Octavia třetí generace míří i do Číny. Největší automobilový trh na světě ještě nedosáhl vrcholu. Prognózy hovoří o tom, že už za pět let bude dvakrát větší než trh v Severní Americe nebo Evropě. (Ty jsou podobně velké – v USA se loni prodalo čtrnáct milionů aut, v Evropě třináct.)
Proto se výrobci rádi přizpůsobují tamním požadavkům, zvlášť když pokračující globalizace vkusu postupně maže dřívější nezbytnost v podobě odlišných modelových řad pro každý z hlavních regionů.
Na jednu věci si ovšem čínští zákazníci stále velmi potrpí: velkorysý prostor na zadních sedadlech.
Z tohoto důvodu bude nová Škoda Octavia v Číně k dostání s prodlouženým rozvorem náprav. Výrobu zajistí šanghajská továrna VW a v nabídce motorů nebudou chybět jak atmosférické jednotky 1,6 a 2,0 l, tak přeplňované 1.4 TSI a 1.8 TSI. Prodloužené verze speciálně pro Čínu se dočká i kompaktní SUV Yeti.
Zájem čínských zákazníků o auta s dlouhým rozvorem vychází z kulturních tradic. Automobil je v Číně (a také v mnoha dalších zemích asijského kontinentu) vnímán jako způsob přepravy společenských elit. A ty samozřejmě vždy cestovaly vzadu, řízení byla práce pro personál.
Toto vnímání přetrvává i dnes, kdy do aut usedají bezprecedentní počty Číňanů, ovšem už nikoliv dozadu, ale za volant.
Zdroj: Autoblog