Škoda Auto výrazně posílila svou působnost na východních trzích

Montáž vozů Škoda zahájila ve středu 28. listopadu společnost Škoda Auto v ruské Kaluze. Tento závod by měl postupně přejít na kompletní výrobu vozů. Bude se výrazně podílet na zahraniční produkci největšího českého výrobce automobilů.

Celková kapacita závodu v ruské Kaluze je 150 tisíc automobilů ročně. Čtyřicet procent této produkce bude tvořit společnost Škoda Auto. Montážní hala zaměstná na 3000 lidí.

„Rusko již dnes patři mezi strategické trhy Škoda Auto a jeho význam v nejbližší budoucnosti ještě poroste,“ uvedl Jan Hurt, ředitel Škoda Auto Rus.

Škoda Auto se na investicích do výstavby nového závodu v Rusku podílí se společností Volkswagen AG. Po roční výstavbě je zde zahájena montáž částečně rozložených vozů. Jedná se o modely Škoda Octavia Tour, Škoda Octavia a Škoda Fabia nové generace.

Na začátek roku 2009 plánuje Škoda Auto zahájení kompletní výroby vozů. Vyrábět v Rusku se plánují modely Škoda Octavia a Škoda Fabia II.

„Otevření našeho prvního výrobního závodu v Rusku je významným krokem v expanzi společnosti Škoda Auto na východní trhy. Ty zažívají dynamický růst a my do nich vkládáme obrovské naděje na pozitivní budoucnost společnosti Škoda Auto,“ uvedl předseda představenstva Škoda Auto Reinhard Jung.

Volba místa pro koncernový závod v Rusku byl ovlivněn především faktem, že největší odbyt rostoucího ruského trhu tvoří samotná Moskva, vzdálená necelých 200 km od Kalugy. Důležitým činitelem je dopravní obslužnost, Kaluga je s Moskvou spojena železnicí i dálnicí. V Kaluze navíc sídlí technická univerzita, která do budoucna pomůže navýšit řady odborné pracovní síly.

Od začátku roku do října 2007 prodala společnost Škoda Auto na území Ruské federace celkem 27 100 vozů. Proti stejnému období roku 2006 tak vzrostl odbyt vozů značky Škoda dodaných ruským zákazníkům o 82,7 % z počtu 14 835. Nejprodávanějším vozem značky Škoda je zde Octavia Tour s motory 1,4/55kW a 1,6/75kW.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků