Letos tedy bude mít Škoda dva elektrifikované modely – jeden částečně, druhý plně. V příštím roce se pak dočkáme prvních modelů na platformě MEB určené výhradně pro elektromobily. Jedním z nich bude i vůz vycházející ze studie Vision iV  pro letošní autosalon v Ženevě .

Letos tedy bude mít Škoda dva elektrifikované modely – jeden částečně, druhý plně. V příštím roce se pak dočkáme prvních modelů na platformě MEB určené výhradně pro elektromobily. Jedním z nich bude i vůz vycházející ze studie Vision iV pro letošní autosalon v Ženevě.

Jak jsme uváděli již včera, přelom prvního a druhého pololetí se podle českých prodejců Škodovek ponese také ve znamení spuštění objednávek modernizovaného Superbu, který koncem letošního roku dorazí tak v plug-in hybridní verzi.

Jak jsme uváděli již včera, přelom prvního a druhého pololetí se podle českých prodejců Škodovek ponese také ve znamení spuštění objednávek modernizovaného Superbu, který koncem letošního roku dorazí tak v plug-in hybridní verzi.

 „Do roku 2022 budeme investovat celkem dvě miliardy eur do elektromobility a nových služeb souvisejících s mobilitou. V tom jsou zahrnuty investice do nových produktů, jakož i do výroby, nákupu, kvality a náběhů nových vozů. Jedná se o největší investiční program v historii značky Škoda,“  prozradil Bernhard Maier, předseda představenstva Škoda Auto.

„Do roku 2022 budeme investovat celkem dvě miliardy eur do elektromobility a nových služeb souvisejících s mobilitou. V tom jsou zahrnuty investice do nových produktů, jakož i do výroby, nákupu, kvality a náběhů nových vozů. Jedná se o největší investiční program v historii značky Škoda,“ prozradil Bernhard Maier, předseda představenstva Škoda Auto.

Jmenovat se bude eCitigo a půjde o první sériově vyráběnou plně elektrickou Škodu v historii. Nehledejme v ní příliš složitostí – využije techniku Volkswagenu e-up!, který se u nás nějaký ten rok prodává.

Jmenovat se bude eCitigo a půjde o první sériově vyráběnou plně elektrickou Škodu v historii. Nehledejme v ní příliš složitostí – využije techniku Volkswagenu e-up!, který se u nás nějaký ten rok prodává.

S ukončením výroby spalovacích verzí modelu Citigo však nedojde k ukončení modelu jako takového. Výroba se na pár měsíců zastaví, aby do ní ve třetím čtvrtletí letošního roku naskočila elektrická verze mladoboleslavského minimodelu.

S ukončením výroby spalovacích verzí modelu Citigo však nedojde k ukončení modelu jako takového. Výroba se na pár měsíců zastaví, aby do ní ve třetím čtvrtletí letošního roku naskočila elektrická verze mladoboleslavského minimodelu.

Jinými slovy, pokud si chcete pořídit novou Škodu Citigo podle vašich představ, měli byste si pospíšit.

Jinými slovy, pokud si chcete pořídit novou Škodu Citigo podle vašich představ, měli byste si pospíšit.

Už delší dobu se ví  o konci výroby Škody Citigo , čímž mladoboleslavská automobilka opustí segment A. Podle oficiálních informací skončí výroba modelu Citigo se spalovacími motory (1.0 MPI a 1.0 MPI G-Tec) skončí na začátku druhé poloviny letošního roku, tedy v době příchodu vozů pro modelový rok 2020.

Už delší dobu se ví o konci výroby Škody Citigo, čímž mladoboleslavská automobilka opustí segment A. Podle oficiálních informací skončí výroba modelu Citigo se spalovacími motory (1.0 MPI a 1.0 MPI G-Tec) skončí na začátku druhé poloviny letošního roku, tedy v době příchodu vozů pro modelový rok 2020.

Jak se zdá, segment městských miniaut nečeká příliš zářná budoucnost. Obavy nedávno projevily koncerny PSA a Volkswagen Group s tím, že aby tato vozidla splnila to, co z hlediska emisí a bezpečností výbavy musejí, musela by jejich cena výrazně vzrůst.

Jak se zdá, segment městských miniaut nečeká příliš zářná budoucnost. Obavy nedávno projevily koncerny PSA a Volkswagen Group s tím, že aby tato vozidla splnila to, co z hlediska emisí a bezpečností výbavy musejí, musela by jejich cena výrazně vzrůst.

Podle šéfa koncernu Volkswagen Herberta Diesse by se například cena modelu up! mohla narůst až o 3500 eur, tedy asi 90.000 Kč, výhoda nízké ceny by tedy byla ta tam.

Podle šéfa koncernu Volkswagen Herberta Diesse by se například cena modelu up! mohla narůst až o 3500 eur, tedy asi 90.000 Kč, výhoda nízké ceny by tedy byla ta tam.

Jak jsme uváděli již včera, přelom prvního a druhého pololetí se podle českých prodejců Škodovek ponese také ve znamení spuštění objednávek modernizovaného Superbu, který koncem letošního roku dorazí tak v plug-in hybridní verzi.
 „Do roku 2022 budeme investovat celkem dvě miliardy eur do elektromobility a nových služeb souvisejících s mobilitou. V tom jsou zahrnuty investice do nových produktů, jakož i do výroby, nákupu, kvality a náběhů nových vozů. Jedná se o největší investiční program v historii značky Škoda,“  prozradil Bernhard Maier, předseda představenstva Škoda Auto.
Jmenovat se bude eCitigo a půjde o první sériově vyráběnou plně elektrickou Škodu v historii. Nehledejme v ní příliš složitostí – využije techniku Volkswagenu e-up!, který se u nás nějaký ten rok prodává.
14
Fotogalerie

Škoda Citigo na benzin může dostat další šanci. Přestože ji už všichni odepsali

Mysleli jste si, že je Škoda Citigo se spalovacím motorem už mrtvá? Což o to, my také. Jak se ale nyní zdá, všechno bude ještě trochu jinak.

I ty nejmenší městské vozy by se výrobcům v budoucnu nemusely vyplatit. Stejně jako všechny ostatní se totiž budou muset vejít do Evropskou unií stanoveného limitu emisí CO2 na ujetý kilometr, což je ale větší problém, než se na první pohled zdá. Pomohla by elektrifikace, ale nezapomínejme na to, že se nyní bavíme o autech v cenovém rozmezí od dvou do tří set tisíc korun, jejichž cena by klidně vzrostla o další desítky tisíc. Takové auto by pak sice splnilo potřebné normy, ale bylo by moc drahé.

Jedním z příkladů mohla být i Škoda Citigo. O konci spalovacích verzí se mluvilo už v minulém roce, v polovině letošního roku se nacházely ve výběhové fázi a na scénu nastoupila elektrická verze Citigoe iV. Škoda s ní slaví úspěchy. První objednávky se hrnou i díky akci pro prvních 500 zákazníků, kteří budou moci po celý rok od převzetí vozu využívat nabíjení u stanic ČEZ zcela zdarma. Cena 429.900 Kč působí atraktivně, vezmeme-li v potaz, že se bavíme o elektromobilu s dojezdem 265 km na jedno nabití (WLTP), ale nikoliv pro člověka, který mohl za auto do města utratit nanejvýš polovinu.

Otázkou zůstává, kdy se elektrické Citigo objeví u prvních zákazníků. Hovoří se o lednu příštího roku, zákulisní informace však napovídají, že to tak rychle nebude. Nahrávají tomu i zmínky o návratu spalovací verze Škody Citigo. Na webu skodahome.cz se totiž objevila zpráva, podle níž se od 6. kalendářního týdne příštího roku vrátí Citigo do výroby a počítá se s výrobou 16.000 kusů.

Zdá se to málo, jenže v posledních dvou letech nepřekročila produkce Škody Citigo na Slovensku hranici 39.000 kusů ročně (rok 2018: 37.101 ks, rok 2017: 38.749 ks). Bude-li mít Citigoe iV skutečně zpoždění, vyplatí se Škodě znova spustit výrobu již ukončené verze, než nechávat výrobní linku nevytíženou.

Obnovení výroby Škody Citigo zatím automobilka oficiálně nepotvrdila. „Vzhledem k přetrvávající poptávce našich zákazníků po menším městském voze v segmentu A00 za dostupnou cenu, v současné době vyhodnocujeme možnosti obnovy výroby modelu Citigo se spalovacím motorem, nad rámec v současné době nabízené verzi s ryze elektrickým pohonem -  Citigoe iV. Konkrétní rozhodnutí však v tuto chvíli nepadlo,“ sdělil na dotaz redakce Vítězslav Pelc, tiskový mluvčí českého zastoupení automobilky.

Odpověď na mě působila podobně jako v roce 2015, kdy se hovořilo o konci projektu Roomster II. „Škoda Auto vnímá na světových trzích stále snižující se poptávku po vozech ze segmentu MPV. Naopak velice dynamicky se jeví rozvoj segmentu vozů kategorie SUV. Z tohoto důvodu bude prioritou značky posilování modelové palety vozů kategorie SUV. Detailní informace k následníku modelu Roomster zveřejníme později,“ prozradil tehdy na dotaz Auto.cz mluvčí Škody Pelc. Nedlouho poté byl projekt Roomster II oficiálně ukončen, přestože údajně šlo o prakticky hotové auto.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud