Škoda bude mít v Číně více SUV než v Evropě. Zde je není kde vyrábět

Mladoboleslavská automobilka na výroční tiskové konferenci informovala, že letos představí celkem jedenáct svých novinek.
Škoda bude mít v Číně více SUV než v Evropě. Zde je není kde vyrábět

Ještě více posílit svoji pozici hodlá značka Škoda na čínském trhu, kde v roce 2017 prodala rekordní počet 317 000 aut. To je více než čtvrtina z celkového odbytu. Proto pro tento největší světový automobilový trh připravuje pro nejbližší měsíce kromě Kodiaqu další tři vozy z kategorie SUV nebo crossoverů.

Stejně jako v Evropě budou čínští dealeři nabízet druhou generaci středního SUV, oproti Evropanům budou mít ale možnost koupě Kodiaqu se sportovnější karosérií ve tvaru kupé, a navíc se dočkají ještě čtvrtého modelu.

Škoda změní v Evropě skladbu svých modelů. Rapid liftback asi skončí

Škoda změní v Evropě skladbu svých modelů. Rapid liftback asi skončí

Evropané budou mít v tomto směru poněkud smůlu. Škoda totiž naráží na nedostatek výrobních kapacit. Mladoboleslavská továrna je plně vytíženou výrobou octavií, rapidů a fabií a v Kvasinách se také horko těžko daří uspokojovat zájem o kodiaqy, superby a španělské SUV Seat Ateca.

"Vnímáme potřebu mít tyto deriváty také v Evropě, ale zatím nebylo rozhodnuto, jakým způsobem to udělat, sdělil na dotaz Autorevue.cz předseda představenstva Škody Auto Bernahrd Maier.

Šéf automobilky je  ale s výsledky minulého roku spokojený a předpokládá další růst: "S naší Strategií 2025 budeme v růstu značky důsledně pokračovat i v příštích letech. V této souvislosti naši modelovou paletu dále obnovíme a rozšíříme a vstoupíme na nové trhy, do nových zákaznických segmentů a digitálních oblastí podnikání," uvedl předseda představenstva Bernhard Maier.

Škoda ukázala premiérovi také Superb Cesar. Umí autonomně parkovat

Škoda ukázala premiérovi také Superb Cesar. Umí autonomně parkovat

Otevírají se podle něho i další možnosti: "Například prověřujeme možnosti strategické aliance s Tata Motors. Možný je i společný vývoj modelů pro indický trh. Současně se rozšíří vývojová základna v Mladé Boleslavi i pro vývoj platformy vozů pro rozvíjející se trhy," dodal šéf automobilky..

V současnosti Škoda vyrábí 7 modelových řad ve 40 variantách. Letos je kromě faceliftů octavie, rapidu a citigo a různých derivátů v plánu rovněž nástupce yetiho. "To, zda si ponechá dosavadní jméno nebo bude mít nějaké jiné, zatím nehodláme zveřejnit," dodal na závěr tiskové konference Bernhard Maier.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků