Škoda Citigo, VW Up! a Seat Mii: pět hvězdiček pro tři mrňouse

Škoda Citigo, VW Up! a Seat Mii: pět hvězdiček pro tři mrňouse

Evropská spotřebitelská organizace Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) udělila maximální možnou známku za aktivní a pasivní bezpečnost Škodě Citigo společně s VW up! a Seatem Mii. Ocenila vysokou úroveň ochrany posádky a malých dětí a příkladný bezpečností paket.

Tyto tři vozy získaly pět hvězdiček a nechaly za sebou „čtyřhvězdičkové“ vozy Chevrolet Spark, Citroën C-Zero, Fiat Panda, Kia Picanto, Mitsubishi i-MiEV, Nissan Micra, Peugeot iOn a „tříhvězdičkový“ Suzuki Alto.

 „Tým vývojářů odvedl skvělou práci a tím dokázal, že i cenově dostupný model v segmentu malých vozů může nabídnout maximální bezpečnost. Ocenění organizace Euro NCAP je zaslouženou odměnou za jejich velkou snahu,“ říká Eckhard Scholz, člen představenstva společnosti Škoda za oblast Technického vývoje.

Hlavní plusy

Všechny tři vozy si vedly velice dobře při ochraně posádky. Hodnotila se bezpečnost při čelním a bočním nárazu, nárazu do sloupu a při takzvaném whiplash-testu, který zkoumá namáhání krční páteře při nárazu zezadu.

Také v oblasti bezpečnosti dětí dosáhly vynikajících výsledků. Za ochranu figuríny, simulující tříleté dítě, dosáhly maximální počet bodů.

Zkušební techniky Euro NCAP přesvědčila také úroveň asistenčních systémů. Hodnocení velice pozitivně ovlivnila zejména signalizace zapnutí bezpečnostních pásů a elektronický stabilizační systém ESP. Tyto prvky jsou přitom na mnoha trzích již součástí standardní výbavy. K dobrému výsledku Euro NCAP přispěly také sériově montované hlavové airbagy Thorax.

Všechny tři vozy mají příkladný bezpečnostní paket. V této souvislosti je nutno vyzdvihnout zejména nový aktivní brzdový asistent „City Safe Drive“. Citigo je společně s modelem VW Up! a Seat Mii zatím jediným automobilem v segmentu malých vozů, vybaveným funkcí nouzového brzdění.

Funkce nouzového brzdění, dodávaná jako volitelná výbava, se automaticky aktivuje při rychlostech do 30 km/h. V závislosti na rychlosti a dopravní situaci může automatické brzdění snížit razanci kolize nebo jí zcela zabránit.
 

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 629 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků