Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

V motorových paletách automobilů Škoda příští rok nezůstane kámen na kameni. Spousta agregátů se odebere na odpočinek a budou nahrazeny novými.

Postupné nahrazování agregátů koncernu Volkswagen už nějaký ten pátek probíhá. V loňském roce kupříkladu skončila dvanáctistovka TSI a na její místo nastoupil litrový tříválec ve dvou výkonových variantách. Ve vybraných modelech už je pak dostupná i patnáctistovka TSI (prozatím ve verzi se 110 kW bez B cyklu), která v příštím roce nahradí stále ještě hojně rozšířenou čtrnáctistovku TSI.

Revoluce v motorové nabídce čeká v příštím roce také Škodovku. Té se již v současnosti týkají zmíněné zážehové agregáty 1.0 TSI a 1.5 TSI, jak nám ale sdělil dobře informovaný zdroj, bude toho ale mnohem, mnohem více. V nabídkách některých modelů kupříkladu zcela zmizí vznětové agregáty. Vezmeme to ale hezky popořadě.

Škoda Fabia – konec vznětových agregátů

Škodu Fabia pořídíte od letošního náběhu motoru 1.0 TSI (70 a 81 kW) pouze s tříválcovými motory. Aktuální nabídka vedle přeplňovaného „litru“ zahrnuje také atmosférickou verzi MPI (44 a 55 kW) a dvě verze tříválcové vznětové čtrnáctistovky.

„Nafťáky“ nicméně v malých vozech moc nefrčí, bývají drahé a výsledná úspora paliva není ve srovnání se zážehovými verzemi tak výrazná (osobně ověřeno), proto motory 1.4 TDI od příštího roku skončí. Náš zdroj hovoří o 26. kalendářním týdnu (přelom června a července 2018).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 56 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků