Stále ještě nový šéf Škody Auto Thomas Schäfer, který do funkce po Bernhardu Maierovi  nastoupil letos v srpnu,  se v nejnovějším rozhovoru pro Českou televizi zmínil o následujících krocích české automobilky... | Thomas Schäfer Zdroj: Škoda

Stále ještě nový šéf Škody Auto Thomas Schäfer, který do funkce po Bernhardu Maierovi nastoupil letos v srpnu, se v nejnovějším rozhovoru pro Českou televizi zmínil o následujících krocích české automobilky... | Thomas Schäfer | Zdroj: Škoda

...a to především na vlně nutné elektromobility. Ostatně nejen Škoda se musí podřídit nařízením Evropské unie. | Škoda Citigoe iV Zdroj: Škoda

...a to především na vlně nutné elektromobility. Ostatně nejen Škoda se musí podřídit nařízením Evropské unie. | Škoda Citigoe iV | Zdroj: Škoda

„S novou zelenou dohodou a regulacemi není žádná alternativa, musíme se silně orientovat na elektromobily,“ uvedl Schäfer. | Škoda Citigoe iV Zdroj: Škoda

„S novou zelenou dohodou a regulacemi není žádná alternativa, musíme se silně orientovat na elektromobily,“ uvedl Schäfer. | Škoda Citigoe iV | Zdroj: Škoda

„Budeme se rozhodovat o celém portfoliu, musíme zvážit, jaké modely budeme potřebovat. Na tom teď budeme muset pracovat,“ dodal. | Škoda Fabia Zdroj: Škoda

„Budeme se rozhodovat o celém portfoliu, musíme zvážit, jaké modely budeme potřebovat. Na tom teď budeme muset pracovat,“ dodal. | Škoda Fabia | Zdroj: Škoda

V tomto ohledu přitom uvedl, že o nástupci elektrického  Citigoe iV  se přece jen u Škody přemýšlí. | Škoda Octavia iV Zdroj: Škoda

V tomto ohledu přitom uvedl, že o nástupci elektrického Citigoe iV se přece jen u Škody přemýšlí. | Škoda Octavia iV | Zdroj: Škoda

„Určitě budeme malý elektrický vůz potřebovat a bojujeme za něj,“ řekl pro ČT Schäfer. Lze počítat s tím, že novinka by technicky vycházela z dalšího elektromobilu rodiny ID. u Volkswagenu... | Škoda Octavia iV Zdroj: Škoda

„Určitě budeme malý elektrický vůz potřebovat a bojujeme za něj,“ řekl pro ČT Schäfer. Lze počítat s tím, že novinka by technicky vycházela z dalšího elektromobilu rodiny ID. u Volkswagenu... | Škoda Octavia iV | Zdroj: Škoda

...který  malý a ještě dostupnější model na baterky chystá také . Cenovka by přitom u takového modelu byla naprosto rozhodující. | Škoda Enyaq iV Zdroj: Škoda

...který malý a ještě dostupnější model na baterky chystá také. Cenovka by přitom u takového modelu byla naprosto rozhodující. | Škoda Enyaq iV | Zdroj: Škoda

Dále šéf Škody upřesnil, že nové generace Fabie se dočkáme „v prvních měsících příštího roku“. U populárního modelu se nicméně  s elektrifikací, alespoň prozatím, nepočítá . | Škoda Vision iV Zdroj: Škoda

Dále šéf Škody upřesnil, že nové generace Fabie se dočkáme „v prvních měsících příštího roku“. U populárního modelu se nicméně s elektrifikací, alespoň prozatím, nepočítá. | Škoda Vision iV | Zdroj: Škoda

Podle Schäfera by to negativně ovlivnilo cenu Fabie, která se musí udržet na dostupné hladině. Zato u větších modelů vidí budoucnost v plug-in hybridních ústrojích, o která je údajně v  nové Octavii  a  modernizovaném Superbu  obrovská poptávka. | Škoda Vision iV Zdroj: Škoda

Podle Schäfera by to negativně ovlivnilo cenu Fabie, která se musí udržet na dostupné hladině. Zato u větších modelů vidí budoucnost v plug-in hybridních ústrojích, o která je údajně v nové Octavii a modernizovaném Superbu obrovská poptávka. | Škoda Vision iV | Zdroj: Škoda

Na vlně elektromobility se poté v druhé polovině roku 2021 dočkáme chystaného Enyaqu iV v karosářské variantě SUV-kupé se splývající zádí – tedy ve stylu  původního konceptu Vision iV . Více v článku... | Thomas Schäfer Zdroj: Škoda

Na vlně elektromobility se poté v druhé polovině roku 2021 dočkáme chystaného Enyaqu iV v karosářské variantě SUV-kupé se splývající zádí – tedy ve stylu původního konceptu Vision iV. Více v článku... | Thomas Schäfer | Zdroj: Škoda

...a to především na vlně nutné elektromobility. Ostatně nejen Škoda se musí podřídit nařízením Evropské unie. | Škoda Citigoe iV Zdroj: Škoda
„S novou zelenou dohodou a regulacemi není žádná alternativa, musíme se silně orientovat na elektromobily,“ uvedl Schäfer. | Škoda Citigoe iV Zdroj: Škoda
„Budeme se rozhodovat o celém portfoliu, musíme zvážit, jaké modely budeme potřebovat. Na tom teď budeme muset pracovat,“ dodal. | Škoda Fabia Zdroj: Škoda
V tomto ohledu přitom uvedl, že o nástupci elektrického  Citigoe iV  se přece jen u Škody přemýšlí. | Škoda Octavia iV Zdroj: Škoda
10
Fotogalerie

Škoda chystá malý elektromobil, naznačil šéf značky. Upřesnil i příchod nové Fabie

Thomas Schäfer se opět rozpovídal nejen o chystaných modelech české značky.

Stále ještě nový šéf Škody Auto Thomas Schäfer, který do funkce po Bernhardu Maierovi nastoupil letos v srpnu, se v nejnovějším rozhovoru pro Českou televizi zmínil o následujících krocích české automobilky, a to především na vlně nutné elektromobility. Ostatně nejen Škoda se musí podřídit nařízením Evropské unie.

„S novou zelenou dohodou a regulacemi není žádná alternativa, musíme se silně orientovat na elektromobily,“ uvedl Schäfer. „Budeme se rozhodovat o celém portfoliu, musíme zvážit, jaké modely budeme potřebovat. Na tom teď budeme muset pracovat,“ dodal.

V tomto ohledu přitom uvedl, že o nástupci elektrického Citigoe iV se přece jen u Škody přemýšlí. „Určitě budeme malý elektrický vůz potřebovat a bojujeme za něj,“ řekl pro ČT Schäfer. Lze počítat s tím, že novinka by technicky vycházela z dalšího elektromobilu rodiny ID. u Volkswagenu, který malý a ještě dostupnější model na baterky chystá také. Cenovka by přitom u takového modelu byla naprosto rozhodující.

Dále šéf Škody upřesnil, že nové generace Fabie se dočkáme „v prvních měsících příštího roku“. U populárního modelu se nicméně s elektrifikací, alespoň prozatím, nepočítá. Podle Schäfera by to negativně ovlivnilo cenu Fabie, která se musí udržet na dostupné hladině. Zato u větších modelů vidí budoucnost v plug-in hybridních ústrojích, o která je údajně v nové Octavii a modernizovaném Superbu obrovská poptávka.

Na vlně elektromobility se poté v druhé polovině roku 2021 dočkáme chystaného Enyaqu iV v karosářské variantě SUV-kupé se splývající zádí – tedy ve stylu původního konceptu Vision iV. Výroba standardní varianty Enyaqu iV nyní běží ve zkušebním režimu, zatímco se dozvídáme i cenovky nejlevnější verze nebo rozdíly mezi jednotlivými styly interiérů.

Schäfer se nakonec vyjádřil i ke stále probíranému téma stavby nového závodu či možného přesunu výroby některých modelů Škody do zahraničí. „V těchto nejistých časech neuvažujeme nad stavbou nového závodu,“ uvedl. Právě pro Superb a VW Passat nadcházející generace měla vzniknout ve východní Evropě nebo Turecku nová továrna. Automobilka však bude místo toho hledat kapacity v již existujících závodech koncernu.

To samozřejmě stále nevylučuje možný přesun výrobu Superbu z Kvasin mimo Česko, tedy plán, který se dlouhodobě nelibí tamním odborářům. „Přesun výroby se může dotknout každého modelu,“ dodal Schäfer s tím, že i nyní při celosvětovém poklesu prodejů automobilů bojuje automobilka s kapacitou svých českých závodů. Své pevné místo tak v tuto chvíli nemá v Kvasinách ani SUV Kodiaq.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud