Levná elektrická Škoda Citigoe iV je vyprodaná. Dneškem začíná jiná realita

Nejsou tomu ani dva měsíce, co na trh vstoupila první elektricky poháněná Škoda. Zaváděcí série za zvýhodněnou cenu je pryč a nastupuje trochu jiná realita.

Nejsou tomu ani dva měsíce, co na český trh oficiálně vstoupila první ryze elektrická Škoda. Model Citigoe iV jsme od té doby několikrát „cenově“ rozebrali a sami musíte uznat, že malé městské auto s nulovými emisemi, dojezdem přes 250 kilometrů na jedno nabití a cenou 430 tisíc korun nebyl úplně špatný kauf. Škodovka navíc prvním 500 majitelům dopřála rok nabíjení u ČEZu zdarma, což také bodne.

Oficiálně nejdražší elektrická Škoda má jen dva příplatky. Přesně takhle vypadá

Oficiálně nejdražší elektrická Škoda má jen dva příplatky. Přesně takhle vypadá

Dnešním dnem vstoupil v platnost nový ceník. Škoda tuto příležitost spojila s vydáním tiskové zprávy, v níž uvádí, že o zaváděcí sérii elektrického vozu byl ohromný zájem a všech 500 kusů je už pryč. Ti, kdož si vůz stihli koupit za 429.900 Kč, si mohou mnout ruce, protože od dnešního dne stojí 479.900 Kč. Za podobnou cenu můžete mít třeba Škodu Scalu Ambition 1.6 TDI s automatem, ale to uvádím jen pro lepší představu toho, v jakých vodách se elektrické Citigo aktuálně pohybuje.

První elektrická Škoda má českou cenu. A Češi zase způsob, jak vám ji prodat

První elektrická Škoda má českou cenu. A Češi zase způsob, jak vám ji prodat

Stále se bavíme o linii Style, nově ale rozšířenou o paket Extra Top, který byl v úvodní nabídce za příplatek 20.000 Kč. Dostáváte tak vlastně plně vybavené na 16palcových kolech, s vyhřívanými sedadly, vyhřívaným čelním sklem či automatickou klimatizací a připlatit si můžete pouze za jiný lak karoserie. Stojí od 6000 do 10.900 korun.

Pokud správně počítám, v porovnání s předchozí nabídkou jsme na ceně 449.900 Kč a bez ročního nabíjení zdarma. Zbytek aktuální pořizovací ceny Škoda částečně vyvažuje ekobonusem, který zahrnuje wallbox včetně instalace, nebo zvýhodnění až 30.000 Kč.

Seat už prodává svůj první elektromobil. Je levnější než elektrická Škoda Citigo

Seat už prodává svůj první elektromobil. Je levnější než elektrická Škoda Citigo

Pokud chcete elektrickou Škodovku a vystačili byste si s dřívější výbavou Style (tedy bez paketu Extra Top, který je dnes už zahrnut ve standardu), máte smůlu. Wallbox zdarma (včetně kontroly připravenosti domácí sítě) či finanční prémie jsou fajn, nic to ale nemění na faktu, že zákazníci, kteří hledají nejlevnější cestu k elektrické mobilitě, se měli dříve rozhoupat. Dnes totiž za elektrickou Škodu dají více, ať chtějí, nebo ne. A nebavíme se jen o firmách. Škoda totiž uvedla, že podíl retailových a fleetových zákazníků činil 60:40.

Škoda Citigoe iV – Technická data a české ceny
Pohon elektromotor
Největší výkon [kW] 61
Točivý moment [N.m] 210
Max. rychlost [km/h] 130
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,5
Akumulátor [typ/kapacita] Li-on/36,8 kWh
Max. dojezd [km] 252 (WLTP)
Nabíjení 40 kW/80 % [hod] cca 1
Základní cena [Kč] 479.900
TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

včera | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků