Dle týdeníku Škodovácký odborář došlo od začátku roku ke zrušení mnoha směn, převážně přesčasových. Zdroj: Škoda Auto

Dle týdeníku Škodovácký odborář došlo od začátku roku ke zrušení mnoha směn, převážně přesčasových. | Zdroj: Škoda Auto

Dle týdeníku Škodovácký odborář došlo od začátku roku ke zrušení mnoha směn, převážně přesčasových. Zdroj: Škoda Auto

Dle týdeníku Škodovácký odborář došlo od začátku roku ke zrušení mnoha směn, převážně přesčasových. | Zdroj: Škoda Auto

Propouštění naštěstí nehrozí, zaměstnanci mohou zůstat doma za 85 procent průměrné mzdy, v níž jsou započítány i bonusy. Zdroj: Škoda Auto

Propouštění naštěstí nehrozí, zaměstnanci mohou zůstat doma za 85 procent průměrné mzdy, v níž jsou započítány i bonusy. | Zdroj: Škoda Auto

Situace je ale dle odborářského předáka Jaroslava Povšíka nejtěžší chvílí od spojení značek Škoda auto a Volkswagen. Zdroj: Škoda Auto

Situace je ale dle odborářského předáka Jaroslava Povšíka nejtěžší chvílí od spojení značek Škoda auto a Volkswagen. | Zdroj: Škoda Auto

Dle týdeníku Škodovácký odborář došlo od začátku roku ke zrušení mnoha směn, převážně přesčasových. Zdroj: Škoda Auto

Dle týdeníku Škodovácký odborář došlo od začátku roku ke zrušení mnoha směn, převážně přesčasových. | Zdroj: Škoda Auto

Dle týdeníku Škodovácký odborář došlo od začátku roku ke zrušení mnoha směn, převážně přesčasových. Zdroj: Škoda Auto
Propouštění naštěstí nehrozí, zaměstnanci mohou zůstat doma za 85 procent průměrné mzdy, v níž jsou započítány i bonusy. Zdroj: Škoda Auto
Situace je ale dle odborářského předáka Jaroslava Povšíka nejtěžší chvílí od spojení značek Škoda auto a Volkswagen. Zdroj: Škoda Auto
Dle týdeníku Škodovácký odborář došlo od začátku roku ke zrušení mnoha směn, převážně přesčasových. Zdroj: Škoda Auto
5
Fotogalerie

Škoda Auto musí rušit směny. Došly díly a situace je vážná. Hrozí zdražování

Nedostatek čipů omezuje výrobu v mladoboleslavské automobilce i u jiných výrobců. Celosvětový problém se týká i jiných zdrojů, například oceli.

Dodávky komponentů váznou u všech výrobců automobilů, což s sebou přináší mnoho nepříjemností – pro samotné automobilky, jejich zaměstnance i koncové zákazníky. Dle týdeníku Škodovácký odborář došlo od začátku roku ke zrušení mnoha směn, převážně přesčasových. Problém se týká výrobních závodů v Mladé Boleslavi i Kvasinách.

Propouštění naštěstí nehrozí, zaměstnanci mohou zůstat doma za 85 procent průměrné mzdy, v níž jsou započítány i bonusy. Částečnou kompenzací jim mohou být dobrovolné přesčasy na kompletaci vozů. Situace je dle odborářského předáka Jaroslava Povšíka nejtěžší chvílí od spojení značek Škoda Auto a Volkswagen.

Dle vyjádření jiných automobilek se nedostatek týká i materiálu a dílů – plastu, oceli nebo železa. S tím souvisí i nárůst cen surovin, například u již zmíněné oceli o třetinu, u vzácných kovů, které jsou zapotřebí třeba v katalyzátorech klidně o více než dvojnásobek. Dále zde máme vyšší ceny energií i paliv.

Zákazník může být zatím relativně v klidu, nedostatky se primárně promítnou do dodacích lhůt, pokud by však takový stav panoval delší dobu, může přijít na řadu zdražování vozů.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud