Škoda Auto opět zvyšuje svůj celosvětový odbyt

Za první čtyři měsíce roku 2000 zvýšila Škoda Auto svůj celosvětový prodej, když svým zákazníkům prodala 135.088 vozů, což je o 7,7 % více než za stejné období loňského roku.
Škoda Auto opět zvyšuje svůj celosvětový odbyt
Za první čtyři měsíce roku 2000 zvýšila Škoda Auto svůj celosvětový prodej, když svým zákazníkům prodala 135.088 vozů, což je o 7,7 % více než za stejné období loňského roku. Na prodejních úspěších se podílejí především trhy západní Evropy, kde Škoda Auto za první třetinu roku 2000 prodala 73.883 vozů, což je oproti stejnému období roku 1999 o 12 % více.

Tahounem obchodních úspěchů Škoda Auto v západní Evropě je Německo, kde Škoda Auto prodala za první čtyři měsíce tohoto roku 21.291 automobilů, což znamená meziroční nárůst o 18 %. Na německém trhu s automobily, který meziročně poklesl
o 11 %, se podíl Škoda Auto zvýšil na 1,8 %. Vynikajícím prodejním úspěchům v západní Evropě napomáhá dobrý odbyt mimo jiné ve Velké Británii, kde si vozy Škoda koupilo 9.810 zákazníků (+13,8 %), Rakousku (6.875 vozů, tj. +19,5 %), Španělsku (4.863, tj. + 22,8 %) nebo Nizozemsku (2.221 vozů, tj. + 72,7 %).

Výrazně se na prodejních úspěších Škoda Auto podílí modelová řada Octavia, přičemž např. v provedení Combi meziročně vzrostl prodej o 33,4 % na 20.817 vozů. Velkému poptávce se těší nový model Fabia, jehož se za sledované období prodalo 18.063 vozů.
Neutuchající zájem je o vyzrálou modelovou řadu osobních automobilů Felicia a Felicia Combi, jichž se prodalo celkem 58.466 vozů.

Vozy Škoda si za první čtyři měsíce roku 2000 v České republice koupilo celkem 24.939 zákazníků, což je 6,2 % více než za stejné období loňského roku (23.481). Podíl Škoda Auto na trhu s novými vozy dosáhl 48,7 %. Celkově odbyt nových osobních vozů se mírně snížil v celé střední Evropě (-3,4 %), což bylo zejména poklesem celkového polského trhu o 6,0 %. Prodej vozů Škoda v Polsku za první čtyři měsíce sice proti loňsku klesl o 11 % na 13.222 vozů, když tržní podíl mladoboleslavské automobilky na polském trhu dosáhl 6,7 %. Nicméně v samotném dubnu si vozy Škoda zakoupilo 3.966 polských zákazníků, tj. o 1 % více než loni.

K poklesu odbytu v důsledku celkové hospodářské situace došlo i na Slovensku, kde si vozy Škoda za sledované období koupilo 8.867 zákazníků (- 17,0 %), tržní podíl mladoboleslavské automobilky na Slovensku však vzrostl na 56 % . Rostoucí tendenci potvrzuje i zájem o vozy Škoda v Maďarsku, kde se za sledované období prodalo 2.103 vozů (+29,1 %). V důsledku hospodářské situace i nadále vázne odbyt automobilů Škoda v Rusku, kde se za první čtyři měsíce prodalo 591 vozů (- 21,4 %). Naopak pozitivně se vyvíjí prodejní situace na Ukrajině kde si vozy Škoda od začátku roku koupilo 676 zákazníků, což znamená meziroční nárůst 154,1 %.

Po loňském růstu o 6 % na 385.330 vozů v roce 2000 Škoda Auto plánuje zvýšit celosvětový prodej o 14 % na 440.000 automobilů.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků