Levná elektrická Škoda Citigoe iV je vyprodaná. Dneškem začíná jiná realita

59 komentářů

Petrix
7. listopadu • 16:16

Nevíte někdo zda má ta Citigo topení tepelným čerpadlem? pokud ne, v zimě by to asi výrazně snižovalo už tak nic moc velký dojezd... Dík

Romanovič Romanov
6. listopadu • 18:53

Předražené, a k ničemu!... Hlavně v mrazu v koloně....:-D

petr r. (petrumr)
6. listopadu • 20:03

Kdo nemá garáž ani pozemek by neměl vlastnit žádný auto.

mpolan
7. listopadu • 10:27

Zdechni, blbečku.

Kuk Vykuk
7. listopadu • 0:29

A ty nemůžes žít protože nemáš hlavu. :-P

runner42
6. listopadu • 13:18

Včera jsem navštívil několik mých klientů z automotive a všichni co jsou závislí na evropském trhu a především koncernu VW mi potvrdili, že vstupují do recese.Evropská unie přechodem na WLTP a euro6c v roce 2018 doslova zdecimovala nabídku výrobců, a většina se z toho už nevzpamatuje, protože nabízené alternativy se zcela míjí s poptávkou zákazníků.Příští rok se recese v automotive rozjede naplno. A pocítí to všichni.Až se budete ptát, proč nemáte práci, tak důvod hledejte tady.

mpolan
7. listopadu • 9:10

Za zaostalost koncernu VW nemůže elektromobilita ani EU.

runner42
7. listopadu • 10:04

Potřebuju nahradit starého Grand Cherokeeho - vozidlo musí být bezpečné, komfortní, musí být schopno urazit cestu Praha-Livigno nebo Praha-Rogoznica za 9 hodin. Musí se dostat k chalupě půlmetrovým sněhem. Potřebuju, aby dokázalo táhnout větroně, přepravák se dvěma koňmi nebo vlek harbeck s lodí o hmotnosti pěti tun. Před dvěma lety bych bez mrknutí oka koupil Land Cruisera V8. Jaké řešení navrhujete dnes ?

bzzz
7. listopadu • 21:47

G ;-)

mpolan
7. listopadu • 10:26

Nech si dovézt něco z USA. Zakázané to není a ty jsi přeci génius, tak si poradíš i s přihlášením.
Ale ty nic nechceš, potřebuješ jen zvracet své mindráky.

runner42
7. listopadu • 11:30

Myslel jsem, že mi poradíte nekoncernové řešení, když je ten koncern na zaostalý.
Jenomže pravda je jiná - totální devastace trhu - nejen že si nekoupíte Land Cruisera (pokud pominu tu parodii s jediným 170 hp motorem), nekoupíte si ani toho Grand Cherokeeho. Nekoupíte si nic.Vítejte zpět v socialismu!PS: Já to přesně jak píšete vyřeším individuálním importem. Vy na to mít nebudete.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
8. listopadu • 6:56

Ale já ti řešení poradil. Nelíbí se ti? Není má chyba.
A že na to mít nebudu? To je fakt, nebudu. Své peníze utratím za jiné, zábavnější věci.

kkk
7. listopadu • 12:53

Dotaz, nevíte jak se ty výrobky pod vaši přezdívkou prodávají? :-D https://www.svarecky-obchod.cz/stavebni-stroje/vibratory... ...

EL2020
6. listopadu • 18:03

No tak konečně přijde léčebná kůra v podobě krize. Je nejvyšší čas!

komik
6. listopadu • 14:51

Spíš tady 6 let prodeje jen rostly při stejném počtu obyvatel, takže se trh po krizi zasytil.. Stejný efekt jako porodnost po válce.. v krizi lidi koupi oddalovali, teď koupili nové a další vlna bude tak za 10 let tj. 2022-28

Kankunen
6. listopadu • 16:55

Vzpomínáte na šrotovné, to byla ale hloupost ze strany politiků. A kolik bylo v diskuzi hlupců, kteří to považovali za správný tah.

Jarmil
6. listopadu • 18:50

V ČR bylo někdy nějaké šrotovné na pořízení nového automobilu? :-O

petr r. (petrumr)
6. listopadu • 20:01

na slovensku bylo a dost lidí se zadlužilo a nevěděli to splácet.

Ďuri
6. listopadu • 11:26

Elektricke vozidla zdražujú konvečne automobily o sumu ktorou automobilky dotuju cenu EV,v tomto pripade male citygo Škoda dotuje cca 4000- 5000 eur.EV musia byť dotovane zo štatnych rozpočtov inak su predaje mizive ,alebo žiadne.V štatoch kde nie su dotovane sa predaje bližia 0.V Čine už to pochopili a "bublinu" menom EV od 2020 prestanu dotovať.Mali by sme sa z toho poučiť a nedavať si goly do vlastnej brany.Čim skôr dotacie zmiznu,tym skôr sa všetkym uľaví...

K+H
6. listopadu • 12:14

V ČR žádné dotace nejsou, tak o čem tu meleš? Jestli ti leží na srdci Čína , tak tam běž protestovat proti dotacím, třeba tě nezašijí do pracovního tábora.

Ďuri
6. listopadu • 13:27

To mate v ČR šťastie,že zatiaľ dotujete EV iba pre podnikateľov a firmy.Za štát to urobila sama automobilka.Všade inde v EU nezmyselne dotuju aj pre bežnych smrtelnikov.Na SK bude darček na citygo cca 6000 eur a neskor keď sa bude predavat bez štartovacieho bonusu od Škody tak daňoví poplatnici zaplatia novemu majiteľovy 7200 eur.To určite presvedči mnohých.Do Číny sa nechystám,použil som ju ako názorny priklad nezmyselnosti dotácií na EV.

šofér
6. listopadu • 22:25

Nedotuje se nic, plánuje se dotace pro auta státní správy, toť vše. Jo a BMW policajtům ty plug-in baworáky půjčuje na půl roku.

xxc
6. listopadu • 15:30

nema byt ten darcek 8000 €? :-)

Ďuri
6. listopadu • 18:17

Ano,ale platí do 35% ceny automobilu.Citygo bude stat 21000 e. Nissan Leaf a ďalši drahši 8000 dostanu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
xxc
6. listopadu • 19:30

Ale 35% limit neplati pri M1 a N1. Mozno mate lepsie info, preto sa pytam :-) Citigo bude stat 17590 €.

Ďuri
6. listopadu • 20:33

Cena 9600 euro už presvedčí mnohých anti EV. Ako 2 auto v rodine s veľkým dvorom. Som zvedavý ako dlho takéto absurdné podpory vydržia.

Sumy
6. listopadu • 13:15

Ne pro soukromé osoby, ale pro firmy ano ;-)

xdc
6. listopadu • 13:02

V SR budú od decembra dotácie až 8000 Eur a už 1,5 roka boli 5 až 6 tisíc Eur. Aká Čína ?

xdc
6. listopadu • 12:11

Tieto dotácie sú mrhaním štátnych peňazí, vlastne na daniach sa na to poskladáme všetci aj tí čo EM nemajú a nechcú. Ak je to perspektívne tak sa to presadí aj bez dotácií...

Ales Beseda
6. listopadu • 11:26

Zatímco nová Corolla v sedanu je nově v nabídce od 419 000,- Kč. No comment...

Gamb
6. listopadu • 12:31

Jenže se smradlavým spalovákem se kterým si dnes v centru Prahy ani neškrtneš, takže pro klientelu, která využívá EV značky by bylo 419 tczk vyhozené prachy z okna..

Ales Beseda
6. listopadu • 13:24

Jestli si Pražáci škrtnou, nebo ne, je celkem dost bezvýznamné. Majorita obyvatel ČR po centru téhle oligopole jezdit nepotřebuje. Takže Corollu za rozumné peníze jistě ocení. Dobíjení zdar! B-]

Gamb
6. listopadu • 13:51

No ale jestliže Corolla neumí konkurovat EV a PHEV, tak musí konkurovat klasickým modelům jako Golf, Octavia, i30, Ceed, Focus, Astra. A v této kategorii ji ocení absolutní minimum kupců a prodává velký prd.
Nedobíjení nazdar.

Ales Beseda
6. listopadu • 13:59

No tak s ohledem na to, že ceny za Corollu takto spadly teprve tento týden, bych si na nějaké závěry o prodejích raději pár měsíců počkal...:-P

EL2020
6. listopadu • 12:38

Nj. Toyota si prolobovala na magistrátu své super eko elektrifikované hybridy, ale přišel Hřib a najednou jsou z těch hybridů smrduté spalováky, na které magistrát kouká stejně jako na Golfa D z roku 87. Bez EL značky je to dneska už o ničem. Toyota zaspala a teď horko těžko honí plug-iny (Prius PHEV za milion + s dynamikou multikáry nepočítám jako relevantní počin)

Gamb
6. listopadu • 13:08

Jj, hybridy Toyoty neumí po městě jezdit v EV modu, takže třeba do Prahy jsou na prd. A na běžnou jízdu jsou to zdechliny s omezenou maximálkou a dynamikou pod psa.

Joe Doe
6. listopadu • 16:03

Hybridy od Toyoty maju velky EV gombik, ktorym sa prepnu do elektrickeho rezimu. Sice na to dokazu prejst len necele dva km, ale v praxi je to tak, ze ked idem hybridom z Vysocan do Karlina, co je cca 4.5 km, tak vacsinu z toho prejdem cisto na elektrinu, pretoze si ju rekuperaciou a spalovakom dokazem sam vyrobit.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
EL2020
6. listopadu • 17:56

Ty dva kilometry to v EV režimu ujede leda ve snu a nebo z kopce. Moje vlastní zkušenost je asi 250m a už naskočil spalovák (rychlost přitom nepřekročila 40 km/h a baterie byla celkem nabitá, pravda bylo vedro a běžela klimatizace). Tímto to nekritizuji (účelem fullhybridu není jezdit výhradně na elektřinu, baterie 1kWh je fakt malá a klimatizace žere hodně), jen konstatuji, aby neznalí neměli velké oči, jak budou s NiMh baterií jezdit pro rohlíky na elektřinu...

Ales Beseda
6. listopadu • 17:18

Viz praktická zkušenost s plug-in hybridem v odkazu. Myslím, že jde o slepou větev vývoje. Podobně jako čistý elektromobil s bateriemi Li-Ion. Čiší z toho zoufalství přeregulovaných automobilek, které neví kudy kam. Infrastruktura pro EV není levná a nikdo se do její výstavby nadšeně nepouští, protože všichni víme, že je to nesmysl, ale nesmí se to říkat moc nahlas. Zkušenosti z Číny napovídají, že pokud stát přestane EV masivně dotovat, EV se přestanou masivně kupovat. I kdyby stály stejně jako běžná auta se spalovacím motorem, mimochodem dnes už velmi ekologickým, stejně by zůstaly okrajovým zbožím pro nadšence. A pro bohaté, kteří už spalovák mají, často i dva, ale do města si to koupí, protože stejně neví, co s penězi. Jenže tahle starost není vlastní většinové populaci, ta musí přemýšlet racionálně... https://www.euro.cz/byznys/hybridnim-bmw-jezd... ...
;-);-)

EL2020
6. listopadu • 17:49

Ten článek v odkazu je absurdní, nevím, co ten manažer manažuje, ale nezvládá ani tak elementární věc jako je výběr auta podle svých potřeb. Z článku je zřejmé, že plug-in hybrid je pro něj to nejméně vhodné řešení ze všech možných (jak spalovák, tak full-hybrid, tak i elektromobil by pro jeho potřeby byly lepší volba). Plug-in je vhodný pro lidi, co jezdí často (alespoň denně) krátké trasy a méně často (týdně, jednou za 14 dní) trasy delší. Takových lidí není právě málo, dokonce je jich možná většina, ale ten údajný manažer z odkazu mezi ně zjevně nepatří...

EL2020
6. listopadu • 18:01

Zapomněl jsem dodat to nejdůležitější, tedy že nutnou podmínkou plug-inu je možnost dobíjení v alespoň v jedné z cílových stanic (zpravidla doma (na "noční" proud) nebo v práci). Spoléhání na veřejné dobíječky je s ohledem na dojezd a rychlost dobíjení (nemají chlazení baterií, nemají tedy rychlodobíjení) absurdní.

Ales Beseda
6. listopadu • 18:27

Ano, z toho tedy plyne, že plug-in hybrid za milion je vhodný pro zaměstnance na denní dojíždění do rachoty, za podmínky, že ho má přes noc kde nabíjet. Teď ještě zbývá najít v české montovně zaměstnance s příjmem, který s přehledem pokryje milion za takový hybrid. Takových v Česku žije opravdu mnoho, odhadem zhruba tak dva... :-D

iPace
7. listopadu • 10:01

popsal jsi cca 60% zamestanncu Skodovky v Boleslavi, kam denne dojizdi z okolnich obci tisice lidi co maji vlastni barak :-P , ne nadarmo kolem Boleslavi vzniklo zaposlednich 10 let tolik satelitu, ono se i da ocekavat ze Superb iV bude pokud mu nenasadi nesmyslnou cenu u zamestnancu Skody hodne oblibenej, maji velice zajimave splatky na rocni zamestnanecke leasingy

EL2020
6. listopadu • 18:37

Možná ti to přijde nepochopitelné, ale věř, že i lidé s příjmem 100000 Kč a více jezdí denně do práce (někteří dokonce metrem). Jinak nepochybuju, že taková Octavia PHEV vyjde firmu sotva na polovinu tebou uváděné částky (OIV jednak nestojí milion, jednak sleva, jednak odpočet DPH, jednak DPPO atd...)

Ales Beseda
6. listopadu • 18:51

Aha, a kolik jich jezdí plug-in hybridem? Ani jeden? Nepochopitelné... Ale já se nedivím, zřejmě nejsou, při jejich vzdělání, tak pitomí, aby si kupovali předražené pitomosti. No a firmy? Co já vím, pořád s přehledem vedou dieselové Octavie a Superby. Ale znám jednoho s hybridem, důchodec, ale pořád jezdí do práce. Kde na něj vzal? No, nakradl si. Takže leda tak...:-/

iPace
7. listopadu • 10:04

v CR zatim malokdo, v nekterych statech Evropy je ale plug-in u managementu hodne oblibena zalezitost, v CR tohle zrejme zmeni Superb iV a casem i Octavia iV, TCO u Superbu vychazi velice dobre, mnohdy lepe nez u dieselu

šofér
6. listopadu • 22:22

znám dost šéfů firem, co jezdí Lexusem, tudíž hybridem, že Hitlerwagon se teprve hybridy učí a že stádo chce Audi a VW je druhák.

bzzz
7. listopadu • 7:09

V zahranicnich pobockach 'nasich' firem jsou hybridy a elektro bezne, bez ohledu na vysi prijmu. Lide jsou proste uvazovanim jinde.

petr r. (petrumr)
6. listopadu • 16:32

prius 50km.

Gamb
6. listopadu • 16:26

To, že si jí spalovákem dokážeš vyrobit je k prdu, protože prostě používáš spalovák ve městě a město tě tím pádem logicky řadí mezi spalováky.

šofér
6. listopadu • 22:19

Víte o tom prd, jezdíme po Praze Corollou a pokud čloevěk jede normálně, od červené k červené na semaforu, spalovák nepotřebuje, baterie se stačí dobít rekuperací, zato nemusím špalta na brzdový pedál.
Blbečkové co melou pantem, že toyota už 17 let "zaspala dobu" dovedou pobavit! Komici!

Vóša
6. listopadu • 11:10

Upřímně je mi líto , že se u nás vyskytuje tolik občanů s až tak špatným duševním stavem...

iPace
7. listopadu • 9:54

kamosovi to reknu hedn jak ho uvidim, ze udelal desnou chybu ze si objednal hned 2 kousky pro jeho sit picerek, a ze podle jednoho diskutera Vosi ma spatny dusevni stav :-D

k22
6. listopadu • 11:17

Tak se běž léčit a bude o jednoho míň B-]

.
6. listopadu • 12:25

Obávám se, že tenhle už se léčí, nicméně zcela neúspěšně. Celá tahle Vošického sebranka vypadá na jedno oddělení z Bohnic co pustili na net.

xdc
6. listopadu • 13:15

Vóša, objasni mi prečo ten kto chce elektromobil by mal mať zlý duševný stav ? Svojím príspevkom si nám dal asi svoju vlastnú diagnózu.

Vóša
6. listopadu • 14:04

To, že elektromobilita je slepá vývojová větev může být můj subjektivní názor, ale odporný design Citiga , který evokuje recyklovanou krabici od banánů je fakt!
I elektro auto přece může být pohledné a tohle je fakt hnus!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
7. listopadu • 0:22

Ale tohle je původem spalovák ty troubo, takže si běž stěžovat na hlavní nádraží. :-P

Vóša
7. listopadu • 14:31

Proboha kolik je v téhle republice té Škodomilské verbeže ? Tady už pomůže jen Šókó Asahara !

Doporučujeme

Články odjinud