Škoda Auto varuje před zakoupením zatopeného vozu

Vzhledem k tomu, že se v poslední době na trhu objevily zatopené vozy, které jsou dováženy ze zahraničí a prodávány prostřednictvím neautorizovaných prodejců, varuje společnost Škoda Auto společně se Svazem dovozců automobilů ČR a Sdružením automobilového průmyslu ČR všechny potenciální zákazníky před koupí takto poškozeného vozu.

U zatopeného automobilu přichází v úvahu několik rizikových faktorů. Vzhledem k vybavení automobilů různými elektronickými systémy (například řízení motoru, brzdová soustava) lze očekávat především problémy s chodem motoru a nelze ani vyloučit výpadky systémů ovlivňujících bezpečnost provozu.

Proto se zásadně nedoporučuje zakoupení těchto vozů a jejich uvádění do provozu. Zároveň je upozorňováno na skutečnost, že na vůz prodaný mimo autorizovanou síť obchodníků Škoda Auto neposkytuje výrobce žádnou záruku. Za takto prodané vozy nese plnou odpovědnost jejich prodejce.

Pavel Tunkl, tajemník Svazu dovozců automobilů ČR, v této souvislosti sdělil: "Svaz dovozců automobilů již před časem varoval, že všechna auta zatopená do výše přístrojové desky musí být sešrotována, protože vzniká reálné nebezpečí vážných provozních závad."

Antonín Šípek, ředitel sekretariátu Sdružení automobilového průmyslu ČR, se připojuje: "Také Sdružení automobilového průmyslu ČR tento jev pozorně sleduje, majitel zdánlivě výhodně pořízeného automobilu se vystavuje riziku, že v brzké době může přijít bez náhrady nejen o vložené prostředky, ale podstupuje i riziko osobního ohrožení. Vozy mohou být v běžném provozu také ohrožením pro ostatní účastníky silničního provozu."

V případě pochybností o kupovaném voze Škoda nabízí automobilka od pátku 01. listopadu 2002 bezplatné telefonické konzultace na infolince 326 816 090 každý den od 8:00 do 18:00 hod.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků