Škoda Auto si postaví nové vývojové centrum

Škoda Auto si postaví nové vývojové centrum

Mladoboleslavská Škoda Auto nechce ponechat nic náhodě při ambiciózním plánu prodávat v roce 2018 celkem 1,5 milionu vozů, a zdvojnásobit tak odbyt oproti roku 2010. A to vozů konkurenceschopných.

V areálu bývalého lihovaru jihozápadně od areálu Škodovky u řeky Jizery proto firma začne ještě letos budovat nové vývojové centrum. Jde o investici v řádu milionů eur, tedy minimálně desítek milionů korun. Současný výzkumný areál je již prostorově ohraničen a kapacitně potřebám podniku nepostačuje.

„Technický vývoj a jeho další rozšiřování je součástí Růstové strategie Škoda (vyhlášené v roce 2010). Objekt funkčně naváže na stávající komplex. Jeho hlavní součástí budou zkušebny pro vývoj motorů a převodovek,“ řekl mluvčí automobilky Jozef Baláž.

„Předpokládaný termín zahájení výstavby je letošní rok a postupně od roku 2013 do roku 2015 bude nová část technického centra uváděna do provozu,“ dodal Baláž.

Nové i starší budovy

V projektu se počítá s novostavbou souboru pěti budov propojených se staršími objekty. Kromě zkušebny pro vývoj motorů a převodovek bude součástí nového areálu i zkušebna exhalací, kancelářský objekt s jídelnou a vrátnicí a hala s dílnami Motorsportu.

Celková půdorysná plocha všech budov vývojového centra bude zhruba 24 tisíc metrů čtverečních, z toho 19 tisíc metrů čtverečních připadá na nové objekty.

Třetí model v Mladé Boleslavi

Automobilka investuje i do nových modelů a kapacit. Hlavní závod v Mladé Boleslavi bude do poloviny letošního roku rozšířen a po ukončení stavebních prací se počítá s výrobou třetího modelu vedle současných nejprodávanějších vozů Octavia a Fabia.

Zároveň se v mladoboleslavském závodě zvýší výrobní kapacita pro model Octavia, a to ze současných 800 na 1200 vozů denně. V závodě v Kvasinách chce Škoda Auto zvednout výrobní kapacitu pro model Yeti ze stávajících 70 tisíc na sto tisíc aut ročně.

Zdroj: E15.cz
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků