Škoda bude mít v Číně více SUV než v Evropě. Zde je není kde vyrábět

Mladoboleslavská automobilka na výroční tiskové konferenci informovala, že letos představí celkem jedenáct svých novinek.
Škoda bude mít v Číně více SUV než v Evropě. Zde je není kde vyrábět

Ještě více posílit svoji pozici hodlá značka Škoda na čínském trhu, kde v roce 2017 prodala rekordní počet 317 000 aut. To je více než čtvrtina z celkového odbytu. Proto pro tento největší světový automobilový trh připravuje pro nejbližší měsíce kromě Kodiaqu další tři vozy z kategorie SUV nebo crossoverů.

Stejně jako v Evropě budou čínští dealeři nabízet druhou generaci středního SUV, oproti Evropanům budou mít ale možnost koupě Kodiaqu se sportovnější karosérií ve tvaru kupé, a navíc se dočkají ještě čtvrtého modelu.

Škoda změní v Evropě skladbu svých modelů. Rapid liftback asi skončí

Škoda změní v Evropě skladbu svých modelů. Rapid liftback asi skončí

Evropané budou mít v tomto směru poněkud smůlu. Škoda totiž naráží na nedostatek výrobních kapacit. Mladoboleslavská továrna je plně vytíženou výrobou octavií, rapidů a fabií a v Kvasinách se také horko těžko daří uspokojovat zájem o kodiaqy, superby a španělské SUV Seat Ateca.

"Vnímáme potřebu mít tyto deriváty také v Evropě, ale zatím nebylo rozhodnuto, jakým způsobem to udělat, sdělil na dotaz Autorevue.cz předseda představenstva Škody Auto Bernahrd Maier.

Šéf automobilky je  ale s výsledky minulého roku spokojený a předpokládá další růst: "S naší Strategií 2025 budeme v růstu značky důsledně pokračovat i v příštích letech. V této souvislosti naši modelovou paletu dále obnovíme a rozšíříme a vstoupíme na nové trhy, do nových zákaznických segmentů a digitálních oblastí podnikání," uvedl předseda představenstva Bernhard Maier.

Škoda ukázala premiérovi také Superb Cesar. Umí autonomně parkovat

Škoda ukázala premiérovi také Superb Cesar. Umí autonomně parkovat

Otevírají se podle něho i další možnosti: "Například prověřujeme možnosti strategické aliance s Tata Motors. Možný je i společný vývoj modelů pro indický trh. Současně se rozšíří vývojová základna v Mladé Boleslavi i pro vývoj platformy vozů pro rozvíjející se trhy," dodal šéf automobilky..

V současnosti Škoda vyrábí 7 modelových řad ve 40 variantách. Letos je kromě faceliftů octavie, rapidu a citigo a různých derivátů v plánu rovněž nástupce yetiho. "To, zda si ponechá dosavadní jméno nebo bude mít nějaké jiné, zatím nehodláme zveřejnit," dodal na závěr tiskové konference Bernhard Maier.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků