Škoda Auto: Neřešíme, do jaké třídy SDA řadí naše modely

Po nedávné bouřlivé diskusi za článkem, v němž jsme uvedli, že Škoda Octavia je v prvním čtvrtletí tohoto roku nejprodávanějším autem střední třídy, a následném zdůvodnění tajemníka Svazu dovozců automobilů (SDA) Pavla Tunkla, který vysvětloval zařazení vozu, následovala opět mohutná a většinou nesouhlasná reakce.

Redakce AutoRevue.cz proto vyzvala automobilku, aby sdělila, jestli má nějaký zájem, aby byla Octavia zařazovaná do střední třídy, nebo by souhlasila, s jejím přeřazením do nižší střední třídy, kam ji posílají čtenáři. Z desítek ohlasů vybíráme:

jandaxx
… Škodovka si z důvodu prestiže přeje, aby byla Octavia považována za střední třídu. Že si výrobce něco přeje, neznamená ovšem, že to tak je a že my všichni skočíme na špek…

chytrak
Myslim že je uplně jedno do jake třídy kdo octavii nacpe. Nicméně fakte je že je opravud na hraně obou tříd. A taky je fakt že nejlepší vozy nižší střední jsou lepší než podprůměr střední - třeba korejci ve střední jsou (zatím) úplně tragický.

Jara
dneska to začíná být všude na českých serverech, všichni si z důvodu prestiže hájí škodovku, protože pulka národa tu má škodovky, ja bych do toho nevlezl ani za zlaty prase, už auto který v roce 2011 nemá rozvod řetězem kterej je spolehlivej, to si radši připlatím, jezdím už X-let v bmw, a pokud člověk není hloupej, poservisuje BMW za nižší cenu jak škodovku, ostatně žádné auto se nevyplatí dát do autorizovaného servisu, dycky tam člověk nechá hroznou vatu, na druhou stranu mít celej národ rozum, tak by to nebylo ono a nebylo by se komu smát :D

Geo
… odborna a laicka verejnost s tym nema problem. Redaktor tu asi s tym problem ma, a zaroven sikovne dosiahol co chcel. Podarilo sa mu rozvirit diskusiu o hluposti. Mnohi sa na to krasne chytili.

Vana666
Netuším k čemu je ceá hádka dobrá
Pojede se mi snad v Oktávce líp když bude zařazená do střední?

M. 
Děti, běžte už spinkat, ráno vstáváte do školky!!!! Tak jsem se už dlouho nepobavil...Pominu-li pravopis některých pisálků, tak postrádám i smysl téhle debaty... O co tady vlastně jde?? Proč třídit na třídy a ještě se u toho hádat a prudit... není to ve finále jedno, jestli je ten kus plechu tam, anebo jinde?

Klepněte pro větší obrázek

Zástupce mladoboleslavského výrobce se k diskutovanému problému nechtěl moc vyjadřovat, protože příliš nechápal jeho podstatu. „Škoda Auto nijak neřeší, do které skupiny Svaz dovozců automobilů řadí jednotlivé modely. Tyto statistiky nespravujeme, a proto k nim neposkytneme žádný komentář. Zdrojovými daty pro jejich tvorbu jsou údaje o počtu registrovaných vozidel z Centrálního registru motorových vozidel Ministerstva vnitra ČR,“ sdělil AutoRevue.cz Rudolf Dreithaler z oddělení komunikace Škoda Auto.

Jen pro zajímavost ještě uvádíme, že v právě vydaném prestižním žebříčku spolehlivosti vozů podle německého autoklubu ADAC je Octavia řazena do střední třídy.  

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků