Nedostatek čipů omezuje výrobu v mladoboleslavské automobilce i u jiných výrobců. Celosvětový problém se týká i jiných zdrojů, například oceli.
Dodávky komponentů váznou u všech výrobců automobilů, což s sebou přináší mnoho nepříjemností – pro samotné automobilky, jejich zaměstnance i koncové zákazníky. Dle týdeníku Škodovácký odborář došlo od začátku roku ke zrušení mnoha směn, převážně přesčasových. Problém se týká výrobních závodů v Mladé Boleslavi i Kvasinách.
Propouštění naštěstí nehrozí, zaměstnanci mohou zůstat doma za 85 procent průměrné mzdy, v níž jsou započítány i bonusy. Částečnou kompenzací jim mohou být dobrovolné přesčasy na kompletaci vozů. Situace je dle odborářského předáka Jaroslava Povšíka nejtěžší chvílí od spojení značek Škoda Auto a Volkswagen.
Dle vyjádření jiných automobilek se nedostatek týká i materiálu a dílů – plastu, oceli nebo železa. S tím souvisí i nárůst cen surovin, například u již zmíněné oceli o třetinu, u vzácných kovů, které jsou zapotřebí třeba v katalyzátorech klidně o více než dvojnásobek. Dále zde máme vyšší ceny energií i paliv.
Zákazník může být zatím relativně v klidu, nedostatky se primárně promítnou do dodacích lhůt, pokud by však takový stav panoval delší dobu, může přijít na řadu zdražování vozů.