Škoda-Auto věří, že si zvýšení cen o jedno procento může dovolit

Škoda-Auto věří, že si zvýšení cen o jedno procento může dovolit

Končí éra levných automobilů? Signálem toho může být cenová úprava u některých modelů společnosti Škoda-Auto, která bude platit od osmého srpna. O jedno procento zdražuje mladoboleslavský výrobce vozy Fabia, Octavia, Superb a Yeti, což znamená navýšení v řádech tisíců korun.

Vše při starém naopak zůstává u modelové řady Roomster a Octavia Tour. Za stejné peníze se budou dál prodávat akční modely Fabia Easy Magic, Roomster Magic, Octavia TSI Drive a Yeti Fresh. Zdražení se netýká verzí GreenLine modelové řady Fabia, Roomster a Yeti ani Fabie RS, Monte Carlo a Scout.

Klepněte pro větší obrázek

„Zdražení produkce lze vnímat jako jeden z odrazů zlepšující se situace ve spotřební náladě. Během krize mnoho automobilek modely zlevňovalo, nebo nabízelo různé akce typu výbava zdarma a podobně. Obrácený krok je nyní indikátorem toho, že si Škoda věří, že si zvýšení cen už může dovolit a že i tak prodá dostatečné množství automobilů,“ řekl AutoRevue.cz analytik Ondřej Moravanský ze společnosti Cyrrus.

Za zdražením aut stojí podle Škody zvýšení vstupních nákladů. „Klíčovou roli k přijetí cenového kroku sehrály zejména výkyvy cen nerostných surovin, drahých kovů a rafinovaných ropných produktů na světových trzích. Jsme přesvědčeni, že veškeré změny byly v této souvislosti v Česku učiněny s ohledem na zachování atraktivity našich vozů pro zákazníky,“ sdělil mluvčí firmy Rudolf Dreithaler.

Jednoprocentní zvýšení ceny není podle Moravského zase až tak nečekané. „Je to hodně opatrný nárůst a zřejmě nebude pro zájemce o automobily představovat větší komplikace,“ odhadoval analytik. Nicméně nevyloučil, že příkladu Škody mohou následovat další výrobci a za nějaký čas skončí období levných automobilů, které přišlo po nástupu hospodářské krize.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků