Škoda Auto si postaví nové vývojové centrum

Škoda Auto si postaví nové vývojové centrum

Mladoboleslavská Škoda Auto nechce ponechat nic náhodě při ambiciózním plánu prodávat v roce 2018 celkem 1,5 milionu vozů, a zdvojnásobit tak odbyt oproti roku 2010. A to vozů konkurenceschopných.

V areálu bývalého lihovaru jihozápadně od areálu Škodovky u řeky Jizery proto firma začne ještě letos budovat nové vývojové centrum. Jde o investici v řádu milionů eur, tedy minimálně desítek milionů korun. Současný výzkumný areál je již prostorově ohraničen a kapacitně potřebám podniku nepostačuje.

„Technický vývoj a jeho další rozšiřování je součástí Růstové strategie Škoda (vyhlášené v roce 2010). Objekt funkčně naváže na stávající komplex. Jeho hlavní součástí budou zkušebny pro vývoj motorů a převodovek,“ řekl mluvčí automobilky Jozef Baláž.

„Předpokládaný termín zahájení výstavby je letošní rok a postupně od roku 2013 do roku 2015 bude nová část technického centra uváděna do provozu,“ dodal Baláž.

Nové i starší budovy

V projektu se počítá s novostavbou souboru pěti budov propojených se staršími objekty. Kromě zkušebny pro vývoj motorů a převodovek bude součástí nového areálu i zkušebna exhalací, kancelářský objekt s jídelnou a vrátnicí a hala s dílnami Motorsportu.

Celková půdorysná plocha všech budov vývojového centra bude zhruba 24 tisíc metrů čtverečních, z toho 19 tisíc metrů čtverečních připadá na nové objekty.

Třetí model v Mladé Boleslavi

Automobilka investuje i do nových modelů a kapacit. Hlavní závod v Mladé Boleslavi bude do poloviny letošního roku rozšířen a po ukončení stavebních prací se počítá s výrobou třetího modelu vedle současných nejprodávanějších vozů Octavia a Fabia.

Zároveň se v mladoboleslavském závodě zvýší výrobní kapacita pro model Octavia, a to ze současných 800 na 1200 vozů denně. V závodě v Kvasinách chce Škoda Auto zvednout výrobní kapacitu pro model Yeti ze stávajících 70 tisíc na sto tisíc aut ročně.

Zdroj: E15.cz
 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků