Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už nyní víme, že verze se spalovacím motorem se osmého roku života nedočkají, model jako takový však úplně neskončí.

Jak se zdá, segment městských miniaut nečeká zářná budoucnost. Obavy nedávno projevily koncerny PSA a Volkswagen Group s tím, že aby tato vozidla splnila to, co z hlediska emisí a bezpečnostní výbavy musejí, musela by jejich cena výrazně vzrůst. Podle šéfa koncernu Volkswagen Herberta Diesse by se například cena modelu up! mohla narůst až o 3500 eur, tedy asi 90.000 Kč, výhoda nízké ceny by tedy byla ta tam.

Blíží se konec miniaut? Budou tak drahá, že přestanou dávat smysl

Blíží se konec miniaut? Budou tak drahá, že přestanou dávat smysl

Už delší dobu se ví o konci výroby Škody Citigo, čímž mladoboleslavská automobilka opustí segment A. Podle oficiálních informací skončí výroba verzí se spalovacími motory (1.0 MPI a 1.0 MPI G-Tec) na začátku druhé poloviny letošního roku, tedy v době příchodu vozů pro modelový rok 2020. Jinými slovy, pokud si chcete pořídit novou Škodu Citigo podle vašich představ, měli byste si pospíšit.

Škoda Citigo dostala výbavu Trumf. Vejde se pod 200.000 Kč, ale jenom naoko

Škoda Citigo dostala výbavu Trumf. Vejde se pod 200.000 Kč, ale jenom naoko

S ukončením výroby spalovacích verzí modelu Citigo však nedojde k ukončení modelu jako takového. Výroba se na pár měsíců zastaví, aby do ní ve třetím čtvrtletí letošního roku naskočila elektrická verze mladoboleslavského minimodelu. Jmenovat se bude eCitigo a půjde o první sériově vyráběnou plně elektrickou Škodu v historii. Nehledejme v ní příliš složitostí – využije techniku Volkswagenu e-up!, který se u nás nějaký ten rok prodává.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

„Do roku 2022 budeme investovat celkem dvě miliardy eur do elektromobility a nových služeb souvisejících s mobilitou. V tom jsou zahrnuty investice do nových produktů, jakož i do výroby, nákupu, kvality a náběhů nových vozů. Jedná se o největší investiční program v historii značky Škoda,“ prozradil Bernhard Maier, předseda představenstva Škoda Auto.

Škoda Vision iV: Máme první ilustrace elektrického crossoveru Škoda!

Škoda Vision iV: Máme první ilustrace elektrického crossoveru Škoda!

Přelom prvního a druhého pololetí se podle českých prodejců Škodovek ponese také ve znamení spuštění objednávek modernizovaného Superbu, který koncem letošního roku dorazí také v plug-in hybridní verzi. Letos tedy bude mít Škoda dva elektrifikované modely – jeden částečně, druhý plně. V příštím roce se pak dočkáme prvních modelů na platformě MEB určené výhradně pro elektromobily. Jedním z nich bude i vůz vycházející ze studie Vision iV pro letošní autosalon v Ženevě.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 75 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 106 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků