:" U obchodu jsme byli dva, že byl jeden hloupí zato já nemohu..
Vyvolat dojem luxusního zboží u tohoto vozu vysokou cenou je katastrofa
snad to budou kupovat firmy a lidé?
inop

Kamil
4. dubna • 15:58

Pro rodinnou dovolenou to bezesporu neprakticky vuz je. Ale predstavte si ze lidi kupuji i auta za 2x tolik co jsou neprakticka do mesta. Z toho by jednomu praskla zilka co jsou lidi schopni koupit. Znam cloveka co si koupil kodiaqa a jezdi v tom kazdy den po meste. Na druhou stranu neznam nikoho kdo jezdi elektrickym citigo do chorvatska.

joe
4. dubna • 18:31

a kde s tím kodiakem má jako jezdit? Jen se ptám abych se jakoby dobyvzdělal....:-)

Kamil
4. dubna • 19:16

Ať si každý jezdí čím a kde chce, ale psát že citigo je nepraktické na rodinnou dovolenou je přeci na hlavu když to na to auto určený není.

Mirek
5. dubna • 19:33

Tak pokud budeš mít finance tak akorát na jedno auto, to tedy asi nebude dobrá volba pro rodinu a je jedno na co je určené.

Yearling
4. dubna • 8:50

A to se vyplatí! :-D
A že to nikdo nekupuje?
Lehká pomoc, zatlačíme na stát nebo ještě lépe rovnou na EU (ta partička šílenců v europarlamentu, úplně odtržených od reality, schválí všechno co bude mít zelenou nálepku), aby vyhlásili masivní dotační programy (na které se taky ve finále složíme z našich daní všichni) a současně dále zpřísnili legislativu tak, aby se nic jiného než drahé elektromobily koupit nedalo. Však oni to ovčané zaplatí (budou muset)! :-/

Tommy
7. dubna • 12:43

Oni to ale právě kupujou. Je to vyprodané v celé Evropě. V době, kdy se spalovací vozy stejné kategorie ukončují pro nezájem zákazníků...

4. dubna • 9:45

To jiste ano , ale v soucasne dobe budou mit zeme EU jine starosti s prachama na jine veci. Jinak za me bych za to nedal nedal ani pulku te nesmyslne ceny.

Sir CHerokee
4. dubna • 8:19

A ani tak si ho nikdo neváží a nekupuje. jen jeden, jen jeden...se střelí možná v Praze. A i tak na to škodovka doplácí, nehledě na to vývoj, který se dotuje z prodeje spalováků. Tomu říkám kocourkov.

Pavel Riedl
6. dubna • 11:01

Jste vážně mimo, nebo jen trolíte? B-]

petr r. (petrumr)
4. dubna • 8:17

tohle jsem čekal, není to výrobek čr, tak koruna ztrácí nad eurem každý den a snad slováci nebudou doplácet na čechy. Toyota tohle VÍ už dlouho a tu jejich ofenzívu škoda nemusí rozdýchat, hlavně modely BEST.

pacho
5. dubna • 6:28

vôbec nejde o to, či slováci budú doplácať na čechov, ale koncern, a v podstate celá európa funguje ne €, a nie na CZK, takže nám autá nedražejú.

Mr.Luthor
4. dubna • 21:43

Je to tak, jakakoliv škodovka je dneska min. 20% číňan s dolarovym exchange rate...ono se to musí někde projevit :-)

Kamil
4. dubna • 19:14

Nemyslím že € sa tím , něco má rozhodně na € v Boleslavi vydělají, určitě se vyveze ven s dva řády aut více, než se přiveze elektrických Citigo.
Prostě je o ty auta zájem, jsou prodávanější u nás než jiné ninivozy a to dokonce i když to porovnámě s fosilama.

McQ
4. dubna • 8:27

tak to kamík a skála také nejsou cz výrobky, když je zdražili

petr r. (petrumr)
4. dubna • 8:40

kamíg, scala, octávie a superb, karog a kodiag a fábia jsem už četl o zdražení. Právě, že jsou a to citigo tam nebylo napsaný.

Doporučujeme

Články odjinud