Škoda Citigo v provedení Sport s nezměněným „litříkem“

Trojčata Up!/Citigo/Mii nejsou špatná auta, ale stavět na jejich sportovním apelu vyžaduje značnou dávku odvahy…

Trochu to budí vzpomínky na různé sportovní edice vozů řad Favorit a Felicia, jež se zpravidla omezovaly na polepy sloupků B a odlišné barevné kombinace. V éteru se nyní objevily obrázky nové řady Škoda Citigo Sport, jež bude osazena standardním tříválcovým litrovým motorem ve výkonových verzích 60 a 75 koní (44, resp. 55 kW). Vůz této řady jsme naposledy zkoušeli v provedení VW Up! Shiftmatic.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Citigo v novém provedení Sport

Na první pohled si na novince všimneme hlavně patnáctipalcových litých ráfků Auriga s tenkými paprsky a rozevlátých polepů. Ty spočívají v rudých, nebo černých pruzích s černými a bílými tenkými linkami v jejich okolí a najdeme je v podélné podobě na kapotě, střeše, spodních částech bočních dveří a v podobě vodorovné pak podél spodní hrany víka zavazadlového prostoru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jde hlavně o detaily, technika zůstává beze změn

Nově jsou tvarovány oba nárazníky, vpředu s širším otvorem pro přístup vzduchu k chladičům a vzadu s náznakovým difuzorem. Ale není to vůbec taková „divočina“, jako představuje vloni zjara představený prototyp Škoda Citigo Rally.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Barevná schémata karoserie se přenášejí také do jejích útrob

Interiér co do barevné palety opakuje polepy karoserie a dočkal se koženého čalounění volantu a madel řadicí páky a ruční brzdy. Nová Škoda Citigo Sport svému majiteli nenabídne o nic „sportovnější“ svezení než standardní Škoda Citigo. Na druhou stranu je třeba poznamenat, že většina motoristů nejezdí „sportovně“ ani s vysloveně sportovními modely a spokojí se s dynamickým dojmem.
 

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků