Škoda Auto vyrobila již 500 000 vozů Octavia

Půlmiliontá Škoda Octavia sjela s výrobní linky včera, tedy ve středu 5. dubna 2001. Jubilejním automobilem se stala Octavia ve stříbrné metalíze v provedení...
Škoda Auto vyrobila již 500 000 vozů Octavia
Půlmiliontá Škoda Octavia sjela s výrobní linky včera, tedy ve středu 5. dubna 2001. Jubilejním automobilem se stala Octavia ve stříbrné metalíze v provedení Elegance vybavená motorem 1,9 TDI o výkonu 81 kW dalšími luxusními doplňky.

Jubilejní automobil budeme potkávat na silnicích v sousedním Německu, protože je určena zákazníkovi právě odtud.

Člen představenstva Škoda Auto odpovědný za výrobu a logistiku Karl-Günter Büsching při této příležitosti vysoce ocenil kvalitní týmovou práci zaměstnanců firmy. „Díky vynikající spokojenosti zákazníků s modely Octavia a Octavia Combi naše firma mohla loni významně zvýšit výrobu a prodej obou modelů na bezmála 160 000 vozů. Přitom naše původní marketingové plány počítali s tím, že dokážeme prodávat ročně na 90 000 vozů této nižší střední třídy,“ dodal šéf výroby.

Z dosavadního půl miliónu vyrobených vozů Octavia připadlo 349 825 na limuzíny a 150 175 na provedení Combi. Na speciální provedení Laurin & Klement, RS a 4 x 4, vyráběné v závode ve Vrchlabí, připadlo 25 933 automobilů.

Octavia byla prvním modelem po spojení značky Škoda s koncernem VW, který využil strategii sdílených společných modulů a technologií např. s vozy VW Golf IV, Audi A3, New Beetle apod.

Automobily značky Škoda nakoupíte u společnosti Auto Heller.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků