Škoda Citigo: dvoje dveře navíc přijdou na 10 tisíc korun

V Lisabonu byla představena pětidveřová verze modelu Citigo. Byli jsme přitom a dozvěděli se, že bude stát 189 900 korun, tedy o deset tisíc korun více než verze třídveřová. Začne se prodávat v dubnu.
Škoda Citigo: dvoje dveře navíc přijdou na 10 tisíc korun

Podle slov představitelů značky Škoda, která zazněla v portugalské metropoli, nikdo neočekává, že by toto nové miniauto „zbouralo“ trh v Česku. Na druhou stranu jsou ale v mladoboleslavské automobilce hodně optimističtí.

„Očekáváme, že s tímto vozem, s pětidveřovou verzí citigo, získáme pro naši značku nové zájemce,“ řekl Petr Pečenka, šéf českého zastoupení Škody.

Fleetové vozidlo?

Škoda Citigo je určena hlavně pro mladé řidiče, rodiny, které potřebují druhý (nebo třetí!) vůz, a také pro páry ve zralém věku, zaznělo v Lisabonu. Kupodivu se však příliš nehovořilo o tom, zdali má tento vůz šanci uspět jako fleetový automobil.

Bylo zřejmé, že tímto směrem úvahy v automobilce příliš nemířily. Nicméně se už dnes ukazuje, že asi budou muset poněkud přehodnotit svůj přístup. Vůz si už objednávají půjčovny aut, o jeho koupi přemýšlejí mnozí majitelé firem.

Malý příklad: šéf jedné pražské společnosti mi řekl, že zcela vážně uvažuje o tom, že skončí s fabiemi a koupí nové minivozy. S trochou nadsázky pravil: „V těch už naši obchodní zástupci nebudou odvážet kdeco na svoje chalupy a nebudou se vydávat na dlouhé, zbytečné cesty.“

Klepněte pro větší obrázek
Škoda Citigo v ulicích Lisabonu. Vůz s motorem 1,1l (44 kW) a výbavou Active bude stát 189 900 Kč. Zbývající ceny budou prozrazeny až na autosalonu v Ženevě.

Malé vozy, velká čísla

Miniauta čeká v letech nejbližších boom. Alespoň taková je prognóza mnoha odborníků. Dnes tato kategorie představuje zhruba 10% automobilového trhu. V roce 2011 bylo na celém světě prodáno kolem 5,8 milionu malých aut. Z toho téměř čtvrtina v západní Evropě.

Očekává se však , že tento segment prudce poroste – do roku 2014 až o 25 procent. V tom roce se prodá 7,3 milionu minivozů. V roce 2019 si je pak podle optimistických předpovědí pořídí už 8,2 milionu motoristů.

Rychlý nástup

A z tohoto koláče si chce očividně ukousnout i Škoda. „Naším cílem je, aby nám patřila více než třetina trhu v Česku,“ řekl Petr Pečenka.

K tomu asi dojde. Od první chvíle se totiž citigo prodává velmi dobře. V říjnu loňského roku si ho pořídilo 44 motoristů, v listopadu 146, v prosinci 219. A zájem neuvadá ani letos. V lednu zaznamenalo 161 registrací. „V uplynulém roce jsme za dva měsíce v České republice obdrželi téměř 1400 závazných objednávek,“ okomentovla výsledky Petr Pečenka.

A konkurence? V lednu nic moc. Toyota Aygo 98 registrací, Suzuki Splash a Citroen C1 38, Kia Picanto 33, následuje Fiat Panda…

„Od dubnového nástupu pětidveřové verze citigo si slibujeme, že prodeje ještě stoupnou,“ řekl Petr Pečenka. „V Evropě se totiž tyto vozy prodávají až ze 70 procent právě v této verzi. A já mám takový pocit, že u nás ten poměr bude ještě více ve prospěch pětidveřové verze.“

 


 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků