Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

V motorových paletách automobilů Škoda příští rok nezůstane kámen na kameni. Spousta agregátů se odebere na odpočinek a budou nahrazeny novými.

Postupné nahrazování agregátů koncernu Volkswagen už nějaký ten pátek probíhá. V loňském roce kupříkladu skončila dvanáctistovka TSI a na její místo nastoupil litrový tříválec ve dvou výkonových variantách. Ve vybraných modelech už je pak dostupná i patnáctistovka TSI (prozatím ve verzi se 110 kW bez B cyklu), která v příštím roce nahradí stále ještě hojně rozšířenou čtrnáctistovku TSI.

Revoluce v motorové nabídce čeká v příštím roce také Škodovku. Té se již v současnosti týkají zmíněné zážehové agregáty 1.0 TSI a 1.5 TSI, jak nám ale sdělil dobře informovaný zdroj, bude toho ale mnohem, mnohem více. V nabídkách některých modelů kupříkladu zcela zmizí vznětové agregáty. Vezmeme to ale hezky popořadě.

Škoda Fabia – konec vznětových agregátů

Škodu Fabia pořídíte od letošního náběhu motoru 1.0 TSI (70 a 81 kW) pouze s tříválcovými motory. Aktuální nabídka vedle přeplňovaného „litru“ zahrnuje také atmosférickou verzi MPI (44 a 55 kW) a dvě verze tříválcové vznětové čtrnáctistovky.

„Nafťáky“ nicméně v malých vozech moc nefrčí, bývají drahé a výsledná úspora paliva není ve srovnání se zážehovými verzemi tak výrazná (osobně ověřeno), proto motory 1.4 TDI od příštího roku skončí. Náš zdroj hovoří o 26. kalendářním týdnu (přelom června a července 2018).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků