Mladoboleslavské automobilce Škoda Auto klesl v prvním pololetí zisk po zdanění o 33 procent na 997 milionů korun. Zároveň se celosvětově snížil i prodej jejích automobilů, a to o 0,9 procenta na 226.300 vozů. Tržby klesly o 1,2 procenta na 76 miliard korun. V západní Evropě si vozy Škoda zakoupilo 121.258 osob (meziroční pokles o 4,6 procenta). Nižší jsou také prodeje v České republice. Škodovky si koupilo 36.702 zákazníků, tedy o osm procent méně než ve stejném období minulého roku. Odbyt ve střední a východní Evropě bez České republiky se zvýšil o 10,3 procenta na 58.139 vozů.
Nejúspěšnějším modelem na trhu je stále Škoda Fabia. S produkcí 134.460 vozů se na celkovém objemu výroby podílí 58 procenty. Výroba Octavií v pololetí vzrostla o 5,5 procenta na 84.248 vozů. Produkce Škody Superb se naopak snížila. V první polovině roku firma vyrobila 11.180 vozů, což je o 5,7 procenta méně než v loňském roce. Nejdynamičtěji se pro Škodu Auto rozvíjejí trhy ve střední a východní Evropě. Automobilka upevnila pozici zejména na polském trhu, kde prodala o 26,9 procenta více vozů než loni. Polsko je s 20310 prodanými automobily druhým největším exportním trhem automobilky po západní Evropě, kde dominuje Německo.
Nárůst prodeje firma zaznamenala i v Maďarsku a Slovinsku. Vedoucí pozice automobilky na domácím trhu naopak nadále oslabila. Firma s podílem 48 procent poprvé nepřekročila 50procentní hranici. Podle vedení společnosti výsledek poznamenaly stagnující automobilové trhy a zostřující se konkurenční tlak. Oživení podle zástupců firmy nenastane ani ve druhém pololetí.