Škoda-Auto věří, že si zvýšení cen o jedno procento může dovolit

Škoda-Auto věří, že si zvýšení cen o jedno procento může dovolit

Končí éra levných automobilů? Signálem toho může být cenová úprava u některých modelů společnosti Škoda-Auto, která bude platit od osmého srpna. O jedno procento zdražuje mladoboleslavský výrobce vozy Fabia, Octavia, Superb a Yeti, což znamená navýšení v řádech tisíců korun.

Vše při starém naopak zůstává u modelové řady Roomster a Octavia Tour. Za stejné peníze se budou dál prodávat akční modely Fabia Easy Magic, Roomster Magic, Octavia TSI Drive a Yeti Fresh. Zdražení se netýká verzí GreenLine modelové řady Fabia, Roomster a Yeti ani Fabie RS, Monte Carlo a Scout.

Klepněte pro větší obrázek

„Zdražení produkce lze vnímat jako jeden z odrazů zlepšující se situace ve spotřební náladě. Během krize mnoho automobilek modely zlevňovalo, nebo nabízelo různé akce typu výbava zdarma a podobně. Obrácený krok je nyní indikátorem toho, že si Škoda věří, že si zvýšení cen už může dovolit a že i tak prodá dostatečné množství automobilů,“ řekl AutoRevue.cz analytik Ondřej Moravanský ze společnosti Cyrrus.

Za zdražením aut stojí podle Škody zvýšení vstupních nákladů. „Klíčovou roli k přijetí cenového kroku sehrály zejména výkyvy cen nerostných surovin, drahých kovů a rafinovaných ropných produktů na světových trzích. Jsme přesvědčeni, že veškeré změny byly v této souvislosti v Česku učiněny s ohledem na zachování atraktivity našich vozů pro zákazníky,“ sdělil mluvčí firmy Rudolf Dreithaler.

Jednoprocentní zvýšení ceny není podle Moravského zase až tak nečekané. „Je to hodně opatrný nárůst a zřejmě nebude pro zájemce o automobily představovat větší komplikace,“ odhadoval analytik. Nicméně nevyloučil, že příkladu Škody mohou následovat další výrobci a za nějaký čas skončí období levných automobilů, které přišlo po nástupu hospodářské krize.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků