Škoda Auto vyrábí čím dál méně Superbů

27 komentářů

Jan Vašek
9. března • 11:19

MYSLÍTE SI NĚKDO, ŽE BY SUPERBU POMOHL FACELIFT? UZNÁVÁM ,ŽE OSOBITOST SUPERB POSTRÁDÁ

tibor
11. srpna • 17:17

No to je jasny mam je doma.Nemam Volvo ani Saaba,ale citroeny.Jen nemuzu prekousnout jak porad nekdo rika ze Skoda bude konkurovat Volvu...Na to proste nema,jak technicky tak po strance designu.Superb je jen opsany passat nic vic nic min,chybi mi unej osobitost.Ja mam proste rad svedsky auta co se designu tyce a delat tady z oktavky s40 je nesmysl.Kazda automobilka ma svuj styl i Skoda,ale cpat se nekam kam nemuzu to proste nesnesu.Vetsina cechu jsou proste prumerny a chtej designove i technicky prumerny auto s ktrerym se ztotoznej.Jinak ceniky Volva i Saabu mam muzu ti rict,ze za tu kvalitu a vybavu to rozhodne stoji...narazim na nehoraznou cenu superb taje vazne premrstena a neadekvatni.

tu
12. srpna • 15:37

Nezlob se tibore ale nemůžu s tebou souhlasit. Před 2-3 lety bych S40 s Oktávkou nesrovnával. Nyní si to mohu dovolit. Mám najeto cca 100 tis. km v Octavii a zhruba to samé v S40. Po dvou letech ježdění v S40 musím říct že mě zklamala. Stojí zhruba stějně jako lépe vybavená Oktávka a určitě je pohodlnější (hlavně přední sedáky - nebo teda spíše křesla). V ostatním je Okátávka srovnatelná, ale hlavně je na ni levnější servis. Na S40 jsou to opravdu celkem pálky. Celkem nepříjemné je že S40 jsou převodovky z Renaultu. Řazení je dost nepřesné. I proto moje příští auto bude Oktávka - asi 1,9 TDI 96 kW.  Co se týká designu obou aut - mě se víc líbí S40 ale design Octavie taky není uplně špatný. Troufám si říct, že design obou aut je dosti nadčasový ale chtěl by už změnu. Tuším, že obě auta se vyrábějí už od 97 roku a proto to chce změnu

tibor
14. srpna • 18:59

Asi s tebou v necem souhlasim,ale jel sem v s40 a razeni bylo plynule,proste bezproblemove.Je pravda ze s40 je oproti s60 hodne pozadu,ale oproti oktavce je napred,proste jel jsem obema a to je muj nazor.Kdyz teda pominu design ten ma Volvo samozrejme o kus dal,tak stejne nevim v cem je oproti s40 oktavka lepsi?!mene mista,hlucnejsi interier,mene pohodli na delsi cesty,horsi interier co se tyce pouzitych materialu a usporadani,tak nevim vcem spatrujes vyhodu oktavky?Jestli bude nova oktavka alspon na stejne urovni jako posledni s40 bude to urcite dobry,ale nova s40 bude zase dal.Ja stimn srovnanim Skody aVolva nezacal to vedeni Skody a nekteri zatvrzely skodovkari.

yY
15. srpna • 8:24

V čem je lepší? Třeba má lepší motory a převodovky, 40, která je má z Renaulta. Nejsem zatvrzelej škodovkář, radši bych si vzal to Volvo, ale musíš vidět i druhou stránku věci. Nevim, v který Oktávce jsi jel - méně místa - to ano, hlučnější interiér - ne, uspořádání - ne.

Jirka S.
12. srpna • 8:15

Jsi omezenec.

tibor
8. srpna • 15:27

Tak ty mi budes povidat,ze o autech nemam sajn,ten kdo si dovoli srovnavat vytribeny seversky design s naprosto nudnym omselym designem SkodyAz Skoda vyroby osobity a nadcasovy automobil budu ten prvni kdo se ti omluvi.Videl jsi nekdy vubec Volvo s60 nebo Saaba 9-3 Viggen asi by jsi mluvil jinak!

Luky
10. srpna • 17:46

Hele, Gábor má pravdu až na to s těma Superbama. A ty tady laskavě přestaň kritizovat česká auta, jo? Česká auta jsou už dneska na úrovni a je jasný, že Superb nemůže vypadat jako Volvo, protože taky existují nějaké designová práva,víš? Kdyžtak si o tom něco přečti a pak tady machruj!!! A k tomu Superb patří do trochu jiné kategorie. Ale to se těžko vysvětluje lidem, kteří jsou proti českým autům zaměření. Jo a pak by mi taky zajímalo, jestli, když jsou Superby tak drahý, tak jestli si někdy viděl ceník Volva nebo Saaba. Ale když to tak všechno víš, tak máš určitě alespoň od každé značky jedno auto doma, ne?

Petr
11. srpna • 16:34

Design Škody Octavie byl v roce 2000 si troufám tvrdit dost dobrý, i Octavie Combi vypadalo skvěle. V té době i krátká Fabia. To už neplatí o ostatních Fabiích, alespoň mě se ty zbylé 2 modely naprosto designově nelíbí.

Po 3 letech je trh zase někde jinde a Superb je zdá se designově jen facelict Octavie, nemá žádný vlastní image Srovnávat to s Volvem si tedy netroufám.

Luky
10. srpna • 17:43

Hele, Gábor má pravdu až na to s těma Superbama. A ty tady laskavě přestaň kritizovat česká auta, jo? Česká auta jsou už dneska na úrovni a je jasný, že Superb nemůže vypadat jako Volvo, protože taky existují nějaké designová práva,víš? Kdyžtak si o tom něco přečti a pak tady machruj!!! A k tomu Superb patří do trochu jiné kategorie. Ale to se těžko vysvětluje lidem, kteří jsou proti českým autům zaměření. Jo a pak by mi taky zajímalo, jestli, když jsou Superby tak drahý, tak jestli si někdy viděl ceník Volva nebo Saaba. Ale když to tak všechno víš, tak máš určitě alespoň od každé značky jedno auto doma, ne?

gábor
8. srpna • 15:35

40 má podobnýho ducha jako octavia.nechápu,co sem motáš design saabu.60 uz je samozrejme neco jinýho...

tibor
8. srpna • 11:59

Vzdyt Superb je nic moc pixla to uz Passat je hezci.Je draha spatne se prodava.Ze Skoda chtela konkurovat Volvu?to by musela nejdriv vytvorit auto,ktere by alspon trochu dostalo neco na osobitosti,eleganci,noblese a hlavne kvalite.Nevim myslim,ze Skoda skonci tak,ze bude konkurovat korejskym a levnym automobilum navic proste nema,skoda.

Marek Drvota
8. srpna • 16:31

Superb i Passat jsou hnusny, ale Passat je jeste navic fest predrazejen. Jak ti muze prijit Passat peknej, kdyz jsi jmenoval pak takovy povedeny veci jako Saab 9-3 nebo S60 - ty mas schizofrenii 8-))

gábor
8. srpna • 13:12

ty nemáš o autech ani ahnung.se superbem máš možná pravdu,jinak jsi mimo.treba facelift octavia designové kvality volva docela má.

MF
5. srpna • 12:51

Je to normalny vyvoz nezamestnanosti z Nemecka do Ciech. Hadam si nikto nemysli, ze by poprepustali nemeckych zamestnancov, ktory produkuju Passat. Ked sa zacne zle predavat Golf, tak rovnako dopadne aj Octavia.

Jirka
6. srpna • 7:52

spíš aby takhle nedopadnul VW na Slovensku .. spolu s Peugeotem ...  proč to vyrábět venku, když doma nemaj do čeho píchnout.. ne?  Škoda je samostatná fabrika narozdíl od montážních závodů u vás ....

MF
6. srpna • 9:10

Uplne kludne sa to moze stat. Si zober ako dopadol SEAT. Zacali si vyskakovat, ze chcu kratsiu pracovnu doba, tak vedenie VW povedalo OK. A Ibiza sa vyraba u nas . Takze to je myslim aj dokaz ze asi Skoda nebude tak samostatna znacka. Myslim, ale ze ani VW ani Peugeot sa bude nerad zbavovat liniek u nas, nakolko lepsie podmienky budu asi tazko hladat. Ved maju neustale danove prazdniny ! Takze do rozpoctu neprispeju ani korunou. Pracovna sila je tiez vyrazne lacnejsia. Ked sa stabilizuje Ukrajina, tak odmontuju linku a pojdu na vychod.

MF
6. srpna • 9:10

Uplne kludne sa to moze stat. Si zober ako dopadol SEAT. Zacali si vyskakovat, ze chcu kratsiu pracovnu doba, tak vedenie VW povedalo OK. A Ibiza sa vyraba u nas . Takze to je myslim aj dokaz ze asi Skoda nebude tak samostatna znacka. Myslim, ale ze ani VW ani Peugeot sa bude nerad zbavovat liniek u nas, nakolko lepsie podmienky budu asi tazko hladat. Ved maju neustale danove prazdniny ! Takze do rozpoctu neprispeju ani korunou. Pracovna sila je tiez vyrazne lacnejsia. Ked sa stabilizuje Ukrajina, tak odmontuju linku a pojdu na vychod.

marko
6. srpna • 10:55

V AutoBildu jsem četl, že se má nástupce Passatu dělat v Užhorodu, takže nž na Ukrajině defacto jsou. V Užhorodě už Škodaovka má montážní závod.

MF
6. srpna • 11:09

Je to mozne. Chcel som len povedat, ze vedenie koncernu VW bude robit to co im prinasa max. zisk. Co je v celku logicke. Takze ak prestane byt pre nich vyhodna vyroba Superb tak ju zastavia, ked prestane byt vyhodne vyrbat pri Bratislave pojdu inam.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
marko
6. srpna • 11:24

To sice ano, ale s tím omezením produkce Superbu je to jinak - není to české samolibectví, jak to můžeš jako člověk ze Slovenska vidět - VW opravdu uměle zvyšuje ceny a omezuje dodávky, aby to neuškodilo Passatu.

MF
6. srpna • 11:33

Tak to vobec nevidim. Vnimam to presne tak ako ty. A je mi jasna germanska arogancia. Kazdy rozumne uvazujuci clovek by si totiz Passata nekupil (teda ak nechce kombik). Oni sa proste snazia zachranit to svoje a je im jedno ze povyhadzuju Ceskych pracovnikov.

Petr
11. srpna • 16:28

jenže většina Němců chce má/kombíka, co na to povíš? A Superb se má vyrábět do roku 2007 (standardní 7letý cyklus), pak se uvidí... Tolik oficiální informace, kde jste vzali že VW uměle omezuje Superba?

marko
6. srpna • 11:46

Je to tak. na druho stranu, když si můžou dělat co chtějí, tak proč toho nevyužít. Jinak v Kvasinách dělají krom Čechů ještě z velké části Poláci a Slováci...

Petr xyz
5. srpna • 8:36

Mám takový neblahý dojem, že se VW zaleklo "konkurence" Superbu. V Německu jsou o bjednací lhůty na Superb delší než 6 měsíců !!, obávám se, že tohle naordinovalo VW, aby se prodával lépe Passat, protože kdo bude přece čekat na Superba tak dlouho.

Jak bylo napáno v jednom testu : Superb a Passat mají stejnou kvalitu, pouze rozvor je u Superbu o 10 cm větší a těch 10 cm je zadarmo..............

marko
5. srpna • 9:05

Je to pravda - VW na západě uměle vytváří dlouhé čekací lhůty, aby si zajistil odbyt především Passatu. Čili odstávky jsou pěkná sviňárna! Je to tak trochu vnitřní kanibalismus, kdy jedno auto požírá druhý. Tak Pischetsrieder rozhodl, že Škodovka bude tvořit konkurenci Korejcům, Ladě, Dacii, FIATu a dalších na východních trzích... a ne Volvu jak to chtěl Piëch. Ale když to Škodovce pomůže, tak proč ne.

Petr xyz
5. srpna • 12:14

Problém je už možná v prvopočátku rozhodnutí o tom, že se Superb bude vyrábět. Přeci už tehdy museli ve VW tušit, že to bude konkurence Passatu, ale možná si mysleli, že trh obě auta unese a bude se prodávat obojí. Na druhou stranu asi není lehké předpovídat s předstihem co trh snese a co ne, možná trochu zaspal marketing, ale to jsou už pouhé spekulace.

Každopádně Superb je problém, protože se neprodává, protože je kokurencí Passatu, takže si do budoucna težko bude hledat místo ve vyrobní řadě Škodovky.

Doporučujeme

Články odjinud