Škoda bude vyrábět i naftové motory

Česká automobilka Škoda by měla ke konci letošního roku začít s výrobou naftových motorů. Ze strany škodovky půjde o historicky první výrobu agregátu, který nespaluje benzín.

Škoda v této chvíli vyrábí pouze jediný typ motoru. A to kultovní tříválec 1,2 HTP v několika variantách. Protože však o tento motor již není takový zájem, motorárna není využita naplno. To se má právě změnit tím, že Škoda přidá výrobu další pohonné jednotky.

Samotná automobilka tuto informaci ještě definitivně nepotvrdila, ale rozhodnutí je na spadnutí. V motorárně již byly zahájeny nutné organizační práce, které mají linky a zaměstnance připravit na nájezd výroby nového motoru.

O jaký motor půjde, není zcela jasné. Dle dostupných informací by mohlo jít o nástupce jiného tříválce 1,4 TDI, který by měl být v brzké době nahrazen moderním čtyřválcem 1,6 TDI se vstřikováním common-rail.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků