Škoda Citigoe iV do zásuvky už stojí půl milionu. Během chvíle dvakrát zdražila

Poslední úpravy cen vozů Škoda se nevyhnuly ani nejmenšímu modelu Citigoe iV. I nadále se prodává v maximální výbavě, cena už se ale vyšplhala k půl milionu korun.

Pokud bych měl jmenovat auto, které za relativně krátkou dobu výrazně zdražilo, byla by to Škoda Citigoe iV. Na český trh vstoupila loni v září s atraktivní cenou 429.900 Kč, která však platila pro prvních 500 prodaných vozů. Ty zmizely během dvou měsíců a od listopadu už platila cena 479.900 Kč. Došlo i k úpravě výbavy. Standardem se stal dříve příplatkový paket Extra Top (stál 20.000 Kč) a zbytek rozdílu ceny Škoda kompenzovala bonusem ve výši 30.000 Kč, nebo instalací wallboxu zdarma (ekobonusy).

Levná elektrická Škoda Citigoe iV je vyprodaná. Dneškem začíná jiná realita

Levná elektrická Škoda Citigoe iV je vyprodaná. Dneškem začíná jiná realita

Od 1. dubna je situace zase jiná. V základní výbavě elekrické Škodovky přibyla služba Škoda Connect (vzdálený přístup na 10 let) a záruka mobility Plus včetně prodloužené záruky na 5 let/100.000 Kč zdražila z 2000 Kč na 4200 Kč. Ceny za předplacený servis se v porovnání s únorovým ceníkem nezměnily, samotný vůz je ale nyní o 20.000 Kč dražší. Nově začíná na částce 499.900 Kč, ekobonusy však zůstaly zachovány.

TEST Škoda Citigoe iV: Konečně levný elektromobil pro každou českou rodinu?

TEST Škoda Citigoe iV: Konečně levný elektromobil pro každou českou rodinu?

Jak jsme nedávno uváděli v redakčním testu, výbava Škody Citigoe iV je velmi bohatá. Zahrnuje například čtyři airbagy, litá 16palcová kola, parkovací senzory, Lane Assist, vyhřívané čelní sklo a přední sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatickou klimatizaci, tempomat, rádio Swing s šesti reproduktory a DAB, Maxi Dot, kabel pro veřejnou nabíječku (Mennekes), elektricky ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka, zatmavená zadní světla či Sun set.

Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Pokud pominu záruku mobility a předplacený servis, patří mezi příplatkové prvky pouze laky karoserie. Žlutý odstín Sunflower je v ceně, barvy Candy (bílá), Tornado (červená) a Kiwi (zelená) stojí 6300 Kč, za metalízu dáte 10.900 Kč a za černou střechu a vnější zpětná zrcátka si Škoda řekne o 6000 Kč.

Škoda Citigoe iV – Technická data a česká cena platná k 1. dubnu 2020
Pohon elektromotor
Největší výkon [kW] 61
Točivý moment [N.m/min-1] 210/0-2750
Převodovka jednostupňová
Max. rychlost [km/h] 130
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,5
Akumulátor [typ/kapacita] Li-on/36,8 kWh
Max. dojezd [km] 225 - 274 (WLTP)
Nabíjení 40 kW/80 % [hod] cca 1
Spotřeba energie [kWh/100 km] 13,5-16,4
Provozní hmotnost [kg] 1235–1265
Základní cena [Kč] 499.900
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 47 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků