Škoda, resp. její mateřský koncern Volkswagen, zvažuje dle Financial Times výstavbu továrny na Octavie v Číně. Ta je považována za nejrychleji rostoucí automobilový trh světa. Není proto divu, že patří mezi priority mnoha automobilek. Protože si chce Volkswagen udržet na tamním trhu svou vedoucí pozici, zvažuje uvedení dalšího modelu - tentokrát Octavie. Zatím není rozhodnuto, zda se bude prodávat pod značkou Škoda, nebo Volkswagen. Octavia by tak nahradila Polo, které nemělo v Číně úspěch. Číňani totiž podle Pischetsriedera potřebují velké jednoduché auto a ne malé složité, jakým je Polo.
Podíl Volkswagenu na čínském trhu trochu klesl, z dřívějších 30 na 26,4 procent. Na druhém místě je pak koncern GM, který má 19 procent; není tajemstvím, že má zájem postoupit na příčku nejvyšší a udělat z VW dvojku trhu.