Škoda bude v Číně vyrábět auta z tamních dílů

Česká automobilka Škoda zvolí ve své nové továrně v Číně odlišný výrobní model. Nebude po vzoru z Ukrajiny dovážet nesložená auta, která se pak v továrně pouze smontují, ale díly z více než 70 procent budou vyrábět přímo čínští dodavatelé. Zbylých zhruba třicet procent zajistí ostatní firmy. V čínském Šanghaji začne Škoda vyrábět vozy v roce 2007. Z důvodu specifického trhu, kdy je hlavní zájem soustředěn na limuzíny s benzínovými motory, bude Škoda v Číně vyrábět pouze model Octavia Tour a pouze s benzínovými motory. Po zavedení výroby se počítá s výrobou okolo 40 000 vozů ročně, ale cílový plán počítá až se 70 000 vozy.

Právě čínský a také indický trh mají výrazně zvednout výrobu a prodeje naší automobilky. Ostatně její plány hovoří jasně. V roce 2008 hodlá vyrobit ve svých závodech 600 000 nových vozů. V tomto roce počítá s výrobou 491 000 vozů, které se prodávají na 85 trzích světa.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků