Škoda chystá novou platformu pouze pro Indii. Použije ji už v roce 2020

Škoda Auto bude v Indii zodpovědná za aktivity koncernu Volkswagen. Vyvine speciální verzi modulární platformy MQB, určenou výhradně pro indický trh.

Škoda Auto svůj plán nazývá „India 2.0“. Jeho součástí je převzetí aktivit koncernu VW na indickém trhu s cílem posílení jeho pozice a vývojem platformy vycházející ze stávajícího základu MQB A0. Vyrostou na ní vozy s pohonem předních kol, změny budou souviset s přísnějšími požadavky, které v Indii vstoupí v platnost od roku 2020.

Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Tou dobou chce také Škoda představit první ryze indický model s platformou MQB-A0-IN. „Jsme pevně přesvědčeni o tom, že jsme společně se značkou Volkswagen po roce a půl roku intenzivní práce nalezli vhodný postup, abychom na indický trh uvedli ty správné vozy ve správný čas,“ říká Bernhard Maier, předseda představenstva automobilky Škoda.

Nejluxusnější Škoda Kodiaq odhaluje detaily. 1,1 milionu Kč překročí hravě

Nejluxusnější Škoda Kodiaq odhaluje detaily. 1,1 milionu Kč překročí hravě

Účel modulární platformy je stejný jako u nás. Použitím standardizovaných dílů se zkracuje doba výroby a náklady na výrobu vozidel. Soudě podle 30procentního zvýšení dodávek indickým zákazníků v roce 2017 v porovnání s rokem 2016 je o Škodovky v Indii zájem. Nový model má tento růst podpořit.

V Ostravě vzplála Škoda Fabia. Řidič ji odstavil na nejhorším možném místě

V Ostravě vzplála Škoda Fabia. Řidič ji odstavil na nejhorším možném místě

V řeči čísel to znamená 17.100 dodaných vozů Škoda v roce 2017 oproti 13.000 vozům v roce 2016. Spojení Škody a Indie je však delší. Oficiálně zde figuruje od roku 2001, první modely se však v Indii vyskytly už ve třicátých letech minulého století. Aktuálně jsou na tamním trhu dostupné modely Rapid, Octavia, Superb a Kodiaq.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků