Škoda bude mít v Číně více SUV než v Evropě. Zde je není kde vyrábět

Mladoboleslavská automobilka na výroční tiskové konferenci informovala, že letos představí celkem jedenáct svých novinek.
Škoda bude mít v Číně více SUV než v Evropě. Zde je není kde vyrábět

Ještě více posílit svoji pozici hodlá značka Škoda na čínském trhu, kde v roce 2017 prodala rekordní počet 317 000 aut. To je více než čtvrtina z celkového odbytu. Proto pro tento největší světový automobilový trh připravuje pro nejbližší měsíce kromě Kodiaqu další tři vozy z kategorie SUV nebo crossoverů.

Stejně jako v Evropě budou čínští dealeři nabízet druhou generaci středního SUV, oproti Evropanům budou mít ale možnost koupě Kodiaqu se sportovnější karosérií ve tvaru kupé, a navíc se dočkají ještě čtvrtého modelu.

Škoda změní v Evropě skladbu svých modelů. Rapid liftback asi skončí

Škoda změní v Evropě skladbu svých modelů. Rapid liftback asi skončí

Evropané budou mít v tomto směru poněkud smůlu. Škoda totiž naráží na nedostatek výrobních kapacit. Mladoboleslavská továrna je plně vytíženou výrobou octavií, rapidů a fabií a v Kvasinách se také horko těžko daří uspokojovat zájem o kodiaqy, superby a španělské SUV Seat Ateca.

"Vnímáme potřebu mít tyto deriváty také v Evropě, ale zatím nebylo rozhodnuto, jakým způsobem to udělat, sdělil na dotaz Autorevue.cz předseda představenstva Škody Auto Bernahrd Maier.

Šéf automobilky je  ale s výsledky minulého roku spokojený a předpokládá další růst: "S naší Strategií 2025 budeme v růstu značky důsledně pokračovat i v příštích letech. V této souvislosti naši modelovou paletu dále obnovíme a rozšíříme a vstoupíme na nové trhy, do nových zákaznických segmentů a digitálních oblastí podnikání," uvedl předseda představenstva Bernhard Maier.

Škoda ukázala premiérovi také Superb Cesar. Umí autonomně parkovat

Škoda ukázala premiérovi také Superb Cesar. Umí autonomně parkovat

Otevírají se podle něho i další možnosti: "Například prověřujeme možnosti strategické aliance s Tata Motors. Možný je i společný vývoj modelů pro indický trh. Současně se rozšíří vývojová základna v Mladé Boleslavi i pro vývoj platformy vozů pro rozvíjející se trhy," dodal šéf automobilky..

V současnosti Škoda vyrábí 7 modelových řad ve 40 variantách. Letos je kromě faceliftů octavie, rapidu a citigo a různých derivátů v plánu rovněž nástupce yetiho. "To, zda si ponechá dosavadní jméno nebo bude mít nějaké jiné, zatím nehodláme zveřejnit," dodal na závěr tiskové konference Bernhard Maier.

bazar

Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2013
Stav: 19 943 km
Cena: 193 000 Kč
Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2002
Stav: 108 011 km
Cena: 61 000 Kč
Seat Altea XL 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 79 457 km
Cena: 157 000 Kč
Seat Cordoba 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 162 370 km
Cena: 40 000 Kč
Seat Ibiza 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 117 477 km
Cena: 65 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 179 079 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků