Škoda Auto: Vratislav Kulhánek předsedou dozorčí rady

Škoda Auto: Vratislav Kulhánek předsedou dozorčí rady

Škoda Auto Do čela dozorčí rady společnosti Škoda Auto byl s platností od prvního října letošního roku jmenován Vratislav Kulhánek. Ve funkci předsedy představenstva mladoboleslavské automobilky ho vystřídá Detlef Wittig. Dozorčí rada je nejvyšším statutárním orgánem mladoboleslavské automobilky. Až do roku 1997 byl jejím předsedou Ferdinand Piëch, dnes předseda dozorčí rady celého koncernu Volkswagen.

Role předsedy dozorčí rady, v níž vedle zástupců majoritního vlastníka VW AG a státu zasedají také reprezentanti zaměstnanců, se Vratislav Kulhánek ujme 1. října. Právě dozorčí radě se pravidelně zodpovídá představenstvo firmy.

Vratislav Kulhánek byl předsedou představenstva Škoda Auto od roku 1997. Během jeho působení vzrostl prodej vozů Škoda z tehdejších 373 000 až k hranici půl milionu vozů. Na trh automobilka uvedla tři nové modelové řady: Fabia (1999), Superb (2002) a nejnověji druhou generaci modelu Octavia (2004). Obrat společnosti v uplynulých sedmi letech vzrostl z 90 na 145 miliard a podíl exportu z 63 na 84 % celkových prodejů značky.

Vedle práce ve Škoda Auto působí Vratislav Kulhánek také v dalších prestižních funkcích, je mj. prezidentem Sdružení automobilového průmyslu ČR, prezidentem Institutu členů správních orgánů či prezidentem Mezinárodní obchodní komory ČR (od 2001). Celkem šestkrát byl oceněn titulem Manažer roku, v roce 2000 získal Cenu česko-německého porozumění. Technická univerzita  Košice mu začátkem roku 2004 udělila čestný titul „Doktor honoris causa“.

Nástupcem Vratislava Kulhánka ve funkci předsedy představenstva Škoda Auto bude Detlef Wittig, v letech 1995 - 2000 člen představenstva Škoda Auto pro finance, prodej a marketing a dnes člen představenstva značky VW. Wittig také k 31. 9. uvolní Vratislavu Kulhánkovi svou dosavadní pozici předsedy dozorčí rady.

Vratislav Kulhánek: „Povolání do dozorčí rady je pro mne pocta, cennější o to více, že přichází ve chvíli, kdy je Škoda Auto po letech tvrdé práce všech spolupracovníků stabilizovanou a prosperující firmou. V rámci koncernu VW je to další vrchol mé manažerské kariéry a zároveň příležitost ještě více dohlížet na strategické směřování značky Škoda a její budoucnost. Jsem velmi rád, že jsme se v otázce mého nástupce shodli s vedením koncernu na nominaci Detlefa Wittiga, který byl vždy dobrým reprezentantem zájmů značky Škoda a ve druhé polovině devadesátých let také součástí týmu, který prováděl základní restrukturalizaci automobilky.“

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 629 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků