Škoda Auto překonala v roce 2000 výrobní hranici 450.000 vozů

Největší množství vozů ve své historii vyrobila za rok 2000 mladoboleslavská automobilka Škoda Auto. V závodech v Mladé Boleslavi, Vrchlabí, Kvasinách a polské Poznani sjelo z výrobních linek celkem 450 911 vozů...
Škoda Auto překonala v roce 2000 výrobní hranici 450.000 vozů
Největší množství vozů ve své historii vyrobila za rok 2000 mladoboleslavská automobilka Škoda Auto. V závodech v Mladé Boleslavi, Vrchlabí, Kvasinách a polské Poznani sjelo z výrobních linek celkem 450 911 vozů, přičemž jubilejním 450 000. vozem se stala Škoda Fabia Combi vyrobená v závodě v Mladé Boleslavi.

„Je to skvělý výsledek, společné dílo všech zaměstnanců Škoda Auto. Za to jim patří dík,“ prohlásil při příležitosti vyrobení jubilejního vozu šéf výroby a logistiky Škoda Auto Karl-Günter Büsching. Rok 2000 byl díky úspěšně zvládnutému náběhu výroby modelu Fabia a Fabia Combi podle Büschinga nejúspěšnější v novodobé historii mladoboleslavské automobilky. Büsching v této souvislosti také připomenul významné ocenění britského motoristického týdeníku Autocar, který označil ve své anketě Škodu Auto jako „Výrobce roku 2000“.

Celkem Škoda Auto v roce 2000 vyrobila 175 780 tisíc vozů nejnovější modelové řady Fabia, resp. Fabia Combi. Na výrobním rekordu se rovněž zásadně podílely modely Octavia a Octavia Combi, jichž z výrobních pásů sjelo 153 791 kusů. Automobilů modelové řady Felicia, včetně užitkových verzí, se v roce 2000 vyrobilo celkem 121 340.

Roční produkce Škoda Auto tak ve srovnání s rokem 1999 vzrostla o 21,5 %. Od roku 1991, kdy Škoda Auto vyráběla 172 074 vozů ročně, se výroba zvýšila téměř trojnásobně.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků