Škoda Citigo: dvoje dveře navíc přijdou na 10 tisíc korun

V Lisabonu byla představena pětidveřová verze modelu Citigo. Byli jsme přitom a dozvěděli se, že bude stát 189 900 korun, tedy o deset tisíc korun více než verze třídveřová. Začne se prodávat v dubnu.
Škoda Citigo: dvoje dveře navíc přijdou na 10 tisíc korun

Podle slov představitelů značky Škoda, která zazněla v portugalské metropoli, nikdo neočekává, že by toto nové miniauto „zbouralo“ trh v Česku. Na druhou stranu jsou ale v mladoboleslavské automobilce hodně optimističtí.

„Očekáváme, že s tímto vozem, s pětidveřovou verzí citigo, získáme pro naši značku nové zájemce,“ řekl Petr Pečenka, šéf českého zastoupení Škody.

Fleetové vozidlo?

Škoda Citigo je určena hlavně pro mladé řidiče, rodiny, které potřebují druhý (nebo třetí!) vůz, a také pro páry ve zralém věku, zaznělo v Lisabonu. Kupodivu se však příliš nehovořilo o tom, zdali má tento vůz šanci uspět jako fleetový automobil.

Bylo zřejmé, že tímto směrem úvahy v automobilce příliš nemířily. Nicméně se už dnes ukazuje, že asi budou muset poněkud přehodnotit svůj přístup. Vůz si už objednávají půjčovny aut, o jeho koupi přemýšlejí mnozí majitelé firem.

Malý příklad: šéf jedné pražské společnosti mi řekl, že zcela vážně uvažuje o tom, že skončí s fabiemi a koupí nové minivozy. S trochou nadsázky pravil: „V těch už naši obchodní zástupci nebudou odvážet kdeco na svoje chalupy a nebudou se vydávat na dlouhé, zbytečné cesty.“

Klepněte pro větší obrázek
Škoda Citigo v ulicích Lisabonu. Vůz s motorem 1,1l (44 kW) a výbavou Active bude stát 189 900 Kč. Zbývající ceny budou prozrazeny až na autosalonu v Ženevě.

Malé vozy, velká čísla

Miniauta čeká v letech nejbližších boom. Alespoň taková je prognóza mnoha odborníků. Dnes tato kategorie představuje zhruba 10% automobilového trhu. V roce 2011 bylo na celém světě prodáno kolem 5,8 milionu malých aut. Z toho téměř čtvrtina v západní Evropě.

Očekává se však , že tento segment prudce poroste – do roku 2014 až o 25 procent. V tom roce se prodá 7,3 milionu minivozů. V roce 2019 si je pak podle optimistických předpovědí pořídí už 8,2 milionu motoristů.

Rychlý nástup

A z tohoto koláče si chce očividně ukousnout i Škoda. „Naším cílem je, aby nám patřila více než třetina trhu v Česku,“ řekl Petr Pečenka.

K tomu asi dojde. Od první chvíle se totiž citigo prodává velmi dobře. V říjnu loňského roku si ho pořídilo 44 motoristů, v listopadu 146, v prosinci 219. A zájem neuvadá ani letos. V lednu zaznamenalo 161 registrací. „V uplynulém roce jsme za dva měsíce v České republice obdrželi téměř 1400 závazných objednávek,“ okomentovla výsledky Petr Pečenka.

A konkurence? V lednu nic moc. Toyota Aygo 98 registrací, Suzuki Splash a Citroen C1 38, Kia Picanto 33, následuje Fiat Panda…

„Od dubnového nástupu pětidveřové verze citigo si slibujeme, že prodeje ještě stoupnou,“ řekl Petr Pečenka. „V Evropě se totiž tyto vozy prodávají až ze 70 procent právě v této verzi. A já mám takový pocit, že u nás ten poměr bude ještě více ve prospěch pětidveřové verze.“

 


 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků