Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už nyní víme, že verze se spalovacím motorem se osmého roku života nedočkají, model jako takový však úplně neskončí.

Jak se zdá, segment městských miniaut nečeká zářná budoucnost. Obavy nedávno projevily koncerny PSA a Volkswagen Group s tím, že aby tato vozidla splnila to, co z hlediska emisí a bezpečnostní výbavy musejí, musela by jejich cena výrazně vzrůst. Podle šéfa koncernu Volkswagen Herberta Diesse by se například cena modelu up! mohla narůst až o 3500 eur, tedy asi 90.000 Kč, výhoda nízké ceny by tedy byla ta tam.

Blíží se konec miniaut? Budou tak drahá, že přestanou dávat smysl

Blíží se konec miniaut? Budou tak drahá, že přestanou dávat smysl

Už delší dobu se ví o konci výroby Škody Citigo, čímž mladoboleslavská automobilka opustí segment A. Podle oficiálních informací skončí výroba verzí se spalovacími motory (1.0 MPI a 1.0 MPI G-Tec) na začátku druhé poloviny letošního roku, tedy v době příchodu vozů pro modelový rok 2020. Jinými slovy, pokud si chcete pořídit novou Škodu Citigo podle vašich představ, měli byste si pospíšit.

Škoda Citigo dostala výbavu Trumf. Vejde se pod 200.000 Kč, ale jenom naoko

Škoda Citigo dostala výbavu Trumf. Vejde se pod 200.000 Kč, ale jenom naoko

S ukončením výroby spalovacích verzí modelu Citigo však nedojde k ukončení modelu jako takového. Výroba se na pár měsíců zastaví, aby do ní ve třetím čtvrtletí letošního roku naskočila elektrická verze mladoboleslavského minimodelu. Jmenovat se bude eCitigo a půjde o první sériově vyráběnou plně elektrickou Škodu v historii. Nehledejme v ní příliš složitostí – využije techniku Volkswagenu e-up!, který se u nás nějaký ten rok prodává.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

„Do roku 2022 budeme investovat celkem dvě miliardy eur do elektromobility a nových služeb souvisejících s mobilitou. V tom jsou zahrnuty investice do nových produktů, jakož i do výroby, nákupu, kvality a náběhů nových vozů. Jedná se o největší investiční program v historii značky Škoda,“ prozradil Bernhard Maier, předseda představenstva Škoda Auto.

Škoda Vision iV: Máme první ilustrace elektrického crossoveru Škoda!

Škoda Vision iV: Máme první ilustrace elektrického crossoveru Škoda!

Přelom prvního a druhého pololetí se podle českých prodejců Škodovek ponese také ve znamení spuštění objednávek modernizovaného Superbu, který koncem letošního roku dorazí také v plug-in hybridní verzi. Letos tedy bude mít Škoda dva elektrifikované modely – jeden částečně, druhý plně. V příštím roce se pak dočkáme prvních modelů na platformě MEB určené výhradně pro elektromobily. Jedním z nich bude i vůz vycházející ze studie Vision iV pro letošní autosalon v Ženevě.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků