Škoda Auto rozšiřuje montážní závod v indickém Aurangabadu

Společnost Škoda Auto otevřela dnes (25.2.) v indickém městě Aurangabad ve státě Maharastra novou montážní halu na výrobu osobních automobilů.

Měsíční kapacita nové továrny dosahuje 800 vozů, přičemž v letošním roce plánuje Škoda Auto v Indii vyrobit přibližně 8500 automobilů.

Na indický trh vstoupila značka Škoda v roce 2000, kdy se poprvé představila na autosalónu „Auto Expo 2000“ v Dillí. Pro svůj záměr získala v listopadu 1999 souhlas od indického Výboru na podporu zahraničních investic (Foreign Investment Promotion Board) a podepsala Memorandum o shodě s generálním tajemníkem zahraničního obchodu Indie. Na základě toho byla založena společnost  Škoda Auto India jako 100% dceřinná společnost Škoda Auto. Výroba automobilů řady Škoda Octavia byla postupně zahájena od druhé poloviny roku 2000. V prvních měsících sjížděly z montážní linky výhradně verze Octavia vybavené turbodieselovým motorem 1.9 TDI, později byl výrobní program rozšířen i o modifikace s benzínovými agregáty.

V roce 2001 bylo v Indii prodáno 189 vozů, v roce 2002 již 4401 vozidel a v loňském roce celkem 4451 automobilů Škoda Octavia. V letošním roce plánuje značka Škoda umístit na indickém trhu již více jak 8000 modelů Octavia a jako novinku i 300 luxusních automobilů Škoda Superb.

Produkce vozů Škoda v Indii probíhá v současné době podle metody CKD-3, založené na montáži rozložených automobilů z dovážených komponentů. Montážní sety CKD-3 se vyrábějí a připravují v závodech společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi a ve Vrchlabí. Jde o montážní moduly, složené z nevybavené svařené a nalakované karoserie, rozložené pohonné jednotky (motor, převodovka a přední náprava), zadní nápravy, přístrojové desky, jednotlivých prvků interiéru a dalších komponentů. Rozložené vozy jsou do závodu Škoda Auto India dopravovány lodí ve speciálních kontejnerech. Finální montáž automobilů pak probíhá přímo na montážní lince společnosti Škoda Auto India za dodržení všech koncernových kvalitativních standardů. Za podmínky zachování špičkové kvality se do budoucna počítá také s výraznějším zapojením místního dodavatelského průmyslu. Montážní závod Škoda Auto India v současnosti zaměstnává přibližně 300 zaměstnanců.

Závod Škoda Auto India v Aurangabadu je součástí strategického plánu zahraničních aktivit Škoda Auto. Kromě továrny v Indii jsou automobily Škoda montovány i v Solomonovu na Ukrajině (firma Evrocar) a v bosenském Sarajevu. Automobily Škoda smontované v Indii jsou v současné době určené především pro místní trh. V souvislosti s  posilováním postavení značky Škoda v tomto perspektivním regionu a otevíráním nových trhů je však předpoklad, že by se továrna Škoda Auto India mohla stát základnou pro export do dalších zemí především jižní a jihovýchodní Asie.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 23 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků