Škoda bude (možná) vyrábět Octavie v Číně

Škoda, resp. její mateřský koncern Volkswagen, zvažuje dle Financial Times výstavbu továrny na Octavie v Číně. Ta je považována za nejrychleji rostoucí automobilový trh světa. Není proto divu, že patří mezi priority mnoha automobilek. Protože si chce Volkswagen udržet na tamním trhu svou vedoucí pozici, zvažuje uvedení dalšího modelu - tentokrát Octavie. Zatím není rozhodnuto, zda se bude prodávat pod značkou Škoda, nebo Volkswagen. Octavia by tak nahradila Polo, které nemělo v Číně úspěch. Číňani totiž podle Pischetsriedera potřebují velké jednoduché auto a ne malé složité, jakým je Polo.

Podíl Volkswagenu na čínském trhu trochu klesl, z dřívějších 30 na 26,4 procent. Na druhém místě je pak koncern GM, který má 19 procent; není tajemstvím, že má zájem postoupit na příčku nejvyšší a udělat z VW dvojku trhu.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků