Škoda Citigo je malý vůz do velkých měst za 180 tisíc korun

Škoda Citigo je malý vůz do velkých měst za 180 tisíc korun

Mini vozy se u nás příliš neprodávají. V příštích měsících bude zajímavé sledovat, zdali s tímto stavem provede něco nový model automobilky Škoda s trefným názvem Citigo. Ten byl právě představen a na český trh vstoupí koncem roku 2011. Zákazníci v Evropě si ho budou moci koupit později, až na začátku léta 2012.

Klepněte pro větší obrázek
Mininovinka by měla stát mezi 180 000 a 190 000 korunami.

Druh Volkswagenu Up! je dlouhý pouhých 3.56 m, široký 1,65 m a vysoký 1,48 m. Objem zavazadlového prostoru činí 251 litrů, když se však sklopí zadní sedadla, hodnota naroste na 951 litrů.

Na výběr budou dva nové tříválcové benzinové motory: oba mají objem 1,0 litru a výkon 44 kW/60 k, resp. 55 kW/75 k. V úsporné variantě Green tec činí průměrná spotřeba 4,2 l/100 km, resp. 4,3/100 km. Emise dosahují hodnot 97 resp. 99 g CO2 na km. Spotřeba a emise činí u 44kW motoru 4,5 l/100 km, 105 g CO2 na km. Motor o výkonu 55 kW spotřebuje 4,7 l/100 km a vypouští 108 g CO2 na km.

Bezesporu hodně sympaticky zní informace, že Citigo je první vůz značky Škoda, v němž je airbag Head-Thorax s funkcí ochrany hlavy pro řidiče a spolujezdce, který spolu s dalšími prvky tvoří ve své třídě příkladný bezpečnostní paket. Aktivní bezpečnost podstatně zlepšuje také nový brzdový asistent „City Safe Drive“. Systém se automaticky aktivuje při rychlostech pod 30 km/h a laserovým senzorem registruje nebezpečí kolize. Citigo je společně s modelem Up! aktuálně jediným vozem v segmentu malých vozů s funkcí nouzového brzdění.

Klepněte pro větší obrázek
Citigo je určen hlavně mladým lidem.

Citigo je představitel sedmé modelové řady značky Škoda a automobilka s ním vstoupila do segmentu malých vozů. Podle vyjádření mladoboleslavské automobilky by měl zaujmout hlavně mladé řidiče, mladé rodiny. Šéf automobilky profesor Vahland k tomu řekl: „Sledujeme rostoucí poptávku po malých automobilech s nízkou spotřebou, atraktivní cenou a příznivými provozními náklady. Tomuto vývoji jde Škoda vstříc novým malým vozem.“


 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků