Škoda Auto výrazně posílila svou působnost na východních trzích

Montáž vozů Škoda zahájila ve středu 28. listopadu společnost Škoda Auto v ruské Kaluze. Tento závod by měl postupně přejít na kompletní výrobu vozů. Bude se výrazně podílet na zahraniční produkci největšího českého výrobce automobilů.

Celková kapacita závodu v ruské Kaluze je 150 tisíc automobilů ročně. Čtyřicet procent této produkce bude tvořit společnost Škoda Auto. Montážní hala zaměstná na 3000 lidí.

„Rusko již dnes patři mezi strategické trhy Škoda Auto a jeho význam v nejbližší budoucnosti ještě poroste,“ uvedl Jan Hurt, ředitel Škoda Auto Rus.

Škoda Auto se na investicích do výstavby nového závodu v Rusku podílí se společností Volkswagen AG. Po roční výstavbě je zde zahájena montáž částečně rozložených vozů. Jedná se o modely Škoda Octavia Tour, Škoda Octavia a Škoda Fabia nové generace.

Na začátek roku 2009 plánuje Škoda Auto zahájení kompletní výroby vozů. Vyrábět v Rusku se plánují modely Škoda Octavia a Škoda Fabia II.

„Otevření našeho prvního výrobního závodu v Rusku je významným krokem v expanzi společnosti Škoda Auto na východní trhy. Ty zažívají dynamický růst a my do nich vkládáme obrovské naděje na pozitivní budoucnost společnosti Škoda Auto,“ uvedl předseda představenstva Škoda Auto Reinhard Jung.

Volba místa pro koncernový závod v Rusku byl ovlivněn především faktem, že největší odbyt rostoucího ruského trhu tvoří samotná Moskva, vzdálená necelých 200 km od Kalugy. Důležitým činitelem je dopravní obslužnost, Kaluga je s Moskvou spojena železnicí i dálnicí. V Kaluze navíc sídlí technická univerzita, která do budoucna pomůže navýšit řady odborné pracovní síly.

Od začátku roku do října 2007 prodala společnost Škoda Auto na území Ruské federace celkem 27 100 vozů. Proti stejnému období roku 2006 tak vzrostl odbyt vozů značky Škoda dodaných ruským zákazníkům o 82,7 % z počtu 14 835. Nejprodávanějším vozem značky Škoda je zde Octavia Tour s motory 1,4/55kW a 1,6/75kW.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků