Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

73 komentářů

Marty
4. března • 11:31

Co jsem četl tak cena se má pohybovat kolem 430-450tis. což mi příjde za nákupní vozík trošku hodně nemyslíte ?

Anti-automat
20. února • 18:32

Cize rozdiel vo vyrobnych nakladoch citygo je velmi podobny oktavii. Vazeny zakaznik, kupte si karokve. Vy to urcite potrebujete.

Liberda
19. února • 12:54

škodovky na kterou budu hrdej už se nedočkám s tím už jsem se smířil, ten vision to je tak ošklivé auto, stejně jako ta scala a kamiq

Radek
19. února • 11:57

Máme co jsme chtěli.Euroteror.

Kuk Vykuk
20. února • 15:09

Meleš howna. VW gruppensex si to posral sám, tím že podváděl a že se k podvodům přiznal. Přišli mu na to v USA ne v EU ty troubo. VW to posral uplně všem automobilkám. Poděkuj těm nenažranejm podvodníkům z Vlkohradu ty chytráku. B-]

Obavany
19. února • 10:00

Skodovku, tu nalestenou bidu bych si urcite nekoupil a uz vubec ne citigo, skoda je predrazenej smejd.

Jarda
19. února • 9:35

Je to trošku jinak než se píše v článku..
Citigo už si dnes nikdo neobjedná, objednávky posledního ledna Škodovka stopla. A elektrická verze Citiga přijde už v létě a nebude vycházet z E-UP ale dostane novou generaci elektropohonu - větší baterii, a lepší motor. Dále dostane hlavové airbagy namísto panoramatické střechy. Cena bude cca 430 000 Kč

Merin
19. února • 10:35

omg jinak než v článku lol...
ani nechci vědět jaký zoufalci si to koupí za 400k v nějakým základu :-D :-D

E15
19. února • 14:15

Jestli to bude 430tis s DPH (cca 350tis bez daně) je to pro firmu na ježdění po městě u docela super věc s náklady nula nula nic...

Ota Smira
18. února • 20:49

Proč ji nenechají a neudělají třeba na cng??? Proč hned nesmyslný Elektro vůz.... Tady se cng úplně přehlíží a prosazuje se něco co není vůbec zatím výhodné....

Peter
18. února • 20:26

Citigo použije techniku VW Up, nebo jenom na kapotu Up plácnou logo Škoda?

Mirek
18. února • 19:18

Známý vlastní několik Citigo a Up na CNG většina najeto přes 300tis jedno má teď 425tis bez poruch. Měněny jen díly běžné spotřeby. Jezdí za 0.70h na kilometr. Jezdil s tím každý ,kdo měl ruce, nohy a dost tomu nakládali i za studena.Tak ať mi někdo tvrdí, že je to špatné auto! 🤔Pořizovací cena asi o 50000,- vyšší než benzín a emise super. Při ceně za e-Up min. o 250tis vyšší a to jsem optimista je na elektřinu ještě nějakou dobu čas! 😉

Spinakr
18. února • 20:35

Chtěl bych vidět to citigo, který jezdí za 0,70 halířů na kilometr. To by bylo skoro perpetuum mobile. Ale 70 halířů na kilometr bych ti už uvěřil ;-)

Mirek
19. února • 16:47

Tak tak samozřejmě 0.70kč! 😉

Fic
18. února • 16:49

Ač na elektriku jezdím, připadne mi vše jako hon na čarodějnice. V Jižni a Středni Americe jsem za poslední leta viděl 1, slovy jedno auto na elektriku, Iqonic loni stal v Quitu u lanovky, za zakazem vjezdu, jediný auto široko/daleko. Letos nikde ani náznak. Tak půl světa bude jezdit ve starejch dieselech z Číny, a EU to asi teda zachrání vyřazením benzínu ze CityGo.... No asi to počítá někdo padlej na hlavu.

RoPo
15. března • 15:48

A v Hongkongu snad každý 3. auto elektrika - Tesla apod. A to už nějaký ten rok.

Pete
18. února • 19:23

Zajimavy... treba na Sri Lance je kazdy 10. auto hybrid/elektricky. Nechapal jsem... asi dovozy ojetin z Japonska.

Nikdo
18. února • 16:32

Haha. Takže stáhneme benzínové modely, protože by museli zdražit o 90000,- a nabídneme jen verzi, která zdraží o 400000,-.No to je prostě geniální B-]

Radaphalus
18. února • 15:12

Jsem strašně zvědavý kolik si řeknou za elektrickou škodu citigo, co vy? Nebojím se tvrdit že to zase bude nějaká nesmyslně vysoká částka...Nemluvě o tom, že to auto je zkrátka designový nesmysl, nemyslíte?

Vlasta Bílek
20. února • 10:24

Já naprosto souhlasím, designově je to prostě hnus. No a k té ceně... Jelikož je to škodovka, tak nečekám žádnou normální cenu, poslední dobou to mají celkem dost natažené, na to co nabízejí. Jednoduše bych to nechtěl.

nemám jméno
19. února • 6:33

To je věc názoru. Po sedmi letech jeho výroby mohu stále konstatovat, že hezčí a nadčasovejší pidiauto neznám. Vy jste zřejmě z těch, kterým se líbí ty obludária od Toyoty. Třeba Aygo ☺️

David
18. února • 18:08

designový nesmysl to rozhodně není, jedno mám a díky designu se do něj vejde maximum v minimální velikosti auta. Naopak, to auto je geniální, ale lidi jsou docela dost hloupí, mám ho v plné výbavě a nemůžu si vůbec na nic stěžovat. Doslova za tu cenu je to dnes jedno z nejlepších nových aut v poměru ceny a výkonu (Dacii nepočítám).. Pokud se dodržujou předpisy tak auto díky váze nemá na silnici nejmenší problém. Do 250 000 je to auto geinální. Ale v elektrický verzi bude možná dražší třeba 500 000. Možná že se budeme divit za hodně krátkou dobu, až zjistíme, že vlastně 500 000 za Citigo bude jedno z nejdostupnějších nových aut na trhu, protože automobilky budou pod tlakem. Nebo nám co vyděláváme průměrný plat v zemi nezbyde, než jezdit ve starejch šrotech z AAček. Budoucnost v tomto směru rozhodně není růžová pro většinovou společnost.

Vuřtohryz
18. února • 13:08

Den bez naší milované škodověnky zde na koncernrevue.cz je naprosto nemyslitelný! Ctrl C+V od chlebodárce jede!

puk123
18. února • 12:57

Co, Andrej s Milošem už balí kufry?

Jindra Kuchar
18. února • 11:16

Klasicke emisni systemy by zvedly cenu o 90 000Kc a auto by bylo neprodejne. Takze misto toho uvedeme elektrickou verzi ktera cenu zvedne o 200 000Kc (cena citigo vs eUp) a budeme se tvarit jak jsme cool...

E15
19. února • 14:20

těch 200tis se firmě v Praze vrátí za 5 let jenom na parkovacích poplatcích. Úsporu za benzin (olej atd...) pak má jako bonus...

Ondros
18. února • 10:07

U tak malého auta jako citigo dává elektřina smysl. Ještě k tomu přihodit nějakou rozumnou cenu a na každodenní dojezd do práce cca 20 km ideální auto.

ixb1
18. února • 10:49

E-up je k mání za lidových 650ticek.

Karel
18. února • 13:13

Souhlasím, že ta cena je silně nelidová. Je to dané hlavně baterií. Zajímalo by mě, jestli je výrobní cena baterie opravdu tak vysoká.

wolff
18. února • 12:30

a to v té ceně není rozpuštěná ta infrastruktura...Tak hodně štěstí... :-D s tím Pertinaxom...Někdy mi to přijde, že někdo, kdo pracoval na technických podkladech, an jejichž základech stojí tento marketing, udělal ve výpočtech chybu v řádu jednotek...:-DAle jo, třeba to vyjde..., ale čeká je teda hromada práce...

Karel
18. února • 10:47

Naprostý souhlas. Doplním svůj názor: Elektromobil samozřejmě nebude vhodný pro každého. Důležité je, aby to bylo kde nabíjet. Takže pro toho kdo má garáž (s elektrikou) do práce to má cca do 30 km, občas na nákup, je to ideál. Přes noc se mu to v pohodě nabije. Nemusí to mít dojezd 300km. Stačí méně, tím pádem menší baterie s nižší cenou. Malé auto nemusí mít výkon 100 kW. Myslím, že pro městské auto by bohatě stačilo 30 až 40kW.

nemám jméno
19. února • 6:29

+ druhé normální auto na ulici...

Marex
19. února • 2:45

Sice mám garáž, čili bych neměl problém to nabíjet, ani to zafinancovat, ale stejně bych to nechtěl. Proč? Protože nesnáším cokoliv na baterky, protože když to nejvíce potřebujete, baterka je kaput a musíte činnost přerušit a čekat až se ten krám dobije. Z tohoto důvodu také používám zásadně jakékoliv nářadí na napájení ze sítě a ne aku ;-) Baterku beru v čemkoliv pouze, jako záložní zdroj a ne primární, proto je budoucnost v hybridech a ne v EV ;-)

UDA
19. února • 8:51

To co píšete platilo v době olověných baterií a u toho nářadí u NICD.Dnes jsou k mání LI baterky a tam už nehrozí , že přijdete k vrtačce po 14 dnech a bude vybitá. Auta už také mají velmi spolehlivé ukazatele nabití a dojezdu. Mám zkušenost s elektromobilem 3. rok a musím říci, že tak spolehlivé auto jsem ještě neměl a to nejsem žádný zelený mozek, druhé auto mám normálně hybridní.Jasně elektromobil je specifický, omezený dojezd , je třeba ho používat s určitým omezením hlavně na pravidelné trasy tj. do práce a po městě a myslet u toho.Já s vozem co má letní dojezd 120 Km zimní 90 Km bez problémů dělám 20 tis. Km ročně a nabíjím jen v noci v garáži a vyjímečně v práci když je třeba urazit více Km.Podmínka je mít v rodině ještě klasiku pro jistotu.

Marex
19. února • 15:11

Nepíši ale pouze o tom samovybíjení, ale o době práce, pokud pominu profi aku nářadí Hilti apod. v cenách úplně někde jinde. Prostě, i když je to schopné se to nabít za 30 minut, je to vopruz, protože musím tu práci zase kvůli tomu přerušovat. A to samé by mě neskutečně omezovalo a stresovalo u EV, stále sledovat, jak jsou na tom baterky s dojezdem a jestli jsem náhodou nezapomněl to dát na nabíječku, po tomhle fakt může toužit jenom nadšenec. Stejně tak mobil, co nezvládne vydržet aspoň 3 dny, letí do smeťáku ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ldx
16. března • 22:43

Si pořiď druhou baterku, chytráku... některá zařízení to mají už v základu. Totéž platí i pro notebooky, ta cena nikoho nezabije.

Josef
18. února • 18:38

Asi nejrozumější komentáře napsali Ondros a Karel. S troškou nadsázky mne napadlo trošku zavzpomínat a podívat se do historie do začátků automobilismu, do doby, kdy všude vládli na cestách koníčci. To bylo tehdy kritiky na auta, jak smradí, jak jsou hlučná a jak jsou neúnosně drahá a vlastně i zbytečná. Na cestování na velké vzdálenosti přece stačila parní železnice a těch pár km na stanici šlo dojet v pohodě na koni (nebo v kočáře s více koníky...).Asi by tehdy "Ondros" a "Karel" napsali: "Auto samozřejmě nebude vhodný pro každého. Důležité je, aby do toho bylo kde nalít benzin (nejen v lékárnách...). Takže pro toho, kdo má v dosahu dostupnou lékárnu ("tankování" benzinu) a do práce cca 30 km, občas na nákup, je to ideál. Přes noc je to v pohodě připravené k jízdě a nemusí se brzy ráno zapřahat a ustrojovat koně. Nemusí to mít dojezd 300 km. Stačí méně, tím pádem menší nádrž s menším množstvím benzinu. Auto nemusí mít bůhvíjaký výkon, stačilo by 30 až 40 kW."Doplním, že diskuse jsou zbytečné a cesta k elektrickému pohonu je jasná. Je jen otázkou, jak bude dlouhá a jak budou elektromotory v autě napájeny, jestli z baterií nebo z palivových článků, jestli se bude "cucat" elektřina ze sítě nebo jestli se bude tankovat vodík do palivových článků. Nebo jestli to bude obojí současně jako dnes se "čepuje" benzin a nafta.Co se týká ceny, tak možná někoho z "chytrých" "bruselských" "hlav" napadne uvalení 50 procentní "ekologické" daně na auta poháněná benzinovým a naftovým motorem a rázem budou elektromobily "lacinou" alternativou. Většina obyčejných lidí bude jezdit veřejnou dopravou (jako kdysi před 40-50 lety - také jsme to "přežili"...) a ti movití si koupí elektromobily. A ti nejmovitější zaplatí jakoukoliv daň a budou jezdit (nebo případně i létat) v tom co se jim bude líbit, třeba i v "klasice" se spalovacími pořádnými motory...A potom přijde nějaký pan "Ford" a začne dělat ektromobily levně ve velkých seriích a nastane bouřlivé období "elektromobilismu" a elektroauto se stane samozřejmostí stejně jako je tomu dnes s "obyčenými" auty. Zkrátka - vlivy trhu a podnikatelských příležitostí k ziskům otevřou nové cesty k tomu, aby to, co se dnes jeví jako nereálné a nesmyslné, se stalo naprosto normální věcí. (před 30 lety vypadalo používání mobilních telefonů též jako nereálná pitomost, protože přece mobil nemůže díky potřebným bateriím být lehčí menší jak velká cihla... atd.)

Milan
19. února • 19:34

Hezká úvaha, ale může to být například takhle: až někoho z "chytrých" "bruselských" "hlav" napadne uvalení 50 procentní "ekologické" daně na auta poháněná benzinovým a naftovým motorem bude současné řádění žlutých vest ve Francii slabým odvarem které postihne celou EU.

Mirek
18. února • 19:15

Tak v tomto ohledu mám trochu velké výhrady. Pokud nějakého EU tlučhubu napadne uvalit nějakou větší daň na "spalováky", tak možná přivodí změnu myšlení a lidé začnou kupovat elektrohračky. Má to však jedno velké ale, kde vezmou tu spotřební daň z pohonných hmot, budou se nadále elektrohračky dotovat, kde na to vezmou? Zůstanou nějaké peníze na stavbu silnic a dálnic, když to budou chtít dotovat? Zatím to vůbec nevypadá na nějaké zázračné snížení cen elektrohraček, to se EU pokusí hromadně zlikvidovat nízkopříjmové skupiny obyvatel, které jsou mnohdy odkázány na auta, aby se lidičkové dostali do zaměstnání? Kolik z nich si bude moci dovolit takové auto, když ten nejmenší prcek je s cenou docela slušně velkého a vybaveného rodinného auta se spalovacím motorem? Pracuje se i o víkendech a ne odevšad jezdí hromadná doprava i v tuto dobu. V hodně vesnicích mizí obchody a lidé musí jezdit nakupovat i základní potraviny do měst. Špatně se to provádí bez aut, po práci... Nedávno jsem se omylem podíval na Autosalon na Primě. Shodou okolností tam šel test nějakého e Renaulta Kangoo. Je to sice trochu od věci, ale přesto doporučuji shlédnout. https://cool.iprima.cz/renault-kangoo-ze-maxi-co... ...

Josef
18. února • 20:36

Neboj se Mirku, oni ti EU tlučhubáci převedou spotřební daň klidně z pohonných hmot na elektřinu a ke každé kWh přirazí spotřební daň stejně jako přiráží spotřební daň na benzin a naftu a budou mít peněz opět dostatek. Spotřeba jako spotřeba, že? ;-) Pro ně bude jedno odkud přitečou peníze, jestli z elektřiny nebo z ropných produktů. A ty nízkopříjmové skupiny obyvatel? Budou jezdit do práce na kole nebo autobusem, pokud to bude pro ně výrazně levnější. A třeba dojde k návratu malých prodejem do vesnic a rozšíří se živnosti a vzniknou pracovní místa a lidi z vesnic nebudou muset tolik dojíždět za prací jinam. Když se to tak vezme, tak řadu pracovníků z vesnic si velké fabriky už dnes sváží samy. Zaměstnají řidiče který bydlí v nejvzdálenější vesnici a vybaví ho autobusem - ráno vyzvedne cestou z okolních vesnic nízkopříjmové skupiny pracovníků a odpoledně po směně je zase cestou domů ve vesnicích vysadí. Přes dem bude řidič pracovat ve fabrice třeba jako údržbář.Zkrátka - když stoupne poptávka po autobusové dopravě, tak se obnoví a rozšíří linky. Tak, jako tomu bylo dříve, když lidé také neměli auta a neměli dost peněz na drahý benzin. A vydělají na tom důchodci nebo různě postižení lidé, kteří nemohou nebo neumí řídit auto a veřejná doprava je pro ně často jedinou možností přepravy. Začne díky vzrůstající poptávce narůstat a díky tomu nebudou třeba zrovna ty autobusy jezdit jen o pracovních dnech.Logicky vzato, není přece trvale energeticky a ekonomicky udržitelné, aby každý člověk na Zemi měl auto a všechno si autem sám obstarával.Dnes je poněkud složité být "prognostikem", kdo ví, co bude za 20 až 50 let. Do té doby budou jezdit auta, která dnes kupujeme a proto není co řešit. Bude platit pravidlo, že se bude vyrábět a prodávat to, co lidé budou kupovat. A lidé budou kupovat to, na co mají peníze a co se jim vyplatí (co bude splňovat jejich požadavky - potřeby). No a společnost (vláda, parlament,...EU,...) to bude "regulovat", aby to "tak nějak" "fungovalo". Regulace se nedělá prostým uplatňováním ANO/NE a proto nehrozí, aby někdo něco ze dne na den zakázal (zrušil).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
18. února • 21:54

A přesně tuhle odpověď jsem čekal. Celkem jsem se držel, ať to s tou spotřební dani nenapíšu sám.Díval jsem se před chvíli na čt24, kde řešili možné důsledky zavedení cel na zboží, auta, ze strany USA a odvetná opatření EU, když k tomu dojde. Tím jen chci rozvinout to, co jsem okrajově nakousl, nesouvisí to přímo se zavedením cla na auta. Řešila se tam i otázka přechodu na elektromobilitu a problémy se snižováním CO2... u spalovacích motorů. Přímo tam zaznělo, že s přechodem na elektromobilitu musíme počítat se ztrátou pracovních míst, Němci počítají se ztrátou asi 100 000 pracovních míst v automobilovém průmyslu a navíc budou muset mnohé firmy řešit změnu výroby, nebudou potřeba díly spojené se spalovacími motory, filtry, katalyzátory, klesne poptávka po mazivech, převodovky... a samozřejmě mi, jako dodavatelská země se součástkami to odskáčeme v první řadě. Přímo v automobilovém průmyslu je u nás zaměstnáno cca 150 000 lidí a nepřímo skoro půl miliónu (také to tam uvedli). Předpokládá se, že na cenu elektromobilu mnoho lidí nedosáhne tak, jako na auta se spalovacím motorem. Zazněla tam i otázka, zda je reálná cena rodinného auta VW za 800 000 Kč, které má VW začít někdy v příštím roce vyrábět a cenu takto uvedlo. Nechtěl se k tomu nikdo moc vyjadřovat, ale jak jistě sám cítíš, cena dost vysoká pro řadového zaměstnance, většinu v této zemi. S tím si myslím souvisí i snížení poptávky po autech, snížení výroby a následné zdražení aut. Jediné, co by to mohlo změnit je, radikální snížení ceny baterií. A k tomu rozšíření hromadné dopravy, někde v jiné diskuzi jsem tady vzpomněl, že mého syna nezajímají moc auta, je již počítačové dítě, dává přednost vlakům s wifi, hromadné dopravě a neustále upozorňuje na to, že auta budou stejně drahá. Asi není daleko od pravdy

mpolan
19. února • 14:54

Němci strašili ztrátou pracovních míst i při přechodu z NEDC na WLTP. U nich je to běžný pracovní kolorit, strašit vládu ztrátou pracovních míst. Ale už neřekli, že o co méně se vyrobí spalovacích motorů a součástí k nim, o to více bude potřeba elektrických motorů a součástí k nim. Manipulátoři to stále předkládají tak, jako by měla výroba spalovacích aut ustat ze dne na den a výroba elektrických se přitom zvýšit jen minimálně.
Jestli cena auta půjde výše či níže, to dnes můžeme opravdu jen spekulovat. VW sliboval elektromobil za cenu kolem půl miliónu českých korunek do roku 2025, a věřím, že to jsou schopni dokázat. Jednotkové ceny baterií totiž neustále klesají. Neklesá celková cena aut, ale jen proto, že neustále rostou kapacity baterií, tím pádem se pokles stále vyrovnává. Ale i tak, proces velkého rozšíření elektromobilů není na tento ani příští rok, ještě minimálně deset let budou bez problémů dostupná spalovací auta. Postupně přibyde víc hybridních variant, do toho pár kusů čistě elektrických modelů. Až po roce 2030 lze čekat ústup slávy spalovacích motorů, ale zatím stále ne úplný konec.
Synovi se nedivím, i pro mne je na mnoho cest lepší vlak. Ne kvůli wifi, ale kvůli docela obyčejnému pohodlí. Na cesty do práce beru auto jen ve dvou z pěti dní, zbytek řeším jinak (kolo, hromadná doprava, kombinace s vlastními nohami...)

Mirek
19. února • 20:47

Výroba elektromotorů je výrazně jednodušší, než spalovacích motorů. Celý problém elektroaut jsou jen baterky. Asi netušíš, kolik firem je závislých na výrobě spalovacích motorů. Jen si zkus spočítat z čeho všeho se tento pohon skládá, od hrdla nádrže, nádrže samotné, čerpadla paliva, přívodu paliva k motoru, vstřikovače paliva, svíčky, motoru samotného a jeho díly včetně výroby těchto dílů, přes filtry vzduchu, oleje, chlazení motoru (chladící okruh s chladičem), turbo, mazání, výfuku, katalyzátoru, filtrů pevných částic, převodovky, u náhonu 4x4 kardan, diferenciály, případně AdBlue a ještě nějakých blbostí by se našlo a proti tomu pouhý elektromotor, spíše dva elektromotory, nebo čtyři elektromotory, a kabelové rozvody elektřiny.
Rodinné auto od VW údajně s cenou 800 000 Kč, redaktorovi v tv se to zdálo málo a přísedící odborník se k tomu nechtěl vyjadřovat.
Já jezdím do práce jen vlakem, nádraží mám z domu kousek a vlak mi stojí u firmy kde pracuji. Každou hodinu mi jede vlak oběma směry. Levnější než auto, nemusím se starat o zaparkování, v zimě o ometení sněhu s auta, v klidu a bez stresu cestování do práce.

Josef
19. února • 23:06

Volné kapacity se přesunou, Mirku, na výrobu nabíjecích stojanů, na kopání nekonečných km příkopů pro uložení kabelů k nabíjecím stojanům, na výrobu ohromného množství zásuvek a zástrček a připojovacích kabelů jako součást příslušenství aut, dále na stavbu větrných a slunečních elektráren, protože díky drahé elektřině se ty "ekologické elektrárny" vyplatí.
Mně se bohužel vlak a autobus netýká, a proto se musím spoléhat na auta. Proto se musím v práci snažit, abych měl služební auto, třeba i tu "krabičku" a soukromé auto musím mít též, nemohu se spoléhat jen na jedno auto v rodině. Zatím to ale řešit nemusím a určitě to nebudu muset řešit dříve než za deset let. A co bude za deset let? To stejně nikdo přesně neví, a proto je zbytečné se tím zabývat. A navíc už budu v důchodu a budu řešit jiné starosti, než "elektormobily". Myslím si, že spalovcí motory vydrží v Česku na silnicíh ještě minimálně 30 let. Vidím to podobně jako MPolan.

Radon
6. května • 11:02

no nebyl bych tak optimistický, německý automobil byl a je pojem, Porsche, Audi, Mercedes se vyváží do celého světa, hlavně do USA. Jejich motory a převodovky byly vždy na špici a tohle s přechodem na elektro skončí. Najednou bude umět ten motor líp udělat nějaká noname firma z Číny a to je průšvih pro Německo i pro nás. Celý ten trh zažije velký pád. Ne že bych měl recept, jak z toho ven, ten asi neexistuje, ale je fér si říct, že německá ekonomika zchudne.

Josef
18. února • 22:33

Víš Mirku, kolik bude potřeba vyrobit bicyklů? Nebo běžecké obuvi, které se "oběhá" řádově více? A co servisy na bicykly? Na to se budou uvolnění pracovníci určitě hodit. A navíc tvůj syn už tuší i to, že není daleko doba, kdy budou auta vybavena černými skříňkami a policajti budou kasírovat za každé porušení kdejaké prkotiny. Co potom zbyde z pocitu řízení auta? Obyčejná povinnost a otrava nebo dokonce stres. Takže takové Pendolino bude asi mnohem lepší cestovní prostředek se zážitky - minimálně s virtuálními s využitím wifi...

Michal
19. února • 7:45

Za prestupek ulozeny v cerne skrince zaplati autopilot a pendolino bude odbocovat do horni dolni za prahou, aby se synek dostal dom a nemusel 10x prestupovat pokazde s cekanim na presny spoj od ceskych drah, aby se nemusel tlacit v plnem kloubovem dobytcaku a prochazet lesikem, kde zapomneli udelat osvetlenou cyklostezku, kde se schazi obohacovaci... to za to wifi a krosnu na zadech pri stehovani stoji! :-)

Mirek
19. února • 21:02

A ty se snad každý den stěhuješ s krosnou na zádech.... ? Já tu potřebu nemám, syn také ne a autem se všude také nedostaneš. Ty budeš mít asi potřebu autem dojet i k lednici. Víš, že bys měl denně ujít pěšky alespoň 7 km, abys pro své tělo, zdraví, něco udělal?

KKK
18. února • 10:32

500000 KČ :-D:-D BRUSELSKÉ PIČE

Joe Doe
18. února • 9:03

Tieto tanceky VAG okolo elektromobilov a hybridov mi pripominaju tuto hlasku z Cimrmana:"V době, kdy jízdní kolo bylo v západní Evropě přepychem horních deseti tisíc, u nás aparátem podivínů a v carském Rusku předmětem vášnivých debat anarchistických kroužků..."VAG je niekde v stadiu ruskych anarchistov.Takze ano, odchod malej skodovky spusti revoluci - zejmena na Litomericku...

Tomáš
18. února • 10:30

Tohle vůbec není o nějakých tanečcích koncernu VW. Kdyby to bylo podle nich tak se ještě teď vyrábí 1.9 TDI 66 a 81kW. Oni prostě dostali jasné zadání snížit do roku 2025 emise o 35%. Ale jak to mají udělat, zda na to je infrastruktura, lithium nebo přenosová síť, to už europoslance nezajímá.

Rada
18. února • 22:16

Kdyby místo podvádění na emisních zkouškách makali na vývoji hybridů, tak by mohli dál vyrábět Citigo na benzín nebo CNG, protože by i tak dosáhli snížení emisí o 35%.Tím se nezastávám ekoteroristů, ale VW také není bez viny.

Radon
6. května • 10:47

hybrid je to když vezmeš malé levné auto se spalovacím motorem a narveš do něj baterie a elektromotor a elektroniku a ... stane se z toho malé drahé auto? No tak to by si pomohli, běž jim to poradit ...

Rada
6. května • 12:07

Malá auta mohou vyrábět s pohonem na CNG. Citigo na CNG vypouští 81-82 gramů CO2 na 100 km, takže se hravě vejde do limitu, který bude platit od roku 2021. Nejlevnější stojí sice 274 900 Kč, pořád je to ale méně, než 420 000 Kč, které budou chtít za e-citigo.Hybrid je také o něco dražší, to nepopírám, i u něj (stejně jako u CNG) se ale dá počítat s nižšími provozními náklady, takže nakonec to není taková hrůza, jak to na první pohled vypadá.Obě možnosti jsou podle mě v současné době lepší řešení, než čisté elektro, které potřebuje ještě několik let vývoje, aby bylo pro většinu uživatelů přijatelné.

Petronius
18. února • 8:34

Nebude na benzin? A na co ma byt? Vzdyt naftova prece nikdy nebyla protoze by nedavala smysl. Clanek jsem take necetl, jestli chteji protlacit elektriku nebo CNG tak jejich vec. Bez benzinu to ve velkem ale nepovede! Ale ne, stejne jak si mysli, ze zakacnici chteji hole plechy v interieru, tak budou chtit natlacit nejakou kravovinu.

wolff
18. února • 8:25

No... nečetl sem to, ale asi domyslím co se tam píše.Každopádně, ta německá zarputilost a víra sama v sebe a své myšlení může opravdu celý koncern poslat do kopru. Na jednu stranu je hezké že se snaží, na druhou stranu s ohledem na projekty, které mají rozjeté (a to nemyslím jen auta, ale celou elektrifikaci) mám takový pocit, že jsou někde na hranici Juliese Vernea, Nicoly Tesly a Edisona... TO co je na papíře ne vždy v reálu může fungovat a oni kapacity na to prostě teď nemají... (zatím to jede všechno v režii marketingu a ten ne vždy je v kooperaci s techniky).Jako já pořád nejsem přesvědčený v to, že najednou opravdu všichni budou kupovat jak najatí elektromobily (i kdyby nakrásně fungovaly)... Právě ta míra (to je ta zarputilost) mi přijde nezdravá...Dnes nic, zítra všechno..., prostě z toho cítím zelený fašismus a nebo min. hru na něj.BTW... Elektřina je spolehlivě jediná forma energie, která bude 100% zdražovat (budou i jiné, ale nemusí až tak) a to docela dost..., takže i z tohoto pohledu je to šlápnutí mírně vedle.

Peter
19. února • 6:58

Ty seš čurák

Tomáš Marný
21. února • 7:36

Nečum do zrcadla, když píšeš do diskuzí - pak automaticky napíšeš to, co v něm vidíš...

Kuk Vykuk
20. února • 15:02

Už to nechlastej nebo ti upadne ty vožralo vypatlanej. B-]

E15
18. února • 10:47

v podstatě souhlas, akorát je otázka, jak to nakonec ve výsledku dopadne. Jestli velkým průšvihem a nebo velkým vítězstvím :-D

Payah
18. února • 14:25

Bohužel se děsím toho "Velkého vítězství". Myslím, že EU si kope docela hluboký hrob. Podívejme se na Francii, tam lehce zdražili benzín a už tam mají čtvrt roku nepokoje. A to jim ještě nikdo nenutí 3x dražší elektromobily, které budou jen stát na ulicích a nebude je mít nikdo jak nabít. Vozový park bude stárnout, pokud to půjde, budou se držet při živote stará auta, tak jako u nás za socialismu.... To je ta správná ekologická cesta - udržet výrobek co nejdéle při životě a nekazit prostředí výrobou nového... :-D

Radon
6. května • 10:43

celé je to o tom, jestli je ta EU jen blbá nebo jestli neví více, než my (jen nechce plašit občany a burzy). Skazky o tom, na jak dlouho ještě budeme mít ropu (= za zaplatitelné peníze) jsou jako dubnové počasí, ale stále častěji čtu o 30-40 létech (podle rozvoje motorizace v Číně a Indii). Stoupat s tím bude i riziko ekonomickopolitického nátlaku (přiškrtíme kohoutky z Ruska, pokud nebudete souhlasit s ...). Jasně, můžeme zkusit počkat 30 let a pak se rychle přepnout na elektromobilitu, ale možná než rychlý šok je lepší pomalá změna ... nevím, jen hádám, ne všechno nám "ti nahoře" vždy řeknou :-)

Mirek
18. února • 18:41

Jak píši v nadpisu, "odchod Citigo spustí revoluci", škodováci asi vystřelí z Aurory. :-D

Tomáš
18. února • 10:27

Jde o to, že to vůbec není o tom co si myslí nebo chce fabrika. EU chce do roku 2025 snížení emisí u osobních automobilů o 35% (což je kompromisní číslo, protože původně chtěli 45%).Koncern Volkswagen má spočítáno, že aby se toto podařilo, tak v roce 2025 musí být každé 2. prodané auto na elektřinu. Protože jsou nyní všechny elektrické projekty, které měly přijít později posunutí dopředu. Například Škoda Vision E.No a v neposlední řadě to není o tom co si myslí nebo chtějí kupující. Prostě buď budeš jezdit na elektřinu nebo budeš chodit pěšky...

Mirek
18. února • 18:03

A když v roce 2025 lidé nebudou chtít kupovat elektroauta tak, jak píšeš, tedy 1:1, tak co s nimi budou výrobci dělat? To si každý euromamlas koupí tolik elektroaut, aby se to automobilkám rentovalo? Nejsem blázen, abych si kupoval takovou krabičku od sardinek za 534 900 + Kč. file:///D:/Downloads/cen-k-e-up-.pdf

Josef
18. února • 20:49

Pokud třeba na velké SUV se nasadí "ekologická daň" 50 procent a část z ní se v podobě "dotace" převede na krabičku od sardinek, tak jsem přesvědčen, že řada zákazníků dá přednost té "krabičce" před velkým SUV. V případě, že by v takové situaci stála "krabička" 400 000,- Kč a nejlevnější SUV 900 000,-Kč, tak jsem si jistý, že "krabička" u většiny běžných zákazníků, pro které je cena důležitýmn argumentem, zvítězí jako "nejlepší" alternativa "auta"... :-)

Mirek
18. února • 21:58

Může být. To potom přesednou ti rádoby manažéři ze svých aut do těchto krabiček a obyčejní z levných pekáčů na kola a bude to u nás jako v Číně před dvaceti léty. "Už se těším, jak uvidím našeho 150 kg ředitele, jak se souká z e Citigo." :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ldx
16. března • 22:38

No ono těch "manažérů" v přepočtu na populaci tolik není. I kdyby jezdili třeba ve skutečných tancích tak to věci moc neovlivní. Jde o masovku střední třídy, která tvoří drtivou většinu provozu. B-]

Josef
18. února • 22:24

Myslím si Mirku, že se toho potěšení nedočkáš (bohužel) :-)Ředitel nebude nikdy patřit mezi "většinu běžných zákazníků, pro které je cena důležitým argumentem". Pro ředitele bude vždy k dispozici pořádné auto, i kdyby díky ekologické dani stálo víc než 2 miliony . Když už ne Passat nebo Superb či Kodiaq (pro ty od 150 kg výše) tak na ně "zbyde" minimálně něco jako Octavia...:-)No a pro ostatní rádoby manažery budou určeny ty "krabičky". Budou krabičky přidělovat jako uniformy pro letušky. Když se do nich nenasoukají, tak nebudou mít funkci. Nebo dostanou šanci a po dobu půl roku budou mít na služební cesty přidělené služební kolo. Takových 5 - 7 tisíc km šlapání do pedálů jim spálí tolik špeku, že potom do krabičky budou muset usedat v kožichu aby se v té krabičce neztratili a aby z krabičky v zatáčce nevypadli...;-)Jen tak mimochodem já už kolo mám a jezdím (zatím jen sportovně na výlety...). To pro případ, že místo Octavie dostanu krabičku, abych měl náskok (rezervu sil)....:-)

Mirek
18. února • 23:13

Já měl a mám kolo stále, jsem připravený. Syn si pořídil, mimo kolo, elektrickou koloběžku s 8.5" koly, ať s ní může do vlaku zdarma. :-D

Johny
21. února • 16:05

Vy si z toho (zatím) děláte spodní část zad, ale vím o menší firmě asi o 15 lidech, kde lidem, kteří jezdí výhradně po městě nakoupili 50 a 125 levné skůtry, helmy se fasovaly jednotného vzhledu, auta byla odebrána a prodána, v celém vozovém parku zbyla jen třetina aut, která se používají mimo město a dálky. Jo a skůtraři ještě každý dostali půlroční kupón na MHD přes zimu listopad až duben. Pochopitelně majitel firmy s celou famílií si každý vozí zadky ve svých vozech průměrně za 2 melouny a provozní a obchodní ředitel mají každý Oktávky.

wolff
18. února • 12:28

No...Jako jo i ne.Ale, pokud by to tak bylo jak říkáš, mnohem levnější a rychlejší by bylo postupně doplňovat stávající modelové portfolio elektrifikací a hybridizací, více CNG, dále ořezávat nabídku shora (nemusí dodávat přemotorované SUV ludry, které fleetový průměr kazí)... Ne oni musí ořezávat ze spodu (tedy tam, kde už dnes ty průměry dosahují), takže je to prostě jinak.Tohle je prostě marketing, o kterém vím, že nemá technický základ. Dneska nemají ani připraveno to, jak nabít všechna tato auta na předání zákazníkovi..., při objemu prodejů co dělají... a ani to není taková sranda... někde tu šťávu prostě ani nepřivedou a předělávky půjdou do miliard... (ne milionů, to není jen o nabídce těch aut, ale o jejich vlastní nedostatečné infrastruktuře). Nasekat miliony elektromobilů by pro koncern VW nebyl problém, ale ta periférie, na tom si skoro všichni v takovém rozsahu musí vylámat zuby, proto to tak oddalují... A pokud to bude muset zaplatit zákazník, tak to auto nikdy nebude konkurenceschopné (to fakt není o nějaké platformě). Tesla je jinde, ta proti těmto plánovaným číslům prodává jednotky kusů a tohle řešit nemusí, protože je celá ta značka už od začátku takto koncipovaná.Je to prostě ve stádiu, já na tom dělám, já na tom makám, ale nikdo dnes neumí říct jak to celé dopadne, ale všichni se tváří, že 100% dobře...;-)A já jen říkám, že v současné době je na tako ambiciózní plány v takovém rozsahu BRZO. Rok 2022 naprosto nereálný.

Kaa
18. února • 8:34

Naprostý souhlas.

Doporučujeme

Články odjinud