Škoda Auto otevřela nové CKD centrum

Společnost Škoda Auto dnes v Mladé Boleslavi otevřela nové CKD centrum, jehož hlavním úkolem je příprava a expedice rozložených vozů pro zahraniční montážní závody vozů značky Škoda.
Škoda Auto otevřela  nové CKD centrum

Otevření nového Škoda Auto CKD centra je součástí strategického plánu zahraničních aktivit společnosti Škoda Auto. V současnosti je určeno pro zásobování zahraničních montážních závodů vozů značky Škoda na Ukrajině, v Indii, Bosně a Hercegovině a v Kazachstánu. V budoucnu se počítá s jeho využitím i pro další připravované zahraniční projekty, například plánované zahájení montáže vozů Škoda v Rusku.

Nově vybudované logistické CKD centrum je projektováno pro kompletní přípravu, balení a expedici vozů Škoda v různých stupních rozloženosti – v tzv. montážních setech SKD, MKD nebo CKD. Jednotlivé komponenty a montážní moduly se v různém stupni rozloženosti vyrábějí v závodech společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi (pro vůz Fabia a Octavia), Vrchlabí (pro model Octavia a Octavia Tour) a v Kvasinách (pro model Superb), nebo jsou dodávány přímo koncernovými a externími dodavateli (např. některé typy agregátů, podvozkových a karosářských dílů atd.). Kompletní rozložené vozy jsou pak do zahraničního montážního závodu expedovány z CKD centra v Mladé Boleslavi v přepravních kontejnerech nebo ve vlakových soupravách.

Montážní sety SKD (zkratka z anglického „Semi-Knocked-Down) tvoří kompletně vybavená karosérie, agregátu (motor, převodovka a přední náprava), zadní náprava a dalších podvozkové díly (např. kola, palivová nádrž, výfuková soustava apod.). V montážním závodě proběhne kompletace vozu a jeho důkladné prověření a testování, prováděno stejnou metodikou a za stejných podmínek, jako ve všech „mateřských“ výrobních závodech Škoda Auto v České republice. Systémem SKD jsou v současné době montovány vozy na Ukrajině, v Bosně a Hercegovině a v Kazachstánu.

Větším stupněm rozloženosti je charakterizován systém MKD („Medium-Knocked-Down), který obsahuje nalakovanou nevybavenou karoserii a dalších cca 1300 až 1700 dílů v různém stupni rozloženosti. Kompletace vozu probíhá na standardní montážní lince technologickým procesem srovnatelným s klasickým „mateřským“ montážním závodem. Systém MKD byl nedávno zaveden v továrně Eurocar na Ukrajině při montáži vozů Škoda Octavia Tour.

Nejvyšší stupeň rozloženosti představují tzv. CKD montážní sety („Completely-Knocked-Down“). Při tomto systému jsou z výrobního závodu dodávány karosářské díly a další jednotlivé komponenty již ve velkém stupni rozloženosti. Montážní závod pak zajišťuje svaření a lakování karoserie, montáž agregátu a dalších komponentů a celkovou finalizaci vozu na standardní montážní lince. Systémem CKD-3 (jde o modifikaci využívající prvky ze systémů MKD a CKD) jsou v současnosti montovány vozy Škoda Octavia (Octavia Tour), Laura (označení vozu Octavia pro indický trh) a Superb v závodě Škoda Auto India v Aurangabadu.

Ve své více než stoleté historii má společnost Škoda Auto s dodávkou rozložených vozů bohaté zkušenosti. Ve dvacátých a třicátých letech minulého století se v této formě exportovaly automobily z Mladé Boleslavi například do Japonska, Anglie, Austrálie nebo Ruska, v šedesátých a sedmdesátých letech byly vozy značky Škoda montovány na Novém Zélandu, v Pákistánu nebo v Turecku. V novodobé historii začala Škoda Auto s dodávkou rozložených vozů v roce 1994, kdy bylo dodáno prvních 1000 karoserií a podvozků modelu Škoda Favorit do závodu v polské Poznani. V letech 1995 až 2002 bylo do Polska vyexpedováno zhruba 220 000 rozložených vozů Škoda Felicia, Fabia a Octavia. V roce 2002 byla kompletace vozů Škoda v polském závodu Volkswagen Poznaň ukončena, mezitím se však vozy začaly montovat také v Bosně a Hercegovině (od roku 1998), v Indii (od 2001), na Ukrajině (od roku 2002) a od loňského roku i v Kazachstánu. Do konce roku 2005 bylo ze závodů společnosti Škoda Auto v České republice vyexpedováno celkem 283 200 rozložených vozů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků