Škoda chce zdvojnásobit prodeje, spoléhá na nové trhy

Škoda chce v příštích deseti dosáhnout zdvojnásobení současných prodejů svých vozů a zvýšit tak celkový odbyt alespoň na 1,5 milionů aut ročně. Řekl to sám předseda představenstva Škody Auto Winfried Vahland na letošním kongresu Automobilwoche v Berlíně.

Odhodlání dosáhnout takového cíle je jedna věc, konkrétní činy věc druhá. Automobilka v tomto smětu spoléhlá hlavně na zvýšení své aktivity na zahraničních trzích, především mimoevropských, a také na další rozšíření své modelové palety. Již na příští rok je plánováno představení nového malého modelu na bázi konceptu Volkswagenu Up!, pokračovat má též budování pozic v pro nás poněkud exotických destinacích. Zatímco dnes se mimoevropské trhy podílejí na celkových prodejích firmy 30 procenty, v příštích deseti letech má jejich podíl vzrůst na více než 50 procent. Počet prodejců tak například v Čině v příštích pěti letech vzroste z dnešních 250 na 600.

Podle Vahlanda tím chce firma dále upevnit svou funkci vstupní značky koncernu Volkswagen. Jenže právě překryv nabídky Škody s tím, co zákazníkům nabízí sám VW, může být pro další růst největší překážkou. Již minulý měsíc se začalo proslýchat, že pozice automobilky v rámci koncernu může být přehodnocena tak, aby produktům s VW ve znaku konkurovala méně než dnes. Veřejným tajemstvím také je, že dřívějšímu šéfovi firmy Reinhardu Jungovi zlomil vaz fakt, že nové modely Superb a Yeti nabízejí v rámci svých tříd tutéž hodnotu jako obdobné Volkswageny, ale za citelně nižší cenu.

Vahland nicméně důrazně popřel, že by Škoda kanibalizovala prodeje VW a konkuruje spíše značkám jako Hyundai či Kia. Dodal nicméně, že nové modely budou ještě více zaměřeny na praktickou a funkční stránku a budou se snažit získat sympatie hlavně coby rodinná auta.

Budoucí úspěch Škody tak bude zjevně ovlivněn hlavně tím, co vše a jakVolkswagen dovolí Škodě udělat. V tomto ohledu ale není čemu se divit, Volkswagen je jediným majitelem firmy a je plně v rukou koncernového vedení, jak bude českou firmu profilovat v rámci širokého portfolia svých značek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
V celkových prodejích pozice Škody jistě podpoří i nová Octavia Tour 2

bazar

Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Hyundai ix35 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 96 400 km
Cena: 252 000 Kč
Hyundai Getz 1,1
Rok výroby: 2003
Stav: 71 166 km
Cena: 40 000 Kč
Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 84 523 km
Cena: 157 000 Kč
Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2012
Stav: 28 994 km
Cena: 207 000 Kč
Hyundai Santa Fe 2,2
Rok výroby: 2006
Stav: 229 102 km
Cena: 122 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků