Škoda Citigo, VW Up! a Seat Mii: pět hvězdiček pro tři mrňouse

Škoda Citigo, VW Up! a Seat Mii: pět hvězdiček pro tři mrňouse

Evropská spotřebitelská organizace Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) udělila maximální možnou známku za aktivní a pasivní bezpečnost Škodě Citigo společně s VW up! a Seatem Mii. Ocenila vysokou úroveň ochrany posádky a malých dětí a příkladný bezpečností paket.

Tyto tři vozy získaly pět hvězdiček a nechaly za sebou „čtyřhvězdičkové“ vozy Chevrolet Spark, Citroën C-Zero, Fiat Panda, Kia Picanto, Mitsubishi i-MiEV, Nissan Micra, Peugeot iOn a „tříhvězdičkový“ Suzuki Alto.

 „Tým vývojářů odvedl skvělou práci a tím dokázal, že i cenově dostupný model v segmentu malých vozů může nabídnout maximální bezpečnost. Ocenění organizace Euro NCAP je zaslouženou odměnou za jejich velkou snahu,“ říká Eckhard Scholz, člen představenstva společnosti Škoda za oblast Technického vývoje.

Hlavní plusy

Všechny tři vozy si vedly velice dobře při ochraně posádky. Hodnotila se bezpečnost při čelním a bočním nárazu, nárazu do sloupu a při takzvaném whiplash-testu, který zkoumá namáhání krční páteře při nárazu zezadu.

Také v oblasti bezpečnosti dětí dosáhly vynikajících výsledků. Za ochranu figuríny, simulující tříleté dítě, dosáhly maximální počet bodů.

Zkušební techniky Euro NCAP přesvědčila také úroveň asistenčních systémů. Hodnocení velice pozitivně ovlivnila zejména signalizace zapnutí bezpečnostních pásů a elektronický stabilizační systém ESP. Tyto prvky jsou přitom na mnoha trzích již součástí standardní výbavy. K dobrému výsledku Euro NCAP přispěly také sériově montované hlavové airbagy Thorax.

Všechny tři vozy mají příkladný bezpečnostní paket. V této souvislosti je nutno vyzdvihnout zejména nový aktivní brzdový asistent „City Safe Drive“. Citigo je společně s modelem VW Up! a Seat Mii zatím jediným automobilem v segmentu malých vozů, vybaveným funkcí nouzového brzdění.

Funkce nouzového brzdění, dodávaná jako volitelná výbava, se automaticky aktivuje při rychlostech do 30 km/h. V závislosti na rychlosti a dopravní situaci může automatické brzdění snížit razanci kolize nebo jí zcela zabránit.
 

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků