Škoda Auto: Vratislav Kulhánek předsedou dozorčí rady

Škoda Auto Do čela dozorčí rady společnosti Škoda Auto byl s platností od prvního října letošního roku jmenován Vratislav Kulhánek. Ve funkci předsedy představenstva mladoboleslavské automobilky ho vystřídá Detlef Wittig. Dozorčí rada je nejvyšším statutárním orgánem mladoboleslavské automobilky. Až do roku 1997 byl jejím předsedou Ferdinand Piëch, dnes předseda dozorčí rady celého koncernu Volkswagen.

Role předsedy dozorčí rady, v níž vedle zástupců majoritního vlastníka VW AG a státu zasedají také reprezentanti zaměstnanců, se Vratislav Kulhánek ujme 1. října. Právě dozorčí radě se pravidelně zodpovídá představenstvo firmy.

Vratislav Kulhánek byl předsedou představenstva Škoda Auto od roku 1997. Během jeho působení vzrostl prodej vozů Škoda z tehdejších 373 000 až k hranici půl milionu vozů. Na trh automobilka uvedla tři nové modelové řady: Fabia (1999), Superb (2002) a nejnověji druhou generaci modelu Octavia (2004). Obrat společnosti v uplynulých sedmi letech vzrostl z 90 na 145 miliard a podíl exportu z 63 na 84 % celkových prodejů značky.

Vedle práce ve Škoda Auto působí Vratislav Kulhánek také v dalších prestižních funkcích, je mj. prezidentem Sdružení automobilového průmyslu ČR, prezidentem Institutu členů správních orgánů či prezidentem Mezinárodní obchodní komory ČR (od 2001). Celkem šestkrát byl oceněn titulem Manažer roku, v roce 2000 získal Cenu česko-německého porozumění. Technická univerzita  Košice mu začátkem roku 2004 udělila čestný titul „Doktor honoris causa“.

Nástupcem Vratislava Kulhánka ve funkci předsedy představenstva Škoda Auto bude Detlef Wittig, v letech 1995 - 2000 člen představenstva Škoda Auto pro finance, prodej a marketing a dnes člen představenstva značky VW. Wittig také k 31. 9. uvolní Vratislavu Kulhánkovi svou dosavadní pozici předsedy dozorčí rady.

Vratislav Kulhánek: „Povolání do dozorčí rady je pro mne pocta, cennější o to více, že přichází ve chvíli, kdy je Škoda Auto po letech tvrdé práce všech spolupracovníků stabilizovanou a prosperující firmou. V rámci koncernu VW je to další vrchol mé manažerské kariéry a zároveň příležitost ještě více dohlížet na strategické směřování značky Škoda a její budoucnost. Jsem velmi rád, že jsme se v otázce mého nástupce shodli s vedením koncernu na nominaci Detlefa Wittiga, který byl vždy dobrým reprezentantem zájmů značky Škoda a ve druhé polovině devadesátých let také součástí týmu, který prováděl základní restrukturalizaci automobilky.“

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků