Škoda Auto: Vratislav Kulhánek předsedou dozorčí rady

Škoda Auto Do čela dozorčí rady společnosti Škoda Auto byl s platností od prvního října letošního roku jmenován Vratislav Kulhánek. Ve funkci předsedy představenstva mladoboleslavské automobilky ho vystřídá Detlef Wittig. Dozorčí rada je nejvyšším statutárním orgánem mladoboleslavské automobilky. Až do roku 1997 byl jejím předsedou Ferdinand Piëch, dnes předseda dozorčí rady celého koncernu Volkswagen.

Role předsedy dozorčí rady, v níž vedle zástupců majoritního vlastníka VW AG a státu zasedají také reprezentanti zaměstnanců, se Vratislav Kulhánek ujme 1. října. Právě dozorčí radě se pravidelně zodpovídá představenstvo firmy.

Vratislav Kulhánek byl předsedou představenstva Škoda Auto od roku 1997. Během jeho působení vzrostl prodej vozů Škoda z tehdejších 373 000 až k hranici půl milionu vozů. Na trh automobilka uvedla tři nové modelové řady: Fabia (1999), Superb (2002) a nejnověji druhou generaci modelu Octavia (2004). Obrat společnosti v uplynulých sedmi letech vzrostl z 90 na 145 miliard a podíl exportu z 63 na 84 % celkových prodejů značky.

Vedle práce ve Škoda Auto působí Vratislav Kulhánek také v dalších prestižních funkcích, je mj. prezidentem Sdružení automobilového průmyslu ČR, prezidentem Institutu členů správních orgánů či prezidentem Mezinárodní obchodní komory ČR (od 2001). Celkem šestkrát byl oceněn titulem Manažer roku, v roce 2000 získal Cenu česko-německého porozumění. Technická univerzita  Košice mu začátkem roku 2004 udělila čestný titul „Doktor honoris causa“.

Nástupcem Vratislava Kulhánka ve funkci předsedy představenstva Škoda Auto bude Detlef Wittig, v letech 1995 - 2000 člen představenstva Škoda Auto pro finance, prodej a marketing a dnes člen představenstva značky VW. Wittig také k 31. 9. uvolní Vratislavu Kulhánkovi svou dosavadní pozici předsedy dozorčí rady.

Vratislav Kulhánek: „Povolání do dozorčí rady je pro mne pocta, cennější o to více, že přichází ve chvíli, kdy je Škoda Auto po letech tvrdé práce všech spolupracovníků stabilizovanou a prosperující firmou. V rámci koncernu VW je to další vrchol mé manažerské kariéry a zároveň příležitost ještě více dohlížet na strategické směřování značky Škoda a její budoucnost. Jsem velmi rád, že jsme se v otázce mého nástupce shodli s vedením koncernu na nominaci Detlefa Wittiga, který byl vždy dobrým reprezentantem zájmů značky Škoda a ve druhé polovině devadesátých let také součástí týmu, který prováděl základní restrukturalizaci automobilky.“

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků