Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

V motorových paletách automobilů Škoda příští rok nezůstane kámen na kameni. Spousta agregátů se odebere na odpočinek a budou nahrazeny novými.

Postupné nahrazování agregátů koncernu Volkswagen už nějaký ten pátek probíhá. V loňském roce kupříkladu skončila dvanáctistovka TSI a na její místo nastoupil litrový tříválec ve dvou výkonových variantách. Ve vybraných modelech už je pak dostupná i patnáctistovka TSI (prozatím ve verzi se 110 kW bez B cyklu), která v příštím roce nahradí stále ještě hojně rozšířenou čtrnáctistovku TSI.

Revoluce v motorové nabídce čeká v příštím roce také Škodovku. Té se již v současnosti týkají zmíněné zážehové agregáty 1.0 TSI a 1.5 TSI, jak nám ale sdělil dobře informovaný zdroj, bude toho ale mnohem, mnohem více. V nabídkách některých modelů kupříkladu zcela zmizí vznětové agregáty. Vezmeme to ale hezky popořadě.

Škoda Fabia – konec vznětových agregátů

Škodu Fabia pořídíte od letošního náběhu motoru 1.0 TSI (70 a 81 kW) pouze s tříválcovými motory. Aktuální nabídka vedle přeplňovaného „litru“ zahrnuje také atmosférickou verzi MPI (44 a 55 kW) a dvě verze tříválcové vznětové čtrnáctistovky.

„Nafťáky“ nicméně v malých vozech moc nefrčí, bývají drahé a výsledná úspora paliva není ve srovnání se zážehovými verzemi tak výrazná (osobně ověřeno), proto motory 1.4 TDI od příštího roku skončí. Náš zdroj hovoří o 26. kalendářním týdnu (přelom června a července 2018).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků