Škoda bude vyrábět i naftové motory

Česká automobilka Škoda by měla ke konci letošního roku začít s výrobou naftových motorů. Ze strany škodovky půjde o historicky první výrobu agregátu, který nespaluje benzín.

Škoda v této chvíli vyrábí pouze jediný typ motoru. A to kultovní tříválec 1,2 HTP v několika variantách. Protože však o tento motor již není takový zájem, motorárna není využita naplno. To se má právě změnit tím, že Škoda přidá výrobu další pohonné jednotky.

Samotná automobilka tuto informaci ještě definitivně nepotvrdila, ale rozhodnutí je na spadnutí. V motorárně již byly zahájeny nutné organizační práce, které mají linky a zaměstnance připravit na nájezd výroby nového motoru.

O jaký motor půjde, není zcela jasné. Dle dostupných informací by mohlo jít o nástupce jiného tříválce 1,4 TDI, který by měl být v brzké době nahrazen moderním čtyřválcem 1,6 TDI se vstřikováním common-rail.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků