Škoda chce zpátky pozici, kterou jí v Česku sebral Hyundai. Ceny snižovat nehodlá, o levná auta prý není zájem

Mladoboleslavská automobilka je i nadále premiantem v tuzemských prodejích, letos hodlá zabojovat novinkami i facelifty.

V uplynulém roce 2022 byl celkový počet registrovaných vozů Škoda na českém trhu celkem 62.905 kusů. To je při celkově registrovaném počtu nových aut ve výši 192.087 kusů podíl 32,75 procenta. V první desítce následují značky Hyundai, Volkswagen, Toyota, Kia, Dacia, Ford, Mercedes-Benz, Peugeot a BMW.

Dle statistik Sdružení dovozců automobilů tvořily prodeje Škody firemním zákazníkům 84,81 procenta/53.351 kusů ku 15,19 procentům/9554 exemplářům. Dvojka na trhu, tedy Hyundai, zaregistroval 18.604 kusů z nichž tvořili firemní klienti 48,12 procenta s 8953 kusy a soukromníci 51,88 procenta s 9651 kusy. Co se týče absolutních čísel, korejská značka překonala českou o necelou stovku vozů. Návrat na první příčku v retailu je dle Škodovky její absolutní prioritou pro rok 2023.

Český trh s osobními vozy poklesl zhruba o sedm procent. V oblíbenosti vedou auta na benzin se 127.650 registracemi, následované naftou s 47.490 vozy. Hybridy (benzinové i naftové) si připsaly celkem 3524 kusů, což je mírný pokles oproti loňským 3735 ks, naopak elektrické vozy zaznamenaly růst o 47 procent z 2259 kusů za rok 2021 na loňských 3892 exemplářů. Nejlépe si mezi nimi vedla Škoda Enyaq iV s 1293 registracemi.

V roce 2023 je očekáván mírný růst registrací, navzdory ekonomické recesi. „V dnešní turbulentní době lze těžko činit dalekosáhlé předpovědi, nicméně v letošním roce by měl celkový trh růst alespoň o 5 %. To znamená, že by se v Česku mělo prodat přes 200 tisíc nových osobních automobilů. Škoda Auto ČR má ambice tento růst minimálně kopírovat,“ komentuje výhled na letošní rok Jiří Maláček, vedoucí obchodní organizace Škoda Auto Česká republika.

Pomoci by jí v tom mohly brzy chystané facelifty modelů Scala a Kamiq (společně s fabií modely bodující u soukromíků), veřejnosti pak mají být představeny nové generace Kodiaqu a Superbu. Automobilka také očekává ještě větší zájem o lépe vybavené vozy, jímž vysvětlovala nedávné úpravy ceníků.

Jiří Maláček při včerejším setkání s novináři upozornil, že Škoda zvyšovala ceny po 14 měsících a aktuální podoba nabídky vybraných modelů nemusí být definitivní. Do modelu Octavia se tak jistě vrátí odebrané kombinace motorů a pohonu 4x4, naopak litrový tříválec je s otazníkem. Do snahy o vybalancování nabídky tak, aby vyhovovala soukromníkům i firmám, totiž stále promlouvají i další faktory - třeba narušený dodavatelský řetězec vlivem konfliktu na Ukrajině či nedostatečné množství čipů. 

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Diskuze (67) Další článek: Nádherná Tatra 603 urazila dlouhou cestu a je znovu na prodej. Kdo ji koupí, získá opravdový poklad

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , Škoda Octavia na Heureka.cz