Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

111 komentářů

Samuel Mrázek
9. srpna • 22:37

Škoda by měla především udělat revoluci ve vozech. Auta jsou neustále jedno a to samé,prostě ohrané. Eko vozy je moc neberou přitom to je budoucnost a konkurence to ví moc dobře taky na tom makají a tím škodovka bude ztrácet.

marian82
17. listopadu • 14:33

Pre tých,ktorí nás bezdôvodne urážajú,lebo sme si kúpili škodovky a sme pre nich ovce,magori a tak...To sú maximálne vaše ctené matky....Vôbec nemáte pravdu v ničom...Vždy na každom fóre píšete to isté..

pave
8. listopadu • 22:29

A není to jedno, jaké má škoda motory? Firmy budou škodovky jako služební kupovat i kdyby to mělo natahovací péro a od nich pak lidi v bazarech... jen se zapráší!

Oto
7. listopadu • 21:33

:-O

Kuk Vykuk
7. listopadu • 17:04

Škodofka chystá revoluci, v Bolce budou v hale M6 místo motorů vyrábět baterky. Pohřeb spalováků je zase o něco blíž. :-D:-PB-]

Kuk Vykuk
7. listopadu • 17:07

Projekt za 25 milionů EUR zaměstná 200 lidi.

Antiautomat
7. listopadu • 19:15

Dobry postreh. Ja sa obavam skor toho, ze poda (rozumej uzemie, oblast) sa za par babiek...no, ako by som to slusne...ved vieme co, dostane do ruk fasokorporatu a potom u Vas bude vyzerat asi tak, ako na vystupnej kontrole v diamantovej bani (rozulej dul), niekde v Afrike v zemepisnej sirke pod rovnikom.

Leon
6. listopadu • 14:25

Pod pojmem revoluce, bych čekal konec tříválcového 1.0 TSI. a on zůstává, takže jen palcový titulek, ty motory to je fakt ostuda !

Kódl
6. listopadu • 9:35

Škoda je tuctová levná záležitost pro masy.

jindra999
6. listopadu • 17:26

Levná? Na české platy opravdu levná není.

Antiautomat
6. listopadu • 7:29

Takze v podstate to iste co som tu avizoval uz davno. Prichod jedenapollitra TSi (vtedy davno som to nazyval jednasestkou) a koniec uplne zbytocnej 1.8TSi, ktora okrem ineho velmi nepresvedcila. Na to ale nebolo treba pytat sa u nich, to sa dalo cakat. Vyhladovo by som este ocakaval vacsi trojvalec o objeme cca 12oo kubikov, odhadujem to na 3-5 rokov. Diesel v takomto malom aute je samozrejme hovadina a konecne na to prisli.
O hybride sa bavit nebudem, den si kazit dopredu nemienim.

Shimi
6. listopadu • 10:42

Antiautomat: S motorem 1.8 TSI v podstatě souhlas, ale jeden aspekt se tomu motoru musí nechat a to průběh kroutícího momentu. 250 Nm v rozsahu 1250 - 5000 ot./min., což je naprosto perfektní. Současné malorážky, typicky 1.0 R3, umírají už na 3500 ot./min., což je katastrofa. Jsem zvědavý na 1.5 R3 od Fordu.

Antiautomat
7. listopadu • 8:20

Hm lenze dvojliter toto iste dokaze ovela lepsie a to ma len o dve deci viac. Drzat toto vo vyrobe (plus logistika, sklad, vyrobne takty apod) je uplny nezmysel. Vo verzii s manualom mala 1.8TSi tych Nm ovela viac ak sa dobre pamatam a to je dalsi vyrobny a vobec technicky nezmysel (bolo to kvoli neslavne znamemu 7DSG). Ktory R3 zomiera pri 35oo...Ecoboost vo focuse som prevetral co strach a nenarazil som na tento problem, ide naozaj slusne (ano nie je to Sunny GTi s jeho dvojlitrom, tam je zabava uplne inde). No a 1.5 od Fordu bude pravdepodobne zasa len to najlepsie, teda pokial sa do toho nenamontuje debilek s excelom (rozumej ekonoma). Len sa obavam ze tej zabavy tam vela nebude :-/

Antiautomat
7. listopadu • 19:07

podla -1 vidim ze debilek z VSE (ekonomicka), si svoj prd neodpustil.

Potooczech
6. listopadu • 7:26

Jako po pravdě projev 1.2 TSI mi nijak nevadil. Výkon to nějaký mělo, táhlo to už pod 1500 otáček, nebylo to přefoukané, ani to nemělo dlouhou díru za plynem. Pravda, že v OIII to nebylo na závodění, ale i plné auto to bez problémů odvezlo kamkoliv.
Pokud ale nově bude všude jen ten tříhrnkový litr, myslím tedy Fabii a Rapid, tak jsou to pro mne automaticky zcela nemyslitelné modely, pokud bych chtěl něco malého do rodiny. Ano, ten litr je sice papírově silnější, jak ta 1.2ka. Ale bohužel se plně projevuje charakter tří válců. Zátah to má až podstatně výše, navíc turbo plní pod vyšším tlakem, tak si trochu víc počkáte, duní to, vrní to ... neustále musíte v podstatě držet nad 2000 otáčkami. Za mne nepoužitelný motor. Ale asi někdo potřeboval ušetřit a bohužel tříválec má méně součástek než čtyřválec. Bohužel stejně mizerný charakter mají i tříválce v dieselu, tam máte v ceně vibrační masážní sedadla.

fero
5. listopadu • 21:56

Ved to su dobre spravy. Treba celu tu ponuku motorov prekopat a zjednodusit. Naviac si myslim, ze by jednotlive verzie motorov mali oznacovat aj cislom generacie. Uz sme tu za tie roky mali 2.0TSI alebo 1.4TSI v tolkych verziach, ze okrem skalnych fanusikov koncernu sa v tom bezni smrtelnici nevyznaju a nevedia rozlisit, ci motor v Octavii, ktoru si kupuje, je ten isty ako v A3ke alebo je to starsia generacia.

Petr
5. listopadu • 21:11

Proč Škoda už nedělá pořádný motory a nechá si diktovat od skopčáků přeplněné triivalce. Jakou asi bude mít životnost. Dřív a ještě americké motory , měli a mají desítky let životnost. Dnes se cpe do motoru technologie z F1 , takže dnes je majitel rád když motory vydrží 5let.

Joe Doe
5. listopadu • 20:22

No... revolucia.V ramci moznosti a postavenia Skody v ramci VAG ako de-facto lowcostu, alebo honosne ‘value for money’, ako tomu hovoria v Britanii, pojde nie o revoluciu ale miernu evoluciu ponuky motorov smerom k tomu lepsiemu, co dokaze koncern ponuknut.Co je uplne normalne pre znacky bez vlastneho vyvoja.Pruser je, ze ono ani z materskeho Vlkohradu ziadna revolucia nehrozi.TDI je koncepcne dead man walking, takze tam dramaticky vyvoj, napriklad do urovne sucasnej generacie SkyActiv D, skratka nebude, benziny nic moc a hybridy/elektromobily 2 generacie za konkurenciou.Chvalit sa, ze koncepty VAG su lepsie ako dnesne vybehove modely konkurencie je lacne a... ubohe,

qwertz
6. listopadu • 9:42

Fanoušci Mazdy maji tak nízké IQ, nebo je to jen váš případ?Skyactive D jsou naprosto tragické motory se zadírajícími se vačkami. Stačí letmý pohled na kterékoliv Mazda forum plné "spokojených" zákazníáků těchto ropáků.Mimo to, Mazda není schopna vyrobit diesel, který by v reálu splnil normu EURO 6. To co momentálně jezdí po silnících vypouští v reálném provozu maximálně zplodiny do limitu EURO 3, zatím co moderní EURO6 TDI už před dieselgate limity EURO 6 na silnici plnila. :-P
http://equaindex.com/equa-air-quality-index/...

JosVerstapen
6. listopadu • 10:18

No ještě že se nedíváš někde na fórum, kde se řeší TDI....protože pokud by jses tam podíval tak než si přečteš celý výčet problémů, tak půjdeš do kytek.
Samozřejmě to co píšeš je neskutečně povrchní.Mazda moc dobře ví co dělá a taky ví jaký vliv na zdraví mají NOx, ale očividně tobě (a celá střední Evropa) je šumák tvé zdraví.
Buďme rádi za auta made in Japan, Ti mají nejlepší spolehlivost absolutně ve všech kategoriích aut!! To je prostě fakt.
A to že se Ti nelíbí Mazda je v pořádku 100 lidí 100 chutí, ale ne takové bludy.

Josef
29. listopadu • 13:41

Milý Verstapene, když Ti tak moc záleží na zdraví, jak to, že stejně zarputile nebojuješ za downsizing u kamiónů, exhalace dieselových lokomotiv a hlavně letadel, které spalují horší "sračky" než auta? A že jich létá nad našimi hlavami!!

qwertz
6. listopadu • 10:37

Nepodsouvejte mi argumenty, které jsem nepoužil! 3-[Nafta do (většiny) osobních aut nepatří (jen větší vozy s velkým nájezdem) a EU měla striktně vyžadovat stejné podmínky bez ohledu na palivo (tj. stejné emise nasilnici, a stejnou spotřební daň). Za této situace by naftových aut jezdilo minimum.Mazda ví hovno o vlivu NOx, protože její diesely patří k těm nejšpinavějším - to jsou reálně naměřená data experty působícími na University of Cambridge a dalších předních vědeckých pracovištích. I takový TopGear označuje Emission Analytics za jedno z nejrenomovanějších pracovišť studujících reálné emise. btw co se týče spolehlivosti, například v oblasti koroze je její reputace naprosto tragická. Ale to není to nejlepší. Můžeme jmenovat třeba posádku ohrožující airbagy nebo nekvalitní podvodné plechy. (ještě tu byly zaseklé plynové pedály, ale to byla Toyota). Mazda a japonci obecně měli za posledních pár let několik závažných vad přímo ohrožujících posádku a vy mi tady budete vykládat něco o japonské kvalitě? Ať už je VW jakýkoliv, takový totální průser jsem u něj nedohledal žádný.
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/mate-novejsi-... ...
https://www.autorevue.cz/kauza-takata-jak-zjistit-... ...

kkk
7. listopadu • 21:11

Euro NCAP si za zákazníky postesklo nad skutečností, že automobilka sice provedla konstrukční změny, ale již neprovede svolávací akci na vozy, se kterými již jezdí zákazníci. Pěti hvězdami se tedy mohou pyšnit pouze ty automobily Škoda Roomster, které mají výrobní číslo následující v řadě za kódem TMBVCB5J875025783.http://www.auto.cz/euro-ncap-skoda-roomster-... ...

Marex
7. listopadu • 3:55

Japonce si holobrádku do huby neber. Ne nadarmo se říká Japonec na konec a jen vůl to udělá opačně. Od doby co jezdíme v rodině převážně japonskými vozy (Subaru, Honda), vše samozřejmě v benzínu, nevíme, co je porucha nebo vada, což je u koncernu spíše vlastnost. Nejhorší se spolehlivostí a celkově problémovým provozem byla jednoznačně Škoda (3 vozy), to i ten Renault (1ks) byl spolehlivější a tím méně náročný na servis. Japonci se na rozdíl od koncernu k problému vždy postaví čelem a udělají veřejně svolávačku. Podvodnický koncern to má ve zvyku tajit a měnit v tichosti při garančkách, aby se to nikdo pokud možno nedozvěděl. Navíc u koncernu platilo a platí, čím více výbavy to má, tím více se to sere, tohle se u Japonců také neděje ;-)

Mirek
6. listopadu • 19:02

Ještě jedna drobnost, Takata je výrobcem airbagů, nebyla to nikdy automobilka. Dle tvé logiky by potom musela být aušusová každá automibilka, v jejíž zemi původu se vyskytne dodavatel autodílů, který automobilka použije do svých aut, aniž bude tušit, že díly jsou vadné. To jen k tvé poslední větě. Pane vachmajst, vy jste hlava!
Jinak tyto airbagy použily automobilky napříč světem, ale neřekl bych, že jsou kvůli tomu automobilky aušus. A pokud jde o tvou milovanou koncernovou stáj, nevšiml jsem si, že by z východu byla taková velká aféra, ve které se prokáže, že vedení firmy vědomě podvádělo. Ano narážím na diesely. Takata pokuta v USA 1 miliarda dolarů, VW 4,3 miliardy dolarů.
VW má však tolik, dle tebe malých, problémů, že to bohatě vystačí na kdejakou konkurenci. Tradičně zaujímá nejpřednější pozice při uděleni ocenění Die Goldene Möhre pro závažné závady automobilů, které způsobily svým majitelům největší trápení.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
6. listopadu • 20:40

S diesely podvádějí všichni. Můžete tady hulákat sebevíc, počet obviněných automobilek v EU přibývá.Vaší zvrácené logice jistě nevadí, že za problémy TSI taky mohl dodavatel řetězů, který příliš šetřil. Ve výsledku to je totiž úplně jedno, auto prodává automobilka a ona zodpovídá za finální produkt. Řízení kvality dodavatelů je jen její problém. A ještě jsem neviděl, že by nějaké problémy VW ohrožovaly řidiče vozidla. U japonců je to každý druhý problém. Karoserii z papírového plechu nebo vybuchující airbagy prostě neokecáte:-D

Mirek
7. listopadu • 18:53

Jen pro informaci, požadavek na řetěz, tedy i pevnost, si stanovil VW a stanovil ho naprosto špatně, jinak by dávno řádně cvičil s dodavatelem a vytáhl z něj řádné odškodnění. Ach jo, ta logika, že by nějaké mezery?

Mirek
6. listopadu • 21:13

Takže ten vachmajstr sedl dobře. U Japonců, airbagy, je to neokecatelné, ale u VW je to vina dodavatele, řetězy. Ty ses povedl, opravdu. A co si myslíš, že je dnešní karoserie u VW, víš jak tenké plechy se používají? Papírové. Klidně si tady mudruj dál. Jisté je, že používáš dvojí přístup k problémům automobilek a je jasné podle čeho je dělíš. Také asi potřebuješ ocenění Zlatá mrkev diskuzí.

Mirek
6. listopadu • 18:24

Myslel jsem, že si budu jen číst a nevměšovat se, ale ta pitomost s Toyotou mi přece jen nedala. Probíralo se to na tolika místech, dělaly se testy, ale nikdy se neprokázalo, že se jakékoliv Toyotě zasekává plynový pedál. Už si to jednou provždy vyhoď z hlavy. Amíci, kteří asi evidentně neumí jezdit, si svou tupost potuplovali tím, že dali sami sobě za pravdu, aniž přihlédli k oficiálním testům. To video, které dělal Rasťo Chvála s Toyotami, které "nejdou" zastavit jsi určitě také viděl. Ty jsi fak škodafanatik se vším všudy. Tady si můžeš osvěžit paměť, jestli nějakou vůbec máš. A poslední věta videa je určena evidentně tobě.
https://auto.sme.sk/c/5298344/skusali-sme-zab... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
6. listopadu • 20:41

To přece není vůbec podstatné, i kdyby to byl hoax, šlendriánu ohrožujícího přímo posádku vozidla se u japonců najde i tak dost.

Mirek
6. listopadu • 21:10

Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde. :-D

qwertz
7. listopadu • 16:53

co si tak jít vypustit vodu ze dveří svého hnujdaje, když už nemáte co říct? :-D
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/hyundai-pota... ...

qwertz
8. listopadu • 9:47

To se netýká jen rapida. Měly to i Octavie. Prostě se nasadilo těsnění i přes přislušné otvory :-DNejde o to, že je tam voda, protože někdo něco udělal/neudělal. Jde o to, že se to ví, zatají, a vydá se tajná instrukce až někdo přijede do servisu, tak mu to opravte. To je fakt super přístup.

kkk
8. listopadu • 15:40

A co tohle,to bylo na trestní oznámení pro ohrožení zdraví nebo života (Euro NCAP si za zákazníky postesklo nad skutečností, že automobilka sice provedla konstrukční změny, ale již neprovede svolávací akci na vozy, se kterými již jezdí zákazníci. Pěti hvězdami se tedy mohou pyšnit pouze ty automobily Škoda Roomster, které mají výrobní číslo následující v řadě za kódem TMBVCB5J875025783.)http://www.auto.cz/euro-ncap-skoda-roomster-... ... Opravdu super přístup škodovky3-[

Mirek
7. listopadu • 21:28

To mi připomnělo, že mám kamaráda s Rapidem a někdy před rokem řešil problém zadních dveří plných vody. Líbilo se mi, jak popisoval, že stále nechápal, když zrychluje, spomaluje, zatáčí, tak slyší občas šplouchání vody. Tvrdil, že v zadních dveřích měl minimálně litr vody. Tehdy jsem si myslel, že si ze mě dělá blázny, ale jak vidím, nedělal.

Mirek
7. listopadu • 18:47

Co to je za automobilku hnujdaj? Jsi nedochodil ani základní školu? Momentálně mám Ford, také s tím máš problém, jak jsem si všimnul. Co není VW, tak u tebe asi není auto.
Jinak pro pomalejšího, ve svém příspěvku jsi docela nepokrytě napsal, že i když to není pravda, tak si tu "hůl" na bití stejně najdeš. No jo, ubožák zůstane vždy ubožákem.

liber
6. listopadu • 10:31

Asi ho nějaká Mazda předejela a na to nebyl připraven.

JosVerstapen
5. listopadu • 16:23

Tak jsem se skoro smíchy roztrhl, škoda respektive VW chystá revoluci v motorech.....no tak si říkám co to bude zajímavého. Nová kombinace pohonu, nějaký hybrid či nový pracovní cyklus atd... A oni nahradí 1,2 TSI za tříhrnek. :))
Uf tak to chtělo fakt koule napsat takový stupidní nadpis, stále větší idioti tvoří tyto články-prostě o h.o.v.n.u :( a je to smutné

qwertz
5. listopadu • 20:19

No jasne. Konkurence, ktera uz nic jineho nez 1.2 do auta katagorie Octavie je super, ale skodovka, ktera dodnes nabizi v Octavce 1.8 a 2.0 benzín je k smichu?Trochu soudnosti by neskodilo.

Joe Doe
5. listopadu • 20:24

Konkurencia ponuka aj vacsie ako 2.0 litrove motory...

qwertz
6. listopadu • 9:31

Jo a ktera? V kategorii Octavie me napada jen Mazda 3 s atmosferou 2.0 (srovnavat Mazdu 3 a Octavii Combi neni moc koser), kdyz to rozsirim o tridu vys tak mozna Mazda 6 s atmosferou 2.5, ovsem ta je pouze s automatem a pekelne draha. Navic s atmosferou uz dneska prakticky nikdo jezdit nechce.

liber
6. listopadu • 9:48

Chtěl bych vědět kolik jsi toho najezdil ty osobně s atmosférou. To že s ní nikdo jezdit nechce je blbost kterou jsi načetl právě na těchto vebech, které píší naprosto evidentně ve prospěch určité značky. Vem si někdy např. na vyzkoušení právě Mazdu 2,0.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
6. listopadu • 9:52

S atmosférou jezdím od doby co mám řidičák (skoro 20 let). Souběžně s tím jsem najel pár tisíc km s turbobenzínem. A moje příští auto atmosféra rozhodně nebude. Vychvalovat neco tak zbytečného "lineární zátah", když turbo táhne jako kůň už od nízkých otáček, je věc kterou nikdy nepochopím.Mazdu 2.0 má můj kolega. To auto ale fakt nechci (nejen ten motor, ale ani design)

liber
6. listopadu • 10:15

Každý si koupí co mu vyhovuje to je jasné, jenom není třeba při tom mluvit za všechny. Jinak u toho turba co táhne od nízkých otáček jako kůň...oni ty nízké otáčky nesmí být zase tak nízké, že. Pokud jsi jezdil slušnou atmosféru tak určitě vzpomeneš na situaci kdy dojíždíš do křižovatky a naskočí zelená. U turba již od opravdu nízkých otáček není možné pokračovat na dvojku, jinak jsi za troubu, než nafouká. Dobrá atmosféra to pobere v pohodě. je to sice jen určitá situace, ale pokud více jezdíš po městě tak dost častá.

qwertz
6. listopadu • 10:45

Já nepluvím za všechny, pouze vás odkazuji na preference na trhu. Atmosféru požaduje jen velice málá skupina lidí (klidně jí říkejme fajnšmekři, přestože já na tom nic fajnového nevidím). Takový Franta z horní dolní skutečně oceňujě to, že mu motor "táhne vocpoda", což byl ostatně důvod oblíbenosti tédéíček. Benzínové atmosféry totiž musel točit.S moderními turbobenzíny tenhle problém padnul, ten motor táhne už od hranice 1200-1500 otáček a mimochodem motory 1.2TSI, 1.4TSI, 1.8TSI se kterýma jsem už jel žádný turbo lag prakticky nemají. U toho vašeho příkladu s křižovatkou je to přesně situace, kdy má výhodu TSI. U atmoféry budu muset podřadit, protože se z těch otáček už vůbec neposbírá, turbo mi zabírá okamžitě bez řazení.

Q
6. listopadu • 19:04

Zrovna teď mám za sebou přechod z koncernové atmosféry na koncernový turbomotor, konkrétně z 2.0 MPI na nové 1.4 TSI. Ano, ta 1.4 TSI je celkově lepší (je dynamičtější, je tišší, je úspornější, je lehčí) ... ale ten turbolag tam prostě je cítit. Osmiventilový dvoulitr uměl zabrat v jakýchkoliv otáčkách bez sebemenší prodlevy a v nejnižších otáčkách (pod 1500) měl i celkově více síly.

qwertz
6. listopadu • 20:35

Leda tak ve snu. 2.0MPI má v 1500 otáčkách nějakých 35Nm a ~18kW. Moderní 1.4TSI má v 1500 otáčkách 250Nm a ~40kW. A vy nám tady chcete tvrdit, že ta zdechlá atmosféra měla v 1500 více síly? To je maximálně váš mylný dojem;-)

Q
7. listopadu • 17:50

Pojďme ze snu do skutečnosti.
a) Nemluvil jsem o 1500 otáčkách, ale o pásmu pod 1500 otáčkami, tzn. například 1300 otáček. b) Operujete se špatnými údaji ("mé" 1.4 TSI má oficiálně uváděné maximum momentu 200 Nm, zatímco dvoulitr má o něco lepší charakteristiku, než uvádíte). c) Oficiálním údajům dnes nelze moc věřit, ideální je praktické porovnání. Ten turbolag tam prostě cítím.

mpolan
6. listopadu • 11:37

Jo jo, zejména takové litrové turbo v Octavii, které se bude převalovat někde kolem 1500 otáček, to se hned sebere, a okamžitě bude táhnout... A teď tu o Šípkové Růžence, prosím.
Jen tak na okraj - co znamená "atmosféry musel točit"? Málokdy se můj motor podívá aspoň ke čtyřem tisícům a přitom nejsem brzdou provozu. Chce to jen umět jezdit, což je základní kámen úrazu. Většina turbopropagátorů totiž jezdit neumí a té páky mezi sedadly se vyloženě bojí.

qwertz
6. listopadu • 12:04

No to litrové turbo na tom bude pořád líp než litrová atmosféra, chytrolíne. :-D

mpolan
6. listopadu • 13:34

Jenže, ty hlupáčku, než se nadechne turbo, je to právě jen ta litrová atmosféra... Takže to co? Nejede.

qwertz
6. listopadu • 14:05

Asi nemám dostatek zkušeností jako vy, tzn. nejezdím s litrovými motůrky. Nemůžu si proto na internetu stěžovat na svou demenci, jak mám blbý motor.1.4TSI a 1.8TSI nemají prakticky žádnou turbodíru, jestli máte 1.0 Ecoboost nebo nějakou plečku od hnujdaje je váš problém.

mpolan
7. listopadu • 7:12

Nestěžuješ si, pouze krásně dáváš najevo...
A zklamu tě, i tvá TSI mají turbodíru, jen ji maskují větším objemem, kdy i bez záběru turba motor více táhne. Jediné, kde turbodíra fakt nebyla znát byla TSI s kompresorem, to byla úplně jiná jízda. Jenže složitá a drahá, tak to žebráci od VW zařízli.

sc1971
5. prosince • 23:32

sorry, ale 1,8 skutečně žádnou turbodíru nemá. je to motor jako samet.

liber
6. listopadu • 10:54

Tak dobře, zůstaneme každý u svých zkušeností. Jen když napíšu "nikdo nechce" tak podle mého mluvím za všechny. Co se týče posledních dvou vět z vašeho příspěvku...buď jsem tu situaci špatně popsal, nebo si myslím, že vaše zkušenosti s oběma motory nejsou tak rozsáhlé. Ale nakonec život přináší různé jiné možnosti a radovánky než jen auta. Tak myslím, že si každý nechá svůj názor a jdeme k něčemu jinému. Mějte se.

fero
5. listopadu • 22:00

V nizsej strednej je motorov s objemom vacsim ako 2 litre ako safranu.

Mišo
5. listopadu • 15:50

U nás vo firme po 20 rokoch dostanú referenti niečo iné ako Škodu. Po Feliciach a Fabiach sa bude kupovať hromadne Yaris, vraj sa zoberú na skúšku aj nejaké i20.

fero
5. listopadu • 22:01

Ako to suvisi s clankom?

jindra999
6. listopadu • 17:18

Přesně tak, jak to hned napadlo mě. Náš velký podnik bral leta letoucí naftové Fábie, pro řadové zaměstnance. Zato velké množství vždy najednou. Octávek pár a Superbů ještě míň, pro vrcholové vedení. Jak přestanou dělat naftové Fábie a Rapidy, tak se holt koupí něco jinýho. Karoq a Octa to pro řadové zaměstnance určitě nebudou.

jindra999
6. listopadu • 17:21

Něco jinýho, myslím něco od konkurence. Nafta do cca 350 tis. Kč už očividně u Škodovky nebude.

Gašpo
5. listopadu • 13:10

Som zvedavý ako sa osvedčí nová 1.5 TSI. Je to predsalen komplikovanejší motor, nepríde mi že vypínanie valcov má až tak zásadný vplyv na spotrebu a je to leň ďaľšia nadstavba, ktorá sa može kaziť. Som celkom rád že sme v Golfe ešte stihli osvedčenú 1.4ku. Aj u nej trvalo roky než sa vychytali muchy.
Rapid len s jednolitrovým trojvalcom by som teda nechcel. Mal som ho z požičovne s 1.2 TSI a prišlo mi to tak, tak na hrane. Štyria ľahší ľudia, dva veľké kufry a musel som ho vytáčať na trojku pre bezpečné predbiehanie na okreskách.

Milan
6. listopadu • 0:09

Zase nepreháňaj, ak je tam 81kW tak to stačí bohate! A ten výkon to má viac v nižších otáčkach, takže oproti atmosfére je to pocitovo silnejšie. Teraz v piatok som sa v tom viezol a problém je v strašnom hluku do asi 1900ot. Taký nepríjemný duniví! Zlatá to a tichá 4valcová 1,2tsi! No to vieš, toto nie sú autá na predbiehanie na okreskách, toto je lacná trieda.

Makyn
5. listopadu • 11:47

Ještě reakce na příspěvek Lukáše. Mám teď na dílně na přezutí německý renault kango. 😀 Ano, německý, protože to má znak mercedesu..... Motor renault, kliky, zámky dveří, volant, sedačky..... renault. Lukáši, ti chlapci od mercedesu jsou podle tebe také vyjebaní? 😂😂😂

belga
5. listopadu • 12:58

Ano, jsou:-))

Lukáš
5. listopadu • 11:15

Lidi, vy jste hrozne vyjebani ... bych chtěl vidět, jaké auta maji ti, co tady nadávají na škodovku... polovina ma VW čili mají z 90% škodovku, druhá polovina ma Renault Laguna II a užívají si ježdění s MHD, protože jejich nejlepší auto na světě, je pořád v servisu, ale co, hlavně že nemám Škodovku :-) myslíte si, že škodovka se dělá jinak než renault, ford, peugeot, alfa atd? Ne, všude se to dělá stejně, ale podivejte se na rozdíl zpracování aut z německa, nebo z francie či itálie, a na kvalitu dílů. Otom to je. Já mám jedničkovou oktávku z roku 2008, ted mám najeto 157tis, měnil jsem jen řemeničku a ložisko na kole, baterku a co 15 tis měnim olej a filtry i když tam liju longlife. . .Neměnil bych za nic! To ti co mají frantiky a italy ve stáří skoro 10ti let to nemužou řict. U těch nových aut už ty rozdíly nejsou tak propastné jako před 10 - 15ti lety, ale pořád bude natom němec lépe co se tyka zpracovani a použitým materiálem za dalších 10 let, než ty plastové renaulty a hyundaie ...

LOL
9. listopadu • 9:29

157 tisíc - JENOM?
:-DNo tak si hlavně užívej ten vrak jménem O1. :D

Petr
7. listopadu • 6:39

Ty jsi teda zralé na blázinec... Nikdy,jsem neměl problém s žádným autem co jsem měl kromě zkurvenyho VW tiguan II RV 2016 top výbava ten krám se tak sral ze byl stabilně v servisu...a nedikalzali ho opravit...koupil jsem místo něho vovlo xc60 D4 5v awd RV 2017 a to za stejné peníze! S VOLVEM NEMÁM JEDINÝ PROBLÉM

qwertz
6. listopadu • 9:48

Mají nějakou bazarovou kraksnu (která v době prodeje možná byla prémiovkou), jezdí v nějakém low-cost řešení typu Dacia nebo si prostě koupili něco jiného a teď si potřebují dokazovat jak jsou výjímeční. A tak označují majitele škodovek za idioty.A co si myslí majitelé škodovek o nich? Vůbec nic :-D

jirka
5. listopadu • 20:38

Ja mam v zivote druhou ameriku a měnit nebudu

Mišo
5. listopadu • 19:59

Mám Peugeot 406 coupé 2,0i a minulú generáciuMégane 1,5 DCI v kombíku. Pred Peugeotom som mal Octaviu RS liftback prvej generácie. A 1,8t 20V považujem za skvelý motor.

fogel
5. listopadu • 13:20

Pro Lukáše.Škodovce fandím,je to domácí značka,zaměstnává naše lidi,ale cenou pro našince je už někde jinde.Jak jsi správně napsal,že dnes se auta dělají už všude stejně.Rozdíl je pouze v ceně a zpracování.Haníš ostatní značky.Já mám už čtvrtého rendlíka a nic dramatického se nestalo,pouze spotřebák.Při jejich koupi při srovnatelné výbavě jsem byl skoro o čtvrtinu pořizovací ceny níž,což mě docela mrzí.Takže při tvé teorii mi i na případný servis spousta peněz zbývá.

dr.spiritus
5. listopadu • 13:02

Tak já mám FoFo ,rok 2003 a užívám si ježdění. Ono je nakonec ganz egal, v čem sedíš, hlavně, že tě to doveze tam, kam potřebuješ :). A nějaké „značkaření“ je opravdu o ničem...

pacho
5. listopadu • 11:46

prosím Ťa prebuď sa píše sa koniec roka 2017. Tú tovú O1, si strč vieš kde, a kúp si poriadne auto. V súčasnosti koncer, za posledných 10 rokov, nedokázal vyrobiť jeden solídny motor, pre bežné auto. Naproti tomu tý tvojí frantíci majú v celku slušné motory, či je to Renault, alebo PSA. Čo sa týka dizajnu a kvalita, tak sa VW na frantikov v súčasnosti nechytá, či už spracovaním, lebo materiálmi.

qwertz
5. listopadu • 20:16

Frantici zadne motory nemaji. To o predvadi poslednich 10 let je k smichu. Nesportovni Megan si koupite maximalne jako 1.2TCe, zatimco Octavku mate s 1.8TSI. Design je vec vkusu (podle me jsou frantici mistri kyce) ale tvrdit ze 1.2TCe je skvela nabidka motoru muze jen paciant Dr Chocholouska.

Milan
6. listopadu • 0:00

Neviem, co mas proti Megan rs, ten si kolega kúpil combi za 21 tis. € v kozi s motorom 1,6t a 205k! No neviem ci sa ta Octavia chyta s tym 1,8TSI! :-P A to má Fabiu s tym "priekopnickym" 1,2tsi ako tu niekto pisal, hlavne ze je to stary 8ventil! ;-) Ale musim pochvalit, retaz drzi a to mam uz 72t km a chip na 234Nm a 129,4k!

qwertz
6. listopadu • 9:27

Tenhle stupidni argument jsem čekal, proto jsem zduraznil nesportovni verzi. Ale to je vam evidentne jedno. Megane RS je auto na okruh, tedy auto uplne ale uplne na hovno. S uzitnou hodnotou Octavie Combi nema spolecneho vubec nic. A civilni megane je proste totalni plecka.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
dpcstb
8. listopadu • 9:09

oktavia je vacsie auto, nieje divu ze je tam moznostil silnejsieho motora. 130 koni je na nesportovy megan plne dostacujucich.

dpcstb
8. listopadu • 9:10

vacsie a dost drahsie auto, som chcel napisat

Shimi
6. listopadu • 10:27

qwertz: On si to evidentně spletl s Meganem GT, který se nabízí s 1.6T 151kW a je i ve variantě kombi. Sice pouze s automatem, ale konkurence pro Octavii kombi to samozřejmě je.

qwertz
6. listopadu • 10:57

No ona je to spíše konkurence pro O3 RS ne pro "civilní verzi". Motor o objemu 1.6T naladěný na 205 koní nevzbuzuje zrovna důvěru v životnost a spolehlivost, nehledě na to, že podle všech recenzentů má výrazný až nepříjemný turboefekt (prostě echt přefoukaný motor), a na příjemný lineární zážitek s 1.8TSI v O3 to prostě nemá. Ten motor nedostanete v žádné jiné výbavě, nehledě na skutečnost, že řada prvků ve výbavě GT nebo u Megana obecně chybí zcela (vyhřívané čelní sklo, tažné zařízení, podvozek pro špatné cesty, 16 palcová kola, 4x4 ani nebudu zmiňovat). Argumentace stylem "Megane je nejlepší protože za stejnou cenu dostanu kožené sedačky" je k smíchu, když zákazník poptává úplně něco jiného.

Shimi
6. listopadu • 11:21

qwertz: 200 koní z objemu 1.6 je naprosto v pohodě. Peugeot 308 GTi doluje z 1.6 270 kobyl a nemám info, že by s tím byl nějaký zásadní problém. Ono je to hlavně o tom, jak se k tomu člověk chová. To je alfa a omega všeho. Logicky, pokud se ten motor dobře nadimenzuje, tak není sebemenší důvod, aby nevydržel. Jinak s 1.8 TSI souhlas, tahá naprosto parádně a ani moc nežere.

qwertz
6. listopadu • 11:36

zdvořile bych si dovolil dodat, že motory 1.6 THP byly ještě větší průser, než tolik propírané TSI EA111. Přesto se o tom moc nemluví (kinderparty nadává jen na VAG)http://www.auto.cz/motory-1-4-a-1-6-vti-1-6-... ... Turboefekt mají tyhle motory fakt velký, jezdit bych s tím nechtěl.

Shimi
6. listopadu • 11:52

qwertz: Cituji: "Verze 270 ale existuje rovněž pro Euro 6, když pohání současný Peugeot 308 GTi. ...... motory THP pro Euro 6 prodělaly četné změny, takže zatím se ukazují jako veskrze spolehlivé a bezproblémové." Mimochodem 1.8 TSI měla taky svoje olejové mouchy, že? ;-)

qwertz
6. listopadu • 12:02

1.8TSI gen. 2 nejen žrala olej, ale měla problémy i s řetězy, tvorbou karbonu a kdo ví co ještě. :-D

pacho
6. listopadu • 19:38

prúsery THP by som si nedovolil porovnávať s pruesermi TSI. THP bohu žiaľ robili spolu s nemcami, a tak to dopadlo, pokiaľ to PSA nedoladila k solídnemu motoru. Tu máš napr. porovnanie 308GTi, leon cupra, civic, http://garaz.tv/video/hot-hatch-wars1-hon... ... a predstavi si 1,6 THP s prehľadom porazila cupru, takže asi tak k tej tvoje1,8-čke. Proste sa zmier, že škoda, okrem riadneho kufra nedokáže nič iné ponúknuť.

Makyn
5. listopadu • 11:37

Tak podle tebe jsou ti, co nemají doma vw nebo škodovku, vyjebaní. To jsem tedy jeden z nich. Kolik jsi měl renaultů? Začínal jsem na R15, pokračoval přes R20, 9,11,19, megane I,II,III, IV, clio II, III, IV, latitude.......věřím, že u téhle značky zůstanu. Tu tvoji octávii jsi docela dost, oproti mým autům, opravoval. 😀 Dva příklady: stále mám megane II
I, včera na tachometru 222222, kromě olejů, filtrů, destiček žádná oprava. Dacia sandero 195 tisíc najeto, kromě těch olejů, destiček vyměněny tři žárovky..... Nechceš jít raději do renaulta? 😀

hanz
22. září • 12:32

Na reanulta ti sere pes mám první oktávku tdi 1.9 na tacháči 1.256.320 ano čteš dobře a vše původní bez servisu bez rzi auto jako nové pak mám octávia 2 benzín opět bez servisu a najeto 896 tisíc vše původní tak si renaulta strč do prdele protože to co oktávka vživotě ta tvoje píča nenajede :-P

Hulmiho
7. listopadu • 12:02

Teda ty Renaulty se musejí sypat, když už jsi jich vystřídal tolik... já mám jednu Toyotu už deset let a důvod měnit zatím nemám.

JirkaK
5. listopadu • 15:17

Není to tak dávno, co se na internetu probíraly statistiky spolehlivosti motorů. V Británii a tuším v Holandsku existují pojišťovny, co se zabývají dodatkovým pojištěním mobility u aut krátce po skončení záruky. Statistiky jsou neúprosné - Renault je co do spolehlivosti motorů někde kolem čtvrtého místa, VW beznadějně na chvostu. Motory TSI už tyto pojišťovny odmítají pojišovat..... Takže ano - Renault měl kdysi problém s Lagunou II. a s motory DCi. Ale to už je dávno vyřešená minulost. Zatímco VW má katastrofální problémy celých posledních 10 let v podstatě se vším co vyplodil. Kdysi se všichni tlemili Fordu, že jejich nafťáky mají rozvody na 60 000km. A co se podařilo VW s TSI???? Po 30 000 řetězy v pr.......
Takže s tou motorovou "revolucí" bude nejlepší si asi tak pět let počkat, až jak se časem ukáže, nakolik se to dílo konstruktérům protentokrát vydařilo. Každopádně letět do autosalónu pro nový VW nebo škodovku s motorem čerstvě uvedeným na trh je hazard.

Aladin
5. listopadu • 16:49

Přání otcem myšlenky. V GB nepojišťovali pouze 1.4tsi od/do nějakého data výroby hned z kraje výroby. Jenže tady z toho budou teoretici žít ještě 20 let. Jinak Škodovky jsou co se týče spolehlivosti průměrné. Tsi je průkopník moderních technologií u běžných vozů. Ještě x let po jejich uvedení na trh se na ně hodně vozů konkurence nechytá svojí dynamikou. A 1.5tsi s vypínáním válců opět ukazuje, že vw je na špičce mezi běžnými vozy. To jsem zvědav na kolik mínusů se budete schopni poskládat.

JirkaK
6. listopadu • 12:06

To je hezké že VW je průkopník. Ovšem nemělo by to znamenat, že do každého motoru naseká konstrukční chyby a omyly, které potom vychytává dalších pět - deset let za aktivní spoluúčasti neplacených zkušebních jezdců - zákazníků. Normální zákazník chce totiž především s autem normálně jezdit, což se autům od VW poslední dobou poněkud nedaří. Další problém je v tom, že nejde o chyby způsobené ani tak použitím neznámé nevyzkoušené technologie, ale spíš záměrnou snahou udělat motor tak, aby moc nestál a moc nevydržel.

jirka
5. listopadu • 20:39

Ty jsi hnup. Nejlepší hemi 357

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
6. listopadu • 9:35

Ne že bych nechtěl Challenger V8 392 HEMI v garáži. ale v čem je to nejlepší motor mi fakt uniká. Je to super stylová klasika, ale to je asi tak všechno.

Jaromír
5. listopadu • 9:16

Aka skoda?Napiste mi jeden motor od skofky,ktorý je skodofacky!! co tu balamutite ludi???
vsetko je nemecke...3-[

Fero
5. listopadu • 11:11

Jaromíre, jeden tu je.. 1.2HTP to hovoří za vše 😂😂😂

Ja
6. listopadu • 11:42

Urcite.Raz sa da sudetakom sanca a hovno z tojo.Tak si Nemci radsej povedali, ze Schade na motor viac nesiahne.Hlavne ze co Sudet to odbornik.A to na vsetko.

Antiautomat
6. listopadu • 7:44

HTP bola zmarena sanca (a uplne zbytocne zmarena). Problemom je, ze kym z toho spravili pouzitelny motor, museli to prekopat odzakladu a neslo len o drobnosti, spomenme napriklad 'revolucny' system chladenia motoroveho oleja katalyzatorom :-D No a potom to samozrejme aj tak s tym motorom dopadlo. A to je len jeden z radu xyz pruserov. Posledne roky ale neboli zle a paradoxne zla povest tymto autam (jazdenky) pomaha. HTP z poslednych rokov v slusnom stave je dobra volba na lacne skromne vozitko. Odvezie, dovezie, sice to nie je predlzena sedmicka, ale pracu si spravi. No a s trochou trpezlivosti a filipa sa to da zohnat za par babiek, je to taka taka modernejsia Felda. Tajnym skromnym tipom moze byt aj Rapid 1.2MPi, ak na take nieco natrafite a nie je to bazarova '3aS' edition (zlepenec troch aut, Stocene), niet dovod to nebrat.

Luky
5. listopadu • 9:19

Čobolové nemají vlastní čobolské diskuze?

dpcstb
8. listopadu • 9:03

a dementi nemaju vlastne diskusie ze ty smradis tu?

Ja
6. listopadu • 11:39

Zakomplexovany sudetak?

Kuk Vykuk
7. listopadu • 16:50

Čobolský nesmrtelný 1203 nebo lesní traktory Lakatoše byli taky fenomenální výrobky. :-D:-P;-)
https://youtu.be/3JBrYlOZbSo...

michna
5. listopadu • 14:55

Ja ti dám čobolo, ty K0K0T!B-]

Martin
5. listopadu • 10:37

Třeba o prackach TATRAMAT, nebo lednickach CALEX co preziji naveky...

kolemjdoucí
5. listopadu • 10:25

ty budeš pořádnej deb*il...doufám, že jsi na sebe hrdej, ty sra*čko

J
5. listopadu • 8:57

Škodovka je zralá na šrot, nechápu lidi co to kupujou....

lumpy
5. listopadu • 10:09

Jednoznacny souhlas. Levny design, hlavne ze to ma velky kufr (ktery stejne vyuzijete jednou rocne).
Auto pro ovce.

No boa
5. listopadu • 8:45

Koza nie je dobytok a skodovka nie je auto...:-D
Vravievali v Cobolakove moj apa.

pacho
5. listopadu • 8:35

z hovna bič neupletieš.

Fero
5. listopadu • 11:06

Škoda chystá akorát hovno!!!! VW řídí kokrhání....

Doporučujeme

Články odjinud