Škoda Auto rozdá dvacetitisícové bonusy

V mladoboleslavské automobilce Škoda Auto pokročila kolektivní vyjednávání. Obě strany se dohodly na výši variabilního bonusu, který bude 20 000 korun a zaměstnanci ho dostanou v květnu jako součást výplaty. Pro srovnání v mateřské automobilce VW dostanou zaměstnanci bonus 180 tisíc.
Škoda Auto rozdá dvacetitisícové bonusy

Další část vyjednávání ve Škodě Auto skončila. Pokračují však stále vyjednávání o růstu mezd a podobě takzvaných flexikont, které umožňují povolávat zaměstnance do práce podle vývoje odbytu. Vyplynulo to z prohlášení, které odbory zveřejnily na svých internetových stránkách. Platnost současné kolektivní smlouvy vyprší na konci března. 

Uzavřená dohoda o zaměstnanosti by podle společného prohlášení firmy a odborů měla zajistit úspěšné překlenutí doby nejistoty na světových trzích a podpořit splnění strategie, podle které chce největší tuzemská automobilka do roku 2018 po světě prodávat 1,5 milionu aut ročně.

Nadprůměrné platy

Dál se jedná o růstu platů, které jsou v automobilce na české poměry dlouhodobě nadprůměrné. Průměrná hrubá mzda dělníků v roce 2012 byla 32 tisíc korun a průměrné mzdy v automobilce bez členů představenstva poprvé přesáhly 40 tisíc korun. V Česku byla loni průměrná mzda 25 100 korun.

Pokračující jednání se týkají i flexikont, podle nichž se plánují směny, které mají pracovníci navíc, pokud je o auta zájem a musí se zvýšit výroba. V případě potřeby naopak mohou zaměstnanci také zůstat doma a pobírat plnou mzdu.

Loni byla ve Škodě Auto uzavřena nynější platná kolektivní smlouva po několikaměsíčním jednání až 20. dubna, tedy 20 dní po skončení platnosti předchozí. Odboráři po třinácti neúspěšných kolech jednání poprvé po pěti letech vstoupili do stávkové pohotovosti a pořádali informační mítinky. Po tomto nátlaku pracovníkům vzrostly platy o pět procent.

Zdroj: E15.cz
 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků