Škoda Auto bilancovala loňský rok: pokles zisku, nárůst prodejů

Automobilka zaznamenala v roce 2003 celosvětový nárůst prodeje, podařilo se jí splatit všechny bankovní úvěry a hospodářský výsledek firmy před zdaněním měl rostoucí trend. Škoda Auto opět potvrdila pozici největšího českého exportéra.

Škoda Auto dosáhla v roce 2003 hospodářského výsledku před zdaněním ve výši 2,517 miliard korun (+1,1 %). Obrat činil  145,197 miliard korun (-0,3 %). Škoda Auto ovšem v porovnání s předchozím rokem dodala zákazníkům víc aut  - 449 758 vozů (2002: 445 525 vozů.; +1,0 %). Finanční výsledky byly zveřejněny na výroční tiskové konferenci ve čtvrtek 26. 2. 2004.

I přes lehký pokles tržeb se společnosti Škoda Auto podařilo zvýšit operativní výsledek na 5,2 miliard korun a tím oproti roku 2002 dosáhnout nárůstu o 41,7 %. Optimalizace investičních činností, optimalizace zásob a snížení pohledávek zlepšily čistou likviditu  o 7,2 miliardy korun. Na základě pozitivní čisté likvidity ve výši 2,5 miliardy korun bylo možno splatit všechny bankovní úvěry. V porovnání s předchozím rokem zůstala bilanční suma téměř stabilní a činí 66,151 miliard korun.

Winfried Vahland, místopředseda představenstva společnosti Škoda Auto, který je v představenstvu zodpovědný za oblast ekonomie, poznamenal: „Včas jsme se připravili na špatné ekonomické prostředí a důsledně jsme realizovali náš optimalizační proces. V tomto ohledu můžeme být na celkový hospodářský výsledek hrdí.“

Společnost Škoda Auto exportovala vozy a náhradní díly v hodnotě 121,3 miliard korun, což představuje  9 % celkového exportu České republiky. Tím potvrdila Škoda Auto pozici největšího českého exportéra.  Podíl dodávek od tuzemských subdodavatelů dosáhl 50 %.

Ke konci sledovaného roku zaměstnávala Škoda Auto 22 798 pracovníků, o 672 pracovníků méně než v předchozím roce, současně vzrostla produktivita práce. Škoda Auto patří i nadále k největším zaměstnavatelům v České republice.

Vratislav Kulhánek, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, nastínil budoucí vývoj: „V letošním roce důsledně pokročíme v modernizaci palety našich produktů zavedením nové octavie. Věřím, že tento model naváže na svého předchůdce a bude stejně oblíbený a úspěšný. Naším cílem je i v následujících letech postupně zvyšovat prodejní a hospodářské výsledky a tím navázat na úspěšný rozvoj naší firmy.“

Vstup České republiky do EU nebude podle slov vedoucích představitelů firmy automobilce činit žádné větší potíže, protože automobily Škoda již dnes odpovídají všem jejím požadavkům; z dlouhodobého pohledu pak bude naše členství v EU pro Škoda Auto pozitivní skutečností. Winfried Vahland, místopředseda představenstva společnosti Škoda Auto rovněž očekává, že na letošních tržbách by se již přibližně 13 % měla podílet i nová Octavia.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků