Žádný trh, žádná nová převratná technologie, jen politické rozhodnutí z Brusele. To jsou elektromobily. A my si kvůli tomu zničíme další kus krajiny.Napadá mne Philips Hranice: https://sedmagenerace.cz/lg-philips-hranice-invest... ... A pak si také vzpomeňte, jak do nás ještě někdy před 10 lety EU hustila pod tlakem kompaktní žárovky, těch dotací.... a kdepak jsou dnes?Tak aby to nebylo s elektromobily stejné. Neb kam okovaná boty ouřady šlápne, tam zle.
Honza 42Prosím tě raději drž hubu. To bude o moc lepší.Někdy si nacpi do kabiny co vypouštíš z výfuku ven ať pochopíš, proč celý svět přechází ze spalovacích na bezemisní.Ty brusle . Víš vůbec v kterém státě Brusel je?
Co to znamená bezemisní ?Bez CO2 , metanu a oxidů síry ?Tak přestaň dýchat, prdět a zakaž sopkám soptit. :-)
Tobě nasrat do huby by pomohl.
To jsou ale hovna. Baterkace nejsou budoucnost a mluvit o prevratu muze pouze totalni idiot.
A není to trochu pozdě Antone Pavloviči?
Proč to není článek označen jako placená reklama? Jasně psané na zakázku a ve prospěch VW..
zase je tady dost příspěvků. Vlastně ta továrna je určena pro VIP lidi, stejnak jak vláda bude stavět vysokorychlostní tratě, tak jen to budou využívat VIP lidi. Jestli vláda dá nějaký dotace VW, tak proč se nedají stejný částky hyundai a toyotě?
Vždyť ty elektrosráče jsou nesmysl a máme tu mít továrnu na nesmysly?Lidi, probuďte se .....
Možná by nebylo od věci úplně předělat výrobu v Mladé Boleslavi z aut pouze na autiobaterie. Poptavka po elektroautech bude stejně mizivá.
Já pro pár vyvolených bych to zrušil tu výrobu uplně, stejnak už to ani pracháči nekupují, tak máte pravdu, za chvilku motorárna a převodovkárna se bude redukovat a superb končí, něco se může odstěhovat třeba dál než je bratislava. Nejvíce to zaškodí obyčejným lidem a zisk půjde do Luxemburg.
ktovie co na to zdochinajuci europsky dítroit
K tomuto pozemku Líních není žádná studie o dopadu na životní prostředí !!! Není tam kapacita el . přípojky Zroj vody je kilometry daleko!!! Likvidace velice toxickeho odpadu také není vyřešena!!! A poslední věc, v Plzeňském kraji už nyní chybí 10000 ( desettisíc) pracovníků do výroby!!!
no hlavně, že je studie, že se to bude vozit vlakem, ale ta studie nevystudovala, že ty koleje nestíhají pojmout ani osobní přepravu a na náklad je prostě středočeský železniční uzel nedostatečný.
Budovat v Linich Gigafactory je naprosty nesmysl, jelikoz:* nepreji si to lide v celem sirokem okoli a dokonce ani vedeni obci, mesta Plzne a kraje,* nemala cast pozemku je ve vlastnictvi mesta a obci, ktere si GF zde SILNE nepreji,* neni v okoli dostatek nekvalifikovanych, natoz kvalifikovanych zamestnancu,* bylo by nutne dovezt agenturni zamestnance, nicmene kvuli tem uz ted neni Plzen bezpecne mesto,* pozadovana spotreba vody je naprosto mimo moznosti - pozadavek je pres 300-400l/s (podle roznych zdroju), coz je 60-70% spotreby cele Plzne!!!* Infrastruktura a komunikace nejsou zdaleka uzpusobene razantnimu narustu dopravy. Privadec z Plzne je jiz ted znacne vytizeny.* Chybi dopadova studie, ktera byla slibena a ktera jiste nebude,* neni energeticka studie,* je kvuli tomu nutne bourat funkcni letiste, ktere by uz nikdy takove nevzniklo,* letiste je hojne vyuzivane (LZS, aerokluby),* armada se vyjadrila, ze letiste potrebuje,* o co vic to vlada tlaci, o to mene je ochotna poskytovat informace a jednat.Kterykoliv z danych bodu by mel byt naprosto jasny SHOWSTOPPER.
Twl buď rád že se nemusis plahočit za pluhem ale že si můžeš vybrat práci v hitech fabrikach nebo se stát jejich dodavatelem. Připominate útoky indiánů na ocelovýho oře.
Ja pracuji v hitech, stejne jako mnoho jinych vzdelanych lidi. A to u Plzne zadna gigafactory jeste neni. Vlastne si nejsem jist jak vubec GF s praci v hitech souvisi...
tvl ak je to tak, tak je uplne hlupe to tlacit aj ako nadnarodny zaujem, kapacity ci uz vody, ee alebo ludi sa nafuknut nedaju pokial tam nie su. s takou investiciou je nutne vystavat sidlisko alebo potom satelity v okoli Plzne, zrejme co najblizsie k tovarni a to si zase vyzaduje parcely. Na jednej strane zavidim, no na strane druhej...
Souhlasim a potvrzuji!
A místních odborníků z Autofóra by se měl taky VW zeptat. Zde je specialistů na elektrické vozidla desítky!!!
A Okamuri se Volkswagen ptal? Protože ten rozumí všemu!
Dobrý den.Vypadá to sice lákavě,ale je to opravdu nutné?
Propagace plná zavádějících informací! Gigafactory VW NEznamená rozvoj domácího dodavatelského průmyslu, NEzaměstná absolventy chemických a elektrických studí a pod. Nic se neděje automaticky a VW zaměstná PŘEDEVŠÍM německé firmy (PROTO Plzeň) a lidi s nižšími platovými nároky. Stejně jakákoliv jiná firma. Gigafactory zatíží českou dopravní infrastrukturu takovými dopady, že se z nich už nikdy nevzpamatuje. Zdroje vody jsou v ČR menší, než v okolních státech. VW by rádo postavila Gigafaktory v ČR, ale k tomu dojde jen tehdy, pokud vláda ČR schválí nejdelší možné daňové prázdniny. Zbývá ještě argument o impulsu k posílení zájmu o studium technických oborů, ale: opravdu se domníváte, že zlenivělá mládež, kterou bolí myslet, má zájem o jakoukoliv práci, která znamená vynaložení úsilí?? To by sociální příspěvky musely zase klesnout na úroveň, aby se blbečkům "vyplatilo" makat. Vše ostatní je jen propaganda!
Dobrý den.Souhlasím s Vámi.
Nevím co je na lokalitě vhodného. S vodním zdrojem je tam problém, navíc je v této lokalitě skoro 100%zaměstnanost. Ne jak se píše v článku. Osobně si myslím, že si v Německu nechtějí dělat nepořádek.
Osobně si myslet znamená prd vědět :D.
to vybíralo nějaký vysokoškolský budižničema, vlastizrádce a nevyznajic se v dopravě čr. Nejvíce nás pobavilo,že se to bude dopravovat do Bolky vlakem, asi přes vídeň a bratislavu...
Škoda peněz, Škoda slov.
Absolutně zbytečné, někdo ve vládě si opět podává ruce s někým komu se chce zavděčit a vytěžit z toho. Stanoviska okolních obcí a kraje je vůbec nezajímají a rozhodují si sami i za nás občany. Elektromobilita není žádná spása ani řešení do budoucnosti.
Elektriku máš? A představ si že vzniká za devastace severozápadních Čech kde zijou úplně stejný lidi který taky nechtěj hnedouhelnej lom a elektrárnu za barákem. A ptá se jich někdo?
Elektriku mám, ale z baterkárny jí čerpat nebudu. Jaká je na severozápadu nezaměstnanost, kolik tam dělá lidí z agentur, krerých je tady v okolí už teď až dost a jejich chování většinou nezapadá do našeho kontextu a nikdo to neřeší ? Práce je tu dostatek i teď a nepotřebujem zde další příval z venčí.
Doufám, že za obludnost tady nevyrůstá. Pro region to nemá žádný přínos. Likvidace letiště a spolků, obrovský nárůst počtu agenturních pracovníků... Výhodu žádnou nevidím. Nechceme to tu! Jsme ani ne 100km od Německa, proč to VW nepostaví tam?
Jenze to znamena likvidaci kvalitniho, zpevneneho letiste, ktere je v provozu, je zde i letecka zachranka... Nesmysl!
Kvalitního a zpevněnýho letiště, který je pro cokoli mimo maličkých letadýlek na nic. Z vojenskýho hlediska je zbytečný, z civilního nesmyslný.
Zbytečný a nesmyslný? To se může ze dne na den změnit. Ukrajinci by o tom mohli vyprávět.
Letecká záchranka nepotřebuje letiště. Té stačí jedna větší stodola a nádrž s palivem. Žádná ranvej, žádná taxiway, žádné megahangáry, nic takového. Viz třeba Rakousko.
Jen je skoda, ze investice miri do oblasti s extremne nizkou nezamestnanosti a to na takove urovni, ze v dane oblasti nepracuji uz jen ti, co opravdu nechteji. Takze prinos pro zamestnanost bude marginalni a fabrika se proste neobejde bez spousty agenturanich pracovniku, kteri budou teoreticky z jine casti CR, prakticky to budou lidi ze zahranici.Lidi ze zahranici mi nevadi, ale preci jen by bylo lepsi, kdyby to stalo jinde.A to fnukani, jak jsme montovna... ano jsme. A co? Misto toho fnukani nekterych v diskuzich, by bylo lepsi, kdyby tito kritici vymysleli produkt ci byznys, ktery by mel velkou pridanou hodnotu, pak bysme tu meli jiny podil montoven...
Tak mi ukažte místo v ČR, kde není extrémně nízká nezaměstnanost. Po odečtení nezaměstnatelných, samozřejmě. Žádné nenajdete. Poláci mají baterkárnu LG-Chem (zásobuje především Audi Brussels) kde? Wroclaw, jedno z velkých polských měst s velmi nízkou nezaměstnaností.Pokud mají být příjemcem produktů z české gigabaterkárny Mladá Boleslav, Zwickau, Wolfsburg, Neckarsulm, Ingolstadt, je umístění u Plzně naprosto ideální.
Kadlu si otázku, proč vlastně, když spalovací motory ve Škodě končí, nebudují gigafactory v uvolněných prostorách v Boleslavi, Kvasinách či Vrchlabí? Dyť nebudou potřebovat motorárnu, výrobu převodovek, i montáž se zjednoduší a tím i zmenší, Tak se jistě těch 250 ha najde lusknutím prstu! Proč chtějí z VW okupovat další region?
Protože ještě dvacet let žádný uvolněný prostory nebudou. To je kouzlo, co? Ale tohle jsi určitě věděl i ty sám, jen sis potřeboval dál kopnout. A místo toho jsi za vola.
Dvacet let, ale no tak, kecale? Co povídají v Bolce, do 10 let chtějí prodávat jen elektroauta! Na to nepotřebují tři fabriky, hloupý Honzo!
Asi by jsi jim měl poradit, protože považuji za skandální, že Škoda neví, že bude mít za 10 let prázdný výrobní haly, kam by se vešla baterkárna :D. Tolik lidí tam na to mají, a všichni jsou mimo. SKANDÁL. Je proto potřeba aby se sem na forum někdo ze Škodovky kouknul, aby zjistili jakou chybu dělají ...Možná by jsi to sem mohl napsat německy, třeba jim to někdo nepřeložil :D.Sorry, ale to je teda bizár......
V plzeňském kraji je cca 11000 nezaměstnaných. V Ústi 30k, MS kraj má 40k nezaměstnaných... Pokud fabrika potřebuje 5000 zaměstnanců je prostě jasné, že v Plzně a okolí je namá šanci najít. A nezaměstnanosti to lokálně nijak nepomůže. Jen zde bude větší boj o dělníky, což povede ke zvyšování mezd a spirály...To, že je to vhodná lokalita geograficky vůči odběratelům nijak nepopírám, byť při chytrém využití železnic by transport proudktů šel udělat efektivně i jinak, než po dálnicích kamiony. A argument, že Poláci něco mají? Ale no tak... inspirujme se chytrým řešením, ne hloupým... byť u tebe to chápuTakže znovu opakuji, proti investici ve formě montovny nic nemám. I to, že tam budou makat z většiny lidi z jiných zemí mi nijak nevadí, jen ta lokalita není nejlepší.
Jenže tebou navrhovaný regiony nemají žádný výhodný spojení s cílovýma místama odběru produktů. Proč by se tedy GF měla stavět zrovna tam, kde by se to líbilo tobě, když z ní není žádnej ekonomickej přínos?
Myslím si, že do automatizované výroby baterek nepotřebují 11000 nezaměstnaných, je to vysoce automatizovaná výroba kde logistika a energie hrají prim. Proto Plzeň.
Ah jo, tak pro méně chápavé...Nikdo nepíše o 11000 nezaměstnaných. Uvádí, že budou potřebovat 5000 zaměstnanců do dané fabriky. Je jedno co si o tom myslíš ty, ale asi ví, proč tento počet.V plzeňském kraji je 11000 nezaměstnaných. V plzeňském kraji je v současné době okolo 18000 pracovních míst, která nejsou obsazena. Takže kdo chce, tak si práci dokáže najít již nyní. A tedy lze pokládat těch 11000 lidí za ty, kteří prostě pracovat nechtějí.Představa, že z těch 11000 by šlo 5000 pracovat do dané fabriky je iluze, takže ji budou muset naplnit z jiných míst a těžko půjde někdo z Ostravy makat do Plzně, takže tak jako tak, tam bude v lepším případě 50-60 % zahraničních dělníků.A pokud je v jiném kraji 40k nezaměstnaných, ten podíl by šel snížit jednodušeji.Chápeš to i ty?
To není jednom o těch nechtějí pracovat, ale i o těch, které skoro nikdo nechce zaměstnat. Mezi těmi nezaměstnanými je spousta lidí se zdravotními problémy, s prvním stupněm invalidity, těsně před důchodem atd. Myslíte si, že VW bude v gigafactory chít zaměstnávat lidi, co mají od doktora zakázanou těžkou práci nebo noční směny?
Jak jsem psal logistika hraje prim.Psal jsi o tom, že 11000 je nezaměstnaných v plzeňském kraji, na těchto 11000 jsem se odvolával. A co se týče přesunu pracovníků z jiných míst, tak je to otázka mezd, pokud mzdy budou na úrovni, lidé se najdou.Co se týče 5000 pracovníků, tak si myslím, že ať to dáš do jakéhokoliv kraje, tak se to z nezaměstnaných na úřadu práce fakt neposkládá. Navíc je otázka kolik lidí z toho bude s jakou kvalifikací, ale to se uvidí. Každopádně to mají určitě lépe spočítané než my dva.
Tak hlavně to, zda jim tam bude dělat někdo lokální, nebo Bulhar je jim jedno.. a to rozhoduje.
Když to bude Bulhar v Bulharsku nebudeme z toho mít nic.Když to bude Bulhar v Čechách, tak z něj budeme mít nějaké daně, které jdou do našeho rozpočtu.
ačkoli název gigafactory zní vznešeně je třeba si uvědomit, že je to v podstatě chemička. Se všemi důsledky z toho vyplývajícími - toxické odpady, velká spotřeba vody, zničené území, škodlivé exhalace. Proto zatím není hotová žádná zpráva EIA apod...pracovat tam budou zejména nepříliš kvalifikovaní, vysoce kvalifikovaných postů tam bude jako šafránu (a samozřejmě hlavně pro němce)A to se vyplatí!! :)
Viděl jsi někdy výrobu baterek ty chemičko?
Jisteze je to chemicka, kombinovana s konzervarnou nebo balirnou (podle toho, zda se budou vyrabet cylindricke nebo prismaticke clanky).
Byl jsi se podívat na chemičku?https://www.orlenunipetrolrpa.cz/CS/sluzby-areal/chempark-... ... Toto je třeba baterkárna (budoucí SVOLtu)https://www.arenaev.com/svolt_will_build_its_seco... ... Proces výroby je popsán tady:https://etn.news/energy-storage/li-ion-cel... ... Prostě typická chemička :D
To je ovsem dost nefer prirovnani, ze? Staci se podivat do toho posledniho odkazu. Pokud by to melo byt analogicke s tou chemickou, musela by ta baterkarna byt prijemcem surovin (nijak predem neupravenych, ale tak, jak se vytezi). Pak by to ale vypadalo trosku jinak nez na tech vizualizacich. Nemluve o tom, ze by to melo i svoji vlastni elektrarnu jako ta chemicka.
Pokud moje ironie nebyla k poznání tak se omlouvám, příště si dám záležet aby to bylo více poznat a nejen smajlem.
No nějak ti nerozumím? Nefér je přirovnávat baterkárnu k chemičce. A o tom jsem psal ne?Baterkárna sestavuje z komponent články. Nevím jestli tam budou dělat i z těch článků moduly nebo sestavovat celé BEV baterky tak jak to dělají teď ve ŠKODA AUTO.Neznám baterkárnu co by upravovala sama primárně těžený materiál, což by byla pak ta chemička. Ten se vždy dodává jako vstupní materiál. Pak baterkárna není chemička.
Nefer je to, ze prirovnavas vzhled baterkarny, ktera smicha par latek a smontuje komponenty a chemicku, ktera dela vse od zakladni suroviny. Protoze ta baterkarna neni nic jineho nez ta chemicka, jen to v odkazovanem pripade je rozdeleno do vic vyrobnich zavodu.V realu se to zas tak moc nelisi.
podle tve teorie je tedy lisovna plastu chemicka taky? Nebo vyroba leku? Nebo vyroba parfemu? ad absurdum by jsi mohl napsat ze vsechno je chemicka, protoze plasty potrebujes prece vsude.
Nepochopils...
Ne :-)
já jsem z Dobřan , nejsem pro , jenže eu nás tlačí do těch elektronesmyslů , a vláda ví co má dělat , kdyby alespoň opravdu většina byla kmenových a zdejších nedovežených , jenže to určo nebude a ještě dostanou daňové prázdniny , a to se nebavíme o vodě a ostatních komplikacích , a pořád si myslím že škoda je letiště zlikvidovat ,,,
To letiště je úplně k prdu, tedy pokud nechcete házet bomby na Norimberk.
Letiště je pro nadšence co tam létají. Dále pro veřejnost co se chodí na letadélka koukat.Koukni za jakých podmínek jsou schopni cizinci investovat- lukrativní pozemek- voda, energie, příjezdové komunikace, zaměstnávat otroky přes agentury. Jinak už o nás není zájem. To jsme to dopracovali. A podpora vytváření míst s vysokou přidanou hodnotou je okrajová záležitost. Protože tací lidé jsou nároční a ještě by pak po politicích něco chtěli. No jo, to je tak, když volby rozhoduje levné pivo a půjčováni si na platy a důchody.
Těch pár nadšenců kolem letadel má jakej dopad na platební bilanci a to jestli bohatneme či chudneme?Ta fabrika někde bude, buď u nás, v Polsku, v Rumunsku... Automotiv dodavatelský firmy půjdou do 10 let do kytek, aby důchodcům nikdo nekazil výhled a nedělal hluk, ale už na ně nebude mít kdo vydělávat.
Ano, pro těch pár nadšenců je to určitě nepřekousnutelné, ale toto letiště, i kdyby z něj udělali Plzeň Urquell International tak nikdy nebude takovým ekonomickým přínosem jako kdyby tam postavili baterkárnu.A myslím si, že by mohl těmto nadšencům zařídit místo jiné, menší, odpovídající tomu zájmu.
Baterkárna je pro náš autoland určitě třeba. Nicméně celá akce je uspěchaná, EIA žádná a je velmi smutné, že toto má absolutní prioritu, ale nějaké technologické huby, například, to už ne. A to mě mrzí.Letiště má určitě strategický význam například pro doplňování paliva při nějaké katastrofě na Šumavě, apod. Vykoupit pozemky a postavit přistávací dráhu těchto parametrů není jen tak. Hal s agenturními pracovníky, ubytovnami a narvanými večerkami chlastem, jak ilegální sklady za prohibice, to je kolem každého okresního města, jak nas…o.
Problém s tech huby je, že by zatím musel být někdo velký a spousta toho co se jako tech huby postavilo skončilo neslavně.Vývoj je neskutečně drahý, ale imo přijde za tou technologií výroby v další vlně. Na TSMC na Taiwanu taky nebylo zprvu nic a dnes to vypadá zcela jinak.Pokud jde o strategický význam letiště, tak za to by přece měla být vytvořena náhrada a měla by to být podmínka pro povolení. Nicméně to přece určitě musel řešit Czechinvest už ve výběru lokality a pokud by to bylo nogo kriterium, tak by to přece nemohli pustit dál.
Snad :-/
Montovna bez vývoje, která už někde jinde stojí, nejde nazvat ...prevrat-ceskeho-autoprumyslu...
Jen dotaz- vláda chce Germánům ten pozemek 250 Ha prodat, nebo dlouhodobě pronajmout, nevíte?
K čemu ti tahle informace může být dobrá? Myslíš že při prodeji hrozí že celý pozemek zmizí za hranicema?
Nájemce má práva s nakládáním pozemku pouze takové, které určí pronajímatel. Nehrozí, že pronajímatel za dvacet let pozemky rozprodá třeba Afgáncům na dělnické ubytovny, nemůže pozemkem ručit a pod. Po odchodu nájemce má stát pozemek opět k dispozici. Rozdíl mezi dlouhodobým pronájmem a prodejem je astronomický,
Ježíšmarjá, to jsou starosti teda. Každý kdo nějakou nemovitost v ČR má, jí musí užívat v souladu s kolaudací. Aby jí dostal musí splňovat zákonné podmínky. Pokud změní užívání nemovitosti musí rekolaudovat.Nevím proč se tím vůbec zabýváš a tvé příklady už jsou fakt mimo mísu.
Jasně, zajdi se ty chytrej podívat na průmyslovou zónu Philips do Hranic na Moravě, jak dopadla investice zahraničního kapitálu , respektive hlavně ten pozemek, jak je užíván v souladu s tehdejší kolaudací !
Tak se obrať na stavební úřad :-).
A to pomůže, když je na jedné straně fabrika zavřená a holandský investor v prdeli? Jasně že se ten areál pak využít musí. Jenže ne začátku také byl bohulibý účel dotací ,investice , daňových prázdnin a podobně!
Mno, to že se stát pustil do subvencí na tuhle výrobu jsem už tenkrát nechápal. To je to samý jako kdyby chtěl dnes dotaci na výrobu spalovacích motorů. Když dostali daňové prázdniny a skončili tak je asi stejně nemohli využít ne?
Skončili rok po konci daňových prázdnin.. A daňové úlevy mají být i pro gigafactory..
Ne rok po, měl je na 10 let od 2001 (tuším) a už ve 2005 měl ztrátu, takže ta daňová výhoda na dlouho nebyla. Vše skončilo 2007.A jestli měli slevu z cla na dovoz technologii a dotace na zaškolení pracovníků tak to je asi stravitelné. Nicméně teď je tam přeci firem víc, sice to není celé plné ale přeci tam něco funguje ne?A to srovnání vůbec kulhá, dnes se takových gigafactory všude staví o 106, tenkrát to Philips stavil jako jediný v celé Evropě a každý kdo se technikou zabýval tak minimálně tušil že to je investice mimo.
Zdá se, že nerozumíš psanému textu. Psal jsem o úplně něčem jiném a tvůj příspěvek je zcela irelevantní.
Ubožáku? Asi nevíš, že na Západ od nás, i v té Germánii, stát pozemky na zahraniční investice dlouhodobě pronajímá. Podle info tak pronajali i pozemek Tesle u Berlína!A prostě mne to zajímá, že ty jsi dutý blb, za to nemůžu!
250ha nestojí ani za odpověď hysteriku
A t si kdo jako? 250 hektarů nestojí za řeč...majitel světa ne?
Změnou majitele pozemek někam zmizí? Tak to je pro mě zcela nová informace.
Až Čína jednou napadne Taiwan a bude se bojkotovat, nebude z čeho baterky vyrábět.
Uz teraz nie je z coho vyrabat baterky.Staci si pozriet vyvoj cien materialov za posledny rok.A produkcia materialov stupla len minimalne....
Ale ale, zase hlásáš víru a nikoliv realitu, prosím podívej se na ceny materiálů:Hliník (max letos březen 4000 USD/ tunu, nyní 2500 USD/tunu)Měď (max letos březen skoro 5000 USD / tunu, nyní 3500 USD/tunu)Lithium (max aktuálně 600.000 CNY/ tunu, bývalo to 500.000 CNY / tunu). Nicméně CNY je nyní lacinější, z 6,3 na 7,2 USD/CNY, takže z 79.5k USD/tunu na 83.5k USD za tunu. Takže to vzrostlo o zářných 5%. Celkově se nezdražilo nic, stačí se jen podívat na komoditní burzu.
Je pěkné nesouhlasit s tím jak vypadal pohyb na burze ... :D1 + 1 = 3 je také vyjádřením názoru, že.
Tady za pravdu vždycky dostaneš minusy, pokud tím ukazuješ na to, že elektromobilita funguje. Ještě dlouho se tu zaostalci nedokážou srovnat s tím, že svět se neřídí podle pár křiklounů.
Těch pár kriklounu jste právě vy ale ....elektromobilita k ničemu nevede a nikdo ty shit auta nechce možná tak nějací zelení fanatici..tak jako tak ...s tunelem na baterie ať táhnou jinam než do líní u Plzně...stejně nikdy nezískají pozemky které by museli vyvlastnit...
A to právě není pravda.Spotřeba energie na km jízdy je jednoznačně nejnižší, navíc když máš soláro tak nemusíš pálit dinosaury. Pokud ti toto nestačí, a máš svou 1+1 = 3 pravdu, tak ti není pomoci.To že je zatím lidí kupujících tyto vozy málo, je dáno zejména tím, že jsou zatím drahá a taky zatím v segmentech velkých a drahých aut, kde cenově ale konkurují těm spalovákům.Ale vývoj jde dál, a vždy šel od drahých věcí (počítače, mobily, hifi) až do low cost věcí vyráběných v množství. Vždy to tak bylo a i u aut to tak bude. Za pár let se výtkám typu dojezd / váha / rychlost nabíjení budeme smát.Já si myslím, že jde o promarněnou příležitost pokud se to nebude realizovat. Vždy bude někdo, komu velká stavba nebude vyhovovat a bude proti. Ale přínosy to bude mít velké.
Vidíš, vidíš, skoro sis sám odpověděl, proč elektomobilita má velký problém. Zatím se cena elektromobilů drží "celkem nízko", dotuje se to z aut se spalovacími motory. To jsem zvědav, kam se posune cena elektroaut, až skončí auta se spalovacími motory a výrazně klesne počet vyráběných aut a tím stoupne nezaměstnanost. Jenže ty výrobky, co vzpomínáš, si našly cestu k lidem bez zásahu moci pomoci restrikcí, dotací na úkor jiných výrobků. To je něco naprosto jiného, než elektromobilita. Nedávno to zase jeden hlavoun přiznal, že elektromobilita bude jen pro bohaté. https://www.epenize.eu/konec-aut-pro-vsechny-ele... ...
Ježišmarjá, kdo zase co dotuje? Škoda Citigo :-). A ŠKODA skončila ztrátou, když to prodávali nebo co?Snižování ceny produktu s masovostí jeho výroby je normální proces, optimalizuješ výrobu tak jak musíš víc a rychleji vyrábět. Viz baterkárna ve Škoda Auto.Co se týče nezaměstnanosti, tak pokud se říká, že na výrobu elektrických aut není třeba tolik lidí, tak znamená jen to jediné, a to že je lze vyrobit laciněji než spalováky, resp. za menšího podílu pracovní síly. A lidé, kteří je vyrábějí si určitě jinou práci najdou, nemám pocit že by ve strojírenství nebyl zájem o kvalitní zaměstnance.Tak třeba u mobilních telefonů jsi určitě zapomněl na výrobce telefonů na pevnou linku, kdepak jsou všichni ti zaměstnanci? Všichni ti výrobci relátkových ústředen? Nebo v případě počítačů výrobci psacích strojů? Co asi dělají? Prostě museli začít vyrábět něco, o co lidi mají zájem. Některé firmy to vydrží a cestu si najdou a někteří ne a zkrachují.
To jsou zase ekonomické kidy. Tak proč elektoauta stále zdražují, když se jich vyrábí čím dál více. Proč automobilky samy dotují pomoci spalováku elektromobilitu, když je to dle tebe lacinější, než výroba spalováků? Kdy nastane ta masová výroba, když si to většina lidí nemůže dovolit koupit? Proč se zavedla "daň" na CO2 pro spalováky, když elektromobily mají výfuky v elelktrárnách a v Polsku se uvádí, že elektroauta nebudou ekologická několik desetiletí vůbec, a že zvýšenou spotřebou elektřiny elektroauty se zvýší produkce exhalací z elektráren. A kde si najde pár set tisíc lidí práci jinde, povídej, asi máš plán a zavedeš tady nové perspektivní výroby, jako ten chytrák výše, co řeší montovnu z ČR. A víš, že strojírenství je orientované především na automobilový průmysl? Víš, že automobilový průmysl je strojírenství, a že nebudeš potřebovat stroje na výrobu, převodovek, spalovacích motorů… Odpadnou slévárny a kovárny v automobilkách, nebudeš potřebovat stroje pro tuto výroby, výrobci těchto strojů ukončí výrobu. I Firmy, co vyrábí např. chladiče do aut to zabalí. Co uděláš s tolika lidmi? Tak to s těmi výrobci pevných linek a relátkových ústředen jsi totálně posral. Kolik tam bylo zaměstnáno lidí a kolik přístrojů se takto vyrábělo? Málo, že? A mnohé firmy začaly vyrábět, zrušením těchto přístrojů, mobily (Siemens) a případně řídicí systémy čehokoliv, elektroinstalační materiál, vysílače pro mobilní sítě…. Telefony na pevné linky byly srandovně jednoduché přístroje. A pokud máš přehled, tak stále se vyrábí telefony pro pevné linky, i digitální, ale ty přehled nemáš. Ty jsi takový ten naivka, který si myslí, že se vydá nařízení a všechno půjde samo, bez hlubších znalostí problémů, které nastanou.
Kidy? Jako Kiddy? Nebo Kydy, co tu uvádíš?Kdo dotuje elektromobily? Automobilky sami říkají že ziskovost je stejná jak u spalováků, naposledy to řekl MB. Zase jen řeči. Proč by někdo měl zlevňovat když je toho nedostatek? Je potřeba aby jsi měl množství a pak to začne.Poláci spalují uhlí, přesto může i Polák co má solár na střeše emitovat méně CO2 než ze spalováku. Ale neřešíme Poláky ne?Elektroauta se zdražují? Zdražují se všechna auta, protože máme inflaci. Lidi ve výrobě potřebují víc peněz a někdo jim je zaplatit musí. Energie jsou dražší.Zvýšená spotřeba elektřiny u BEV mi sníží spotřebu paliva fosilního, není to dodatečná spotřeba. Ufff.Porovnej Audi Q8 etron a starý etron. Stojí to +- stejně a dostaneš víc za stejné peníze.V Číně se zlevňuje přesto, že CNY je slabší (Tesla / MB). Převodovky v elektromobilech jsou, jen jiné, za to je tam máš 2x a někdy v budoucnu i 4x. Kabelové svazky, sedačky, tapezierung, vše je stejné.Slévárny potřebuješ, hliníku je v emotorech spousta. Kovárna, OK to bude horší, ale obranný průmysl to bude potřebovat.Kolik tam bylo zaměstnáno lidí? Viděl jsi kolik lidí v té výrobě pracovalo? A proč, protože to byla manuální práce, která trvala dlouho. Tenkrát to nestálo v nákladech díky mzdám nic. Vsadím se, že dnes ten pracovní čas na sestavení Iphone je menší než tenkrát na ten plasťák. Díky automatizaci.Ne naivka nejsem a o žádném nařízení jsem se nebavil. Vkládáš mě věci do úst které jsem nikdy nenapsal.
Ty jsi opravdu mimo. Tak na revanš "Automobilky sami", nebo samy? Další chyby nebudu řešit. Asi bys měl méně číst propagandu a jí se zeptat, jak je to s cenotvorbou. "Baterie" šly s cenou nahoru již před rokem, to se neválčilo, že ne. Auta zdražila výrazně již více než před rokem. Válčilo se? Myslím, že ne. Ne všichni mají děravou paměť. Němci vyrábí elektřinu čím, v jakých elektrárnách, že najednou není elektřiny? A jak na potvoru letos Němcům nefoukalo a nesvítilo. Kdy u nás skončí tepelné elektrárny na uhlí, že se energetici obávají, že se může stát, že nebudeme za pár let energeticky (elektřina) soběstační. Převodovky, když už jsou, tak jednostupňové. Strašně složitá věc. Kabelové svazky... jsou i dnes. Nemotej dohromady slévárny neželezných a železných kovů a kovárny, kde se kovají pohyblivé části motorů (kliky, ojnice, případně písty...) Obranný průmysl to nezachrání, tam se tak velké počty netočí.Nebudu porovnávat žádná auta, žádné není v dosahu minimálně 50% potencionálních kupců, kteří dnes vlastní auto nižší střední třídy, které by splnilo, to, co současná auta nižší střední třídy, tedy včetně ceny. Ostatní kupují ojetiny. Kolik stojí Audi Q8 etron, koupí si ho dnešní kupec Octavie, Corolly, Astry, nebo Superbu...? https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektr... ... Pár let nazpět Škodovka oficiálně prostřednictvím Luboše Vlčka sama uvedla, že zdražením konvenčních aut se bude dotovat výroba elektroaut. Je zvláštní, že si nezvládneš dohledat tak profláknutý fakt a předhazuješ blbosti, které jsou jen k pobavení (např. telefony). A kdopak např. za elektroauta platí silnice, dálnice..., nejsou to také "skryté" dotace na úkor spalovacích aut? https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektr... ... https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektr... ... https://www.autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/do... ... A to nedotované Citigo: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/skoda-... ... https://energozrouti.cz/clanek/misto-slevy-na-ele... ... https://autobible.euro.cz/bez-dotaci-to-nepujde-ces... ... "Citigo totiž bylo na poměry elektromobilů velmi levné, jenže Škoda musela výrobu dotovat ze svého." A co znamená ze svého? Z výroby aut se spalovacími motory.
OK, jsme si kvit za Kidy.Teď trochu reality ano?Vzhledem k tomu, že BEV jsou zatím v nižší třídě nedostupné, tak jsem šáhl po Etronu, který byl nedávno představen jako Q8 a dokumentuje ten nenárůst cen. Pokud chceš řešit něco co je dostupné pro 50% populace tak to zatím BEV není. To je potřeba tu masovost výroby nejprve rozjet.Já přidávám Enyaq Loft který v roce 2020 začínal 2020 na 1,189 M Kč, nyní je základ za 1,305 M Kč. to je o 116 tis. víc. Součástí je dnes ale asistovaná jízda (+21k), rychlé nabíjení bylo za 13k, navigace + connect 20k, příprava pro tažné (5k) , 230V zásuvka a USB vzadu (dřív jen ve family packetu za 10k) a akustická přední boční skla (o kterých ceník 2020 mlčí). Takže zvýšení ceny bylo o 50.000 Kč cca za dva roky? To je podstatně míň než inflace za dva roky, takže enyaq je lacinější než v době uvedení na trh. žádné dramatické zdražení nevidím. A srovnání cenové se Superbem/Kodiaqem není zas tak mimo.Německý statistický úřad: https://www.destatis.de/DE/Themen/Branchen-Untern... ... Výroba elektřiny z obnovitelných zdrojů stoupla za první pololetí 2022 o 12,1 % na celkový podíl 48,5 % (1. pololetí 2021: 43,8 %). Kde prosímtě nefouká?Slévárny železných a neželezných kovů nemotám, asi se shodneme že jsou dnes potřeba jak neželezné tak železné, kterých ubývá a ty neželezné hrají u BEV větší roli. Musíme řešit i kovárny? Klikovky fakt nemají budoucnost :-).Dálniční známky, daně a parkování jsou peanut, ale asi si nikdo nekoupí BEV protože k němu má dálniční známku zdarma.Jestli se Škoda rozhodla Citigo IV nacenit jinak, je jejich věc, stejně tak kolik je to stálo. Pokud to z něčeho dotovali tak o to měli menší zisk a pokud nejsi jejich akcionář, tak ti to může být jedno. Každopádně pokud se zvedá cena prodávaného zboží, tak vždy jen o tolik, o kolik jsou ochotni kupující zaplatit. Takže aby někdo zdražil fabii o 100.000 kč, aby mohl zlevnit citigo e IV o 100.000 kč a tím to "dotoval" je hloupost. Spíš si myslím že to Škoda podstřelila, protože si nedovedla představit, že to někdo koupí. Rychlost nabíjení, dojezd, velikost.... Jako marketing to ale rezonovalo všude ....
V elektroautech je jistě mnohem méně dílu ze slévárenství.Když dle tebe dálniční známky, parkování, neplacení spotřební daně, jako u pohonných hmot... nemá vliv, tak proč to stát nabízí?Podívej se, jak zdražily "spalovací" auta za poslední generace, když začal vývoj elektroaut a poté výroba. Octavia 2013 - 334 900 Kč , Octavia 2022 - 519 900 Kč.Zase jen co se ti hodí? Navíc ještě není konec roku. https://ekonomickydenik.cz/trapna-chvilka-nemecke-en... ...
Ahaaa, tak řešíme spalováky v diskuzi u fabriky na baterky :-).)A srovnáváš srovnatelné? 63kW vs 81kW například? 5ti kvalt vs 6ti kvalt? Bez klimačky (+10k v paketu s tónovanými skly), centrální zamykání nemá, maxidot nemá, Tempomat nemá, MUFU volant nemá, zadní elektrická okna nemá, nemá handsfree, DAB a smartlink by nám byl tenkrát asi dost naprd :-). Jen tak pro srovnání, dnes Active je skoro tak vybavená jako tenkrát elegance a ta už stála se 77kW 469.900 (má navíc parkovací senzory, sklopná zrcátka, Alu kola, vyh. sedačky vepředu a určitě spousty věcí které jsem si nevšiml). Průměrný plat 2013 4Q 26 637 Kč, 2022 2Q 34 111, jen pokud by jsi vzal active tenkrát a dnes, by jsi se z 334k dostal na 429k. Ta elegance by tě vyšla na stejno s dnešním platem, kdyby jsi za ní zaplatil 600k. Dneska stojí Style 679k a srovnej si výbavy sám, protože o spoustě z nich jsme tenkrát neměli ani ponětí.Prostě nemáš pravdu :-).Hlavně že ti to vyšlo, když srovnáváš hrušky s jabkama viď?
Většinou elektronika umí i to, co umí dražší verze, jen to není zablokováno. Takže náklady na dražší verzi skoro žádné (typický příklad je Tesla a jejich "autopilot", vylepšení výkonu). Čtyřválec proti podměrečnému tříválci, výkon je jen omezen mapou, jinak z něj jde v pohodě dostat, bez přetížení, 90 kW. Jen ten motor vydá za všechny ty blbosti, co jmenuješ. Tak sis mohl vzít 1.2 TSI 77 kW za 364 900 Kč se šestistupňovou převodovkou. Spokojený? Čím novější Octavia, tím větší "bakeliťák". Vsadím se, že výrobní náklady nejsou vyšší, jen si Škoda více mastí kapsu. Vyznáš se v konstrukci aut, karoserií? Já ano. Čím novější, tím tenčí plechy, složitější výlisky, kde byly dříve dva výlisky z plechu např. 0.8 mm, dnes jen jeden a plech 0,7 mm. Vlivem složitějších dílů a problematického lisování se stírá zinkování plechů, hůře se dosahuje přesnosti lisování a vše se to děje jen za jediným účelem, vyrobit ještě levněji. Takže platy si strč víš kam, když nevíš, že na autě automobilka vydělává mnohem více, než dříve a velká většina všeho je vyrobena dodavatelsky. tedy ne za škodovácké platy. České firmy mnohdy nejsou schopny vyrobit díly za cenových podmínek Škody, tak se vozilo hodně ze zahraničí, např. Ukrajiny, nářadí se vyrábí v Číně, Koreji. Nevšimnul sis, že měly automobilky problémy se zavedením náhradní výroby kvůli válce? Stouply ceny energií, myslíš, že automobilky na to konto dovolily dodavatelům zvednout ceny? Jablka s hruškami srovnáváš ty. Za větší šunt více peněz, dříve zadní náprava víceprvek, dnes, jak tady jeden vtipně občas píše, lešenářská trubka (tím nemyslím zrovna nejlevnější verzi). A pokud chceš naznačit, že byl nějaký plat a dnes je jiný a úměrně tomu stoupá cena auta, tak se podívej na jiné výrobky, mobily, televize, různé nářadí... Proč u těchto výrobků neroste cena s platy a mnohdy toho umí mnohem více, než předchozí verze? Ach ták, ono se tady nezavádí umělý poplatek za CO2, podpora jiné technologie zvednutím ceny stávající technologie... Nějak jsi se minul energiemi. Před asi měsícem a půl se v televizi bavili, že léto zase Německu nevyšlo, že zase nefoukalo. Ty umíš skladovat do zásoby elektřinu, když v prvním pololetí splníš množství vyrobené elektřiny a obnovitelné zdroje jsou z toho 49%? To potom neznamená, že je to plynulý přísun energie, kdy potřebuješ. A stále čekám na ten tip na elektroauto v ceně cca 700 000 Kč, které splní očekávání majitelů aut nižší střední třídy. A co se týče toho zlevňování, běž poradit ředitelům firem, jako je Stellantis, VW..., že jsou naprosto mimo, když tvrdí, že elektromobilita bude jen pro bohaté, že ty to víš lépe a ukážeš jim, jak se to dělá.
Co se týče srovnání 2013/2022 tak se z funkčnosti objektivně dohledatelné dostáváme na plochu tenčích plechů, tříhrnku, bakeliťáku, lisování. Jde o to, jestli tohle zajímá někoho, kdo si kupuje auto. Auto jede, dosahuje výkonu jaký má, je méně hlučné, má tam asistenty a výbavu odpovídající. 1.2 TSI Octu jsme vyřazovali před nedávnem (měla na ta létě hrozně málo najeto) a necelý měsíc jsem s ní jezdil. Příjemné auto, hrozně hlučné ve vyšší rychlosti zepředu, uvnitř ale ta léta byla znát nejvíc na té elektronice.Aktuálně jezdím s O4 1.5 Etsi, výkonově lepší, tišší a samozřejmě vybavená tak, jak by aktuální auto mělo být, dokonce s nižší spotřebou než ta 77kW verze. Příjemné auto, pár kixů tam vidím v UX, ale je vidět že se i toto lepší. Z pohledu uživatele jednoznačně lepší auto. Pravda, není to ceníkovka za 600, ale to jestli má plechy 0.7 nebo 0.8 je mi jedno. Pokud je teda odpovídající tuhost karoserie. Jestli tedy umí vyrobit auto a mít na tom větší zisk tak je to jedině dobře. Já to srovnávám z pohledu uživatele, ty z pohledu technika produktu.Ano, nemáme konkurenční průmysl, ale to jen z toho důvodu, že když si děláš v ČR třeba formu na plasty, tak za dobu co máš v Číně T1 plastový výlisek tak ti místní dodavatel formy teprve nakoupí materiál. U hliníku musíš v ČR odebrat takové množství profilu (tuším 2T) že by to na náš výrobek stačilo na 10 let výroby. V Číně není nic problém. A srovnávat někoho kdo dělá dvě formy měsíčně nebo 500 fakt nemůžeš. Kvalita a produktivita je někde jinde. Tady otevřít firmu na 500 forem měsíčně, upřímně, nevím pro koho bych to dělal. Tady na to nejsou peníze, aby se ta investice mohla provést pořádně, výrobní prostředky jsou drahé a lidé stojí mnoho peněz. Není to ani o mzdách v Číně tak moc jak to vypadá. Spíš aby se něco vyrábělo pořádně, tak na to musíš mít odbyt. V Číně na trh 1.5 mld lidí to není problém.A srovnáváš zase jablka a hrušky :-). Přece nechceš srovnávat elektroniku a auto? To je přece faul ne? Když se podíváš na volant z roku 2013, nebyl to MUFU, byl z puru. Dneska máš volant s CAN I/F uvnitř, Slipringem, možná i topením a potažený kůží s tlačítky a kroutítky (zaplaťpánbůh za ně). O kolik kroku a jak dražší ten volant bude oproti roku 2013?Oproti tomu čip z roku 2013 nebyl zdaleka tak integrovaný, bylo jich potřeba víc a výrobně stála stejná funkcionalita víc. Proto je dnes elektronika lacinější, čipy jsou více integrované. Něco takového s volantem neuděláš. Těžko za čtyři roky vyrobíš 4x více volantů za cenu jednoho. V elektronice je toto tempo ale normální, navíc je tam automatizace výroby někde jinde než u automobilky, nebo si myslíš že se při těch 1500 krocích výroby jednoho waferu dotkne v TSMC někdy lidská ruka? Navíc se elektroniky vyrábí víc a to zvyšuje možnost automatizace a snižuje výrobní náklady.Počkej, elektřina která se vyrobí se musí spotřebovat. Ok máme přečerpávací elektrárny, pár baterek taky, takže jestli se vyrobilo 49% tak se 49 % nemuselo vyrobit z fosilních a jaderných zdrojů. A to je přece líp ne? To se skladováním nemá nic společného.Aby jsi BEV dostal na tebou požadovanou cenu, musí se výroba zautomatizovat a to hlavně u baterek. Dále je nutné, aby si baterky vyráběl výrobce vozu a nemusel platit zisk svému dodavateli baterek. Na to musí mít baterkárnu.To že ceny půjdou dolu je jasné, pokud by si nespočítali, že se jim podaří vyrobit konkurenčně schopné BEV tak by se do toho nikdy nepustili. Být výrobce BEV, říkám to samé, ostatně nikdo, kdo něco vyrábí ti neřekne, že jeho nové produkty budou pro chudé. Ale cenu neurčují oni, ale konkurence. A čím víc se bude vyrábět, tím větší konkurence bude a tím půjdou ceny níže, protože se zvyšující se efektivitou výroby to bude možné. Dnes ještě ne.
Abych to vysvětlil, na to, abys mohl produkci zvyšovat, tak na to musíš mít kupní sílu, a tu nemáš.
:-), ok dovětek tedy i sem.Kupní síla není? Zkusil jsi se zeptat na dodací lhůty BEV?Nárůst prodeje 2020 / 2021 je z cca 3.5M ks na 7M ks. To nevypadá zrovna na to, že by nebyla kupní síla. A to nejsou komponenty a dodací lhůty jsou takové, že snad dřív postavíš barák než dostaneš BEV.Pokud se odbyt zasekne, půjde cena dolů, tak jako tomu je již dnes v Číně (viz Tesla a MB a jejich zlevňovací akce posledního měsíce). Aby ale mohla jít dolů, a výrobcům se výroba stále vyplatila, musí být dostatek laciných baterek a proto musí být dostatek baterkáren, což nás vede z5 k původnímu tématu. Potřebujeme baterkárnu.
Tak to už není přesvědčení, to je skoro fanatizmus. https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/prodeje-el... ... Na prvním místě Norsko, které dotuje nákupy elektromobilů prodejem fosilních paliv, bez aut na benzín a naftu nebudou dotovat nic. To je komedie. Za loňský rok se Evropě včetně Británie, Norska a Švýcarska prodalo 1 218 360 elektromobilů. Víc než trojnásobek předcovidového roku 2019. Silné trhy v čele s Německem těží z rostoucích vládních podpor. Ty však přinášejí efekt až od určité úrovně, na kterou každý stát nedosáhne. Proto bylo 83 procent elektromobilů prodáno v šesti nejbohatších zemích. Česko skončilo s 2700 elektromobily a podílem 1,3 procenta na 28. místě. Stejně jako další podobně hospodářsky výkonné země řeší otázku, zda má smysl podporovat prodej elektromobilů po troškách a neefektivně. 1 218 360 elektroaut na celou EU včetně Británie, to není na uživení ani jedné automobilky, natož celého automobilového průmyslu. A tedy o snižování cen vzhledem k počtu vyrobených aut, to už je k popukání smíchy. Tady máš tu kupní sílu. Dál už to s tebou nebudu řešit, nemá to smysl.
No je to jasný, čím bohatší země, tím víc BEV se tam prodá, dotace jsou až další efekt (z tvého článku).Nevím co je na tom fanatického, že se nejprve prodává produkt těm, kteří na to mají a až se rozjede a zlevní výroba tak všem ostatním. To přece celou dobu píšu a je to tak VŽDY. Neznám produkt, kde by to bylo jinak? Ty ano?Loňský rok tak byl podíl BEV přes 10%, říkat, že se z toho neuživí celý průmysl, co to je za argument? U výrobců mobilů to bylo taky tak, když přišel apple s iphone tak jak se o tom vyjadřovala různě a kde jsou dnes. Nokia je dávno na pravdě boží, Microsoft nezvládl už několikátou možnost uvést mobilní telefon se svým OS a všechny jeho pokusy končí v pekle. A máme tu firmu, která měla v té době jen vyhledávač na internetu a dnes dodává systém pro spoustu výrobců protože oni by si to sami nebyli schopni vyrobit.Smiř se s tím, že BEV je takový mobil, co má větší baterku, místo vibračního motorku pohon, 4 kola a víc ovládacích prvků než mobil. V případě Tesly možná méně :-). BEV je o ekonomice výroby, počtu vyrobených kusů a hardware / firmware / software prostě větší mobil. A progress vývoje v něm bude stejný jak u mobilů. Pro automobilky je to velká změna a ty které to nezvládnou prostě skončí. Tak jako Nokia. A tomu chce VW zabránit, a proto se snažil Diess to zásadně změnit, aby neskončil jako ona. Právě proto, že automobilky jsou velké zkostnatělé, procesy svázané molochy tak se jim to zatím moc nedaří zatímco Tesla jede. Ale jak sám víš, karoserie a podvozek není kryt mobilu s gorila sklem Xté generace a proto ještě nějaké automobilky máme. Pokud by tomu tak bylo žádná z velkých automobilek to nedá. To ale neznamená, že nebudou auta, nebo že se tu nebudou vyrábět. Jen možná ne u stávajících výrobců ale ve stejných halách. Mobilů je taky dost, jen ty je jednodušší dovézt přes polovinu globusu. U aut to tak nepůjde.Jen poslední otázka, zarazil mě ten fanatismus, myslím si, že to co píšu dává nějaký smysl, jak technicky tak logicky. Možná koukám moc dopředu, to ano, ale fanatismus to není. A vytahovat fanatismus, když dochází argumenty není fér.
ad BEV je takový mobilPotes koste... kdyz si uvedomim kolik problemu s mobilem jsem musel uz nekomu resit... a jedno, jestli Symbian, Android nebo jakejkoliv jinej.Cim dal vic zacina byt jasne, ze lip uz bylo.
Jo, ale uznej že mírné zlepšení nastalo ne ? :-).U aut ta kontrola kvality musí být přece jen jinde, může tě to zabít. Proto bych nechtěl číňana, těch zkušeností jak laxně k tomu přistupují je víc než dost.
No nenastalo... celkem z principu. Cim vic tam toho je a se vzajemnymi vazbami tim vetsi sance, ze se neco pokurvi a vezme to s sebou dalsi veci.S tou kontrolou... ta je u prekomplikovanych systemu naprd. je sice hezky, ze mam odfajfnuto, ze dotahli srouby, kdyz mi front assist nebo jak se ten bazmek jmenuje zaslapne naplno brzdy kvuli autu, ktere uz odbocilo, je mi nahovno, ze prisroubovali displej podle manualu, kdyz mi komunikace s mobilem tuhne a podle vyrobce je za tim ten mobil nebo kabel. O koncernovych infotainmentech psat nebudu, toho uz zaznelo dost, ze?
To je zase snůška blbostí. Kolik máme přečerpávacích elektráren a baterek, aby nahradily výpadek cca 1 měsíc? To je záloha jen na cca 6 hodin a není to náhrada zdaleka za polovinu energetiky a někde musíš vzít energii na to, abys tu vodu přečerpal, tzn, musíš mít přebytky. Soláry v noci nefungují, při zatažené obloze výkon výrazně klesá, když nefouká, nemáš nic. To tady máme mít jako v Německu polovinu a stále více energetiky občas pro okrasu s hrozícím blackoutem? Čím budeš krmit ty elektroauta? Ceny BEV jdou stále nahoru, dobře si pamatuji, jak všichni vykřikovali, že cena baterek bude klesat a kupodivu stále stoupá. To s tebou nemá smysl, elektroauta se samy zatím neprosadily, jsou tlačena na sílu zelenými mozky, bez ohledu na důsledky. A jak vidím, ty jsi přesvědčený. Ta propaganda v posledním odstavci, to je jen na zasmání.
Nevím proč by to měla být snůška blbostí. Za prvé, jsem nikde nepsal že tím pokryju měsíc. Za druhé máš už nyní značnou kapacitu baterek v těch autech, kterých pokud bude víc a dojde k liberalizaci trhu tak za pomocí V2G bude moci nedostatečnou kapacitu krátkodobě dodat. Auta budu krmit ze solárů, protože to jestli si tu energii vyrobím doma a sosnu si jí (za poplatek za využití sítě) v práci je jen otázka vyúčtování a to technicky žádný problém není. Vyžaduje to samozřejmě i jinou techniku, ale i ta už existuje. Paradoxně tak budeš moct na té baterce, pokud jí nevyužiješ, ještě vydělat když třeba 25% její kapacity půjčíš svému dodavateli energie.V Německu je největší problém spojení severu a jihu, kde nemají dostatek tras pro přenos, takže se větrné elektrárny na severu odstavují protože nejsou dráty. Ale i tento problém si Němci vyřeší, protože musí. Rozhodně nemají problém s tím že by nefoukalo :-).A co je tvůj poslední odstavec? Dávat mě na jevo, že jsem ovlivněn propagandou zelených mozků. Já mám co dělat s vývojem a výrobou elektroniky, nemám co dělat s karoseriemi a spalováky. A mám v plánu si pořídit solár a pak si pořídím i to BEV, protože jsou tiché, nesmrdí a už dnes splňují to co od auta požaduji. Navíc tím šetřím zdroje energie, které se dají využít jinak.Takže za mnou žádný zelený mozek ani propaganda nikdy nebyl. Jen jsem se sám překvapil tím, že je auto schopno ujet kilometr stejnou energií, jakou za dvě hodiny spálím ve 100W žárovce. Ve spalováku navíc vyhodím polovinu té vzácné energie ve formě tepla do okolí. Když si i tu energii vyrobím na střeše, tak nevím proč bych měl preferovat spalovák.Rozdíl mezi námi je ten, že ty vidíš ve změně ICE->BEV nebezpečí a já příležitost. A uznávám, že je to možná tím, že mám k té elektronice a vývoji možná blíž než ty. A není to o snůšce blbostí jak píšeš. Jen o nebezpečí z nepoznaného a pro mě o příležitosti (která samozřejmě není a nebude jednoduchá). Ale pořád je to pro nás příležitost. Třeba se i zbavit té ropy tam kde se bez ní neobejdeme. A po krůčcích.
Zbytocne vyhodene peniaze.Ved ani GigaFactory Tesla pri Berline nefunguje poriadne.Zas sa na tom nabali par vyvolenych z verejnych financi.Ak je toto zelene tak uz neviemCela EU ide do ( )o( )
To ze neco nejde Tesle znamena, ze to nepujde nikomu? No tak treba u slicovani ci prilelepeni dilu to uplne neplati.Bez gigafactory bude casem nase obchodni bilance uplne tragicka. To ze si urednici dokola neco pripominkujou, nebo ze lidi s humatni skolou delal nekde kafe se dost dobre vyvazet neda.
To si výkladem lidem co tam bydlí starostům okolních měst a obcí ....ty nevíš nic protože v oblasti nebydlis ...a myslíš že se tu pose...z nějakých baterek do aut..ať si je vyrábějí jinde stejně elektromobilů ta je vyhazování peněz oknem ...
Souhlas, ať si Gigafaktory postaví jinde. Nejsem zvědavý na stovky projíždějících kamionů a aut každý den přes nebo okolo Nové Vsi. Byl tu klid pro bydlení, takhle jistě nebude.
Já se ovšem obávám, že gigafactory bude úplně tragická z jiných, více prozaických důvodů- vyjma lithia neexistuje v Evropě dostatek surovin na výrobu baterií. Není tady ani kobalt, měď, stříbro, tantal.. vše se bude opět dovážet z druhého konce světa a ze států, které nás -tak jako Rusko budou moci tlačit ke zdi. Za mne je to slepá cesta automobilismu.
Na jednu stranu ano. Už nyní máme obrovský schodek platební bilance, který je zatím kryt prodejem devizových rezerv ČNB.Na druhou stranu dosavadní strategie polistopadových vlád vytvořila dosti pokřivenou ekonomiku, kdy je celá země závislá na "montovnách", nízké přidané hodnotě exportu a vysokém odlivu dividend z ČR. Gigafactory bude jen další taková montovna. Navíc ČR má konkurenční nevýhodu v podobě vysokých cen energií apod., takže jiným gigafactory bude ta v Plzni muset konkurovat nízkými mzdami s vysokým podílem zahraničních dělníků.
Pletete dohromady hodinky a holínky, schodek obchodní bilance (mimochodem, "obrovský" je nesmysl) a udržování kurzu 24,5 CZK/EUR intervencemi ČNB spolu souvisí asi tolik, jako ranní větry pod peřinou a větrolam v Itálii.Montovny byly ekonomická nutnost a nastartovaly (i přes socialistické vlády) konec socialismu v Čechách, logicky dnes už jejich majitelé míří za levnější pracovní silou dál na východ a pokud jsou tu ochotni investovat do kvalifikované výroby i za současných mzdových podmínek, srovnatelných s Itálií, buďme rádi a nehrajme si na přihlouplé čecháčky.. Gigafactory na baterie rozhodně není ani náznakem "montovna".A jen tak na okraj, ujasněte si zda nízká přidaná hodnota exportu, nebo vysoký odliv dividend, máte v tom zmatek, obojí dohromady je protimluv.
Vy plete holínky a hodinky. Ve svém příspěvku jsem psal o platební bilanci, nikoliv obchodní bilanci (ta je "jen" jednou z položek ovlivňujících platební bilanci). Nezaznamenal jste, že japonská Nomura varovala, že nám hrozí měnová krize?Ano, montovny byly nutnost, to s vámi souhlasím. Jde o to, že za 20 let jsme se měli posunout trochu dále, ne?Rozpor v tom není. Většina dividend mířících do zahraničí pochází ze sektoru domácích služeb (bankovnictví, vodárenství, telekomunikace, plynárenství apod), nikoliv z exportních odvětví průmyslu.
Tak vláda z nás udělala montovnu. My jsme tady přece před rokem 89 měli samé skvělé a úspěšné firmy světové úrovně. No můžeš jít poradit vládě, jak tady přestěhovat např. Silicon Valley, abychom nebyli montovna. Případně předveď, jak tady vytvoříš hromadu firem s vysokou přidanou hodnotou. Máš možnost předvést, že je to naprosto snadné.
Vláda, premiér i členové vlády mají ekonomické poradce. A nikde jsem neříkal, že je to snadné. Ono se to totiž nedá přestěhovat odněkud, musí to tady vznikat.
Zapomněl jsem a vznikne to na příkaz vlády? A co vznikne, to se dá rozkazem? Nebo máš v zásobě nějaké nápady, co jiní ještě nevymysleli a hromadu miliard, abys to mohl realizovat? Asi máš, tak proč ty firmy nerozjedeš?
Nepsal jsem vzniknout, ale vznikat. Na první pohled v tom asi nevidíš rozdíl. Ale jinak si uhodil hřebíček na hlavičku. Jsou k tomu nezbytně potřeba šikovní lidé s nápady a kapitál. Budeš se divit, ale u nás je spousta šikovných lidí, spousta šikovných menších a středních firem.
A co jako, že mají ekonomické poradce? Víš, kdo je ekonom a co dělá. Tuším, že jsi úplně vedle a nechápeš vůbec nic.
Takže světlé zítřky s VW a Německem v čele! Akorát tomu nevěřím a asi nejsem sám!
Nalijeme si čistého vína ...destinace kde to chtějí stavět je 5 km od místa kde bydlím ...Nikdo s tím nesouhlasí nikdo to tady nechce a vláda to tlačí na sílu protože zase někde něco naslibovali ..je to hnus stejně jako tento článek který akorát má manipulovat mínění tak aby se zdálo že to je pro ČR to nejlepší..
5km od baráku? Tam mám už jiný obce, jiný pole, jiný lesy, jiný obchody a jiný lidi. Vcelku je mi jedno co tam bude. Ale jestli tam bude něco co se přitáhne tisíce kusů pracovní síly, potenciálních zákazníků mých sluzeb, služeb bych známých a rodiny, jsem jedine pro..Ehm. Jaké, že jsou důvody pro to nesouhlasit, co si soukromý investor postaví na soukromém pozemku ještě zcela mimo moje obydlí? Narovinu, fakt mě to zajímá.
Tak nám řekni s kým v čele? Aby bylo jasno.
Že by sami sebou? To tě nenapadlo, že? Stále potřebuješ někoho, kdo tě povede za ručičku, i v dospělosti!
Jasně, v dnešní době se někdo z maličký zemičky v Evropě podělá a bude se řídit tím, co ona chce. V Evropě, kdy jen EU má skoro půl miliardy obyvatel, a celá Evropa sedmset miliónů, když vynecháme extrémní východ. Ale my, s deseti miliónama, si budeme diktovat, co se má kde dít... tak jo.Miluju nácíčky.
Že jsme národ lokajů je zásluha takových jako jsi ty. Furt se někomu musíš klanět a šťárat v konečníku. Furt se tady otíráš o kdekoho, že je komunista a zatím jsi to samé jen o tom nevíš.:-)Když už jsem u těch malých "bezvýznamných" národů stačí se podívat na nejbližší jižní sousedy jak ti to dělají.
Ty tomu rozumíš, hlupáku ujetý! Sám jdi na východ, se svými bláboly tam zapadáš, tupá nulo!
Se zlým pánem v zásadě souhlasím, asi bych to nenapsal tak tvrdě :-).Možná necestuješ, nemáš zahraniční kontakty a nemáš ponětí o tom, že o ČR nikdo neví. Nejsme pupek světa a musíme se k někomu přidat. Nemáme na to to utáhnout sami. Je nás málo.Sami umíme jen plkat v diskuzích, a myslet si že se kvůli nám svět zblázní.Nezblázní. Musíme se někam přidat, jinak z nás nezbyde nic. Takže kam?
Já se vedu sám už hodně dlouho.Ale uvědom si, že sami nezvládneme nic, na globusu jsme těžko vidět.Čechy jsou obyvatelstvem polovina Shenzhenu.Bez toho, že bychom byli součástí něčeho si o nás jen každý otře boty.Společně toho zvládneme víc, a já jsem pro EU, kde jsme víceméně rovnocenní partneři, nikdo nám nenutí jiný jazyk a jiné zřízení, než demokratické.Takže ještě jednou, čeho chceš být součástí ty?Sám budeš jen kůl v plotě a i ten ti někdo dřív nebo později sebere.
Tak podle tvé otázky z 28. 11. 2022 12:14, kecáš psíku. :-)
Ale no tak, jde o to o čem se bavíme.Já se sám za sebe vedu v životě sám, nemusím se nikoho držet za ruku.Jsem rád Čechem, ale jsem rád, že jsme součástí EU, protože si myslím, že takto máme šanci ovlivnit rozhodně víc, než kdybychom součástí EU nebyli.Za mě bych EU přirovnal k mnohoženství, pokud bych měl 26 žen a měl s nima jít nakupovat, tak by ta dohoda kam a co jít koupit byla asi hodně složitá. Občas je to v EU hodně hlasité domlouvání, občas je to nemožné ufinancovat a shodnout se na tom co se bude vařit skoro nemožné, ale když už se dohodneš, tak to stojí za to :-).
ty ovšem zaměňuješ EU se zájmy VW a Německa, což je dost podstatný defekt. Navíc po tom, kdy jsme si ještě dosyta nevyžrali německou závislost na ruském plynu. To bylo 100% německé rozhodnutí podporované 16 letou vládou A.Merkelové a přes všechna upozornění se Němci nemínili se střední Evropou bavit, jeli si svou. Proto budovat dále vyšší závislost na Německu- i v rámci EU považuji za vysoce rizikové. A zrovna dnes se ukazuje, že Němci kašlou na názor ostatních států a myslí sobecky jen na svůj prospěch. Viz. dotační fond 200 mld. Euro kde se ani neobtěžují žádat EK o notifikaci, jak to dělali ostatní státy včetně Česka, protože tak ,jak je fond nastaven- strop ceny EE do 150 EUR to porušuje schválený evropský kompenzační balík!
Predhazovat Nemecku zavislost na Rusackem plynu z pozice CR, kde byla stoprocentni, je docela drzost.
Az na to, ze v CR plyn slouzi primarne jako surovina a zdroj tepla pro domacnosti. Nemci si na tom postavili energetiku.
A to není pravda, jen 10% elektrické energie v DE je z plynu.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.