Pochází z doby, kdy ještě nebyl schválen zákaz prodeje vozů bez emisí CO2 od roku 2035. Ochutnávka české elektromobility se ale prodávala jen krátce.
Na podzim roku 2019 se na českém trhu objevil velmi dostupný elektromobil, sesterský model Volkswagenu e-Up a Seatu Mii Electric. Tato trojčata sdílela stejnou techniku, která nebyla na svou dobu vůbec špatná – baterie měla kapacitu 36,8 kWh a umožňovala reálný dojezd okolo 250 km, elektromotor disponoval 61 kW a 212 Nm, maximální rychlost činila oficiálně 130 km/h, takže jste mohli směle i na dálnici.
V našich končínách šlo o pořádný trhák. Škoda totiž nabídla prvním pěti stům zákazníků své elektrické Citigo za velmi zajímavou cenu 429.900 Kč, navíc s ročním nabíjením u ČEZu zdarma. Tato série se vyprodala během sedmi týdnů a poté byl vůz k dispozici od 479.900 Kč.
Auto vycházelo ze zdokonalené verze Volkswagenu e-up! jehož první verze s využitelnou kapacitou baterie pouhých 16,4 kWh byla vyráběna v letech 2013 až 2019. Dojezd tehdy činil zhruba 160 km. Vylepšený model od VW zaznamenal na svém domácím trhu výrazné úspěchy, v roce 2020 se spalovacích verzí prodalo 16.033 kusů a elektromobilů 10.839 kusů, v roce 2021 pak e-up! překonal spalovák v poměru 15.911 kusů oproti 30.797 kusů. Více spalovacích e-up!ů se prodalo i v roce následujícím.
Ale zpátky do České republiky. Citigo-e iV bylo ve výrobě velmi krátce, od ledna 2020 do srpna téhož roku. Výrobní kvóty byly naplněny na všech trzích a příjem objednávek musel být uzavřen dříve, než Škoda čekala. Ještě v listopadu roku 2020 bylo možné sehnat předváděcí nebo skladové vozy v nízkých jednotkách kusů, a to za ceny od 462.200 Kč oproti tehdy ceníkovým 499.900 Kč.