Škoda Citigo, VW Up! a Seat Mii: pět hvězdiček pro tři mrňouse

Škoda Citigo, VW Up! a Seat Mii: pět hvězdiček pro tři mrňouse

Evropská spotřebitelská organizace Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) udělila maximální možnou známku za aktivní a pasivní bezpečnost Škodě Citigo společně s VW up! a Seatem Mii. Ocenila vysokou úroveň ochrany posádky a malých dětí a příkladný bezpečností paket.

Tyto tři vozy získaly pět hvězdiček a nechaly za sebou „čtyřhvězdičkové“ vozy Chevrolet Spark, Citroën C-Zero, Fiat Panda, Kia Picanto, Mitsubishi i-MiEV, Nissan Micra, Peugeot iOn a „tříhvězdičkový“ Suzuki Alto.

 „Tým vývojářů odvedl skvělou práci a tím dokázal, že i cenově dostupný model v segmentu malých vozů může nabídnout maximální bezpečnost. Ocenění organizace Euro NCAP je zaslouženou odměnou za jejich velkou snahu,“ říká Eckhard Scholz, člen představenstva společnosti Škoda za oblast Technického vývoje.

Hlavní plusy

Všechny tři vozy si vedly velice dobře při ochraně posádky. Hodnotila se bezpečnost při čelním a bočním nárazu, nárazu do sloupu a při takzvaném whiplash-testu, který zkoumá namáhání krční páteře při nárazu zezadu.

Také v oblasti bezpečnosti dětí dosáhly vynikajících výsledků. Za ochranu figuríny, simulující tříleté dítě, dosáhly maximální počet bodů.

Zkušební techniky Euro NCAP přesvědčila také úroveň asistenčních systémů. Hodnocení velice pozitivně ovlivnila zejména signalizace zapnutí bezpečnostních pásů a elektronický stabilizační systém ESP. Tyto prvky jsou přitom na mnoha trzích již součástí standardní výbavy. K dobrému výsledku Euro NCAP přispěly také sériově montované hlavové airbagy Thorax.

Všechny tři vozy mají příkladný bezpečnostní paket. V této souvislosti je nutno vyzdvihnout zejména nový aktivní brzdový asistent „City Safe Drive“. Citigo je společně s modelem VW Up! a Seat Mii zatím jediným automobilem v segmentu malých vozů, vybaveným funkcí nouzového brzdění.

Funkce nouzového brzdění, dodávaná jako volitelná výbava, se automaticky aktivuje při rychlostech do 30 km/h. V závislosti na rychlosti a dopravní situaci může automatické brzdění snížit razanci kolize nebo jí zcela zabránit.
 

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků