Škoda Citigo v provedení Sport s nezměněným „litříkem“

Trojčata Up!/Citigo/Mii nejsou špatná auta, ale stavět na jejich sportovním apelu vyžaduje značnou dávku odvahy…

Trochu to budí vzpomínky na různé sportovní edice vozů řad Favorit a Felicia, jež se zpravidla omezovaly na polepy sloupků B a odlišné barevné kombinace. V éteru se nyní objevily obrázky nové řady Škoda Citigo Sport, jež bude osazena standardním tříválcovým litrovým motorem ve výkonových verzích 60 a 75 koní (44, resp. 55 kW). Vůz této řady jsme naposledy zkoušeli v provedení VW Up! Shiftmatic.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Citigo v novém provedení Sport

Na první pohled si na novince všimneme hlavně patnáctipalcových litých ráfků Auriga s tenkými paprsky a rozevlátých polepů. Ty spočívají v rudých, nebo černých pruzích s černými a bílými tenkými linkami v jejich okolí a najdeme je v podélné podobě na kapotě, střeše, spodních částech bočních dveří a v podobě vodorovné pak podél spodní hrany víka zavazadlového prostoru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jde hlavně o detaily, technika zůstává beze změn

Nově jsou tvarovány oba nárazníky, vpředu s širším otvorem pro přístup vzduchu k chladičům a vzadu s náznakovým difuzorem. Ale není to vůbec taková „divočina“, jako představuje vloni zjara představený prototyp Škoda Citigo Rally.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Barevná schémata karoserie se přenášejí také do jejích útrob

Interiér co do barevné palety opakuje polepy karoserie a dočkal se koženého čalounění volantu a madel řadicí páky a ruční brzdy. Nová Škoda Citigo Sport svému majiteli nenabídne o nic „sportovnější“ svezení než standardní Škoda Citigo. Na druhou stranu je třeba poznamenat, že většina motoristů nejezdí „sportovně“ ani s vysloveně sportovními modely a spokojí se s dynamickým dojmem.
 

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

19.  8.  2018 | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků