Škoda bude mít v Číně více SUV než v Evropě. Zde je není kde vyrábět

Mladoboleslavská automobilka na výroční tiskové konferenci informovala, že letos představí celkem jedenáct svých novinek.
Škoda bude mít v Číně více SUV než v Evropě. Zde je není kde vyrábět

Ještě více posílit svoji pozici hodlá značka Škoda na čínském trhu, kde v roce 2017 prodala rekordní počet 317 000 aut. To je více než čtvrtina z celkového odbytu. Proto pro tento největší světový automobilový trh připravuje pro nejbližší měsíce kromě Kodiaqu další tři vozy z kategorie SUV nebo crossoverů.

Stejně jako v Evropě budou čínští dealeři nabízet druhou generaci středního SUV, oproti Evropanům budou mít ale možnost koupě Kodiaqu se sportovnější karosérií ve tvaru kupé, a navíc se dočkají ještě čtvrtého modelu.

Škoda změní v Evropě skladbu svých modelů. Rapid liftback asi skončí

Škoda změní v Evropě skladbu svých modelů. Rapid liftback asi skončí

Evropané budou mít v tomto směru poněkud smůlu. Škoda totiž naráží na nedostatek výrobních kapacit. Mladoboleslavská továrna je plně vytíženou výrobou octavií, rapidů a fabií a v Kvasinách se také horko těžko daří uspokojovat zájem o kodiaqy, superby a španělské SUV Seat Ateca.

"Vnímáme potřebu mít tyto deriváty také v Evropě, ale zatím nebylo rozhodnuto, jakým způsobem to udělat, sdělil na dotaz Autorevue.cz předseda představenstva Škody Auto Bernahrd Maier.

Šéf automobilky je  ale s výsledky minulého roku spokojený a předpokládá další růst: "S naší Strategií 2025 budeme v růstu značky důsledně pokračovat i v příštích letech. V této souvislosti naši modelovou paletu dále obnovíme a rozšíříme a vstoupíme na nové trhy, do nových zákaznických segmentů a digitálních oblastí podnikání," uvedl předseda představenstva Bernhard Maier.

Škoda ukázala premiérovi také Superb Cesar. Umí autonomně parkovat

Škoda ukázala premiérovi také Superb Cesar. Umí autonomně parkovat

Otevírají se podle něho i další možnosti: "Například prověřujeme možnosti strategické aliance s Tata Motors. Možný je i společný vývoj modelů pro indický trh. Současně se rozšíří vývojová základna v Mladé Boleslavi i pro vývoj platformy vozů pro rozvíjející se trhy," dodal šéf automobilky..

V současnosti Škoda vyrábí 7 modelových řad ve 40 variantách. Letos je kromě faceliftů octavie, rapidu a citigo a různých derivátů v plánu rovněž nástupce yetiho. "To, zda si ponechá dosavadní jméno nebo bude mít nějaké jiné, zatím nehodláme zveřejnit," dodal na závěr tiskové konference Bernhard Maier.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků