Škoda Auto bilancovala loňský rok: pokles zisku, nárůst prodejů

Automobilka zaznamenala v roce 2003 celosvětový nárůst prodeje, podařilo se jí splatit všechny bankovní úvěry a hospodářský výsledek firmy před zdaněním měl rostoucí trend. Škoda Auto opět potvrdila pozici největšího českého exportéra.

Škoda Auto dosáhla v roce 2003 hospodářského výsledku před zdaněním ve výši 2,517 miliard korun (+1,1 %). Obrat činil  145,197 miliard korun (-0,3 %). Škoda Auto ovšem v porovnání s předchozím rokem dodala zákazníkům víc aut  - 449 758 vozů (2002: 445 525 vozů.; +1,0 %). Finanční výsledky byly zveřejněny na výroční tiskové konferenci ve čtvrtek 26. 2. 2004.

I přes lehký pokles tržeb se společnosti Škoda Auto podařilo zvýšit operativní výsledek na 5,2 miliard korun a tím oproti roku 2002 dosáhnout nárůstu o 41,7 %. Optimalizace investičních činností, optimalizace zásob a snížení pohledávek zlepšily čistou likviditu  o 7,2 miliardy korun. Na základě pozitivní čisté likvidity ve výši 2,5 miliardy korun bylo možno splatit všechny bankovní úvěry. V porovnání s předchozím rokem zůstala bilanční suma téměř stabilní a činí 66,151 miliard korun.

Winfried Vahland, místopředseda představenstva společnosti Škoda Auto, který je v představenstvu zodpovědný za oblast ekonomie, poznamenal: „Včas jsme se připravili na špatné ekonomické prostředí a důsledně jsme realizovali náš optimalizační proces. V tomto ohledu můžeme být na celkový hospodářský výsledek hrdí.“

Společnost Škoda Auto exportovala vozy a náhradní díly v hodnotě 121,3 miliard korun, což představuje  9 % celkového exportu České republiky. Tím potvrdila Škoda Auto pozici největšího českého exportéra.  Podíl dodávek od tuzemských subdodavatelů dosáhl 50 %.

Ke konci sledovaného roku zaměstnávala Škoda Auto 22 798 pracovníků, o 672 pracovníků méně než v předchozím roce, současně vzrostla produktivita práce. Škoda Auto patří i nadále k největším zaměstnavatelům v České republice.

Vratislav Kulhánek, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, nastínil budoucí vývoj: „V letošním roce důsledně pokročíme v modernizaci palety našich produktů zavedením nové octavie. Věřím, že tento model naváže na svého předchůdce a bude stejně oblíbený a úspěšný. Naším cílem je i v následujících letech postupně zvyšovat prodejní a hospodářské výsledky a tím navázat na úspěšný rozvoj naší firmy.“

Vstup České republiky do EU nebude podle slov vedoucích představitelů firmy automobilce činit žádné větší potíže, protože automobily Škoda již dnes odpovídají všem jejím požadavkům; z dlouhodobého pohledu pak bude naše členství v EU pro Škoda Auto pozitivní skutečností. Winfried Vahland, místopředseda představenstva společnosti Škoda Auto rovněž očekává, že na letošních tržbách by se již přibližně 13 % měla podílet i nová Octavia.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 46 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků