Škoda Citigo je malý vůz do velkých měst za 180 tisíc korun

48 komentářů

krabicka3
3. října • 10:20

Nemuzu si pomoct, ale hrozne mi to pripomina Kunday Getz. :-)

nnutthowze
1. října • 8:04

Malý vůz do velkých měst?! Co to je za bullcrap ten nadpis?! Ve městě se nemá co jezdit autem a už vůbec ne v těch velkých. Na co máme tramvaje, metro, vlaky, trolejbusy, busy, ...? Některé lidi fakt nepochopím. Kam se to to Živě.cz dopracovalo... :(

Fantomas
2. října • 9:13

Malá auta ve městě pochopím, velká ale taky špatně.
Mrkněte sem: www.autorevue.cz ...
Cituji: "Jako prakticky všichni zástupci kompaktních SUV, také Citroën se chlubí tím, že novinku vyvíjel s ohledem na pohyb ve městě."
Jak vidíte, nikomu vůbec nejde o nějaká města. Hlavně že se víc prodá :-/

kubajs
1. října • 13:05

Proč používáš internet, když máme pořád teletext? :-D Tohle taska je nekde mezi skutrem a autem - do mesta idealni! MHD?? Se snizujici se spotrebou je levnejsi jet mnohdy autem! Az bude MHD zadarmo, pak mozna!

thom
1. října • 15:11

Pokud by byl internet tak pomalej a s nějakou analogii problematického parkování, klidně se vrátím k teletextu.
MHD zadarmo není, ale ukaž mi auto, kde roční provoz včetně odpisů a pojištění stojí do 4750.

trent
15. října • 11:06

Zapomněl jste do těch nákladů započítat sumu, kterou stát veřejnou dopravu dotuje. A stát peníze bere právě i z Vaší kapsi. ;-)

trent
15. října • 11:06

*kapsy

TrSek
1. října • 0:39

Chcel som novu Fabiu a cenotvorba Skodovky je nieco ako ...
Takze za tych 180 tis. bude auto ktore akoby nepreslo celou vyrobnou linkou. A za 300 tis. dostanete nieco naozaj dobre.Inak: airbag Head-Thorax s funkcí ochrany hlavy, je u auta ktore fakticky nema deformacne zony nutnost. Ale holt ceske auto tak to budu cesi kupovat a skodovka toho bude zneuzivat.

IvanP
29. září • 6:12

Bude i verze kombi?

puk123
29. září • 7:24

Bude, ale jen pro domácí, tedy slovenský, trh. Jmenovat se bude GOmbík.

Zdenek
30. září • 21:25

:-D:-D:-D:-D:-D

Patrik
28. září • 21:23

Za 180 000 Kč je to málo prodejné auto, pokud ten, kdo si ho koupí, není zrovna jetý na škodovky. Cenu pro český trh vidím na 150 000Kč. Nečekám velký úspěch prodejnosti, tak bych s koupí rozhodně nespěchal a počkal bych, až cena klesne v nějaké akci. Za tyto peníze se dá totiž sehnat mnohem lepší a praktičtější auto. Tento tah škodovce nevyjde.

Leopard
28. září • 23:17

Seš tak chytrej vod přírody a nebo si nato musel študovat.Za naše.:-D:-D

Patrik
2. října • 11:41

On vás ten smích brzo přejde. Za Hyundai :-D:-D:-D

Patrik
2. října • 11:40

On vás ten smích brzo přejde. Za Hyundai:-D:-D:-D

Antiautomat
28. září • 20:53

je to lepsie ako u VW Up ale aj tato si facelift pyta uz teraz.
Interier naopak hodnotim velmi kladne.

Erik
28. září • 19:37

Super stratégia - už len kvôli tým hákovým krížom na diskoch si to kúpi veľa ľudí.

Markus
28. září • 18:18

A dalsia skareda Skodovka do zbierky :)

Ladik
1. října • 1:07

Ale, hlavně, ta, její spo-třeba, kdyby, byla, opravdu, takhle, nízká je dost, Senzační ne, nám Škoda Felicia 1.3 GLXi, tedy, ta, Nejluxusnější verze, z přelomu let, asi tak 1994/95, s Výkonem motoru, asi tak 50 KiloWatt, žrala, asi tak 7,2 Litrů, na 100 KiloMetrů, a tohle, má vý-kon, Motoru, asi tak, do-konce, ještě, více, než ta, Nejvýkonnější Škoda Felicia 1.3 GLXi, seriový, a přitom, to, má, spo-třebu, jen asi tak 4,7 Litru, při výkonu, motoru, asi tak 55 KiloWatt, to, je, do-cela, slušné, ne a nebo, ne co? :-)

JirkaM
1. října • 3:03

Ladiku, jestli, řídíš, jak, píšeš, tak radši, jezdi, autobusem ne a nebo, ne co?

oh
1. října • 23:18

Ladik takhle češtinu mrzačí schválně - asi to považuje za mimořádně vtipné. Buď rozšířil své působení nebo se "jenom" inspiroval zářivým příkladem: www.diit.cz ...

Jouza
28. září • 10:54
Dudan
28. září • 8:05

a navíc ve své první generaci....

jakarte
28. září • 7:58

nuda, nuda. Kdyz je auto urceno pro mladou rodinu, melo by byt, dle meho nazoru, poutave na prvni pohled. A jeste jedna otazka. Kam nacpu dve deti???

Zdenek
28. září • 13:10

Ale tak má to hlavně velikej 251 litrový kufr, tak třeba tam:-))

Ladik
1. října • 1:04

No nic, moc, to i Mazda RX-8, má, kufr, asi tak 290 Litrů, a to, je to, Sporťák, dneska, za asi tak 132 000 Kč vč. DPH, s po-vinným ru-čením, jako za, Škodu Felicia 1.3 GLXi, z přelomu let, asi tak 1994/95, ale, s vý-konem, Motoru, až asi tak 170 KiloWatt, nový Mazda RX-8, stála, asi tak 800 000 Kč vč. DPH, až 1 250 000 Kč vč. DPH, v roce, asi tak 2003, tu-ším, a teď, a to no tak, více viz. tady: auta.yauto.cz ... ,tak a to tak, si to, třeba, u-žijte, asi tak 132 000 Kč vč. DPH, s Xenonovými světly, to, do-cela, jde, ne a nebo, ne co?

Martin
1. října • 1:53

Dobry, akorat ma asi tak trojnasobnou spotrebu paliva

MMX
1. října • 13:30

A minimálně pětinásobně dražším servisem !

Noclaf
28. září • 7:39

docela pekny auto treba pro pritelkyni na dojizdeni do prace.
Otazkou je, jestli ta verze za 180 bude slusne vybavena, nebo to bude dalsi skodovacky holobyt s cenovkou "jiz od" a pri pridani minimalni nutne vybavy to preleze 200-250 jen to hvizdne.

Fantomas
28. září • 7:10

Mladou rodinu já si představuji jako dva dospělé a jednoho, dva malé potomky. Nějak mě nenapadl důvod proč by si mladá rodina pořizovala tak malé jednoúčelové auto, když za stejné peníze mohou mít plnohodnotné větší auto, nebo nepatrně ojeté daleko praktičtější a univerzálnější velké auto. Pro takovou rodinu je toto autíčko na nic, jen vyhozené peníze, kterých nejspíš moc nemají. Ovšem pokud si někdo mladou rodinu představuje jako mladou single ženu ve vlastním bytě na okraji Prahy, nebo bezdětný pár, pak ano, těm tahle taška na ježdění do práce a z práce může stačit. Ale nejspíš si i většina z nich rozmyslí vyhodit 200 tisíc za jednomístnou bublinu. Tedy se nijak nedivím, že u nás tahle jednoúčelová vozítka pro jednotlivce moc nefrčí. Ovšem chápu, že výrobci by jich rádi nacpali do každé rodiny rovnou několik.

Hloupej Honza
29. září • 10:52

Trochu vedle, z jejich tiskové sdělení píšou mladé rodiny, které potřebují druhý nebo třetí vůz do rodiny. Tedy žádné jedno univerzální auto do rodiny. Pokud bych kupoval třetí auto, bych o něm i uvažoval. Jen ten rozdíl estli manželce koupit plnohodnotný auto, jako třeba Corsu co teď má, nebo nákupní tašku stojí za zvážení.Čemu nevěřím bude cena. Co jinde v základu, tady za příplatek a jen při upsání duše Škofinu. Takže hádám v reálu 210 možná i 250 litrů.

Foxy
28. září • 17:29

naprostý souhlas, vyjádřeno dobře a pravdivě ! ;-)

Lidoop
28. září • 11:52

Mne to z obchodniho hlediska smysl dava. Vznikla nova skupina lidi kteri nastoupili do zamestnani ve 20-25 letech a dite si poridi az po tricitce. Mezitim mas 5-7 let kdy muzou spokojene uzivat mrnousy typu aygo,c1,citigo. Proc si vyberou prcka misto vetsi ojetiny? Kuli katovani kostu - koupe ojetiny je dnes pomerne rizikova zalezitost; minimalne nevim o zadnem 5 let starem modelu ktery bych si s nadsenim koupil. Casy MB W124 ktery byl po 10ti letech "dobre zajety" jsou davno pryc. A pokud auto potrebujes, mysleno skutecne potrebujes pak sahnes do nejake jakz-takz jistoty za mensi penize.Na zapade to dle prodejnich cisel funguje, trend se pravdepodobne dostane taky k nam. U nas mame pomerne rozvinutou verejnou dopravu ktera tlumi skutecnou potrebu auta pro mladeho cloveka. Pokud se neco v tomto smeru zmeni pak uvidis boom levnych mikrovozitek i u nas.

1. října • 20:35

Já do téhle skupiny patřím a asi bych měl být ideálním kupcem - chvíli po státnicích, zaměstnán, nějaký platový plán na celkem slušné peníze na české poměry, nebráním se novým trendům, nepotřebuji Octavii se směšně velkym kufrem, kam se většinou stejně skládají dvě igelitky z Lidlu a do práce dojíždím necelých 30 km, takže si cením nízké spotřeby. I tak si nějak nemůžu dovolit (a ani nedovedu představit), že bych dal 200k za takové miniauto.a.) nástupák neni žádná sláva (20 hrubého pro absolventa ČVUT, standard mimo Prahu když člověk nemá praxi) a milion jiných věcí, do čeho strkat peníze, především bydlení, v budoucnu pro mladé školné
b.) s litrovym motorem bez výkonu je 60 km denně (5 město, 15 mimo, 40 1. třída) nesmysl, kdo řídí, ví o čem je řeč
c.) v souvislosti s předchozím se na udávanou spotřebu není šance dostat ani přibližně, pidimotory se udávané spotřebě ve městě zhruba přiblíží, mimo město je to velká odchylka a to se nebavíme o závodním stylu jízdy
d.) pro ochránce planety - lépe než když co člověk, to "ekoautíčko" je lepší dojíždění 3-4 lidi v normálním autě, o pohodlí ani nemluvě
Shrnu to asi takhle - tato miniauta pro mladé, jak nám cpou marketingem, jsou ve skutečnosti spíš auta pro důchodce, kteří mají našetřeno a chtějí slušný dopravní prostředek pro klidnou jízdu, popř. auta pro paničku do města, pokud je v rodině dost peněz (pokud jsou i děti, tak je to ovšem bez pěti dveří nesmysl).

Honza
20. října • 21:52

Nevím proč by měl být nesmysl jezdit denně 60 km s litrovým motorem bez výkonu (44 kW/60k), to není žádný výkon? Zeptej se rodičů s jakými výkony se jezdilo v době, když jim bylo tolik let, jako je dnes tobě. Jen tak pro zajímavost, v roce 1973 jsem jel z Hrabušic (Slovenský ráj) tenkrát 650 km do Bělé pod Bezdězem 11 hodin hrubého času. Před 3 roky stejnou trasu ale už s mnoha obchvaty, nějaké ty km po dálnici zhruba za stejný čas. V roce 1973 to bylo Škodou Popular 1100 OHV s výkonem 24 kw/32 k, před 3 roky to byl Citroen Berlingo 1400 s 55 kw/75 k. Ke spotřebě lze říci jen toto: deklarované spotřeby jsou automobilkami používané jako marketingový tah, skutečnost bývá dost odlišná. Pak však také záleží na řidiči jak umí. Ve firmě máme zatracovanou Škodu HTP s najetými 160 000 km a někdo s ní jezdí za 6 litrů a jiný skoro za 9a to na stejných trasách. Ale u malých aut je to něčem jiném. Podstatný je prostor jaký zabírají jak při jízdě tak při parkování. A je to hrozný rozdíl najít místo k parkování s autem 4 m a nebo jen s 3,40 (Seicento).

Skyline
29. září • 14:49

Nova skupina lidi jsou asi nejaci eurolidi, jinak se jim taky rika plnici latrin. Predstava, ze si koupim takovouto plecku v dobe mezi nastupem do zamestnani a detmi je udesna. Jak se da takoveto auto "uzivat spokojene", no, to uz je vec kazdeho eurosoudruha. Vzdyt to vypada jako 15 let stary koncept nastupce favoritu, nekoupili to nahodou od Lady? Kalina se to myslim jmenovalo.Jak vypada clovek, ktery auto "skutecne potrebuje" a soucasne kupuje tohle, to je mi zahodou uz zcela, Zda se mi, ze ty teorie varis z vody;-)

Mira
29. září • 21:28

Ty to máš v hlavě dobře vygumovaný. Já bych třeba tohle auto pro manželku koupil. Dokážu si ho představit i jako auto pro mladý do města. Jestli máš mindrák z EU, proč si ho neléčíš jinde než na diskusích?

Skyline
30. září • 8:38

Pokud mi clovek, ktery by tento zgarb koupil MANZELCE (a nikoliv sobe) rika, ze jsem vygumovanej, je svet jeste v poradku;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
piErcE
1. října • 21:20

Predpokladam, ze ty jezdis v ojetym trabantu.

Pilly
2. října • 11:26

Naprosto s tím souhlasím. Pro ženo do města, která má problémy s parkováním větších aut, mi to příjde jako dobrá věc. Zatím jezdí starším Peug. 206 což je v podstatě hodně podobné :)

Fantomas
28. září • 12:08

Ano, ta skupina lidí, kteří nastoupili do práce a založení rodiny zatím odklídají, ta skutečně existuje - píšu o nich přece taky. Ale kolik je mezi nimi takových, kteří mají 200 tisíc na nové auto? A že to funguje na západě? Neporovnatelné finanční poměry.

kve
1. října • 20:44

Právě pro tuhle skupinu je imho 200k docela pohodová částka. Často bydlí ještě u rodičů, takže nízké náklady na bydlení a přitom jakž takž plat. Když zavzpomínám na tu dobu, tak bych na to auto měl cca za rok, maximálně rok a půl bez toho, aniž bych se nějak omezoval a musel si na to brát úvěr. Aktuálně mám k dispozici firemní auto, takže nepotřebuji nic kupovat, nicméně tenhle prcek se mi i stále hodně líbí.

krtenek
28. září • 9:03

Jo, napsal jsi to pěkně. B-]

Kryštof
28. září • 5:22

Tak prý poptávka po malých vozech roste,zajímavé že nákupní tašky z Kolína se prodávají řádově v desítkách kusů,naopak vidím rostoucí podíl střední třídy,tak nevím nevím.

Pavel
28. září • 6:21

Na prodeje se musíš dívat z evropského pohledu a ne jen z pohledu ČR. TPCA vyrobí cca 300tis vozů ročně, přesněji:2006 - 293.650
2007 - 308.478
2008 - 324.289
2009 - 332.489
2010 - 295.715Nejvíce je vyváží do Itálie, Francie, Holandska, Německa a Velké Británie.Pro srovnání prodeje vybraných automobilek v Evropě za celý rok 2010:
Kia - 259.602
Seat - 303.836
Škoda - 471.977
Dacia - 281.265
Mazda - 184.985Takže těch prcků prodali víc než některé automobilky všech modelů dohromady.

Fantomas
28. září • 7:19

TPCA jsou tři výrobci, tedy na každého z nich vychází 100 tisíc prodaných miniautíček. Teď už to z evropského pohledu vypadá jinak.

Pavel
29. září • 20:25

Ne, pořád to vychází výborně, si to srovnej s tím kolik modelů musí ti ostatní výrobci prodávat. Když se podíváš třeba na Škodovku, tak ta v Evropě prodává 6 modelů, Mazda jich má taky 6 a Kia jich má dokonce 9 atd. Když se podíváš třeba na výsledky výroby Škodovky v Evropě za rok 2010:Octavia = 207.150
Fabia = 193.675 vozů
Superb = 65.939
Yeti = 52.550
Roomster = 27.728
Octavia Tour = 25.955Jak vidíš, tak 4 z 6 modelů Škodovky této 100tisícové hranice zdaleka nedosahují. Jen Octavia a Fabia má dvojnásobnou výrobu.

Fantomas
1. října • 7:34

Já nevím, mně pořád připadá, že srovnáváte nesrovnatelné. A 100 tisíc prodaných autíček mi na evropské rozměry (u firem asi věhlasnějších než Škoda) nepřijde jako nějak hodně.

Doporučujeme

Články odjinud