Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

V motorových paletách automobilů Škoda příští rok nezůstane kámen na kameni. Spousta agregátů se odebere na odpočinek a budou nahrazeny novými.

Postupné nahrazování agregátů koncernu Volkswagen už nějaký ten pátek probíhá. V loňském roce kupříkladu skončila dvanáctistovka TSI a na její místo nastoupil litrový tříválec ve dvou výkonových variantách. Ve vybraných modelech už je pak dostupná i patnáctistovka TSI (prozatím ve verzi se 110 kW bez B cyklu), která v příštím roce nahradí stále ještě hojně rozšířenou čtrnáctistovku TSI.

Revoluce v motorové nabídce čeká v příštím roce také Škodovku. Té se již v současnosti týkají zmíněné zážehové agregáty 1.0 TSI a 1.5 TSI, jak nám ale sdělil dobře informovaný zdroj, bude toho ale mnohem, mnohem více. V nabídkách některých modelů kupříkladu zcela zmizí vznětové agregáty. Vezmeme to ale hezky popořadě.

Škoda Fabia – konec vznětových agregátů

Škodu Fabia pořídíte od letošního náběhu motoru 1.0 TSI (70 a 81 kW) pouze s tříválcovými motory. Aktuální nabídka vedle přeplňovaného „litru“ zahrnuje také atmosférickou verzi MPI (44 a 55 kW) a dvě verze tříválcové vznětové čtrnáctistovky.

„Nafťáky“ nicméně v malých vozech moc nefrčí, bývají drahé a výsledná úspora paliva není ve srovnání se zážehovými verzemi tak výrazná (osobně ověřeno), proto motory 1.4 TDI od příštího roku skončí. Náš zdroj hovoří o 26. kalendářním týdnu (přelom června a července 2018).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků