Škoda chce zdvojnásobit prodeje, spoléhá na nové trhy

Škoda chce zdvojnásobit prodeje, spoléhá na nové trhy

Škoda chce v příštích deseti dosáhnout zdvojnásobení současných prodejů svých vozů a zvýšit tak celkový odbyt alespoň na 1,5 milionů aut ročně. Řekl to sám předseda představenstva Škody Auto Winfried Vahland na letošním kongresu Automobilwoche v Berlíně.

Odhodlání dosáhnout takového cíle je jedna věc, konkrétní činy věc druhá. Automobilka v tomto smětu spoléhlá hlavně na zvýšení své aktivity na zahraničních trzích, především mimoevropských, a také na další rozšíření své modelové palety. Již na příští rok je plánováno představení nového malého modelu na bázi konceptu Volkswagenu Up!, pokračovat má též budování pozic v pro nás poněkud exotických destinacích. Zatímco dnes se mimoevropské trhy podílejí na celkových prodejích firmy 30 procenty, v příštích deseti letech má jejich podíl vzrůst na více než 50 procent. Počet prodejců tak například v Čině v příštích pěti letech vzroste z dnešních 250 na 600.

Podle Vahlanda tím chce firma dále upevnit svou funkci vstupní značky koncernu Volkswagen. Jenže právě překryv nabídky Škody s tím, co zákazníkům nabízí sám VW, může být pro další růst největší překážkou. Již minulý měsíc se začalo proslýchat, že pozice automobilky v rámci koncernu může být přehodnocena tak, aby produktům s VW ve znaku konkurovala méně než dnes. Veřejným tajemstvím také je, že dřívějšímu šéfovi firmy Reinhardu Jungovi zlomil vaz fakt, že nové modely Superb a Yeti nabízejí v rámci svých tříd tutéž hodnotu jako obdobné Volkswageny, ale za citelně nižší cenu.

Vahland nicméně důrazně popřel, že by Škoda kanibalizovala prodeje VW a konkuruje spíše značkám jako Hyundai či Kia. Dodal nicméně, že nové modely budou ještě více zaměřeny na praktickou a funkční stránku a budou se snažit získat sympatie hlavně coby rodinná auta.

Budoucí úspěch Škody tak bude zjevně ovlivněn hlavně tím, co vše a jakVolkswagen dovolí Škodě udělat. V tomto ohledu ale není čemu se divit, Volkswagen je jediným majitelem firmy a je plně v rukou koncernového vedení, jak bude českou firmu profilovat v rámci širokého portfolia svých značek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
V celkových prodejích pozice Škody jistě podpoří i nová Octavia Tour 2
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků