Koncern Volkswagen aktuálně vybírá vhodné místo ve střední Evropě, kde by vybudoval novou gigafactory na výrobu bateriových článků pro elektromobily. Škoda Auto

Koncern Volkswagen aktuálně vybírá vhodné místo ve střední Evropě, kde by vybudoval novou gigafactory na výrobu bateriových článků pro elektromobily. | Škoda Auto

Do úzkého výběru kandidátů se dostala i Škoda Auto, přičemž jediným vhodným místem pro realizaci je po konzultaci s agenturou CzechInvest část Plzeň-Líně. Škoda Auto

Do úzkého výběru kandidátů se dostala i Škoda Auto, přičemž jediným vhodným místem pro realizaci je po konzultaci s agenturou CzechInvest část Plzeň-Líně. | Škoda Auto

Pokud by Česká republika zakázku získala, stavební práce na prostoru o rozloze minimálně 250 ha začnou na podzim roku 2024 s plánovaným startem výroby v roce 2027. Škoda Auto

Pokud by Česká republika zakázku získala, stavební práce na prostoru o rozloze minimálně 250 ha začnou na podzim roku 2024 s plánovaným startem výroby v roce 2027. | Škoda Auto

Pozemky patří převážně Ministerstvu obrany a obcím, které parcely od ministerstva dříve obdržely. Škoda Auto

Pozemky patří převážně Ministerstvu obrany a obcím, které parcely od ministerstva dříve obdržely. | Škoda Auto

Postavení rozsáhlé továrny podporuje také vláda, vždyť automobilový průmysl vytváří 10 % HDP a 25 % exportu naší země, navazuje na něj rozsáhlý řetězec dodavatelů a zaměstnává desetitisíce lidí. Škoda Auto

Postavení rozsáhlé továrny podporuje také vláda, vždyť automobilový průmysl vytváří 10 % HDP a 25 % exportu naší země, navazuje na něj rozsáhlý řetězec dodavatelů a zaměstnává desetitisíce lidí. | Škoda Auto

Gigafactory by zároveň přinesla modernizaci v duchu nové doby, které je třeba se přizpůsobit. Škoda Auto

Gigafactory by zároveň přinesla modernizaci v duchu nové doby, které je třeba se přizpůsobit. | Škoda Auto

Bonusem pro český autoprůmysl by bylo dovršení centralizace výroby elektromobilů od těžby lithia přes produkci bateriových vozidel až po recyklaci. Škoda Auto

Bonusem pro český autoprůmysl by bylo dovršení centralizace výroby elektromobilů od těžby lithia přes produkci bateriových vozidel až po recyklaci. | Škoda Auto

Tím by Česká republika získala ve střední a východní Evropě obrovskou konkurenční výhodu. Škoda Auto

Tím by Česká republika získala ve střední a východní Evropě obrovskou konkurenční výhodu. | Škoda Auto

Přítomnost gigafactory by mimo jiné podpořila zpracovatelský průmysl a také rozvoj dalších komerčních služeb, jako je pojišťovnictví nebo doprava a logistika. Škoda Auto

Přítomnost gigafactory by mimo jiné podpořila zpracovatelský průmysl a také rozvoj dalších komerčních služeb, jako je pojišťovnictví nebo doprava a logistika. | Škoda Auto

Druhotným benefitem se stane posílení stavebnictví nebo energetiky. Škoda Auto

Druhotným benefitem se stane posílení stavebnictví nebo energetiky. | Škoda Auto

Plzeňskému kraji by projekt přinesl dalších 4000 pracovních míst, nové možnosti odborného vzdělání na středoškolské i vysokoškolské úrovni a rozmach školicích středisek. Škoda Auto

Plzeňskému kraji by projekt přinesl dalších 4000 pracovních míst, nové možnosti odborného vzdělání na středoškolské i vysokoškolské úrovni a rozmach školicích středisek. | Škoda Auto

S postupným přílivem pracovních sil až na 5000 převážně kmenových zaměstnanců souvisí rovněž výstavba bytových jednotek a podpora rozvoje dopravní sítě. Škoda Auto

S postupným přílivem pracovních sil až na 5000 převážně kmenových zaměstnanců souvisí rovněž výstavba bytových jednotek a podpora rozvoje dopravní sítě. | Škoda Auto

Koncern chce maximum surovin dovážet do závodu po kolejích a vybuduje také další sjezd z dálnice D5 navazující na nové silnice mimo zastavěné plochy.   Škoda Auto

Koncern chce maximum surovin dovážet do závodu po kolejích a vybuduje také další sjezd z dálnice D5 navazující na nové silnice mimo zastavěné plochy.   | Škoda Auto

Postupný náběh si z počátku vyžádá „jen“ 1500 lidí. Škoda Auto

Postupný náběh si z počátku vyžádá „jen“ 1500 lidí. | Škoda Auto

Uplatnění by našli absolventi středních a vysokých škol v technických oborech, jako je chemie, elektronika a mechatronika. Škoda Auto

Uplatnění by našli absolventi středních a vysokých škol v technických oborech, jako je chemie, elektronika a mechatronika. | Škoda Auto

Kvůli výstavbě by se muselo zrušit místní záložní vojenské letiště, s čímž řada lidí nesouhlasí. Škoda Auto

Kvůli výstavbě by se muselo zrušit místní záložní vojenské letiště, s čímž řada lidí nesouhlasí. | Škoda Auto

Zachování letiště není možné z bezpečnostních důvodů kvůli nenaplnění standardu minimální vzdálenosti gigafactory od zastavěných ploch. Škoda Auto

Zachování letiště není možné z bezpečnostních důvodů kvůli nenaplnění standardu minimální vzdálenosti gigafactory od zastavěných ploch. | Škoda Auto

Kromě armády ČR letiště využívají letecké a parašutistické školy. Volkswagen

Kromě armády ČR letiště využívají letecké a parašutistické školy. | Volkswagen

Také zde sídlí letecká záchranná služba, jejíž zachování a modernizace jsou podmínkou projektu. Škoda Auto

Také zde sídlí letecká záchranná služba, jejíž zachování a modernizace jsou podmínkou projektu. | Škoda Auto

Pro armádu se hledá strategicky odpovídající alternativa. Škoda Auto

Pro armádu se hledá strategicky odpovídající alternativa. | Škoda Auto

Do roku 2030 plánuje koncern Volkswagen spolu s dalšími partnery postavit šest standardizovaných továren po celé Evropě. Škoda Auto

Do roku 2030 plánuje koncern Volkswagen spolu s dalšími partnery postavit šest standardizovaných továren po celé Evropě. | Škoda Auto

Právě rozsáhlé sjednocení architektury i produktů má pomoci koncernu zjednodušit a zefektivnit výrobu. Škoda Auto

Právě rozsáhlé sjednocení architektury i produktů má pomoci koncernu zjednodušit a zefektivnit výrobu. | Škoda Auto

V souvislosti s plánem trvalé udržitelnosti budou továrny provozovány na elektřinu pouze z obnovitelných zdrojů a samozřejmostí se stane recyklace v uzavřeném cyklu. Škoda Auto

V souvislosti s plánem trvalé udržitelnosti budou továrny provozovány na elektřinu pouze z obnovitelných zdrojů a samozřejmostí se stane recyklace v uzavřeném cyklu. | Škoda Auto

Záměr ucházet se o umístění výrobního závodu pro baterie včetně jejich recyklace jen pro Škodu nejen prestižní záležitostí, ale také další oporou českého průmyslu. Škoda Auto

Záměr ucházet se o umístění výrobního závodu pro baterie včetně jejich recyklace jen pro Škodu nejen prestižní záležitostí, ale také další oporou českého průmyslu. | Škoda Auto

Celkově by gigafactory mohla přispět k sanaci a zlepšení životního prostředí v okolí.

Celkově by gigafactory mohla přispět k sanaci a zlepšení životního prostředí v okolí.

Vzorem pro ostatní se stane závod v Salzgitteru, jež má k dispozici nejmodernější a stále se vyvíjející technologie. Škoda Auto

Vzorem pro ostatní se stane závod v Salzgitteru, jež má k dispozici nejmodernější a stále se vyvíjející technologie. | Škoda Auto

Celkový objem výroby bateriových článků má dosáhnout 240 GWh. Ty budou distribuovány do pěti továren v okolí 250 km. Volkswagen

Celkový objem výroby bateriových článků má dosáhnout 240 GWh. Ty budou distribuovány do pěti továren v okolí 250 km. | Volkswagen

Většinu ale dopraví vlak do Mladé Boleslavi. Zdroj: Škoda Auto

Většinu ale dopraví vlak do Mladé Boleslavi. | Zdroj: Škoda Auto

Do úzkého výběru kandidátů se dostala i Škoda Auto, přičemž jediným vhodným místem pro realizaci je po konzultaci s agenturou CzechInvest část Plzeň-Líně. Škoda Auto
Pokud by Česká republika zakázku získala, stavební práce na prostoru o rozloze minimálně 250 ha začnou na podzim roku 2024 s plánovaným startem výroby v roce 2027. Škoda Auto
Pozemky patří převážně Ministerstvu obrany a obcím, které parcely od ministerstva dříve obdržely. Škoda Auto
Postavení rozsáhlé továrny podporuje také vláda, vždyť automobilový průmysl vytváří 10 % HDP a 25 % exportu naší země, navazuje na něj rozsáhlý řetězec dodavatelů a zaměstnává desetitisíce lidí. Škoda Auto
28
Fotogalerie

Škoda bojuje o zakázku na novou gigafactory. Znamenala by převrat autoprůmyslu a největší investici v historii

V České republice možná vyroste klíčová gigafactory koncernu Volkswagen. Co všechno by ovlivnila?

Český automobilový průmysl bojuje o největší investici v historii. Koncern Volkswagen aktuálně vybírá vhodné místo ve střední Evropě, kde by vybudoval novou gigafactory na výrobu bateriových článků pro elektromobily. Do úzkého výběru kandidátů se dostala i Škoda Auto, přičemž jediným vhodným místem pro realizaci je po konzultaci s agenturou CzechInvest část Plzeň-Líně. Jen výběr ideální destinace trval skoro rok a půl. Během procesu se zvažovala kritéria jako velikost parcely, kapacita vodních zdrojů a hustota dopravní sítě v okolí.  

Postavení rozsáhlé továrny podporuje také vláda, vždyť automobilový průmysl vytváří 10 % HDP a 25 % exportu naší země, navazuje na něj rozsáhlý řetězec dodavatelů a zaměstnává desetitisíce lidí. Gigafactory by zároveň přinesla modernizaci v duchu nové doby, které je třeba se přizpůsobit.

Bonusem pro český autoprůmysl by bylo dovršení centralizace výroby elektromobilů od těžby lithia přes produkci bateriových vozidel až po recyklaci. Tím by Česká republika získala ve střední a východní Evropě obrovskou konkurenční výhodu.

Přítomnost gigafactory by mimo jiné podpořila zpracovatelský průmysl a také rozvoj dalších komerčních služeb, jako je pojišťovnictví nebo doprava a logistika. Druhotným benefitem se stane posílení stavebnictví nebo energetiky. Plzeňskému kraji by projekt přinesl dalších 4000 pracovních míst, nové možnosti odborného vzdělání na středoškolské i vysokoškolské úrovni a rozmach školicích středisek.

S postupným přílivem pracovních sil až na 5000 převážně kmenových zaměstnanců souvisí rovněž výstavba bytových jednotek a podpora rozvoje dopravní sítě. Koncern chce maximum surovin dovážet do závodu po kolejích a vybuduje také další sjezd z dálnice D5 navazující na nové silnice mimo zastavěné plochy.  

Postupný náběh si z počátku vyžádá „jen“ 1500 lidí. Uplatnění by našli absolventi středních a vysokých škol v technických oborech, jako je chemie, elektronika a mechatronika. Pokud by Česká republika zakázku získala, stavební práce na prostoru o rozloze minimálně 250 ha začnou na podzim roku 2024 s plánovaným startem výroby v roce 2027. Pozemky patří převážně Ministerstvu obrany a obcím, které parcely od ministerstva dříve obdržely.

Plán ale doprovázejí vášnivé diskuze. Kvůli výstavbě by se muselo zrušit místní záložní vojenské letiště, s čímž řada lidí nesouhlasí. Zachování letiště není možné z bezpečnostních důvodů kvůli nenaplnění standardu minimální vzdálenosti gigafactory od zastavěných ploch. Vedle armády letiště využívají letecké a parašutistické školy. Také zde sídlí letecká záchranná služba, jejíž zachování a modernizace jsou podmínkou projektu. Pro armádu se hledá strategicky odpovídající alternativa.

Do roku 2030 plánuje koncern Volkswagen spolu s dalšími partnery postavit šest standardizovaných továren po celé Evropě. Právě rozsáhlé sjednocení architektury i produktů má pomoci koncernu zjednodušit a zefektivnit výrobu. V souvislosti s plánem trvalé udržitelnosti budou továrny provozovány na elektřinu pouze z obnovitelných zdrojů a samozřejmostí se stane recyklace v uzavřeném cyklu.

Celkově by gigafactory mohla přispět k sanaci a zlepšení životního prostředí v okolí. Vzorem pro ostatní se stane závod v Salzgitteru, jež má k dispozici nejmodernější a stále se vyvíjející technologie. Celkový objem výroby bateriových článků má dosáhnout 240 GWh. Ty budou distribuovány do pěti továren v okolí 250 km. Většinu ale dopraví vlak do Mladé Boleslavi.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud