Škoda Citigo je malý vůz do velkých měst za 180 tisíc korun

Škoda Citigo je malý vůz do velkých měst za 180 tisíc korun

Mini vozy se u nás příliš neprodávají. V příštích měsících bude zajímavé sledovat, zdali s tímto stavem provede něco nový model automobilky Škoda s trefným názvem Citigo. Ten byl právě představen a na český trh vstoupí koncem roku 2011. Zákazníci v Evropě si ho budou moci koupit později, až na začátku léta 2012.

Klepněte pro větší obrázek
Mininovinka by měla stát mezi 180 000 a 190 000 korunami.

Druh Volkswagenu Up! je dlouhý pouhých 3.56 m, široký 1,65 m a vysoký 1,48 m. Objem zavazadlového prostoru činí 251 litrů, když se však sklopí zadní sedadla, hodnota naroste na 951 litrů.

Na výběr budou dva nové tříválcové benzinové motory: oba mají objem 1,0 litru a výkon 44 kW/60 k, resp. 55 kW/75 k. V úsporné variantě Green tec činí průměrná spotřeba 4,2 l/100 km, resp. 4,3/100 km. Emise dosahují hodnot 97 resp. 99 g CO2 na km. Spotřeba a emise činí u 44kW motoru 4,5 l/100 km, 105 g CO2 na km. Motor o výkonu 55 kW spotřebuje 4,7 l/100 km a vypouští 108 g CO2 na km.

Bezesporu hodně sympaticky zní informace, že Citigo je první vůz značky Škoda, v němž je airbag Head-Thorax s funkcí ochrany hlavy pro řidiče a spolujezdce, který spolu s dalšími prvky tvoří ve své třídě příkladný bezpečnostní paket. Aktivní bezpečnost podstatně zlepšuje také nový brzdový asistent „City Safe Drive“. Systém se automaticky aktivuje při rychlostech pod 30 km/h a laserovým senzorem registruje nebezpečí kolize. Citigo je společně s modelem Up! aktuálně jediným vozem v segmentu malých vozů s funkcí nouzového brzdění.

Klepněte pro větší obrázek
Citigo je určen hlavně mladým lidem.

Citigo je představitel sedmé modelové řady značky Škoda a automobilka s ním vstoupila do segmentu malých vozů. Podle vyjádření mladoboleslavské automobilky by měl zaujmout hlavně mladé řidiče, mladé rodiny. Šéf automobilky profesor Vahland k tomu řekl: „Sledujeme rostoucí poptávku po malých automobilech s nízkou spotřebou, atraktivní cenou a příznivými provozními náklady. Tomuto vývoji jde Škoda vstříc novým malým vozem.“


 

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků