Škoda chce prodávat auta v Jižní Koreji. Základy má vybudovat Kodiaq

22 komentářů

Dr.Iver
27. září • 9:32

Dulezita jsou i absolutni cisla. Korejsky trh je rocne nejakych 1.4 mil vozu. Dovozy z toho mají sice jen nejakych 15% ale strme stoupaji, byt dieselgate to trochu pribrzdil. V segmentu evropských importu se realizuji vyrazne vyssi marze nez mezi domácími vyrobci. A ano, mit importovane evropske auto je prestizni zalezitost. Skodarna ma potencial rocne několik tisíc aut v Koreji prodat, o tom zadna…

*
28. září • 10:32

Buďme při zemi. Viděl bych to tak na max. 1000 prodaných aut a to jí ještě fandím. Je to jen jedna tisícina její celkové roční produkce, a to se vyplatí... ;-) Nejspíš to bude pěkný trapas, podobně jako u ostatních nekorejských značek. Ale rád bych se pletl.

homer
28. září • 9:41

jestli bude Škoda úspěšná jako v miliardové Indii tak je to zase jenom teplej flek pro kámoše vedení

jo
27. září • 3:11

Design škody je korejský dokonale,ale jinak se tam nechytá.

Mirek
27. září • 7:54

Jak to můžeš vědět, když se tam ještě nic neprodává?

*
26. září • 18:49

Škodovka má na náročném jihokorejském trhu jen pramalou šanci, a to s jakýmkoli modelem, nějak významněji promluvit do prodejních výsledků, jelikož přes 3/4 prodeje pokrývají domácí výrobci. Např. jen samotný koncern Hyundai má za 1. pololetí letošního roku podíl 67,4%! Zahraniční výrobci jen směšně paběrkují: BMW 3%, Volkswagen 2,9%, Mercedes 2,6%, Toyota 0,9%, Ford 0,6%... Je to stejné, jako kdyby u nás Škodovka prodávala dvojnásobek svých aut. Stačí se podívat do statistik:
http://focus2move.com/korea-cars-market-in-firs... ...

Tom
26. září • 21:47

Ja bych nezamenoval "narocnost" s nacionalismem. Korejsky trh zjevne neni narocny, pokud ma temer 70% trhu Hyundai koncern a BMW jen 3%... Je prikladne nacionalisticky a Korejci evidentne pochopili, ze podporou domaciho prumyslu dovedou svoji zemi k prosperite. Je mi smutno z toho, ze v teto elementarni zalezitosti jsme tak daleko prave za nima... :-|

*
28. září • 10:04

Druhou větu bych označil za předsudek. Doby, kdy Hyundai vyráběl vozy pro nenáročné jsou pryč a dnes s přehledem konkuruje zaběhnutým značkám. A jejich domácí zákazník to moc dobře ví. Ostatní značky zjevně nemají nic výrazně lepšího za stejnou cenu co nabídnout, jinak by trh vypadal dost odlišně.
K podpoře průmyslu asi tak. Jejich trh je sice oproti našemu výrazně větší, ale to je, myslím, ,,nevytrhne´´, protože hlavní tahoun státní ekonomiky je vždy vývoz do celého světa, a v tom jsou jedni z nejúspěšnějších.

Jirka
1. října • 22:35

Předsudkem, vytvořeným u nás reklamou je právě to, když tvrdíte, že Hyundai dnes s přehledem konkuruje zaběhnutým značkám.
Nemusíte být ani odborníkem v automobilovém průmyslu, stačí jen nepatrně náročný a všímavý zákazník aby jste viděl, že odstup korejských výrobců od evropských je stále více než patrný. Bez ohledu na obstojný kabát je všechno dělané s hlavním cílem šetřit, na kterýkoliv detail se zaměříte, zjistíte, že je odbytý.
Korejci jsou nacionalisté, to je hlavní příčinou prodeje téměř výhradně domácích značek na jejich trhu a ne že ne.
Zastoupení jejich automobilek v prodejích nebylo jiné ani před několika lety, kdy byla jejich produkce totálně katastrofální a technicky galakticky vzdálená zbytku světa.
Nacionalismus se však projevuje pouze v Korei, mimo ní žádný korejec (ani jiný asiat) v korejských vozech nejezdí.

*
2. října • 21:57

Tak teď jste předvedl ukázkový příklad člověka, který má ve všem okolo téhle značky jasno a všechno to, co jste napsal, jsou příkladné předsudky. Žijte si dál v těchto iluzích, nebudu vám je vyvracet, protože to by byla jen ztráta času. My ostatní, kteří jsme velmi spokojenými zákazníky, a jsou nás desítky milionů po celém světě, víme své. Sám se považuji za víc jak všímavého automobilového fandu s nemalými nároky, mnohými označovaného za detailistu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jirka
3. října • 14:28

Mě to vyvracet nemusíte, dokonce ani nemůžete.
Pro mne, jako pro technika jsou důležitá jen a pouze fakta, a ta mi poskytne výrobek.
Netvrdím, že nejste spokojený, nicméně to co stačí ke spokojenosti Vám, je pro mne absolutně nedostačující.
A pokud se týká situace na korejském trhu, není lepší zkušenost, než se přesvědčit na místě na vlastní oči.

*
3. října • 20:51

Proč bych vám je nemohl vyvracet? Právě že jsem technik a stejně tak jsou i pro mne důležitá jen a pouze fakta. Je vidět, že jste skálopevně přesvědčený o každém svém úsudku vůči značce Hyundai a jste nejspíš extrémně náročný motorista. A nebo je to všechno jinak a jen se vás nějak negativně dotýkají její reklamy.
Ještě k vašemu prvnímu příspěvku. Nevím o žádné reklamě, ve které by tato značka použila nějaký předsudek, tzn. mj. nepříznivý postoj k jevu, předmětu, k činnosti... To, že Hyundai dnes s přehledem konkuruje zaběhnutým značkám a většinu z nich, včetně evropských kvalitou, spolehlivostí, komfortem a poměrem nabídka/cena převyšuje, je holý fakt. Reklama ho jen dává do povědomí.

Jirka
4. října • 22:09

Zcela evidentně se nedohodneme.
Vy jste názoru, že Hyundai většinu evropských výrobců převyšuje, já se denně přesvědčuji o tom, že se nemůže rovnat vůbec nikomu z nich a to zejména v disciplínách, které uvádíte.
Už jenom to, že první věcí, která mne při otevření dveří nového auta přivítá, je odporný smrad plastů.
Raději ani nechci vědět, jaké karcinogeny obsahují. Moc rád bych věděl, jak toto chcete posuzovat ve Vaší rubrice "nabídka/cena".
Osobně bych to hodnotil takto: nejhorší nabídka v Evropě/cena mne proto v tomto případě nezajímá

*
5. října • 19:29

Vy jste ale vtipálek. Nenechte se vysmát. Rozhodně nemáte pravdu. Samozřejmě, že naprostá většina jeho současných modelů většinu nejen evropských, ale i světových výrobců převyšuje. Důkazů je velmi mnoho, jen to nechce být zaslepený, ale alespoň trochu objektivní.
Z vysoce subjektivního názoru na aroma se stalo klišé. Někdo tomu říká odporný smrad, jiný rajská vůně nového auta. Mě to voní. Určitě lepší aroma, než ve většině interiérů zasmrádlých ojetin, hlavně po kuřácích. Tam ty karcinogenní látky na rozdíl od Vámi zmíněného prokazatelně jsou.
Já bych tuto diskuzi uzavřel. Nedrží se tématu a tím porušuje pravidla AR.

Jirka
5. října • 21:38

Původně jsem se domníval, že debatu vedeme o nových autech.
Že se bavíme o zasmrádlých ojetinách po kuřácích jsem netušil.
Při Vašich myšlenkových pochodech asi není překvapením totální zcestnost názorů.
Užijte si rajskou vůni toho superfára pro chudé.:-)

*
5. října • 23:29

Nápodobně. Zasmrádlé ojetiny byly samozřejmě jen příměr, který pochopil snad každý, kdo to četl.
Totální zcestné názory tu předvádíte hlavně Vy už od prvního příspěvku a na Vaše myšlenkové pochody jsem si taky utvořil názor. Korunoval jste to poslední větou.
Jen naivní a povrchní člověk si myslí, že od ceny auta se automaticky odvíjí majetnost majitele. Ti racionálněji uvažující vědí, že je dost lidí, kteří si kupují auto podle svých potřeb. Pro mne je rozhodující poměr, za co nejméně peněz co nejvíce ,,muziky''. Ne každý si musí zvyšovat ego kolikrát předraženým aušusem. Myslím, že hodně těchto lidí závidí těm racionálněji uvažujícím.
Z toho všeho vyplývá určitá zášť majitelů předražených výrobků vůči mnohdy kvalitnějším, ale přitom levnějším výrobkům a jejich vlastníkům.

Jirka
18. října • 8:38

Pokud tomu dobře rozumím, racionální uvažování dle Vás znamená kupovat podřadné zboží asijské provenience.
No vidíte, já za racionální považuji dát přednost kvalitě a nechat přitom vydělat bližnímu svému.
Co přesně myslíte formulací "kolikrát předraženým aušusem"?
Jako aušus jsou všeobecně vnímany korejské vozy, ale že by si jimi někdo zvyšoval ego, to jsem ještě neslyšel. Naopak, ti, kteří je dostali jako služební, s nimiž jsem mluvil, se za ně často stydí, už jen narážky sousedů a zákazníků typu "á, firmě se nedaří když musí kupovat koreu?"
No a že by někdo, kdo si může dovolit slušné auto záviděl majiteli korejce?
To je pro mne také nové.
Už to nehulte!

*
17. listopadu • 6:43

:-D Podle vašich reakcí jste evidentně nepochopil o čem jsem psal, takže nevím kdo z nás hulí, já rozhodně ne.
Zvyšování ega bylo myšleno v souvislosti s všeobecně zaběhlým mýtem, že třeba vozy značek VW, Škoda jsou vysoce kvalitní, spolehlivé atd. A kdo je nevlastní, jako by nebyl (typický úsudek místních hochštaplerů nebo hospodských povalečů). Realita je taková, že to jsou, na rozdíl od aut asijské provenience, nespolehlivé aušusy (stačí se přesvědčit v mnoha nezávislých zahraničních průzkumech, a není tím myšleno zrovna TÜV s jejich ,,vypálenými žárovkami''), navíc za ceny neodpovídající jejich kvalitě.
Např. já i mnoho mých pracovních kolegů, kteří vlastníme korejská, japonská aj. neevropská auta se stydíme za každé usednutí do služební škodovky (Oktávka, Fábka), protože je to pro nás podřadné auto, nevýznamné, nesvětové značky, které vlastní kde kdo (hlavně firmy) a tím ztrácí na veškeré exkluzivitě. V této souvislosti mohu říci, že nikdy nebudu majitelem auta od škodovky, i kdybych ji získal třeba darem nebo jakkoli zadarmo. To bych ji obratem prodal a koupil něco jiného, kvalitnějšího, navíc, co nemá každý.
Případné narážky sousedů a jiných zaostalých ubožáků mi jsou absolutně ukradené a jen se jim upřímně směji.

Jirka
21. listopadu • 21:53

Už to nehul

*
23. listopadu • 22:08

:-D To je vše? Jó, holá realita bývá občas krutá. Málokdo ji unese... ;-)

stealth01
27. září • 7:13

:-D nene, tak to neni. Stačí si nastudovat extrémní dovozní cla. Ja jsem mluvil s několika desítkami Korejců, kdyz jsem pro ne par let pracoval a všichni by chtěli mit auto z Evropy (nejčastěji BMW - jako by to byla nějaká výhra, VW, Volva a další).

E15
26. září • 22:34

To, že jsou Korejci tak trochu náckové (zřejmě víc než Japonci) a pošukové ještě neznamená, že si je máme brát za vzor...

Doporučujeme

Články odjinud