Škoda bude mít v Číně více SUV než v Evropě. Zde je není kde vyrábět

Mladoboleslavská automobilka na výroční tiskové konferenci informovala, že letos představí celkem jedenáct svých novinek.
Škoda bude mít v Číně více SUV než v Evropě. Zde je není kde vyrábět

Ještě více posílit svoji pozici hodlá značka Škoda na čínském trhu, kde v roce 2017 prodala rekordní počet 317 000 aut. To je více než čtvrtina z celkového odbytu. Proto pro tento největší světový automobilový trh připravuje pro nejbližší měsíce kromě Kodiaqu další tři vozy z kategorie SUV nebo crossoverů.

Stejně jako v Evropě budou čínští dealeři nabízet druhou generaci středního SUV, oproti Evropanům budou mít ale možnost koupě Kodiaqu se sportovnější karosérií ve tvaru kupé, a navíc se dočkají ještě čtvrtého modelu.

Škoda změní v Evropě skladbu svých modelů. Rapid liftback asi skončí

Škoda změní v Evropě skladbu svých modelů. Rapid liftback asi skončí

Evropané budou mít v tomto směru poněkud smůlu. Škoda totiž naráží na nedostatek výrobních kapacit. Mladoboleslavská továrna je plně vytíženou výrobou octavií, rapidů a fabií a v Kvasinách se také horko těžko daří uspokojovat zájem o kodiaqy, superby a španělské SUV Seat Ateca.

"Vnímáme potřebu mít tyto deriváty také v Evropě, ale zatím nebylo rozhodnuto, jakým způsobem to udělat, sdělil na dotaz Autorevue.cz předseda představenstva Škody Auto Bernahrd Maier.

Šéf automobilky je  ale s výsledky minulého roku spokojený a předpokládá další růst: "S naší Strategií 2025 budeme v růstu značky důsledně pokračovat i v příštích letech. V této souvislosti naši modelovou paletu dále obnovíme a rozšíříme a vstoupíme na nové trhy, do nových zákaznických segmentů a digitálních oblastí podnikání," uvedl předseda představenstva Bernhard Maier.

Škoda ukázala premiérovi také Superb Cesar. Umí autonomně parkovat

Škoda ukázala premiérovi také Superb Cesar. Umí autonomně parkovat

Otevírají se podle něho i další možnosti: "Například prověřujeme možnosti strategické aliance s Tata Motors. Možný je i společný vývoj modelů pro indický trh. Současně se rozšíří vývojová základna v Mladé Boleslavi i pro vývoj platformy vozů pro rozvíjející se trhy," dodal šéf automobilky..

V současnosti Škoda vyrábí 7 modelových řad ve 40 variantách. Letos je kromě faceliftů octavie, rapidu a citigo a různých derivátů v plánu rovněž nástupce yetiho. "To, zda si ponechá dosavadní jméno nebo bude mít nějaké jiné, zatím nehodláme zveřejnit," dodal na závěr tiskové konference Bernhard Maier.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků