Škoda Auto si postaví nové vývojové centrum

Škoda Auto si postaví nové vývojové centrum

Mladoboleslavská Škoda Auto nechce ponechat nic náhodě při ambiciózním plánu prodávat v roce 2018 celkem 1,5 milionu vozů, a zdvojnásobit tak odbyt oproti roku 2010. A to vozů konkurenceschopných.

V areálu bývalého lihovaru jihozápadně od areálu Škodovky u řeky Jizery proto firma začne ještě letos budovat nové vývojové centrum. Jde o investici v řádu milionů eur, tedy minimálně desítek milionů korun. Současný výzkumný areál je již prostorově ohraničen a kapacitně potřebám podniku nepostačuje.

„Technický vývoj a jeho další rozšiřování je součástí Růstové strategie Škoda (vyhlášené v roce 2010). Objekt funkčně naváže na stávající komplex. Jeho hlavní součástí budou zkušebny pro vývoj motorů a převodovek,“ řekl mluvčí automobilky Jozef Baláž.

„Předpokládaný termín zahájení výstavby je letošní rok a postupně od roku 2013 do roku 2015 bude nová část technického centra uváděna do provozu,“ dodal Baláž.

Nové i starší budovy

V projektu se počítá s novostavbou souboru pěti budov propojených se staršími objekty. Kromě zkušebny pro vývoj motorů a převodovek bude součástí nového areálu i zkušebna exhalací, kancelářský objekt s jídelnou a vrátnicí a hala s dílnami Motorsportu.

Celková půdorysná plocha všech budov vývojového centra bude zhruba 24 tisíc metrů čtverečních, z toho 19 tisíc metrů čtverečních připadá na nové objekty.

Třetí model v Mladé Boleslavi

Automobilka investuje i do nových modelů a kapacit. Hlavní závod v Mladé Boleslavi bude do poloviny letošního roku rozšířen a po ukončení stavebních prací se počítá s výrobou třetího modelu vedle současných nejprodávanějších vozů Octavia a Fabia.

Zároveň se v mladoboleslavském závodě zvýší výrobní kapacita pro model Octavia, a to ze současných 800 na 1200 vozů denně. V závodě v Kvasinách chce Škoda Auto zvednout výrobní kapacitu pro model Yeti ze stávajících 70 tisíc na sto tisíc aut ročně.

Zdroj: E15.cz
 

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 21 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky